ЗНАЙДІТЬ РИМИ. ГРИЦЬКО БОЙКО. СКОРОМОВКИ

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ

Урок 28. ЗНАЙДІТЬ РИМИ. ГРИЦЬКО БОЙКО. СКОРОМОВКИ

Мета: удосконалювати техніку свідомого виразного читання; учити добирати у віршах рими; ознайомити з творчістю Грицька Бойка; збагачувати словниковий запас; розвивати мислення, уміння зосереджуватися на виконанні завдань; виховувати уважність, самостійність у виконанні завдань.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Шура, як весна… зима

Кожушок в мішок… настала

А як знов прийшла… нема

До мішка, а

там… сховала

Залишилось… пушок

Трішки шкіри та.. небагато

Та ще гудзики й… мішок

Миші влізли до… кожушка

І погризли… залишився

Лиш шматочок… мішка

Ось історія яка.

Край – … (грай, рай, вибирай…)

Їжачок – … (павучок, бочок, черв’ячок, реп’яшок…)

Весна – … (красна, рясна, ясна, голосна…)

М’яч – … (скач, не плач, удач…)

Усмішка – … (книжка, мишка, кішка…)

Ча-ча-ча-ча – звірі граються в… (м’яча).

Ці-ці-ці-ці – нападаючі -… (зайці).

Чу-чу-чу-чу – вовк ударив по… (м’ячу).

Ця-ця-ця-ця – судить гру у

них… (вівця).

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота в парах

Учні повертаються в парах одне до одного і читають твори Олени Пчілки.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Послухайте вірші.

Виразне читання віршів Грицька Бойка вчителем або заздалегідь підготовленими учнями.

ЯК НЕВДАХА ВИСТУПАВ

– От я вчора виступаві

Ви б почули, як співав!

Хоч немає слуху,

Я горлав щодуху:

До-ре-мі-фа-соль-ля-сі!

Голос мій почули всі!

А скінчив – що сталось! –

З місць усі зірвались,

Сцену ледь не рознесли,

А мене вхопили –

Аж на вулицю несли

І вже там… набили!

ПРОВАЛИВСЯ ПО КОЛІНА

– От на лижах я спустився!

Мчав, як тільки міг!

Та упав і провалився

По коліна в сніг…

– А чого ж в снігу шапчина

Й очі повні сліз?

– Проваливсь я по коліна…

Головою вниз!

– Який настрій викликали у вас ці вірші?

– Автор цих віршів – Грицько Бойко, з творчістю якого ми сьогодні ознайомимося.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Грицька Бойка справедливо можна назвати неперевершеним майстром сміху в поезії для дітей. Він, як ніхто інший, умів не просто розважати молодших читачів, а й з теплим, добрим гумором, дотепно й незлобливо показати найрізноманітніші вади дитячого характеру. Вереда, замазура, хвалько, брехун, ледар, базіка, невіглас, недотепа, боягуз, підлабузник, задавака, ябеда, роззява, симулянт – ось “знамениті” персонажі його чудових віршів та поем.

Фізкультхвилинка

1) Гра “Бджілки”. Самостійне напівголосне читання скоромовки учнями.

– Яке слово ви додали?

– З яким словом воно римується? (Малі – теплі)

2) Словникова робота.

Льоля – сорочка (зазвичай дитяча).

3) Читання скоромовки напівголосно і повільно; голосно і швидко; весело, сердито.

1) Гра “Рибки”. Самостійне читання скоромовки учнями мовчки.

– Яке слово ви додали?

– З яким словом воно римується? (Подзьобав – пострибав)

2) Словникова робота.

Бараболька – картопелька.

Бруківка – дорога або вулиця (мостова), вимощена камінням.

3) Читання скоромовки напівголосно і повільно; голосно і швидко; весело, сердито.

– Які звуки часто повторюються в кожному з віршів?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– З творчістю якого письменника ви ознайомилися?

– Який твір вам сподобався найбільше?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити напам’ять скоромовку Грицька Бойка.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)

ЗНАЙДІТЬ РИМИ. ГРИЦЬКО БОЙКО. СКОРОМОВКИ


шандровський соляний колодязь
ЗНАЙДІТЬ РИМИ. ГРИЦЬКО БОЙКО. СКОРОМОВКИ