Харьковский демокрит
“Харьковский демокрит” – перший в Україні журнал сатири та гумору, що виходив у Харкові 1816 за редакцією В. Масловича. У традиційних тодішніх журнальних відділах друкувалися твори місцевих авторів А. Нахімова, Д. Ярославського, А. Вербицького, Р. Гонорського, І. Срезневського та ін. Тут вперше з’явилось ім’я Г. Квітки-Основ’яненка як автора легких гумористичних віршів та акровіршів російською мовою. У бурлескному тоні написані поеми В. Масловича “Утаида” та “Основание Харькова”, позначених явними слідами впливу “Енеїди” І. Котляревського. Поема “Основание Харькова” цікава й тим, що в ній уперше в тодішній пресі введено український текст-репліку, куплети й пісні наймита Якова. В. Масловичу належали два українські вірші, у т. ч. дотепний і художньо вправний “Від’їзд студента на вчителювання в Алешки”. Українськими прислів’ями, словами і виразами пересипані й деякі інші матеріали журналу.
Харьковский демокрит
анализ вирша так тихо серце плаче
Related posts:
- Харьковский художественный музей Харьковский художественный музей – один из старейших в нашей стране. Он вырос из Университетского музея изящных искусств, экспонаты для которого еще в 1804 году приобретал известный ученый и общественный деятель В. Н. Каразин. В 1886...
- Куплет Куплет (фр. couplet, від coupler – сполучувати попарно) – назва строфи в народній пісні, що складається з двох або чотирьох рядків, які між собою римуються: Змалювали очі, змалювали брови, Та не змалювали тихої розмови (“Летіла...
- Памятник церковного зодчества в моем городе В центре Харькова, там, где раньше стояла Харьковская крепость, стоит самое древнее каменное здание города, сохранившееся до наших дней. Это Покровский собор, построенный в конце XVII века. Место, где расположен собор, крепкие каменные стены, длинные...
- Термін Термін (лат. terminus – кордон, межа, кінець) – слово чи словосполучення, яке точно позначає спеціальне поняття і його співвідношення з іншими поняттями певної галузі (наприклад, у літературознавстві – метафора, метонімія, троп; інверсія, анафора, фігура). Т....
- Молодик “Молодик” (“Молодикъ”) – український літературно-художній та історико-науковий альманах, який видавав І. Бецький за допомогою Г. Квітки-Основ’яненка, М. Костомарова, В. Каразіна в Харкові (дві частини у 1843 та одну в 1844) і Петербурзі (остання, четверта частина,...
- Колокольня “великой колоссальности” С какой бы стороны Харькова ты ни приближался к его центру, перед тобой обязательно мелькнет среди домов сияющий золотом купол колокольни Успенского собора. В 1819 году на собрании известных харьковчан было принято решение о строительстве...
- Апофегма Апофегма ( грецьк. apoph ma thegma стислий виклад, влучне короткі оповідати про репліку чи витівку мудреця, митця, просто розумної, дотепної людини. Найпопулярніші герої А – діячі античного світу. Естетичним центром А. є кмітливість, мудрість, дотепність,...
- Трувер Трувер (фр. trouvere, від trouver – знаходити, творити) – поет на півночі Франції, який складав епічні та ліричні пісні з ” кінця IX до початку XIV ст., живлені фольклорними джерелами. З XII ст. творчість Т....
- ДМИТРЕНКО ВАСИЛЬ ДМИТРЕНКО ВАСИЛЬ (рр. нар. і см. невід.) – актор і режисер середини XIX ст. Автор популярного водевілю “Куммірошник, або Сатана в бочці”. Біографічних відомостей про нього дуже мало. У 40-х роках XIX ст. був режисером...
- Рецепція Рецепція (лат. receptio – сприйняття) – запозичення письменником ідей, мотивів, образів, сюжетів із творів інших письменників чи літератур з подальшим їх творчим осмисленням (трансформацією). Наприклад, збірка А. Кримського “Пальмове гілля” написана в результаті Р. митцем...
- ВІТИНСЬКИЙ СТЕФАН ВІТИНСЬКИЙ СТЕФАН (рр. та місце нар. і см. невід.) – поет. Навчався, очевидно, в Харківській колегії, де потім був викладачем. У 1736- 1737 рр. викладав поетику, згодом – риторику, у 1738-1739 рр. – професор філософії...
- Ляпсус Ляпсус (лат. lapsus – падіння, помилка) – 1. Прикра помилка, недоречність чи недогляд в усному або писемному мовленні через неуважність, поспішність, забудькуватість. 2. Будь-який промах чи упущення, що є результатом необачності, легковажності. Прикладом явного Л....
- ЩО БАЙКОЮ ЗБАГАЧУЮТЬ ЛЮДЕЙ – Виразне читання (інсценування) творів відомих байкарів Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 23 ЩО БАЙКОЮ ЗБАГАЧУЮТЬ ЛЮДЕЙ Тема: Виразне читання (інсценування) творів відомих байкарів. Сократ і Бабрій, Федр і Лафонтен, Сковорода, Крилов – всім вистачило тем. Всім шлях премудрий розкривався, Хто...
- ВОДЕВІЛЬ Водевіль (франц. vaudeville) – жанр легкої комедійної п’єси, в якій драматична дія поєднується з музикою, піснею-куплетом, танцями. Водевіль розвивається як жанр наприкінці XVIII – у XIX столітті. Назва його виникла у Франції, але щодо її...
- Героїчний народний епос Героїчний народний епос – збірна назва фольклорних творів різних жанрів (колядки, думи, історичні (козацькі, гайдамацькі, опришківські, стрілецькі, повстанські та ін.) пісні, казки, легенди, перекази), в яких відображена воля, завзаття народу у боротьбі з ворогом, злом,...
- Інтерв’ю Інтерв’ю (англ. interview – зустріч, бесіда) – жанр публіцистики, який передбачає оприлюднення в пресі, на радіо чи телебаченні розмови з конкретною особою. І. концентрується навколо однієї чи кількох тем. Написані І. часто є безцінними літературними...
- Образ Яреми І. Захоплення Т. Шевченка героїчними подвигами повстанців. ІІ. Образ Яреми Галайди, яскравого представника повсталих. 1. Соціальне становище героя. 2. Рабська покірність Яреми-наймита. 3. Щирість та глибина кохання. 4. Незвичайна хоробрість Яреми-месника. 5. Відданість Яреми боротьбі...
- Історико-функціональне вивчення літератури Історико-функціональне вивчення літератури – розділ літературознавства, в якому вивчається функціонування художньої літератури у свідомості читачів, динаміка сприйняття художніх текстів, біографій письменників, перебіг художніх тенденцій. Найчастіше тут мовиться про сукупність критичної рецепції, зафіксованої у рецензіях, статтях,...
- Текст Текст (лат. textum – тканина, зв’язок, побудова) – відтворені на письмі або друком авторська праця, висловлювання, документи тощо; основна частина друкарського набору – без малюнків, приміток і т. п.; слова до музичного твору (пісні, опери);...
- Акорди. Антологія української лірики від смерті Шевченка “Акорди. Антологія української лірики від смерті Шевченка” – антологічне видання поезії другої половини XIX ст., упорядковане І. Франком і видане 1903 у Львові Українсько-руською видавничою спілкою. Засвідчувало єдність українського літературного процесу, його художній прогрес, жанрове...
- Історія Йосипа Історія Йосипа І. Заздрість веде до злочину. ІІ. Йосип у єгипетському рабстві. ІІІ. Чудовий дар Йосипа. ІV. Сни фараона та їх значення. V. Сини Якова їдуть за зерном до Єгипту. Випробування для братів. VІ. Сенс...
- ГЛУХИЙ ДОЩИК – Скринька пісень-забавлянок Літературне читання 2 клас – Віра Науменко З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ Скринька пісень-забавлянок ГЛУХИЙ ДОЩИК – Дощику, дощику, іди туди, де просять. – Де косять? – недочув дощик та й...
- Канонічний текст Канонічний текст – текст, раз і назавжди встановлений, стабільний у цілому і зокрема, обов’язковий для всіх видань. Встановлення К. т. здійснюється шляхом вивчення всіх фактів, пов’язаних з його створенням. Питання про К. т. і саму...
- Авторське право Авторське право – частина цивільного права, встановлює права і обов’язки, пов’язані із створенням і використанням творів літератури, науки і мистецтва. Авторське право поширюється на твори літератури, науки і мистецтва, виражені в об’єктивній формі (рукопис, креслення...
- Нерівноскладовий вірш Нерівноскладовий вірш – вільний речитативний (астрофічний) вірш народних голосінь, дум і поодиноких старовинних обрядових (колядок, весільних), історичних та баладних пісень. На відміну від рівноскладового із симетричним розміщенням частин (колін) у строфі пісенного вірша, Н. в....
- Редагування Редагування (лат. redactus – впорядкований) – вид фахової діяльності у пресі і книговиданні, пов’язаної з підготовкою до випуску в світ творів друку та аудіовізуальної продукції; складова частина видавничого процесу, зміст якої полягає у творчій роботі...
- Роль пісні в житті українського народу – I варіант I варіант В житті українського народу пісні займають окреме місце. Українські пісні надзвичайно мелодійні, в них поєднується пісенність української мови та чарівність мелодії. Українські народні пісні складалися протягом багатьох століть. Вони розповідають про цілі епохи...
- Левін Борис Наумович Левін Борис Наумович – український та російський письменник. Народився 5 травня 1919 року в м. Чернігів. Закінчив 1941 року Ніжинський педагогічний інститут. Учасник Великої Вітчизняної війни. Був на педагогічній і журналістській роботі. Автор збірок оповідань...
- Роль пісні в пєсі І. П. Котляревського “Наталка Полтавка” – Олена Акульшина Конкурс на кращу творчу роботу 2010 року Автор: Олена Акульшина Роль пісні в пєсі І. П. Котляревського “Наталка Полтавка” Тихий липневий вечір прилинув у місто, на оксамитовому небі спалахнули ясні зорі й таємничо повис золотий...
- Аналіз “Засвіт встали козаченьки” Авторство пісні “Засвіт встали козаченьки” приписують легендарній піснярці з Полтави Марусі Чурай. Донька козацького полковника тяжко переживаючи загибель батька, почала складати пісні, в яких виявився незвичайний поетичний дар. З її піснями козаки ходили в похід,...