Плани конспекти

ПРИГОДИ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ ЯШКА I МАШКА
ІДИ, ІДИ, ДОЩИКУ. В. ЧУХЛІБ “ГОЛУБИЙ ДОЩИК”. Г. БОЙКО “ДОЩИК, ДОЩИК”
Михаил Шолохов “Судьба человека”. Умение Андрея Соколова оставаться настоящим человеком и патриотом в сложнейших и драматических жизненных испытаниях
Легенди і міфи народів світу. “Тенгу” (японська легенда)
Художні особливості повісті “Климко” (мова персонажів, художня деталь)
ЕМОЦІЙНІСТЬ. КАТЕРИНА ПЕРЕЛІСНА “ЗМЕРЗ”
Життя – це просто дивна казка, в яку приходимо лиш раз
НАЙКРАЩИЙ У СВІТІ ЛІТУН, МАШИНІСТ І МОТОРИСТ – КАРЛСОН, ЩО ЖИВЕ НА ДАХУ. АСТРІД ЛІНДГРЕН МАЛИЙ І КАРЛСОН, ЩО ЖИВЕ НА ДАХУ
Характеристика образу Соломії (за складеним планом)
СПОКІЙ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ ПІСЛЯ ГРОЗИ
Із слова починається людина… Позакласне читання
Олесь Гончар. “Бригантина”. КР № 5 (за розділами “Національна драма”, “З української прози”)
Рей Дуглас Бредбері – американський письменник-фантаст. Новела “Посмішка”
Улюблені міфи Давньої Греції
ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ. ЗАВДАННЯ З ПОЕТИЧНОЇ ЗБІРКИ
ГРИЦЬКО БОЙКО. КОНСУЛЬТАНТ. МИКОЛА СИНГАЇВСЬКИЙ. СМІХ ДЛЯ ВСІХ
Райнер Марія Рільке (1875-1926) “Пісня про Правду”. Уславлення боротьби за незалежність у творі. Україна та її історія очима австрійця Рільке
Єста Кнутсон “Пригоди Пелле Безхвостого” (шведська казка)
Генріх Гейне (1797-1856) – німецький поет – романтик. “Книга пісень” – видатне явище німецького романтизму
ГОРТАЮЧИ СТОРІНКИ ДРАМИ ІВАНА ФРАНКА “УКРАДЕНЕ ЩАСТЯ”
ТЯЖКО ТОМУ ЖИТИ, ХТО НЕ ХОЧЕ РОБИТИ. ЛЕОНІД ГЛІБОВ КОНИК-СТРИБУНЕЦЬ
Розвиток зв’язного мовлення. Урок-диспут за романом ф. Достоєвського “Злочин і кара”
ДИВА В ПРИРОДІ. ЮРІЙ СТАРОСТЕНКО І ТРАПИТЬСЯ Ж ТАКЕ
Жанрово-тематичне розмаїття лірики О. Пушкіна
Пригоди та екзотика в романі “Робінзон Крузо”
Позакласне читання. Бурхливі людські пристрасті у новелах П. Меріме
Повість-казка. Клайв Стейплз Льюїс “Хроніки Нарнії. Небіж чаклуна”
Гамлет – вічний образ світової літератури
Казки народів Євразії. “Про Аладіна і про чарівну лампу” (арабська казка)
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ВОЛОДИМИР ЛУЧУК “ДИКИЙ МАК”. ЗІРКА МЕНЗАТЮК “МАК”
Міф як основа і джерело сюжетів, тем, образів і мотивів античної літератури
Борис Харчук. “Планетник”. Казкове та реалістичне у повісті-притчі, час теперішній та минулий у творі
Леонід Кисельов. Патріотичний мотив вірша “Додому”. Вселюдське і національне значення образу української Мадонни (“Катерина”)
ЛІСОВІ ДИВА. ЛІНА КОСТЕНКО “БІЛОЧКА ВОСЕНИ”
Григір Тютюнник. Життя і творчість письменника
Утілення в “Міщанині – шляхтичі” рис класицистичної комедії (герой – носій однієї пристрасті)
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КОЗАЦЬКОМУ РОДУ НЕМА ПЕРЕВОДУ
Без пригод не буває дитинства
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “У КРАЇНІ ДИТИНСТВА”
Якби всі жили у мирі і злагоді
СОЛОВ’ЇНА СТОРОЖА (Скорочено) (За Олесем Гончаром)
ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ СВІТ ГУМОРИСТИЧНИХ ТВОРІВ
В. Вітмен – американський поет-новатор. Життєвий і творчий шлях письменника. Зв’язок його поезії з романтичними традиціями та трансценденталізмом
НАСТРІЙ ЗИМОВИХ СВЯТ. СТЕПАН ЖУПАНИН НА БІЛИХ КОНЯХ ВІХОЛА
ПОРТРЕТ У ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ. ВОЛОДИМИР СЕНЦОВСЬКИЙ “БАБУСИН ОНУЧОК”
Міфи про Геракла. Дванадцять подвигів Геракла
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “НАРОДНІ КАЗКИ”
Розвиток зв’язного мовлення. Твір-розповідь з елементами роздуму за повістю М. Стельмаха “Гуси-лебеді летять…”
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Фф. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТІВ “ЖИРАФИ” І “ЖАРТ”
Розумний з книжок знання бере
Вчитаймося в Лесине слово іскристе
Літературна казка. Мурад ас-Сібаї “Цвіркун та праця”
СТРІЛЕЦЬКІ ПІСНІ – Інтегрований урок
Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції (“Вибір”)
Контрольний твір за творчістю Й. В. Гете
Урок-зустріч з поезією
Планета Маленького принца
ДОЛЯ ЛЮБИТЬ СИЛЬНИХ, ОДВАЖНИХ І РІШУЧИХ – Подвиги Геракла: “Ериманфський кабан і битва з кентаврами”
ЩОБ РОЗУМНИКАМИ СТАТИ, ТРЕБА БІЛЬШЕ КНИГ ЧИТАТИ. Л. КИР’ЯНЕНКО “РОЗМОВА НА КНИЖКОВІЙ ПОЛИЦІ”
Висміювання чиношанування, малодушності, пристосуванства в оповіданні А. П. Чехова “Хамелеон”
Твір за прислів’ям. Розвиток зв’язного мовлення
Іван Малкович. “З янголом на плечі”, “Музика, що пішла”. Оптимістичний пафос поезій, віра в перемогу добра
Алкман. “Сплять усі верховини гірські…”. Й. В. Гете. “Нічна пісня подорожнього”
ЗВУК, ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО БУКВОЮ Жж (“же”). ДЗВІНКА ВИМОВА ЗВУКА У КІНЦІ СКЛАДІВ І СЛІВ. СКОРОМОВКА. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРШІВ Н. ЗАБІЛИ “НА ЗЕЛЕНОМУ ЛУЖКУ” І Л. ВОЗНЮК “ЖУРИТЬСЯ ЖУРАВЛИК ДУЖЕ
Уроки жизни в сказке К. Г. Паустовского “Теплый хлеб”
Один батько важить більше, ніж сто вчителів – МИ – ОДНІЄЇ КРОВІ
Письменники ХХ століття про природу (Е. Сетон-Томпсон, Дж. Даррелл, К. Паустовський, В. Біанкі)
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ТАРАС ШЕВЧЕНКО
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
Ф. Тютчев. “Я знаю в праосені пору…”
Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум, їх різновиди(історико-героїчні, соціально-побутові). Специфічність поетичної форми, ритмудум “Маруся Богуславка” та “Буря на Чорному морі”
Урок розвитку мовлення. Протистояння митця Балтазара та філістера Цахеса
І. Драч. “Чорнобильська мадонна”. Продовження традицій Т. Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці. Сповненність поеми пекучим болем, гіркими роздумами, турботою про майбутнє людства. Складність образів поеми, гострота вислову. Своєрідність композиції (цикл віршів, об’єднаних однією темою та спільними образами)
ВАСИЛЬ ЧУХЛІБ. ГОЙДАРИКИ
МІФИ ДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ. ПАНДОРА
Тематична атестація № 5 – тем “Життя та творчість Байрона” і “Життя та творчість Міцкевича”
Повість-казка. Туве Янсон. “Маленькі Мумі-тролі і велика повінь”
ОЛЕКСАНДР ДОВЖЕНКО. ПУСТІТЬ КОЛЯДУВАТЬ
С. Маршак. П’єса-казка “Дванадцять місяців”
Древнерусские былины об Илье Муромце (по выбору учителя). История Киевской Руси как основа былин (на русском языке)
СВІТ ПРОЗИ. ОПОВІДАННЯ. ОЛЕКСАНДР КОПИЛЕНКО
НЕБИЛИЦІ. Н. ПОКЛАД “НЕБИЛИЦІ”
Умение Андрея Соколова оставаться настоящим человеком в сложнейших и драматических жизненных испытаниях (продолжение)
Григір Тютюнник. “Климко”. Зміст повісті
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга XIX ст., про “театр корифеїв”
Жіночі образи роману “червоне і чорне”. Психологізм творчості Стендаля
Вірші-небилицї. Едвард Лір “Дід і чайник”, “Нове вбрання”
ВІД БІОГРАФІЇ ДО ТВОРЧОСТІ – ОДИН КРОК – Чарльз Діккенс (1812-1870). Гуманістичний зміст і висока людяність творів Ч. Діккенса
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ЗА РОЗДІЛОМ “НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ”
Євген Гуцало. “Сім’я дикої качки”. Образи Тосі та Юрка. Людська доброта, жорстокість, милосердя і справжня турбота про природу
ПАОЛА УТЕВСЬКА. ГОСТІ З ДАЛЕКИХ БЕРЕГІВ (Скорочено)
“Все його життя було тільки довгим готуванням до нещасть…”. (Конфлікт головного героя Жульєна сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману Ф. Стендаля “червоне і чорне”. Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту)
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ. ВОЛОДИМИР СОСЮРА. ЯК НЕ ЛЮБИТЬ ТОЙ КРАЙ… ЛІНА КОСТЕНКО. УСЕ МОЄ, ВСЕ ЗВЕТЬСЯ УКРАЇНА
СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. ЯК ДІВЧИНА КОРОЛЯ ПЕРЕХИТРИЛА (УГОРСЬКА НАРОДНА КАЗКА)
Повість-казка. Памела Треверс “Мері Поппінс”
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ – ПЕРЕДНЄ СЛОВО
ДРУЗІ ПІЗНАЮТЬСЯ В БІДІ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ “ХВИЛЯ-НАПАСНИЦЯ”
Мацуо Басьо. Хоку
Р. Л. Стівенсон – автор роману “Острів скарбів”
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ
У світлому храмі природи
Т. Г. Шевченко. “Мені тринадцятий минало”. Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі
БІЛИЙ ВІРШ. ВОЛОДИМИР ЛУЧУК “БІЛИЙ ВІРШ”
В. Шекспір – геніальний англійський драматург і поет доби Відродження
Підготовка до написання твору “Мій улюблений міфологічний герой”
У світі немає нічого кращого за дружбу
Розвиток зв’язного мовлення. О. де Бальзак. Повість “Гобсек”. Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де Ресто
Богдан Лепкий. “Цвіт щастя”. Прагнення кожної людини бути щасливою, істинні та фальшиві цінності на дорозі до щастя
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ВЕСНУ-КРАСНУ ЗУСТРІЧАЙМО
Міфи Греції. “Повалений Фаетон”
Оповідання, уривки з повістей. Віктор Гюго “Козетта”
Контроль навчальних досягнень (усне опитування). Творчість В. Голобородька, Л. Кисельова
Гуронець і Гордон у Бастилії. Трагізм долі мадемуазель де Сент-Ів і гуронця. Поняття про філософську повість
Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Специфіка романтичного світосприйняття. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її художні відкриття і найвидатніші представники
Романтика пригод і подорожей у романі “Острів скарбів”
Щасливий, хто сни має милі!
Оксана Лятуринська. Поезії
ЗІСТАВЛЕННЯ ЗВУКІВ – . ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ “ПОСПІШАЙ, СИНИЧКО!” (за Г. Демченко) І ВІРША П. ВОРОНЬКА “КОЖУШОК”. СКОРОМОВКА
“Слово про похід Ігорів” – давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа “Слова…”. Переклади і переспіви у ХІХ-ХХ ст. Питання авторства
ТАРАС ШЕВЧЕНКО “ТИХЕСЕНЬКО ВІТЕР ВІЄ…”, “ОН ГАЙ ЗЕЛЕНИЙ ПОХИЛИВСЬ…”
Анні М. Г. Шмідт “Йіп і Янеке разом граються”, “Поппіянс хворіє”
ЯК ПОБАЧИТИ ДИВА? ГАННА ЧУБАЧ “У ЛІСОЧКУ НА ПЕНЬОЧКУ”
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ІГОР КАЛИНЕЦЬ “ПРО ЩО РОЗПОВІЛА НАГІДКА”
Сторінки історії у творах українських прозаїків. Наталена Королева. “Легенди старокиївські”
ЛИСИЧКА-СЕСТРИЧКА (ПРОДОВЖЕННЯ)
Легенди і міфи народів світу. “Як з’явився на небі Місяць” (австралійська легенда)
Козацька слава не вмре, не загине
Контроль навчальних досягнень (усне опитування). Творчість А. Чайковського, М. Стельмаха, Гр. Тютюнника
Підсумок за розділом “Скоро казка мовиться…”
Г. К. Андерсен. Поєднання побутовості й фантастики у казках Андерсена
Легенди і міфи народів світу. “Робін Гуд” (англійська легенда)
Контрольна робота “Творчість О. Уайльда. Роман “Портрет Доріана Грея””
ЗАЧАРУВАЛА ВСЕ ЗИМА. МИКОЛА ВОРОНИЙ “СНІЖИНКИ”
Прислів’я та приказки – джерело мудрості кожного народу
Оповідання та казки про тварин. Віталій Біанкі “Мишенятко Пік”
Р. Бернс. “Чесна бідність”. Уславлення у вірші справжніх людських чеснот, віри у світове братерство
“Тополя” – одна з ранніх балад Т. Шевченка. Відображення глибоких переживань дівчини, розлученої з коханим. Народна символіка і міфологічні метаморфози
Коломийки. “Дозвілля молоді”, “Жартівливі коломийки” – “перла розсипаного намиста”. Особливість жанру і його життєвість
Риси романтизму, мотив єдності природи і людини у творчості А. Міцкевича
Заглиблення в людську психологію, поетизація людини та краси її почуттів, оспівування кохання й дружби в сонетах Шекспіра
Любов – першооснова життя. Вираження в поезіях Гейне особистої долі поета – вигнанця, його нерозділеного кохання
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Йй. БУКВОСПОЛУЧЕННЯ йо. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ПАСІКА” І НАРОДНОЇ ПІСЕНЬКИ “ЗАЙЧИКУ, ЗАЙЧИКУ”. ЧИТАННЯ ОСОБАМИ
Підсумковий урок. Роман Д. Дефо як започаткування “робінзонад”
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ”
Давньоіндійський міф про створення світу
МИКОЛА СИНГАЇВСЬКИЙ. ДОЩ ІЗ КРАПЛІ ПОЧИНАЄТЬСЯ
Романтизм Дон Кіхота та твереза розсудливість Санчо Панси
Літературна казка. Сільвіо Д’Арцо “Пінгвінятко без фрака”
Анатолій Дімаров. Розповідь про письменника. “Блакитна дитина” (скорочено). Автобіографічна повість (перша частина тетралогії “На коні й під конем”). Морально-етична проблематика твору
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ШКОЛА ДОБРИХ УЧИНКІВ (за творами Василя Сухомлинського)
Підсумок. Узагальнення та систематизація вивченого впродовж року матеріалу. Захист власного проекту (див. домашнє завдання до останнього уроку)
Урок-діалог
ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО. ШУРА І ШУРКО
ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ
“Слово про похід Ігорів”. Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму
Казки народів Євразії. “Джерело край світу” (англійська казка)
Філософська проблематика трагедії Шекспіра “Гамлет”
Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”. Цінності дитинства та їх доля в дорослому житті
Образ України, ідея нерозривної єдності людини з рідною землею, алегоричність образів у вірші В. Сосюри “Сад”. Поезія “Васильки” – взірець інтимної лірики
Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”. Смішне та сумне в повісті
Історія Мауглі в інших розділах повісті-казки “Мауглі” Дж. Р. Кіплінга (додаткове читання)
Джеймс Олдрідж “Останній дюйм”. Формування характеру Деві за надзвичайних обставин. Необхідність боротьби “до останнього дюйма”, а також подолання “останнього дюйма”, що розділяє людей,- провідна думка оповідання
ЗАХОПЛЕННЯ. ІГОР КАЛИНЕЦЬ ЗІРКА
Хоч розповідь коротка й жартівлива, мета її ясна й правдива. Позакласне читання
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками (“Зажурилась Україна”, “Та, ой, як крикнув жекозак Сірко”)
Письмо як вид мовленнєвої діяльності (УРЗМ). – Особливості писемного мовлення. Прислів’я га приказки. – Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. – Складання письмових монологічних висловлювань на основі прислів’їв
БУКВА Щщ (“ща”), ПОЗНАЧЕННЯ НЕЮ ЗВУКОСПОЛУЧЕННЯ. ОПРАЦЮВАННЯ УРИВКА ВІРША В. СИМОНЕНКА І ТЕКСТУ “НАША БАТЬКІВЩИНА”
ПАВЛО ТИЧИНА. СОНЦЕ І ДИМ
Едуард Шим “Скільки живе бджола”, “Смужки і плямки”
“Пісня про Роланда” – французький героїчний епос. Історична правда та вигадка в поемі
Поема Овідія “Метаморфози” та її міфологічна основа
Урок-автограф
ГУМОРИСТИЧНИЙ ВІРШ. ІГОР СІЧОВИК “ВІДДЯЧИЛА”, “ХИТРА КИЦЯ”
Розвиток зв’язного мовлення. Робота над твором “Мій улюблений герой роману”
КОМІЧНІ ОПОВІДАННЯ. ОСТАП ВИШНЯ. БЕКАС
МИ ВІДПОВІДАЛЬНІ ЗА ТИХ, КОГО ПРИРУЧИЛИ – Головні життєві цінності у казці “Маленький принц”
Развитие связной речи. Противопоставление жизненного выбора в судьбе сыновей Тараса: целостность натуры Остапа и внутренний конфликт между чувством и долгом в образе Андрия
Поема Гомера “Іліада”. Читання уривків “Заспів”, “Щит Ахілла”
Шандор Петефі – видатний угорський поет (1823-1849). Вірш “Коли ти муж, будь мужнім…”
I ЗНОВ ЗАСИПЛЕ ВСЕ ЗИМА. ЛІНА КОСТЕНКО “БАБА ВІХОЛА”, “ПРЯЛЯ”
“Ярослав Мудрий” – художнє втілення ідеї незалежності народного духу, любові й відданості своїй вітчизні. Актуальне звучання. Проблематика взаємин видатної особи та народних мас. Складність характеру Ярослава
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. “І ВКРИЛИСЬ ЛУКИ ЦВІТОМ, ВІТАЮЧИСЬ ІЗ ЛІТОМ”
СМІХ І ГАМ ДЗВЕНИТЬ ДОВКОЛА, ВІДЧИНЯЄ ДВЕРІ ШКОЛА. Л. КОМПАНІЄЦЬ “ОТАК У НАС – ЩОДНЯ”
Духовний гімн українського народу
ІВАН СВІТЛИЧНИЙ. Я ЇМ ПРО ХОМУ, А ВОНИ ПРО ЯРЕМУ
В. Дрозд. “Білий кінь Шептало”. Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії
Щоб рибку з’їсти, треба в воду лізти. Позакласне читання
ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ. СТЕП
ЯН БЖЕХВА. СТОНОГА (В перекладі Івана Світличного)
Контрольна робота (перевірка знань і творче завдання). Тематичне оцінювання
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. СВІТ ПОЕЗІЇ У ТВОРАХ НАТАЛІ ЗАБІЛИ
РОМАНТИКА ПРИГОД ПЛІЧ-О-ПЛІЧ З НЕБЕЗПЕКОЮ – Уславлення сміливості, винахідливості, порядності в образах Джима Гокінса та його товаришів
Урок розвитку мовлення. Образи “маленьких людей” у російській літературі першої половини XIX століття
Виразне читання гумористичних творів – за розділами “З української прози” та “Український гумор та сатира”
Урок розвитку зв’язного мовлення. Лист улюбленому літературному герою
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. МИКОЛА ВІНГРАНОВСЬКИЙ ГРІМ
Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Образ головного героя Мауглі та засоби його художнього втілення
Особливості байки як літературного жанру. Легендарний Езоп – основоположник жанру байки
ВИЩЕ УКРАЇНИ ТІЛЬКИ НЕБО. ПЕТРО ОСАДЧУК СТЕЖКА
НЕЛЯ ШЕЙКО-МЕДВЕДЄВА. ЛИСИЦЯ, ЩО ВПАЛА З НЕБА (П’єса-казка на 2 дії)
Література і фольклор – скарбниця духовних багатств людства
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМОЮ “МІФИ”
Джеймс Олдрідж (народ. 1918). “Останній дюйм”. Своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей. Формування характеру Деві за надзвичайних обставин
Краса зими мовою віршів
Леонід Кисельов. Доля молодого поета. Гуманістичний пафос віршів. “Стати б хоч на менти лічені…”, “Земля така гаряча”
СКРИНЬКА ЛІЧИЛОК
УДОСКОНАЛЮЄМО НАВИЧКИ ЧИТАННЯ (вправи для мовленнєвих розминок)
Давньогрецький міф про створення світу
Короткий термінологічний словник до уроків словесності
Михайло Стельмах. “Гуси-лебеді летять”. Автобіографічна основа повісті. Показ життя і побуту села. Опоетизований образ лебединої зграї
Ю. Мушкетик “Суд”. Трагічне становище нашого народу в умовах волюнтаристського, командно-бюрократичного управління державою
Панорама життя середньовічної Англії. Лицарський турнір, його роль у подальшому розвитку подій
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Чч. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “НА ПОЛОНИНІ” І ВІРША “КАРПАТИ”. ЗАГАДКИ
Тематичне оцінювання (Чарльз Діккенс)
ПРИГОДИ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ ШОКОЛАД БОЦМАНА
Ангел Каралійчев “Сорок братів та їхня сестричка” (болгарська казка)
Листи, які нелегко читати
ЗАКРІПЛЕННЯ ПРАВИЛА ВЖИВАННЯ АПОСТРОФА В УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “КОМП’ЮТЕРНА МИШКА” І ВІРША “УЗЯВСЬ ДЕМ’ЯН НАВЧАТИ КІШКУ”
ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ ЛЕГЕНДИ. БАЙКИ. П’ЄСИ
Сторінками улюблених казок
О. Коломієць. “Дикий Ангел”. Болючі проблеми сучасності в творі: єдність особистого і громадського, відповідальність кожної людини за свою працю, поведінку, спосіб життя перед майбутніми поколіннями
ТРИВОГА. ЛІНА КОСТЕНКО ШИПШИНА ВАЖКО ВІДДАЄ ПЛОДИ
НЕ УПУСТИ СВОЮ ЖАР-ПТИЦЮ. ВОЛОДИМИР КОЛОМІЄЦЬ ТЮХТІЙ І ТОРОХТІЙ
Розвиток умінь виразно читати народні думи
СКРИНЬКА ПІСЕНЬ-ІГОР. ПОДОЛЯНОЧКА (ДИТЯЧА НАРОДНА ГРА)
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ. ТАРАС ШЕВЧЕНКО
Андрій Малишко. “Пісня про рушник” – вірш-пісня, що стала народною
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. СТЕПАН ЖУПАНИН. ЗАГАДКА. АЛЕВТИНА ВОЛКОВА. ВЕСНА ЗЕЛЕНІ
ДМИТРО ПАВЛИЧКО. ЗЕРНИНА
ПРИРОДА ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ВОЛОДИМИР ЛУЧУК
ЛЕСЯ УКРАЇНКА. БІДА НАВЧИТЬ
Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Головний Закон Джунглів і закони людей
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ”. МИКОЛА ВОРОНИЙ. КРАСА! НА СВІТІ ЦІМ КРАСА
СВІТ ГУМОРИСТИЧНИХ ТВОРІВ. ГУМОР У ДИТЯЧІЙ ЛІТЕРАТУРІ. ГРИЦЬКО БОЙКО ОТАКИЙ У МЕНЕ НІС
Що означає бути людиною? Позакласне читання
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. “А ВЖЕ ВЕСНА, А ВЖЕ КРАСНА…”
РИМИ. АНДРІЙ МАЛИШКО ВИХОПИВСЬ ДОЩИК ПОМІЖ ЗАГРАВ
“Я ДАР” ВАМ СЛОВО І РОЗУМ… – З міфології давніх слов’ян
Мольєр (Жан Батист Поклен) (1622 – 1673) – комедіограф, актор, театральний діяч. Провідні теми та художні особливості комедій Мольєра
Літературний процес XX ст. (60-90-і pp.). Поглиблення й урізноманітнення художнього відтворення світу. Поступове переборення стереотипності в сюжетній побудові творів. Здобутки поезії, прози, драматургії
Оповідання А. П. Чехова “Хамелеон”
Природа як джерело натхнення, а її зображення – засіб вираження почуттів японців
С. Маршак. “Дванадцять місяців”. Підлабузництво підлеглих та необмежена влада – головні причини спотворення характеру принцеси
Краса природи в поезії Максима Рильського
Здійснити контроль знань за темою “Література європейського бароко”; виховувати прагнення досягти високого результату – Тематична атестація № 2
ГРИГІР ТЮТЮННИК. ЛАСОЧКА
ВСТУП ДО ТЕМИ. УЯВЛЕННЯ ПРО НАРОДНУ КАЗКУ
Михайло Стельмах. “Гуси-лебеді летять”. Поєднання у творі фантастичного й реального. Сприйняття Михайликом навколишнього світу. Ранній вияв творчих задатків. Багатство та поетичність мови повісті
Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння (“Буря на Чорному морі”)
Всесвітній мандрівник Жуль Верн
АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ. СПІШУ ДОДОМУ
ДЛЯ МАЛЯТ ПРО ЗВІРЯТ. П. РЕБРО “КЛАДОЧКА-ЗАГАДОЧКА”. Г. МАЗУР “ВИГАДЛИВЕ СЛОНЕНЯ”
Твір-роздум за поемою “Слово про похід Ігорів”
Читання та аналіз уривка “Двобій Ахілла з Гектором”
ЛІТО – РАДІСНА ПОРА. Л. САВЧУК “ЛІТО, ЛІТЕЧКО”, “ХОДИТЬ ЧЕРВЕНЬ”. Б. ВОВК “ЛЮБЕ ЛІТЕЧКО”
БУКВА Єє, ПОЗНАЧЕННЯ НЕЮ СПОЛУЧЕННЯ ЗВУКІВ. ПОЗНАЧЕННЯ БУКВОЮ Єє ЗВУКА ТА М’ЯКОСТІ ПОПЕРЕДНЬОГО ПРИГОЛОСНОГО. ЗАГАДКА. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ ЗА В. СУХОМЛИНСЬКИМ “БАРВИСТЕ КОРОМИСЛО”
Декламування поезій Т. Шевченка
ЗНАЙДІТЬ РИМИ. ГРИЦЬКО БОЙКО. СКОРОМОВКИ
ГОСТИНИ В ДІДУСЯ КРИЛОВА – Іван Крилов (1769-1844). “Вовк і Ягня”
Богдан Лепкий. “Видиш, брате мій…” Історія написання твору. Відображення святого почуття любові до рідного краю, болючі спогади й туга за втраченою Батьківщиною. Мелодія Левка Лепкого до пісні
Літературна казка. Оскар Уайльд “Щасливий Принц”
Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”. Автобіографічні мотиви та багатоплановість повісті
ЗВУКИ, , ПОЗНАЧЕННЯ ЇХ БУКВОЮ Цц (“це”). ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛІВ. СКОРОМОВКА. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ЦИРКОВА ЗАЛІЗНИЦЯ”
Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”. Художні особливості твору (за рахунок резервного часу)
Подорож Скруджа Різдвяної ночі у часі й просторі як можливість осягнути своє життя
Григір Тютюнник. Климко. Зміст твору. Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних
Розвиток зв’язного мовлення. Систематизація знань з усної народної творчості
Написання твору за романом Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан” на тему “Велич науки й знань”
БАБУСЕНЬКО РІДНЕСЕНЬКА. В. ЧУХЛІБ “РАДІСТЬ”. Н. ПОКЛАД “ГІСТЬ”
ПОДОРОЖ – ЦЕ МРІЯ КОЖНОГО, АЛЕ НЕ КОЖЕН ЛАДЕН ГІДНО ЇЇ ЗДІЙСНИТИ – Прославлення сили людського характеру в творі
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ”
Анатолій Дімаров. Розповідь про письменника. “Блакитна дитина”. Внутрішня гідність і повага до людей – риси характеру юного героя, стимули його поведінки
ГАНС КРІСТІАН АНДЕРСЕН “ПРИНЦЕСА НА ГОРОШИНІ”
ХОДІМО В ПОЛЕ, СИНУ (Степан Жупанин)
Філософсько-моральний конфлікт драми Кальдерона “Життя – це сон”
ОПРАЦЮВАННЯ КАЗКИ М. КОЦЮБИНСЬКОГО “ПРО ДВОХ ЦАПКІВ”
МАКСИМ РИЛЬСЬКИЙ. ДИТИНСТВО
ЧУДЕСА, ЩО МЕШКАЮТЬ У МІФІ – Міф про виникнення світу в різних народів
Урок-бесіда з позакласного читання. Шевченко-художник
Ієнс Сігсгорд “Палле сам на світі”. Едуард Успенський “Дядя Федір, пес і кіт”
Не тим цікава байка, що говорить неправду, а тим, що під лушпиною тої неправди криє велику правду
М. Лермонтов. “Із Гете” (“Ген на верховини…”)
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “У КРАЇНІ ДИТИНСТВА”. ЖАНРИ ПРОЗИ
Джанні Родарі “Танок усіх діток”, “Місяць над Києвом”. Урок-екскурсія
А. Чайковський “За сестрою”. Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Використання фольклорних мотивів, засобів (прийому гіперболізації)
Маленька казка, а розуму навчає
Лірика китайського поета Ду Фу (712-770)
СКРИНЬКА УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК. КОЛОБОК
Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Д. Лондона “Жага до життя”)
Зневіра у майбутньому технократичної цивілізації в новелі Р. Д. Бредбері “Усмішка”
Борис Харчук. “Планетник”. Добро і зло в повісті, сучасному світі та в людині
НА НЕБІ СОНЦЕ… (Михайло Коцюбинський)
Артур Конан Дойл. Всесвітня популярність творів про Шерлока Холмса. Урок позакласного читання
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ЧАРІВНИЙ СВІТ ПРИРОДИ У ТВОРАХ ГРИГОРА ТЮТЮННИКА
МИЛУЄМОСЬ ВЕЧОРОМ. МАРІЙКА ПІДГІРЯНКА ВЕЧІР ІДЕ
Здається, байка просто бреше, а справді – ясну правду чеше
Я – твоя кровинка, Україно!
Підсумковий урок. Повторення вивченого за рік
Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва
Повторення та узагальнення вивченого
Якоб та Вільгельм Грімм “Маленькі помічники” (німецька казка)
ГРИГІР ТЮТЮННИК. БІЛА МАРА
ВАСИЛЬ ЧУХЛІБ. ДИКІ КАЧЕНЯТА
Александр Пушкин (1799-1837) “Песнь о вещем Олеге”. Поэтизация древнерусской старины. Летописный источник “Песни”
ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ШКОЛА ДОБРИХ УЧИНКІВ (за творами Василя Сухомлинського)
Вже Різдво прийшло до хати, всім пора колядувати! Позакласне читання
ГРЕЦЬКЕ ДИВО – З міфології Давньої Греції
ТЕТЯНА КАРА-ВАСИЛЬЄВА. СПІВУЧА ГЛИНА (Скорочено)
Твори про тварин. Людвіг Ренн “Отруйна змія Гінгу”, “Горила Мафука”, “Бегемот Понгу”
У лісі грається зима
ЩОБ НЕ ЗБІДНІЛА ПЕРЕБОЛЕНА ДУША – Урок-автограф
РОБІНЗОН КРУЗО В ДЗЕРКАЛІ БІОГРАФІЇ ДАНІЕЛЯ ДЕФО – Даніель Дефо (бл. 1660-1731). “Робінзон Крузо”
“Празька школа” українських письменників. Стисла характеристика життєвого і творчого шляху її діячів (Юрій Дараган, Олекса Стефанович, Юрій Клен, Оксана Лятуринська, Олег Ольжич, Олена Теліга, Наталя Лівицька-Холодна)
Хай кожен день до кожного приходить, як весна!
“Сильніше зброї – сила слова”. Виразне читання напам’ять віршів античних поетів
ДОБРЕ ВІРНИХ ДРУЗІВ МАТИ. С. ЖУПАНИН “БДЖІЛКА І СВІТЛЯЧОК”. “ДО ПЕРШОГО ДОЩУ” (за В. Осєєвою)
Розвиток мовлення. Написання листа літературному герою. лист Дон Кіхоту
Ф. Стендаль. Життєвий і творчий шлях письменника. Роман “червоне і чорне”, поєднання в ньому соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації
Провідна думка повісті І. Франка “Захар Беркут”
ПОВЕРНУТИСЯ В МИНУЛЕ, ЩОБ ВІДНАЙТИ МАЙБУТНЄ, АБО В ПОШУКАХ ВТРАЧЕНОГО ЧАСУ – Причини деградації особистості Скруджа. Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя
Агнія Барто “Весняна прогулянка”, “Митько-лінько”
О. Генрі “Останній листок”. Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказної самопожертви та любові до ближнього. Гуманізм твору. Поняття про новелу як літературний жанр
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. Усвідомлення власної місії поета у вірші “Думи мої, думи мої…”
Проблеми вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі (“Маруся Богуславка”)
Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”
ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ. ВОСЕНИ ПАХНЕ ЯБЛУКАМИ
Інтегрований урок
Поема Вергілія “Енеїда” як літературна обробка легенди про троянця Енея – засновника Рима
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ”
ЛЮДИНА І ПРИРОДА. ЛЮБОВ ЗАБАШТА “БЕРІЗОНЬКА”
Нарешті виникло письмо
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Жж. ОПРАЦЮВАННЯ УРИВКА КАЗКИ “ЛИСИЧКА І ЖУРАВЕЛЬ”
Твори про тварин. Джеймс Олівер Кервуд “Гризлі”
Уславлення людської гідності, самоповаги та мужності, засудження приниження й внутрішнього рабства у віршах Ш. Петефі
Педро Кальдерон дела Барка – видатний драматург і поет доби іспанського бароко. “Життя – це сон” як утілення світоглядних і художніх принципів епохи бароко
Класицизм як художній напрям у літературі XVII ст. Філософське та естетичне підгрунтя класицизму. Основні правила класицизму
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. Т. Г. ШЕВЧЕНКО – ВЕЛИКИЙ СПІВЕЦЬ УКРАЇНИ
ЩО НА ГОРОДІ РОСТЕ? В. ПАРОНОВА “СПЕРЕЧАЛИСЬ ОВОЧІ”
ІВАН ФРАНКО. ЛИСИЧКА-КУМА
Развитие связной речи. Работа над сочинением по повести
Підсумок. Літературне свято. Захист-презентація проекту
Дмитро Павличко – дітям
Контрольний твір “Прийшла любов непрохана й неждана” (за лірикою В. Симоненка)
Урок виразного читання. Виразне читання та аналіз поезій Байрона
ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО. ІЗ СМІХОМ ТРЕБА БУТИ ОБЕРЕЖНИМ… ГАЛИНА МАЛИК. МАВПИНІ ІМЕНИНИ
ЦІ ДОРОСЛІ, БЕЗПЕРЕЧНО, ЯКІСЬ ЧУДНІ – Сенс подорожі маленького принца Всесвітом
Розвиток зв’язного мовлення (усно). Образ Климка
Гєоргі Караславов “Горобець-молодець”
ГРИЦЬКО БОЙКО. ВИКРУТИВСЯ. ДЕ ІВАНКО?
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ЮРІЙ ЗБАНАЦЬКИЙ ЛЕЛЕКИ
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КРАСА І МИЛОЗВУЧНІСТЬ ПОЕЗІЇ ДМИТРА ПАВЛИЧКА
Урок узагальнення та систематизації вивченого протягом року матеріалу
ТАРАС ШЕВЧЕНКО. ВСТАЛА Й ВЕСНА
Тематичне оцінювання № 2
Найдавніші мандрівники – герої казок. Позакласне читання
А. П. Чехов – видатний російський письменник. Оповідання “Товстий і тонкий”
Урок виразного читання. Байка І. А. Крилова “Квартет”
Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КАЗКИ ГАНСА КРІСТІАНА АНДЕРСЕНА
Оповідання та казки про тварин. Фелікс Зальтен “Бембі”
Я ЛЮБЛЮ ПРОБУДЖУВАТИ В ЛЮДИНІ ШЛЯХЕТНІ ПОЧУТТЯ – Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944) “Маленький принц” – філософська алегорична казка – притча
Образ Геркулеса в романі Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”
Синтез гуманістичного та трагічного світосприйняття у сонетах В. Шекспіра
Переказ. Поняття про переказ як жанр художньої літератури та вид мовленнєвої діяльності. Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру
Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі. Роль художньої літератури у культурному та суспільному житті XIX ст
Основні персонажі твору, їх групування. Захар Беркут – мудрий ватажок тухольської громади
Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія і взаємовпливи. Веди як пам’ятка світової літератури
Середньовічна китайська поезія. Лірика Лі Бо (701-762 рр.)
ЗАМИЛУВАННЯ КРАСОЮ ПРИРОДИ. МИКОЛА ВОРОНИЙ УЩУХЛА БУРЯ
УРОК-КВК ЗА РОМАНОМ І. С. НЕЧУЯ-ЛЕВИЦЬКОГО “ХМАРИ”
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ДИТЯЧІ ОПОВІДАННЯ ІВАНА ФРАНКА
СКРИНЬКА НАРОДНИХ КАЗОК. ГОРОБЕЦЬ ТА БИЛИНА
О. Пушкін. Вступ до поеми “Руслан і Людмила”
ЛЕСЯ УКРАЇНКА “З ГІР НА ДОЛИНУ…”
ДИВА В ПРИРОДІ. ІВАН СЕНЧЕНКО “ЗУСТРІЧ ІЗ ЗАЙЦЕМ”
Джозеф Редьярд Кіплінг “Слоненя”
МРІЯ ПРО ПРИЄМНУ ПОДОРОЖ – ЦЕ ВІТРИЛЬНИК ІЗ ЗІПСОВАНИМ КОМПАСОМ – Образ Геркулеса в романі. Засудження рабства
МИХАЙЛО СЛАБОШПИЦЬКИЙ. СЛАВКО І ЖАКО (Скорочено)
Ну й гарно все придумав Бог… Підсумок за темою “Світ народився для мене”
Тематичне оцінювання за творчістю Р. Бернса та Марка Твена. Письмовий переказ із творчим завданням
Володимир Дрозд. “Ирій”. Іронічна, алегорично-химерна проза сучасного прозаїка. “Ирій” – химерна повість про неповторний світ юності, про вічне і швидкоплинне в житті людини
Тематичне оцінювання (А. де Сент-Екзюпері; Р. Д. Бредбері)
Поетична творчість В. Симоненка. Збірки “Тиша і грім”, “Земне тяжіння”, поезії “Лебеді материнства”, “Де зараз ви, кати мого народу?”, “Кирпатий барометр”, “Кривда”, “Вона прийшла”, “Є в коханні і будні, і свята…”, “Ти знаєш, що ти людина?”
СКРИНЬКА ЗАГАДОК
Поняття про міф. Давньоєгипетський міф про створення світу
Казка – мудрим людям підказка
Антична література – вихідна основа європейських літератур
СВІТ ДИТИНИ. МИКОЛА НОСОВ ВИТІВНИКИ
Написання твору – роздуму
ВСЕ ТАК ЦІКАВО НАВКРУГИ. ДМИТРО ЧЕРЕДНИЧЕНКО ХЛОПЧИК ІВАСИК І ДІДУСЬ ТАРАСИК
Міфи Греції. “Олімп”
Дж. К. Ролінг – автор книг про маленького чарівника Гаррі Поттера
ЗВУК, ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО БУКВОЮ Фф (“еф”). ЧИТАННЯ СЛІВ. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША І. МАКОТИ І ТЕКСТУ “ТЕЛЕФОН”. СКЛАДАННЯ ПРАВИЛ РОЗМОВИ ПО ТЕЛЕФОНУ
ДРУЖБА – ТО НАЙБІЛЬШИЙ СКАРБ. ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО ПРОСТО ОЛЕСЬ ДРУГ
Урок виразного читання. “Маленькі поеми” Омара Хайяма
ДМИТРО ПАВЛИЧКО. ЯБЛУКО
ПЕЙЗАЖ ВІДПОВІДАЄ НАСТРОЮ ПЕРСОНАЖІВ ТВОРУ (гарно на душі гарно навколо)
Рудакі як засновник персько-таджицької літератури (860-941 рр.)
Особливості персько-таджицької поезії
ПОБАЧИТИ ПРЕКРАСНЕ. ОСНОВНА ДУМКА ТВОРУ. ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ “ЯКІ ВОНИ БІДНІ”
ПРИТЧІ. ЛЕОНАРДО ДА ВІНЧІ. ЛЕБІДЬ
БОГДАН ЧАЛИЙ. ДУМА ПРО КИЯ ТА ЙОГО СЛАВНИЙ РІД (Скорочено)
В. Симоненко. “Гей, нові Колумби й Магеллани”. Заклик поета відкривати “духовні острови” в інтелектуальному морі свого народу
Тематичне оцінювання (Байка у світовій літературі)
ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ. НЕ ЗАБУВАЙ ПРО ДЖЕРЕЛО
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РІК. ІНСЦЕНІЗАЦІЯ КАЗКИ “КОЛОСОК”
Казки народів Євразії. “Кентен і муха” (бельгійська казка)
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КРАЇНА ДИТЯЧИХ ЖУРНАЛІВ
Ш. Перро як основоположник європейської літературної казки. Збірка “Казки моєї матінки Гуски… “
Розвиток зв’язного мовлення. Характеристика Попелюшки з однойменної казки Ш. Перро за простим планом
ГРИЦЬКО БОЙКО. ВІДПОЧИТИ НІКОЛИ
ЗВУК, ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО БУКВОСПОЛУЧЕННЯМ дж. ВІДПРАЦЮВАННЯ ЗЛИТОЇ ВИМОВИ ЗВУКА. ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛІВ. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША Н. ЗАБІЛИ “ДЖМІЛЬ” ТА ОПОВІДАННЯ В. ДУБ “БДЖІЛКА”
ЧИМЧИКУЮТЬ НАШІ ХЛОПЦІ… (Іван Сенченко)
СТВОРЕННЯ ЛЮДИНИ
Редьярд Кіплінг (1865-1936) “Якщо…” Уславлення сильної особистості, здатної за будь-яких умов і обставин залишатися Людиною, протистояти ницим смакам і думкам юрби, зберігати гідність у стосунках із можновладцями, робити добрі справи, не хизуватись цим
Серед книжок, як і серед людей, можна потрапити в гарне товариство. Вступ до теми: “Літературне коло”
ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. МИКОЛА ВІНГРАНОВСЬКИЙ. ТЕПЛИЙ ДОЩИК-СРІБНОПАД
Квінт Горацій Флакк – один із найвидатніших поетів римської літератури. Ода “До Мельпомени” як початок традиції підбиття поетом підсумку свого творчого шляху
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ЗИМОНЬКО-СНІГУРОЧКО, НАША БІЛО-ГРУДОЧКО
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність поезії Лесі Українки “Ви щасливі, пречистії зорі”
Йован Йованович-Змай “Послухаймо, що нам каже півень”, “Малий велетень”
Олекса Стороженко. Оповідання “Вчи лінивого не молотом, а голодом”. Повчальний зміст оповідання. Уміння українців посміятися над власними вадами, вчитися на помилках
Система образів роману ф. Достоєвського “злочин і кара”. Значення і символіка його назви
Література доби бароко: найяскравіші представники європейського напряму бароко; провідні теми й стильове новаторство лірики бароко
Особливості культури і мистецтва доби європейського Відродження
Засудження рабства у творі Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”
Борис Олійник. Розповідь про поета
Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське й українське бароко
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ КАЗКИ ЧАРІВНОЇ
“ВЕСНИ РОЗСПІВАНОЇ КНЯЗЬ… ” (За поезією Богдана-Ігоря Антонича) – Урок-зустріч з поезією
Публій Овідій Назон – видатний римський поет. Збірка Овідія “Сумні елегії”
Філософія чину і мудрості у творі Б. Олійника “Ринг”
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РІК
Літературна казка. Мійоко Мацутані “Песик Сіро”. Узагальнення знань за розділом “Літературна казка”
СКУПИЙ, АЖ СИНІЙ. ВАСИЛЬ ЧУХЛІБ “ЗАЯЧИЙ ХОЛОДОК”
ЛІТНІ ДИВА. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ “КОЗУБОК-КОЛОБОК”
ДЖАННІ РОДАРІ. ДОРОГА, ЩО НІКУДИ НЕ ВЕЛА
ВИСЛОВЛЮЄМО СВОЇ МІРКУВАННЯ. ОЛЕГ БУЦЕНЬ АЙСТРИ
ПАВЛО ТИЧИНА. ДЕ НЕ ГЛЯНЬ – КОЛОСКИ (Уривок із вірша “Де тополя росте”)
БІЛИЙ ВІРШ. ДМИТРО ПАВЛИНКО НА ЩАСТЯ
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. НАРОДНІ ЛЕГЕНДИ
Запорожская Сечь, ее нравы и обычаи. Главы III-VІ
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832) “Вільшаний король”. Переплетіння психологічного, фантастичного та реального в баладі Гете
ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ. СПІВУЧА ПІР’ЇНКА
Літературна казка. Елінор Фарджон “Два брати”
Максим Максимович – образ “маленької людини”
ПОДИВИСЯ У ВІЧІ ВІКАМ… – З міфології Давнього Єгипту
Легенди і міфи народів світу. “Походження вогню” (легенда індіанців ковичан)
Ліна Костенко. Розповідь про поетесу
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ОСІНЬ ЩЕДРА, ОСІНЬ ЗОЛОТАВА
Образи твору О. Уайльда “Портрет Доріана Грея”. Риси інтелектуального роману
А. Чайковський “За сестрою” (скорочено). Коротко про митця. Відтворення історичних подій. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті
СКРИНЬКА ПРИСЛІВ’ЇВ І ПРИКАЗОК. АНАТОЛІЙ ГРИГОРУК. ВЛІТКУ ДЕНЬ ГОДУЄ РІК
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “У КРАЇНІ ЗНАНЬ”
Зима щедра святами. Вступ до теми “З новим роком, з колядою!”
Пісні про боротьбу проти соціального і національного гніту (“Чи не той тоХміль”, “Ой Морозе, Морозенку”)
Ясен Разцвєтніков “Загадки”
Тематична атестація № 6 – за темою “Від романтизму до реалізму. Російська література початку XIX ст.”
ЛЕСЯ УКРАЇНКА. ДАВНЯ ВЕСНА
ПРИГОДИ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ ОМАР
ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. ОЛЕНА ПЧІЛКА
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. МІФИ ДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ
Контроль навчальних досягнень. Вступ. Із пісенних скарбів (тестові завдання)
Казка як жанр фольклору. Різновиди казок
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КАЗКА МУДРІСТЮ БАГАТА. ПОБУТОВІ КАЗКИ
Тематичне оцінювання (Д. Лондон і Ш. Петефі)
Корній Чуковський “Мийдодір”. Урок-подорож
ЗВУКОПИС. ТАМАРА КОЛОМІЄЦЬ. БУСЕЛ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО. ЧАПЛЯ ЗШИЛА ЧЕРЕВИЧКИ
Спиридон Вангелі “Проліски”. Урок-інтерв’ю
Літературна казка. О. Шентао “Опудало”
Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду” (з циклу “В казематі”). Роздуми автора про власну долю, долю України
“Повесть бесчеловечных и кровавых дел…” Трагічний фінал п’єси “Гамлет”
МИ З ПРИРОДОЮ ЄДИНІ. ГРИГІР ТЮТЮННИК БУШЛЯ
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “У КРАЇНІ ГУМОРУ”. ЖАРТІВЛИВІ ВІРШІ. ГРИЦЬКО БОЙКО. ХВАСТУНЕЦЬ
Лічилки. Ігри. Урок-гра
Юрій Коваль “Метелик”, “Чорні вушка”
Леся Українка. “Давня казка”. Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви поеми: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності
Люби і знай свій рідний край
Михайло Лермонтов (1814 – 1841). Мотиви свободи і самотності, песимізм поезій Лермонтова
БУДУ Я ПРИРОДІ ДРУГОМ. АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ “НЕ ХОЧУ”
А. Ліндгрен. “Пеппі Довгапанчоха”
ТВОРИ БЕЗ КІНЦЯ. М. ВАСИЛЕНКО “НЕ ВІРИТЕ?”. Л. ВОЗНЮК “ЛІНИЛКА-БЕЗКОНЕНКА”. Г. БОЙКО “ХТО КОГО ВІВ?”
Франческо Петрарка – видатний італійський поет-гуманіст. Оспівування кохання в “Книзі пісень”
ОПОВІДАННЯ. БОРИС ГРІНЧЕНКО. КСЕНЯ (Уривок)
Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна. РМ. Складання характеристики літературного героя. Гуманістичний пафос “Іліади”
СКРИНЬКА ПІСЕНЬ-ЗАКЛИЧОК. ГЛУХИЙ ДОЩИК
Підсумковий урок. “Гортаючи сторінки прочитаних книг… “
Тема гармонійного єднання людини з природою у вірші Лесі Українки “Давня весна”
Як прийде туга, пізнаєш друга
“Герой нашого часу” – морально-психологічний роман про долю покоління після розгрому декабристів. Особливості композиції роману та її роль у розкритті характеру Печоріна
І. Липа “Близнята” (продовження). Дарунок долі і вміння ним скористатися як основна думка казки. Складання усних монологічних і діалогічних висловлювань на основі літературного тексту – Говоріння як вид мовленнєвої діяльності (УРЗМ)
ПТАХИ – НАШІ ДРУЗІ. ЮРІЙ СТАРОСТЕНКО “СМІЛИВА ЗОЗУЛЬКА”
Енн Хогарт “Мафін та його веселі друзі” (повість-казка)
МАКСИМ РИЛЬСЬКИЙ. КИМ ХОЧЕШ БУТИ, ХЛОПЧИКУ, В ЖИТТІ?
Прислів’я і приказки – малі жанри фольклору
В. Дрозд. “Ирій”. Сюжет твору, основна ідея, мотиви
Контрольна робота (творчий рівень). Тематичне оцінювання
ДИВА В ПРИРОДІ. ЮРІЙ СТАРОСТЕНКО ХТО ЦЕ ТАКИЙ
НЕЗВИЧАЙНІ ВЧИНКИ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО “КАЗКА ПРО РУКАВИЧКУ”
ЛЕСЯ УКРАЇНКА. ВЖЕ СОНЕЧКО В МОРЕ СІДА