Захист проекту “У природи немає поганої погоди…” за мотивами твору С. Маршака “Дванадцять місяців”
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС
I семестр
ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА
(17 годин)
УРОК № 29
Тема. Захист проекту “У природи немає поганої погоди…” за мотивами твору С. Маршака “Дванадцять місяців”
Мета: розвивати в учнів творчі здібності, ініціативність та здатність працювати в команді; дослідницький пізнавальний інтерес; вміння самостійно знаходити інформацію; орієнтуватися в ній та використовувати її, представляти у вигляді оформленого результату діяльності.
Обладнання: оформлені папки, відео-презентації,
Тип уроку: нестандартний урок, літературне свято; за традиційною методикою може певною мірою бути схожим на бесіду з позакласного, додаткового читання.
ХІД УРОКУ
I. Оголошення теми й мети уроку, мотивація навчальної діяльності школярів
– Сьогодні у нас незвичайний урок. Ви захищатимете проект, над яким групи працювали протягом останніх двох тижнів. Те, що людина невіддільна від природи, ви вже зрозуміли давно. Тому і в усній народній творчості, і
II. Захист проектів
Порядок захисту – за жеребкуванням.
1. Завдання спільне для всіх команд
За 2-3 хвилини придумати назву команди, емблему та девіз (афоризм, ключове слово, прислів’я, які б висвітлювали тему й ідею роботи).
2. Презентація проектів
Орієнтовний зміст проекту
– Опис пори року в науковому стилі (з підручника, з енциклопедії);
– народні прикмети, прислів’я, приказки;
– вірші поетів різних народів, короткі оповідання;
– власна творчість;
– символіка образів (зима – холод, старість; весна – оновлення, відродження, юність і под.);
– перегляд ілюстрацій (зроблених художниками та учнями);
– прослуховування аудіо-записів із коментуванням;
– перегляд відеоматеріалів;
– інсценування (місяці з п’єси-казки С. Маршака “Дванадцять місяців”).
Завдання для всіх груп. Зробити висновки з почутого й побаченого. (Природа прекрасна в усі пори року, в усіх її виявах; людина невіддільна від природи, тісно з нею пов’язана. Природа часто описується в літературі, у фольклорі, а інколи навіть є дієвою особою, як у казці С. Маршака “Дванадцять місяців”; до природи треба ставитися бережливо, з повагою, як це робила Пасербиця.)
3. Конкурс костюмів “Міс Природа”, “Містер Природа”
4. Визначення найкращого захисту проекту за допомогою символів (заготовлюються сніжинки, квіточки, ягідки, листочки за кількістю учнів)
Кожен учень підходить до столу і вкидає у скриньку (вазу) відповідний символ.
III. Рефлексія
Оцінювання та самооцінювання зробленого: що вдалося, над чим треба ще попрацювати; хто відчув задоволення від роботи, а хто – ні, чому; хто помітив у собі задатки лідера, організатора; кому важко робити вибір, виступати перед аудиторією.
IV. Домашнє завдання
Підготуватися до тематичного оцінювання.
Захист проекту “У природи немає поганої погоди…” за мотивами твору С. Маршака “Дванадцять місяців”
звинуватити легко зрозуміти важко зно
Захист проекту “У природи немає поганої погоди…” за мотивами твору С. Маршака “Дванадцять місяців”