ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ЗА РОЗДІЛОМ “НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ”
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ
Урок 16. ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ЗА РОЗДІЛОМ “НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ”
Мета: систематизувати знання учнів про жанри усної народної творчості; перевірити знання, уміння, навички учнів; розвивати зв’язне мовлення, уміння аналізувати, зіставляти; виховувати любов до рідного слова.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Ой був собі коточок,
Украв собі клубочок.
Та й сховався у куточок.
(Пісня – душа народу.)
Із літер слова колискова скласти слова
Зу-зу-зу – боюся грозу.
Зю-зю-зю – намажуся маззю.
На-на-на – тепла весна.
Ня-ня-ня – купали коня.
Ра-ра-ра – висока гора.
Ря-ря-ря – вранішня зоря.
Ца-ца-ца – смачна піцца.
Ця-ця-ця – лагідна киця.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Конкурс на кращу складену лічилку.
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Ми завершили вивчати народні дитячі пісні та малі жанри. Сьогодні на уроці перевіримо і систематизуємо здобуті знання.
V. ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
– Які різновиди усної народної
– Відгадайте твір та зазначте жанр.
– Танцюй, танцюй, козуненько,
Ніженьками туп-туп! (“Два півники”. Народна дитяча пісенька)
– Ніс Гриць пиріг через поріг,
Став на горіх, упав на поріг. (Скоромовка)
– 3 добрим дружись,
А лихих стережись. (Прислів’я)
– Сидить Марушка в семи кожушках,
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Загадка)
– Десь тут була подоляночка,
Десь тут була молодесенька… (Пісня-гра)
– Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику! (Пісня-закличка)
– Зайчику, зайчику,
Де ти бував? (Пісня-забавлянка)
Групи отримують малюнки ромашки, лисички, соняшника, котика, зайчика, дзвоника. Кожна група складає і зачитує загадку.
Фізкультхвилинка
– Визначте серед речень загадку та прислів’я. Доведіть свою думку.
– Книга вчить, як на світі жить.
– Усіх я розуму учу, а сама завжди мовчу.
Учні зачитують завдання, відповідають на запитання.
Їхала Хима до Максима
Візком-тарадайкою;
Тарадайка торохкоче,
Сива кобила везти не хоче.
Тарадайка – легкий двоколісний візок.
Перепілка – гарна птиця,
Та хлоп’ят вона боїться,
Бо хлоп’ята беруть гілку
І лякають перепілку.
Не потрібно так лякать,
В неї п’ять перепелят.
Учитель читає прислів’я, учні закінчують його, пояснюючи зміст.
– Хто спішить, той людей… (смішить).
– Не гордись, що великий, бо є ще… (більші).
– Високо літаєш, та низько… (сядеш).
– Не великий пан, перелізеш і… (сам).
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Метод “Мікрофон”
– Що вам сподобалося на уроці?
– Про що ви дізналися?
– Який висновок для себе зробили?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання (с. 20).
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ЗА РОЗДІЛОМ “НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ”
жбан меду план казки
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ЗА РОЗДІЛОМ “НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ”