Хто такий все ж Хлєстаков в комедії Гоголя “Ревізор”
Хлестаков – зовсім не пурхають з квітки на квітку метелик. Вже в першій зустрічі з батьком міста він, по-дитячому безпорадний, одночасно суворий, непохитний і іронічно проникливий. У всьому хоче бачити він задню думку. Йому маряться пастки, каверзи, а то і замаху на нього. Хлестаков засвоїв тон, моральний голос століття, який “простує шляхом своїм залізним”.
Цей дорослий немовля по-справжньому страшний: рівний, спокійний, холодний, насторожено підозрілий; причому всіма цими властивостями володіє не він, а світ, посланцем якого він
Столиця відібрала його, встигнувши, однак, накласти на нього відбиток нового стилю державного життя.
У “ліричних” сценах комедії Хлестаков так само холодний і жорстокий, як і в “політичних”: теж має свої
Недбало зол. Випарувалася розпливчаста доброта городничого. Його блакитні мрії про прикрашеному пам’ятниками правлінні не відбулися.
Роздвоєна совість породила лжебогам; і дух якогось холодного зла залетів в невідомий містечко.
Хлестаков дитина сліпий, і лише Осип відкриває йому очі на справжній стан речей. Зате вуста Хлестакова незмінно відкриті, і взагалі він являє собою якийсь розрісся рот: він говорить і їсть, їсть і каже. Він по-своєму красномовний. Говорити для нього – мистецтво.
А мистецтво мовлення починається з найпростішого: з співвіднесення змісту слова, його значення з інтонаціями, які по відношенню до значення слів активні настільки, що одному і тому ж висловом вони можуть додати прямо протилежний зміст. Слово без інтонацій безбарвно; саме інтонації забарвлюють його, роблять його червоним, роблять виразнішим. І Хлестаков красномовний, цього у нього не віднімеш. Красномовство й недорікуватість… На одному полюсі комедії – страхітливий монолог, багатозначні натяки, імітований ліричний екстаз. На іншому – звук, схожий на “і” і трохи на “е” “іііе” . А наприкінці п’єси – і взагалі ні слова, повна німота, як би мальовнича або скульптурна група, виявлена в мовчанні.
Красномовство Хлестакова, недорікуватість Християна Івановича і загальне безмовність – на цьому своєрідному трикутнику, на трьох типах мовлення будується “Ревізор”.
Хто такий все ж Хлєстаков в комедії Гоголя “Ревізор”
п'ятнадцятирічний капітан скорочено
Хто такий все ж Хлєстаков в комедії Гоголя “Ревізор”