ЗВУК, ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО БУКВОЮ Чч (че). ЧИТАННЯ СКЛАДІВ, СЛІВ. ЗВУКОВИЙ АНАЛІЗ СЛІВ. СЛОВНИКОВО-ЛОГІЧНІ ВПРАВИ. ЗАКЛИКАНОЧКА. СКОРОМОВКА

Мета: ознайомити учнів з буквою Чч, її алфавітною назвою та звуковим значенням; формувати в дітей правильне артикулювання звука ; розвивати навички читання, зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПІДГОТОВКА ДО ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВОЮ БУКВОЮ

1. Робота над загадками

– У шпаринку влазить, в дім,

Двері відчиня хвостом своїм. (Ключ)

– Назвіть звуки в слові ключ.

– Який останній звук у цьому слові? Як утворюється цей звук? (Губи трохи витягнуті вперед, кінчик язика міцно

притиснутий до піднебіння над верхніми губами, різким коротким подихом повітря виштовхуємо звук без голосу. Звук в українській мові завжди твердий. Тому в жодному разі не можна під час його вимовляння піднімати середню частину язика до твердого піднебіння.)

– Тварина ця усім відома,

Не розлучається із домом,

Гуляє, їсть і спить в хатині,

Бо ця хатиночка – на спині. (Черепаха)

– На ставочку кораблі Не великі, а малі.

Як впіймати рибку треба –

Хвостики здіймають в небо,

І стирчать собі такі,

Мов великі поплавки. (Качка)

– Виконайте звуковий аналіз слів черепаха і качка.

2.

Гра “Знайди місце звука “

Чоловік, синичка, сонечко, часник, бочка, задача, чубчик, дівчинка, м’яч, качка, чайник.

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З БУКВОЮ Чч

– Звук на письмі позначається буквою “че”.

Аналіз будови. Порівняння малої і великої букв. Визначення місця букви в кишеньковій азбуці.

– На що схожа буква “че”?

Буква “Ч” –

Немов стілець,

Догори лиш ніжки.

Навіть з цифрою чотири

Буква схожа трішки.

В. Гринько

Гра “Упіймай слова зі звуком “

Чубата чапля чваньковита

Через болото йде одна.

Чомусь з журавликом дружити

Не хоче капелька чудна.

Н. Забіла

Фізкультхвилинка

IV. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (С. 88-89)

1. Звуковий аналіз слів чашка, часник, печиво з опорою на схеми, подані в підручнику

2. Читання прямих і обернених складів у будиночку

3. Читання пар слів

Річка – річечка, качка – качечка, чабан – чабани.

– Яка спільна частина в кожній парі цих слів?

– Який зв’язок між словами овечки і вівчарі? (Вівчарі доглядають овечок.)

4. Розучування скоромовки “чечір-вечір…”

– Де спить котик? Який він?

5. Читання колонок слів (с. 89)

– Прочитайте слова зі спільною частиною – ечко; – очка.

6. Читання “Закликаночки”

– З яким проханням звертаються діти до сонечка?

– Які слова у “Закликаночці” римуються? (Сонечко – віконечко, квіточки – діточки)

7. Робота над скоромовкою “у голубки-горлички…”

1) Розучування скоромовки.

2) Промовляння скоромовки повільно і тихо, голосно і швидко, здивовано.

3) Гра “Читає Незнайко”.

Учитель читає текст скоромовки, змінюючи окремі слова. Учні хором виправляють “помилки”.

У голубки – горлечко (горлички)

Буркотливе (туркотливе) горлечко.

Горлечко (горличка) туркоче,

Горличка регоче (воркоче).

8. Робота з анаграмами

Ручка – качур, силач – числа.

9. Опрацювання речення, поданого рукописним шрифтом

Кучер – візник.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

– Який звук вона позначає?

– Як вимовляється цей звук в українській мові?

– Які скоромовки запам’ятали? Розкажіть ту, яка найбільше сподобалася.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)


ЗВУК, ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО БУКВОЮ Чч (че). ЧИТАННЯ СКЛАДІВ, СЛІВ. ЗВУКОВИЙ АНАЛІЗ СЛІВ. СЛОВНИКОВО-ЛОГІЧНІ ВПРАВИ. ЗАКЛИКАНОЧКА. СКОРОМОВКА


зимовий вечір
ЗВУК, ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО БУКВОЮ Чч (че). ЧИТАННЯ СКЛАДІВ, СЛІВ. ЗВУКОВИЙ АНАЛІЗ СЛІВ. СЛОВНИКОВО-ЛОГІЧНІ ВПРАВИ. ЗАКЛИКАНОЧКА. СКОРОМОВКА