На шляху до реалізму – ЛІРИКА О. ПУШКІНА
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – Р. КІПЛІНГ – МИСТЕЦТВО БУТИ ЛЮДИНОЮ
Народ в романе-эпопее Л. Н. Толстого “Войнаи мир”
Філософський характер змісту драми-феєрії Моріса Метерлінка “Синій птах”
Розкрийте філософські засади романтизму. Простежте вплив німецької класичної філософії на формування напряму. Романтизм у мистецтві (у живописі, музиці тощо)
Образ Онегіна у творі Олександра Пушкіна “Євгеній Онегін”
НИКОЛАЙ ГОГОЛЬ (1809-1852)
Схарактеризуйте художні образи в новелі П. Меріме “Маттео Фальконе”
“На севере диком стоит одиноко…” – Михаил Юрьевич ЛЕРМОНТОВ (1814-1841) – ПОЭТИЧЕСКОЕ ОСМЫСЛЕНИЕ ДЕЙСТВИТЕЛЬНОСТИ
Життєвий і творчий шлях норвезького письменника, зачинателя європейської “нової драматургії” Генріка Ібсена
Чудеса и волшебство в “Сказке о мертвой царевне и о семи богатырях” А. С. Пушкина
Тема любви в повести А. И. Куприна “Олеся”
П. КОЕЛЬО. “АЛХІМІК”. ЖИТТЯ ЩЕДРЕ ДО ТИХ, ХТО ЙДЕ ЗА ПОКЛИКОМ СВОЄЇ ДОЛІ”
Велич книги “Бгагавад – Гіта як вона є”
Твори за романом Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”
Художній паралелізм композиції як основний художній принцип втілення проблематики роману Л. Толстого “Анна Кареніна”; особливості його стилю
Мала епічна форма: новела й оповідання
Тема родины в поэзии С. Есенина
ПЛАНИ – ВОЛЬТЕР, Й. В. ГЕТЕ, Ф. ШІЛЛЕР – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ XVIII СТОЛІТТЯ. ПРОСВІТНИЦТВО
Тема любви в трагедии И. В. Гете “Фауст”
Гуманістичні тенденції та їх утілення у повісті Ч. Діккенса “Різдвяна пісня у прозі”
Тартюф Мольєра
Відображення фізіологічних аспектів людського життя та його соціальної панорами у романі Е. Золя “Жерміналь”
Сторінками біографії та творчого шляху Й.-В. Гете. Лірика Гете
ПО СТРАНИЦАМ МИФОВ ДРЕВНЕЙ ГРЕЦИИ
ЕЛЕАНОР ПОРТЕР
ГАМЛЕТ, ПРИНЦ ДАТСЬКИЙ – ВІЛЬЯМ ШЕКСПІР
ПУБЛІЙ ВЕРГІЛІЙ МАРОН – ЕЛЛІНСЬКИЙ ТЕАТР
Маяковський – поет-новатор
ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ
“Я тої сили часть, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого” (Гете “Фауст”)
Почему доктор Старцев стал Ионычем?
УЛЫБКА – Рэй Дуглас БРЭДБЕРИ (1920-2012)
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – Р. КІПЛІНГ – МИСТЕЦТВО БУТИ ЛЮДИНОЮ
Розкрийте особливості композиції і образної системи роману “Життєва філософія кота Мура” Е. Т. А. Гофмана
Тема любви в лирике А. С. Пушкина
Волі Вітмен “Листя трави”
Брати Стругацькі – класики російської та світової фантастики
Образ лишнего человека в творчестве А. С. Пушкина и М. Ю. Лермонтова
Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір у романі Альбера Камю “Чума”
Нравы и обычаи Запорожской Сечи (Н. В. Гоголь. “Тарас Бульба”)
Тема счастья в романе И. А. Гончарова “Обломов”
ЛІТЕРАТУРА РАННЬОГО МОДЕРНІЗМУ
Відображення світоглядних зрушень у мистецтві XVII століття – ІСТОРИЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ МИСТЕЦТВА В XVII СТОЛІТТІ
Моє відношення до Тетяни Ларіної – ОЛЕКСАНДР ПУШКІН ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Аналітичне дослідження віршів Поля Верлена та Артюра Рембо
МИФ О СОЛНЦЕ – К ТАЙНАМ СЛАВЯНСКОЙ МИФОЛОГИИ
Пригодницькі інтриги в романі Вальтера Скотта “Айвенго”
Народ и господа в сказках М. Салтыкова-Щедрина
У чому для Мцирі сенс життя?
Борис Пастернак
Булгаков о вечных ценностях
ГРЕЦЬКІ МІФИ
Проблематика романа М. А. Булгакова “Белая гвардия”
Тема кохання в романі В. Гюго “Собор Паризької Богоматері”
“Квіти зла” – ЗБІРКА “КВІТИ ЗЛА” – ШАРЛЬ БОДЛЕР
ПЛАН – Г. ІБСЕН – ВСТУП. ІЗ ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТОЛІТЬ
Муза в лирике А. Ахматовой
СЛОВАРЬ ЛИТЕРАТУРНЫХ ТЕРМИНОВ
Я вірю в тебе, Гуллівере! (Лист до літературного героя)
Гобсек як втілення всепоглинаючої влади грошей (за повістю О. Бальзака “Гобсек”) ОНОРЕ ДЕ БАЛЬЗАК
Роль народної казки у вступі до поеми Пушкіна “Руслан і Людмила”
“Вослед Радищеву восславил я свободу…”
Україна і народ у повісті Гоголя “Тарас Бульба”
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – О. ТВАРДОВСЬКИЙ, Г. БЕЛЛЬ, М. ШОЛОХОВ
Тематика і проблематика драми – П’ЄСА П. КАЛЬДЕРОНА “ЖИТТЯ ЦЕ СОН” ЯК УТІЛЕННЯ СВІТОГЛЯДНИХ І ХУДОЖНІХ ПРИНЦИПІВ БАРОКО
Контрольна робота з теми “Французька література ХІХ століття”
КЕРБЕР – МИФЫ О ГЕРАКЛЕ
Аналіз вірша Б. Пастернака “Цей лютий! Час до сліз і віршів”
Життєвий і творчий шлях митця – МОЛЬЄР – МАЙСТЕР КЛАСИЦИСТИЧНОЇ КОМЕДІЇ
БАЛАДА ПРО РОБІН ГУДА – Фольклорні балади
Чи хочу я мати такого друга, як Онєгін?
“Виконання своєї роботи” – гідний спосіб кинути виклик смерті (за романом А. Камю “Чума”)
АНТУАН де СЕНТ ЕКЗЮПЕРІ – “ТИ НАЗАВЖДИ БЕРЕШ НА СЕБЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ТИХ КОГО ПРИРУЧИВ”
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – Р. БРЕДБЕРІ, А. ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ – ЛЮДИНА ТА ЇЇ СBIT
Б. Пастернак – Гамлет XX века
Чувства добрые я лирой пробуждал (за лірикою О. С. Пушкіна) – ОЛЕКСАНДР ПУШКІН ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Людям ХХІ століття
“Гробниця Потоцької” – “КРИМСЬКІ СОНЕТИ” А. МІЦКЕВИЧА
Кохання з першого погляду, або історія непохитного олов’яного солдатика (за казкою Г. К. Андерсена “Непохитний олов’яний солдатик”
Трагічний і гуманістичний пафос творів про Другу світову війну
“Дубиноголова” Коробочка
“Мій дух як ніч…” – ШЕДЕВРИ ЛІРИЧНОЇ СПАДЩИНИ БАЙРОНА
Адам Міцкевич “Кримські сонети”
ПЛАН – ПОЕЗІЯ СХОДУ ЕПОХИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ. ЛІ БО, ДУ ФУ, ОМАР ХАЙЯМ
Крістіне НЕСТЛІНГЕР Нар. 1936р
ПРИКАЗКИ – СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА
Пігмаліон і Галатея – ГРЕЦЬКІ МІФИ
Порівняльна характеристика Остапа й Андрія за повістю М. В. Гоголя “Тарас Бульба” (2-й варіант)
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – ПОЕЗІЯ СХОДУ ЕПОХИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ. ЛІ БО, ДУ ФУ, ОМАР ХАЙЯМ
ПРЕМУДРИЙ ІДАЛЬГО ДОН КІХОТ З ЛАМАНЧІ – Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616)
Ліричний герой ранньої поезії М. Лєрмонтова – ПОЕТИЧНА СПАДЩИНА М. ЛЕРМОНТОВА
Мое впечатление от рассказа В. Распутина “Уроки французского”
Другорядні персонажі п’єси А. П. Чехова “Вишневий сад”
Високий антивоснний і гуманістичний пафос оповідання Г. Белля “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…” – ПЛАН – О. ТВАРДОВСЬКИЙ, Г. БЕЛЛЬ, М. ШОЛОХОВ
Маленька людина в оповіданнях і п’єсах А. П. Чехова АНТОН ЧЕХОВ
Образ “маленького человека” в повести Н. В. Гоголя “Шинель”
ВАЛЬТЕР СКОТТ – ЗАСНОВНИК ЖАНРУ ІСТОРИЧНОГО РОМАНУ
“Експеримент над людиною” професора Хіггінса (за п’єсою Б. Шоу “Пігмаліон”)
Світ творів Гофмана – ЕРНСТ ТЕОДОР АМАДЕЙ ГОФМАН. ДОЛЯ ТАЛАНТУ
Давайте поспоримо, Базаров! (за романом I. С. Тургенєва “Батьки і діти”) – ІВАН ТУРГЕНЄВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
І. КАЛЬВІНО. “ЯКЩО ОДНІЄЇ зимової НОЧІ ПОДОРОЖНІЙ…” – РОМАН
“Маленька” людина в повісті “Шинель” – ПОВІСТЬ “ШИНЕЛЬ”. ГУМАНІСТИЧНИЙ ПАФОС ТВОРУ
Позитивний ідеал автора – ОБРАЗНА СИСТЕМА КОМЕДІЇ “МІІДАНИН-ШЛЯХТИЧ”
Світ тварин і світ людей у творчості Джека Лондона
“Маленький принц” А. де Сент-Екзюпері: розуміння героями головних життєвих цінностей
Свинья под Дубом – Иван Андреевич КРЫЛОВ (1769-1844)
ПЕНЗЛИК МАЛЯНА – КИТАЙСЬКА НАРОДНА КАЗКА
Орієнтовний план характеристики художнього образу-персонажа
“ДЖАКОМО ДЖОЙС” – Джеймс ДЖОЙС (1882-1941) – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
Наташа Ростова на шляху до щастя ЛЕВ ТОЛСТОЙ
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – ПОЕЗІЯ СХОДУ ЕПОХИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ. ЛІ БО, ДУ ФУ, ОМАР ХАЙЯМ
“Король Лір”. Притчевість трагедії. Мотив сліпоти і тема божевілля
Твори за романом Габріеля Гарсіа Маркеса “Сто років самотності”
Роль античного мифа в пьесе Бернарда Шоу “Пигмалион”
НОЧЬ ПЕРЕД РОЖДЕСТВОМ – НИКОЛАЙ ГОГОЛЬ (1809-1852)
ВІДВІДИНИ МУДРЕЦІВ ЗІ СХОДУ. ВТЕЧА В ЄГИПЕТ І ВБИВСТВО НЕМОВЛЯТ. ПОВЕРНЕННЯ З ЄГИПТУ ДО НАЗАРЕТА – БІБЛІЯ ЯК ПАМ’ЯТКА СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
КНИГИ В ЧЕРВОНІЙ ПАЛІТУРЦІ – МАРИНА ЦВЄТАЄВА
ПЛАН – ЛЬЮЇС КЕРРОЛ, М. ЦВЕТАЕВА
Літературний процес на межі XIX – XX ст. Нові пошуки в поезії
Волк и Ягнёнок – ЭЗОП (VII-VI CT. до нашей эры)
Як я ставлюся до вигадок барона Мюнхгаузена
Поєднання реалістичних і романтичних елементів у художній системі Бальзака – КОМПОЗИЦІЯ ТА РІЗНІ РЕДАКЦІЇ ПОВІСТІ, ПОЄДНАННЯ В НІЙ ЕЛЕМЕНТІВ РЕАЛІЗМУ Й РОМАНТИЗМУ
“ВЕЧОРОВА ГАРМОНІЯ” – ШАРЛЬ БОДЛЕР
Духовное перерождение Ниловны в романе Горького “Мать” (образ Ниловны)
Чи можна досягти найвищого блаженства? (Данте “Божественна комедія”, частина третя – “Рай”) ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКА ПОЕЗІЯ. ФРАНЦУЗЬКИЙ ГЕРОЇЧНИЙ ЕПОС. АЛІГ’ЕРІ ДАНТЕ
Тема людини – деміурга і граючого фантазера в творчості Хуліо Кортасара
Смешное и трагическое в комедии Д. И. Фонвизина “Недоросль”
Система образів роману Ф. Достоєвського “Злочин і кара”. Розкриття складності та суперечливості духовного світу людини
Райнер Марія РІЛЬКЕ (1875-1926) – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
ПРО МІФ
Натуралізм
“Пробуючи вбити свою совість, Доріан Грей убиває себе” (за твором О. Вайльда “Портрет Доріана Грея”)
Чацкий – герой своего времени
Апокаліптичне бачення подій Другої Світової Війни у вірші “Фуга смерті” Пауля Целана
Моя Ахматова
Е. Золя – французький письменник, теоретик натуралізму. Життєвий і творчий шлях письменника. Цикл романів “Ругон-Маккари”
БЕЗТУРБОТНА ПІСНЯ – ІЗ ЛІРИКИ ВАГАНТІВ
Ліричний “документ” Першої світової (за поезією Г. Аполлінера “Зарізана голубка й водограй”)
Роберт Пени Уоррен
Фантастика і реальність у повісті-казці Е. Т. Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Ціннобер”
Печорін як представник “зайвих людей” (твір-роздум за романом М. Ю. Лєрмонтова “Герой нашого часу”) – МИХАЙЛО ЛЕРМОНТОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ЄГИПЕТСЬКІ МІФИ
Комедия А. С. Грибоедова “Горе от ума” как социально-политическая драма
Дівчинка, яка любила веселку (за повістю Е. Портер “Поліанна”) МАРК ТВЕН, Е. ПОРТЕР, Р. БЕРНС
Константи Ідельфонс ГАЛЧИНСЬКИЙ 1905-1953
Притча о добром самаритянине – БИБЛЕЙСКИЕ ПРЕДАНИЯ И ПРИТЧИ
Романтична повість-казка про піднесену любов Пурпурові вітрила
СОНЕТ 11 – Данте Аліг’єрі (1265-1321) – ГЕРОЇЧНИЙ ФРАНЦУЗЬКИЙ ЕПОС – ЛІТЕРАТУРА СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЄВРОПИ
Ренесансний реалізм у літературі XVII століття – ІСТОРИКО – ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС XVII СТОЛІТТЯ
ЛІТЕРАТУРА СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
Милорад ПАВИЧ (1929-2009)И – З ЛІТЕРАТУРИ КІНЦЯ ХХ початку ХХІ століття
СОНЕТ 267 – Франческо Петрарка (1304-1374)
М. Кундера – останній реаліст великих ідей XX ст. та щирий мораліст
Обломов – жертва обломовщины (по роману И. А. Гончарова “Обломов”)
Революция в творчестве Александра Блока
Вічне джерела натхнення (образ природи у творчості Алкмана, Й. В. Гете, М. Лєрмонтова, Мацуо Басьо, Ф. Тютчева) KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ – ПРИРОДА I ЛЮДИНА
“Поэтом можешь ты не быть, но гражданином быть обязан”
Життєвий і творчий шлях П. Корнеля. Особливості драматургії (“Сід”, “Горацій”, Драматургічні принципи) – ФРАНЦУЗЬКА ЛІТЕРАТУРА XVII СТ. П. КОРНЕЛЬ, Ж. РАСІН
МИХАЙЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ ШОЛОХОВ 1905-1984)
Загальна характеристика французької літератури XVII століття (Н. Буало “Поетичне мистецтво”; афоризми Ларошфуко і Лабрюєля; соціальні байки Лафонтена) – ФРАНЦУЗЬКА ЛІТЕРАТУРА XVII СТ. П. КОРНЕЛЬ, Ж. РАСІН
Москва О. С. Грибоєдова й О. С. Пушкіна – ОЛЕКСАНДР ГРИБОЄДОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ПІСНЯ ПРО РОЛАНДА – ГЕРОЇЧНИЙ ФРАНЦУЗЬКИЙ ЕПОС – ЛІТЕРАТУРА СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЄВРОПИ
Життя і творча особистість Роберта Бернса. Лірика поета – ДОБА ПРОСВІТНИЦТВА. ТВОРЧІСТЬ Д. ДЕФО, Д. СВІФТА
“За тортури й погибель – я знаю – все приймаю!.. І знову! І знов!..” Ідея “любові-ворожнечі” до життя в поезії О. Блока “Весно, весно, без меж і без краю…”
ЖАГА ДО ЖИТТЯ – ДЖЕК ЛОНДОН – “НАСКІЛЬКИ ЛЮДИНА МАЛА Й І НАСКІЛЬКЙ Ж ВОНА ВЕЛИКА!”
Ісікава Такубоку – майстер танки
Шляхи розвитку поезії середини – другої половини XIX ст
Николай Васильевым ГОГОЛЬ (1809-1852)
Федеріко Гарсіа Лорка “Балада про чорну тугу”, “Гітара”, “Газела про темну смерть”, “Касида про сон під зорями”
ВОЛК И ЯГНЁНОК – ИВАН КРЫЛОВ (1769-1844) – БАСНИ
ВОВК І ЯГНЯ – Іван Крилов (1769-1844) – БАЙКА
Мотив движения и покоя в романе И. А. Гончарова “Обломов”
Круки (1942) – Іммануель ВАЙСГЛАС 1920-1979
Глибинні зрушення в поезії початку XX ст. Модернізм і основні течії європейської поезії XX ст. Життєвий і творчий шлях австрійського поета Райнера Марії Рільке. “Орфей, Еврідіка, Гермес”, “Ось дерево звелось”
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – А. ЧЕХОВ, Ч. ДІККЕНС – ЛІТЕРАТУРА І МОРАЛЬНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЛЮДСТВА
ІВАН КРИЛОВ
Д. Мільтон – поет і публіцист – ЛІТЕРАТУРА АНГЛІЇ. ДЖОН МІЛЬТОН
ШТРИХИ ДО ІСТОРИКО-ЛІТЕРАТУРНОГО ПОРТРЕТА – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
Вічні проблеми людського буття (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) ВІЛЬЯМ ШЕКСПІР
Е. Золя “Кар’єра Ругонів”. Система образів у творі
Чого навчають нас байки?
Сонячний світ дитинства в романі Марка Твена “Пригоди Тома Сойєра”
Узагальнення за розділом “Злет людського духу в літературі доби Відродження”
Джозеф Редьярд КІПЛІНГ 1865-1936 – ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Ф. М. Достоєвський. Життєвий і творчий шлях митця. Творчість Ф. М. Достоєвського як одна з вершин російської та всесвітньої літератури. Філософські, етичні й естетичні погляди письменника та їх утілення в художніх творах
Проаналізуйте поєднання комічного і жахливого в новелістиці Е. По (“Окуляри”, “Обдурення як точна наука”, “Чорний кіт”, “Маятник і провалля”, “Машкара червоної смерті” та ін. )
Виховне значення образу Діна Сенда (за романом Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”) Д. ДЕФО, Ж. ВЕРН, ДЖ. ЛОНДОН, Ш. ПЕТЕФІ, Р. Л. СТІВЕНСОН
“Хотів би жити знов у горах…” (за поезією Джорджа Байрона)
Своєрідність сатири XX століття
Образ українського гетьмана в поемі Байрона “Мазепа” як зразок байронічного героя
Актуальность образов комедии Д. И. Фонвизина “Недоросль” сегодня
Образы и символика в поэме А. Блока “Двенадцать”
Тема любви в творчестве В. В. Маяковского
Над чем смеется Д. Свифт в своей книге “Путешествия Лемюэля Гулливера”?
Лі Бо (701-762)
Жанрові пріоритети літератури реалізму – ДОБА РЕАЛІЗМУ В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – М. НЕКРАСОВ, В. ВІТМЕН, Ш. БОДЛЕР – В ПОЕЗІЇ СЕРЕДИНИ – ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX СТ
ЖАН ДЕ ЛАФОНТЕН
Вільям Шекспір. Сонети. “Гомлет”
“Горе от ума” как политическая комедия
Золотий жук (1843) – Едгар Аллан ПО 1809-1849
Судьба человека в романе Абрамова Ф. А. “Братья и сестры”
Отрицательные персонажи в романе Ч. Диккенса “Дэвид Копперфилд”
“КОЛИ НАСТАВ ЧУДОВИЙ МАЙ” – ВІРШІ ПРО КОХАННЯ
Ознайомлення з літературною казкою. Шарль Перо “Химерні бажання” (французька казка)
Міфологія
ВСТУП. ЛІТЕРАТУРА І КУЛЬТУРА
Система образів, національний колорит роману Г. Гарсія Маркеса “Сто років самотності”
Художественные особенности рассказа И. А. Бунина “Антоновские яблоки”
ЗАПАХ МЫСЛИ – РОБЕРТ ШЕКЛИ (1928-2005) – ИЗ СОКРОВИЩНИЦЫ МИРОВОЙ ФАНТАСТИКИ
“Срібний вік” російської поезії
Чи смішний ліхтарник? (за казкою-притчею “Маленький принц”) (Твір-мініатюра)
Владимир Дубровский главный герой одноименной повести А. С. Пушкина
РАЙНЕР МАРІЯ РІЛЬКЕ (1875-1920)
ПРИТЧА О БЛУДНОМ СЫНЕ – БИБЛЕЙСКИЕ ПРЕДАНИЯ И ПРИТЧИ
Жанр казки – ф’яби у творчості К. Гоцці
Удивительный мир поэзии А. А. Фета
Співвідношення “злочину” і “кари”, семантика й символіка назви роману “Злочин і кара” Ф. Достоєвського
Монах и Мцыри – два взгляда на жизнь
Сучасний літературний процес (огляд). Співіснування і взаємодія різних стилів, напрямів, течій. Найпомітніші сучасні літературні явища
“Похвала глупоті” як філософська сатира. Своєрідність композиції, характер сміху. Образ Морії
“За” і “проти”: Соня Мармеладова та Родіон Раскольников – Відкрита книга РОМАН “ЗЛОЧИН І КАРА”
МИКОЛА ВАСИЛЬОВИЧ ГОГОЛЬ (1809-1852)
Показ трагедії сучасної людини у побутовому злочині за романом Фредеріка Стендаля “Червоне і чорне”
Фах (1957) – Айзек АЗІМОВ 1920-1992
Які істини допоміг мені зрозуміти Робінзон? (За романом Д. Дефо “Робінзон Крузо”) Д. ДЕФО, Ж. ВЕРН, ДЖ. ЛОНДОН, Ш. ПЕТЕФІ, Р. Л. СТІВЕНСОН
Проблематика “На дне” и ее связь с общественной жизнью 90-х годов
Лужин і Свидригайлов – породження капіталізму (за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”)
Тема России в поэзии русской эмиграции (И. Бродский)
О времена, о нравы! (по комедии Н. В. Гоголя “Ревизор”)
Західна драматургія “Театр абсурду”
ПОДОРОЖНІЙ, КОЛИ ТИ ПРИЙДЕШ У СПА… – ГЕНРІХ БЕЛЛЬ (1917-1985)
Найвидатніші здобутки світової літератури доби античності, Середньовіччя та Відродження
Роль назви в трактуванні ідеї повісті Олександра Пушкіна “Заметіль”
Павло Петрович Кірсанов і Євгеній Базаров у романі І. С. ТУргенєва “Батьки і діти” – ІВАН ТУРГЕНЄВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Поетична символіка лірики Блока
Задум і втілення – “ЄВГЕНІЙ ОНЄГІН” – РОМАН У ВІРШАХ
ЛЮБОВ ДО ЖИТТЯ – ДЖЕК ЛОНДОН
Рецензия на повесть Абрамова Ф. А. “Алька”
Якби я залишився сам на безлюдному острові
Якщо – РЕДЬЯРД КІПЛІНГ (1865-1936) – МИСТЕЦТВО БУТИ ЛЮДИНОЮ
Суперечливість образу головної героїні твору – Анни Кареніної
Пісня над піснями (1909-1911) – ШОЛОМ-АЛЕЙХЕМ 1859-1916
Сюжет и композиция романа “Обломов”
ЛІТЕРАТУРА РЕАЛІЗМУ
Отражение трагедии личности, семьи и народа в поэме А. Ахматовой “Реквием”
ПЛАНИ
Легенда о вещем Олеге (по стихотворению А. С. Пушкина)
БОГИ ТА ГЕРОЇ ДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ
Гуманістичний смисл роману Чарльза Діккенса “Пригоди Олівера Твіста”
ПЛАНИ – МАРК ТВЕН, Е. ПОРТЕР, Р. БЕРНС
ПЛАНИ – Ф. КАФКА, ДЖ. ДЖОЙС, М. БУЛГАКОВ – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ
Класицизм – провідний напрям літератури XVII ст. – ІСТОРИКО – ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС XVII СТОЛІТТЯ
Исполнил ли Чичиков заветы отца? (по поэме Н. В. Гоголя “Мертвые души”)
Священні книги народів світу як пам’ятки світової культури (Тези до виступу з проблем твору)
Запах думок (1968) – Роберт ШЕКЛІ 1928-2005
“Буря” – “КРИМСЬКІ СОНЕТИ” А. МІЦКЕВИЧА
“Немає повісті сумнішої на світі, ніж повість про Ромео і Джульєтту”
Розкрийте образну систему роману В. Гюго “Собор Паризької Богоматері” (Клод Фролло, Есмеральда, Квазімодо). Образ Собору і його місце в композиції твору
Бароко, його філософські основи – ІСТОРИКО – ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС XVII СТОЛІТТЯ
РІЗДВЯНА ПІСНЯ В ПРОЗІ, або РІЗДВЯНЕ ОПОВІДАННЯ З ПРИВИДАМИ – Чарлз Діккенс (1812-1870)
Айріс Мердок
Любовь к человеку, к родной земле – основа лирики И. А. Бунина
Утвердження цінності людського життя в баладі Шиллера “Рукавичка”
Федеріко Гарсія Лорка
Печорін – “молодший брат Онєгіна”- МИХАЙЛО ЛЕРМОНТОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Особливості композиції “Божественної комедії” Данте Алігьєрі
Мистецтво, що дарує життя (за казкою Г. К. Андерсена “Соловей”)
Синтез романтизму й реалізму – ЖІНОЧІ ОБРАЗИ РОМАНУ
“…І ти, і я – ми обоє повинні змінитись…” Родинне життя Нори і Торвальда (за п’єсою Г. Ібсена “Ляльковий дім”)
Михаил Юрьевич ЛЕРМОНТОВ (1814-1841) – ПОЭТИЧЕСКОЕ ОСМЫСЛЕНИЕ ДЕЙСТВИТЕЛЬНОСТИ
Історія створення трагедії – ТРАГЕДІЯ “ФАУСТ”
СИЛА ЛЮДСЬКОГО ДУХУ – ЧАСТИНА ТРЕТЯ ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
“Беги, красней, презренный человек, тебя, как и других, к земле прижал наш век” (по стихотворению М. Ю. Лермонтова “Дума”)
Чи врятує людину кохання? (За романом К. Гамсуна “Пан”)
Актуальність конфлікту твору Б. Шоу “Пігмаліон” – конфлікту між зовнішньою культурою і духовною сутністю людини
Р. Бредбері та А. Азімов – майстри футурологічної, або “попереджувальної”, прози
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – М. ГОГОЛЬ, Р. М. РІЛЬКЕ
Творчість Корнеля, “Сід”
Рей БРЕДБЕРІ 1920-2012
Трагедія війни в ліриці Анни Ахматової
Життєвий і творчий шлях поета – АДАМ МІЦКЕВИЧ КЛАСИК ПОЛЬСЬКОГО РОМАНТИЗМУ
Гімн красі, радощам життя і коханню в поезіях Сапфо та Анакреонта
М. Гоголь і Україна – “ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ”
Дон Жуан: образ, своєрідність
ЛІТЕРАТУРА КЛАСИЦИЗМУ
У СПРАВУ ВТРУЧАЄТЬСЯ ПОШТОВИЙ ДИЛІЖАНС – НОВІ ПРИГОДИ В КРАЇНІ ЛІТЕРАТУРНИХ ГЕРОЇВ
Гумор та людяність творів О. Генрі
“Реквием” А. Ахматовой (Опыт рецензии)
“И скучно и грустно, и некому руку подать…” (за творами М. Ю. Лєрмонтова) – МИХАЙЛО ЛЕРМОНТОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Позакласне читання. Твір Тетяни Толстої “Віконечко”
ЗАСОБИ ТВОРЕННЯ СМІШНОГО В КОМЕДІЇ “МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ”. ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ТВОРУ
“Истинная поэзия – это любовь, мужество и жертва” (Федерико Гарсиа Лорка)
Визначте своєрідність гротеску в повістях Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер” і “Золотий горнець”
Оноре де Бальзак “Гобсек”
Відтворення просвітницького ідеалу людини в романі Даніеля Дефо “Життя і незвичайні та дивовижні пригоди мореплавця Робінзона Крузо”
Перетворення доктора Дмитра Іонича Старцева на Іонича (за оповіданням Чехова “Іонич”)
Эзоп – родоначальник басенного жанра
“Я володію світом, а світ не має наді мною влади”. Образ Гобсека (Оноре Бальзак. “Гобсек”)
Вічність проблем трагедії “Гамлет”
Пошуки нових засад і форм зображення світу й відтворення людських почуттів у творчості Г. Аполлінера
Національне і загальнолюдське у світовому культурному процесі – XIX СТОЛІТТЯ: ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНА СИТУАЦІЯ
“На яке діло заміряюсь!..” – Відкрита книга РОМАН “ЗЛОЧИН І КАРА”
Паризькі картини – ЗБІРКА “КВІТИ ЗЛА” – ШАРЛЬ БОДЛЕР
ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА – ЯКОБ і ВІЛЬГЕЛЬМ ГРІММ
Система мистецтв – XIX СТОЛІТТЯ: ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНА СИТУАЦІЯ
Онєгін і Тетяна – ОЛЕКСАНДР ПУШКІН ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Духовный конфликт между поколениями в романе И. С. Тургенева “Отцы и дети”
Японське хокку та європейський вірш
Автобіографія літературного героя (Джульєтта Капулетті)
Світ у драмі “Життя – це сон” – П’ЄСА П. КАЛЬДЕРОНА “ЖИТТЯ ЦЕ СОН” ЯК УТІЛЕННЯ СВІТОГЛЯДНИХ І ХУДОЖНІХ ПРИНЦИПІВ БАРОКО
Роберт ШЕКЛІ 1928-2005
Барвопис у портреті міста в романі Ф. М. Достоєвського “Злочин і покарання” ФЕДІР ДОСТОЄВСЬКИЙ
Д. Дефо – просвітитель XVIII ст. Літературна діяльність – ДОБА ПРОСВІТНИЦТВА. ТВОРЧІСТЬ Д. ДЕФО, Д. СВІФТА
ЗАПАХ МЫСЛИ – Роберт ШЕКЛИ (1928-2005)
Поетичне новаторство символістів
“Відлига” в Росії – “Література відлиги” в Росії
Троянський цикл міфів
Конфлікт між ідеалом та дійсністю в романі Сервантеса “Дон Кіхот”
Наташа Ростова – найчарівніший жіночий образ в романі Л. М. Толстого “Війна і мир” ЛЕВ ТОЛСТОЙ
Гоголевские традиции в романе И. А. Гончарова “Обломов”
Единство мира природы и внутреннего мира человека в поэзии Ф. И. Тютчева
Петербург Достоєвського
Розкрийте протиставлення житейської прози і романтичних ілюзій в характеристиці і долі Емми (за романом Г. Флобера “Пані Боварі”). Простежте еволюцію образу Емми
Своеобразие любовной лирики А. А. Блока
Що приваблювало Жульєна Сореля в Наполеоні?
Огонь Прометея (по трагедии Эсхила “Прикованный Прометей”)
Россия в творчестве А. Блока
ВОВК І ЯГНЯ – ІВАН КРИЛОВ
Давньогрецький епос – ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДАВНЬОГРЕЦЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Был ли выход у Катерины Кабановой? (по пьесе А. Островского “Гроза”)
СОНЕТ 61 – Франческо Петрарка (1304-1374)
Найяскравіші представники постмодерністської прози. Постмодерністське мистецтво, його стосунки з елітарною та масовою культурами
Рэй Дуглас БРЭДБЕРИ (1920-2012)
Історія батька Горіо, її соціальний і моральний зміст – РОМАН “БАТЬКО ГОРІО”
“АЛЬБАТРОС” – ШАРЛЬ БОДЛЕР
Яке значення для сучасних людей мають давні перекази й міфи?
Комічне та серйозне в романі Дон Кіхот
Две судьбы в повести В. Распутина “Живи и помни”
Характеризуйте систему дійових осіб в романі В. Скотта “Айвенго”. (вигадані персонажі та історичні особи). Образ Айвенго, схематизм в зображенні головного героя роману
“ЖИТТЯ ГАЛІЛЕЯ” – Бертольт БРЕХТ (1898-1956) – З ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст
Славний козак запорозького війська (образ Тараса Бульби в повісті М. Гоголя “Тарас Бульба”)
Патріотичний пафос балади А. Міцкевича “Світязь”
Основные мотивы поэзии А. Ахматовой
Новаторство драматургії Ібсена
Дружба – найголовніша запорука порятунку (за казкою братів Грімм “Бременські музиканти”)
ПЛАНИ – М. ПАВИЧ, П. ЗЮСКІНД – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ КІНЦЯ XX – ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ. СУЧАСНИЙ ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС
Чорнильне серце (2003) – Корнелія ФУНКЕ нар. 1958 р
Мефістофель – супутник Фауста (за трагедією Й. В. Гете “Фауст”)
СКОТНЫЙ ДВОР ЦАРЯ АВГИЯ – МИФЫ О ГЕРАКЛЕ
Идеи свободолюбия и гуманизма в творчестве А. С. Пушкина
Скарбниця філолога РОМАН “ПАРМСЬКИИ МОНАСТИР”
ФРАНЦУЗЬКИЙ ГЕРОЇЧНИЙ ЕПОС
Провідні мотиви творчості Байрона
Давньогрецький театр
Проблема чести и долга в повести А. С. Пушкина “Капитанская дочка”
Жіноче питання в драмі Г. Ібсена “Ляльковий дім”
ДАВНЬОГРЕЦЬКА КУЛЬТУРА ТА ЛІТЕРАТУРА
Сторінками історії літератури ПАНОРАМА АНГЛІЙСЬКОЇ ПРОЗИ СЕРЕДИНИ XIX ст
“СРІБНА ДОБА” РОСІЙСЬКОЇ ПОЕЗІЇ – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
Проблема творчества и судьбы художника (по роману М. А. Булгакова “Мастер и Маргарита”)
“Етюди про звичаї”: дійсність і її інтерпретація – Віхи життя, віхи творчості
Чого навчила мене маленька дівчинка Герда? (За казкою Г. Н. Андерсена “Снігова королева”)
Адам Міцкевич
Осінні пісні Поля Верлена
Природа і людина у “Кримських сонетах” Адама Міцкевича
Почему погиб Мцыри?
Шарль Бодлер “Квіти зла”
Зоряна мандрівка Маленького принца Р. БРЕДБЕРІ, А. ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ – ЛЮДИНА ТА ЇЇ СBIT
Давньогрецька лірика – ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДАВНЬОГРЕЦЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Тема подорожі
“Россия, которую мы потеряли” в произведениях И. А. Бунина
Найвидатніші здобутки світової літератури XIX ст. (доби реалізму та раннього модернізму)
Людину визначають її вчинки (за казкою братів Грімм “Пані Метелиця”)
Спільна тематика в трагедії Йоганна Гете “Фауст” і поемі Тараса Шевченка “Катерина” – ЙОГАНН ГЕТЕ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
“Бахчисарай” – “КРИМСЬКІ СОНЕТИ” А. МІЦКЕВИЧА
ЗАЧУМЛЕНІ ЗВІРІ – ЖАН ДЕ ЛАФОНТЕН
Мотиви перестороги в романі Камю “Чума”
Джеймс Джойс “Джакомо Джойс”
Поетична мова твору – П’ЄСА П. КАЛЬДЕРОНА “ЖИТТЯ ЦЕ СОН” ЯК УТІЛЕННЯ СВІТОГЛЯДНИХ І ХУДОЖНІХ ПРИНЦИПІВ БАРОКО
ДЖЕК ЛОНДОН – “НАСКІЛЬКИ ЛЮДИНА МАЛА Й І НАСКІЛЬКЙ Ж ВОНА ВЕЛИКА!”
Своеобразие жанра поэмы Н. В. Гоголя “Мертвые души”
“Театр абсурду” Ежена Йонеско
Становлення поета. Німецький період творчості – ГЕНРІХ ГЕЙНЕ – НІМЕЦЬКИЙ ПОЕТ-РОМАНТИК
Основні мотиви лірики Пушкіна
Що приваблює мене в образі Джима Хокінса? (За романом Р. Л. Стівенсона “Острів скарбів”) Д. ДЕФО, Ж. ВЕРН, ДЖ. ЛОНДОН, Ш. ПЕТЕФІ, Р. Л. СТІВЕНСОН
Моє ставлення до історії Тетяни Ларіної і Євгенія Онєгіна
Простежте основні етапи творчого шляху Г. Флобера. Розкрийте особливості світогляду і об’єктивного методу Г. Флобера. Перехід від романтизму до реалізму
Життєвий і творчий шлях німецького письменника Бертольда Брехта. Б. Брехт як драматург-новатор. “Епічний театр” Брехта, його теоретичні засади й творча практика
Добро і зло в романі-епопеї Л. М. Толстого “Війна і мир” ЛЕВ ТОЛСТОЙ
КАПЕЛЮХ ЧАРІВНИКА – ТУВЕ ЯНСОН
Отзыв о балете Л. Минкуса “Дон Кихот”
Російський характер в оповіданні М. Шолохова “Доля людини” – ПЛАН – О. ТВАРДОВСЬКИЙ, Г. БЕЛЛЬ, М. ШОЛОХОВ
ПЛАН – О. ТВАРДОВСЬКИЙ, Г. БЕЛЛЬ, М. ШОЛОХОВ
Еволюція образу Раскольнікова та розвінчання теорії сильної особистості, “надлюдини” в романі Ф. Достоєвського “Злочин і кара”
М. О. Некрасов. Поезії “Трійка”, “На смерть Шевченка”. Поетичне новаторство автора, поєднання поезії з прозою, наближення поетичної мови до розмовної інтонації; перегуки з Шевченком
ЗИМНЕЕ УТРО – АЛЕКСАНДР ПУШКИН (1799-1837)
Викриття індивідуалістичного свавілля в романі Достоєвського “Злочин і кара”
Віра в можливості людини (за твором Р. Кіплінга “Мауглі”)
Схарактеризуйте образ ліричного героя раннього циклу Книги пісень Г. Гейне – Страждання юності. Авторська іронія в Ліричному інтермеццо
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – Д. ДЕФО, Ж. ВЕРН, ДЖ. ЛОНДОН, Ш. ПЕТЕФІ, Р. Л. СТІВЕНСОН
“Іліада” Гомера: вигадка й правда
МОЄ СЕРЦЕ В ВЕРХОВИНІ – РОБЕРТ БЕРНС
МУРАШКИ І ЦИКАДА1 – Езоп (VI ст. до нашої ери) – БАЙКА
Як краще жити: розумом чи серцем? (Протиставлення ідеалізму Дон Кіхота тверезій розсудливості Санчо Панси)
Усі ми вийшли з гоголівської “Шинелі” – ПОВІСТЬ “ШИНЕЛЬ”. ГУМАНІСТИЧНИЙ ПАФОС ТВОРУ
РОЖДЕСТВЕНСКАЯ ПЕСНЬ В ПРОЗЕ – ЧАРЛЬЗ ДИККЕНС (1812-1870)
Любовь к жизни Джека Лондона и его героев
“ПІШОВ ОСТАННІЙ АКТ МОЄЇ ДРАМИ..” – Джон Донн (1532 – 1631)
Сатиричне змалювання радянських обивателів і функціонерів Москви 30-х років XX ст. у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”. Іронія і гротеск у картинах зіткнення демонічних сил із московською дійсністю
Ідейно-художня своєрідність збірки “Квіти зла” Ш. Бодлера (звернення до зовнішніх описів, емоційна насиченість його творчості)
ЭЗОП (VII-VI CT. до нашей эры)
“У кожної людини свої зорі” (за казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”) Р. БРЕДБЕРІ, А. ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ – ЛЮДИНА ТА ЇЇ СBIT
Філософська трагедія “Фауст” – відтворення передових просвітницьких ідей епохи
Когда хочешь достичь цели – достигнешь ее. Образ Артура Грэя (по повести А. Грина “Алые паруса”)
Простежте духовні пошуки сенсу буття, втілені в образах Андрія Болконського та П’єра Безухова (за романом Л. Толстого “Злочин і кара”)
Образність роману “Гаргантюа та Пантагрюель”
ПАРІС ВИКРАДАЄ ЄЛЕНУ – ДАВНЬОГРЕЦЬКА МІФОЛОГІЯ
Заклик до миру та злагоди між людьми в поемі Г. В. Лонгфелло “Пісня про Гайявату”
Ду Фу “При місяці згадую брата”, “Пісня про хліб і шовк”, “Повертаються дикі гуси”
Основні мотиви збірки Анни Ахматової “Вечір”
Генрік Ібсен “Ляльковий дім”
Філософське осмислення єдності природи і людини в “Кримських сонетах” Міцкевича
Роль злого начала в судьбе человека (по трагедии И. В. Гёте “Фауст”)
ПРЕМУДРИИ ГІДАЛЬГО ДОН КІХОТ З ЛАМАНЧІ – МІГЕЛЬ ДЕ СЕРВАНТЕС СААВЕДРА
Гуманістичний пафос поеми Руставелі “Витязь в тигровій шкурі”
Філософія життя і смерті в оповіданнях І. Буніна “Легке дихання” та “Пан із Сан-Франциско”
ОСТАННІЙ ЛИСТОК – О. ГЕНРІ (1862-1910)
Твір Генріка Ібсена “Ляльковий дім” – соціально-психологічна драма. Сюжет. Особливості драматичного конфлікту та розвитку сценічної дії в п’єсі
Про вірш О. Твардовського “Я убитий піді Ржевом”
Основные темы и идеи лирики А. Ахматовой
Соня Мармеладова – МАРМЕЛАДОВИ ТА ІНШІ ПЕРСОНАЖІ РОМАНУ
ФОЛЬКЛОР І ЙОГО ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛІТЕРАТУРИ – СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА
Образ Вронського – ГОЛОВНІ ОБРАЗИ РОМАНУ “АННА КАРЕНІНА”
ЛІТЕРАТУРНА БАЛАДА НА ПОЧАТКУ XIX ст
Образ родины в “Мертвых душах”
Борьба добра и зла в романе Михаила Булгакова “Мастер и Маргарита”
Композиція і жанрові особливості роману – РОМАН “БАТЬКО ГОРІО”
Пушкін – свій для всіх епох
Пригадуємо всі літературні подорожі
АНТИЧНА ЛІТЕРАТУРА
Антиутопічний характер творів Маргарет Е. Етвуд
“ВІДПОВІДНОСТІ” – ШАРЛЬ БОДЛЕР
“ЧУЄШ… ТИ ЧЕКАЙ МЕНЕ”- ВІРШІ ПРО КОХАННЯ
ЛЮБОВЬ К ЖИЗНИ – Джек ЛОНДОН (Джон Гриффит Лондон) (1876-1916)
Моє розуміння булгаковських слів “рукописи не горять”
Антуан де Сент-Екзюпері (1900 – 1944) – ЛІТЕРАТУРА XX-XXI СТОЛІТТЯ
ТІРТЕЙ – ІЗ ДАВНЬОГРЕЦЬКОЇ ЛІРИКИ
Містична атмосфера у повісті-казці Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Цинобер”
КОНЬ С РОЗОВОЙ ГРИВОЙ – Виктор Петрович АСТАФЬЕВ (1924-2001)
Размышления над прочитанной книгой Чингиза Айтматова “Плаха”
М. О. Некрасов. Поезії “О шостій вчора завернув…”, “Роздуми біля парадного під’їзду”
Мій улюблений детектив Шерлок Холмс
Провідні риси характеру Жульєна Сореля та головні етапи формування його особистості
Рама – наступник раджи Дашаратхи
Страстное, бунтующее сердце (по роману И. С. Тургенева “Отцы и дети”)
Правила “трьох єдностей” у комедії – КОМЕДІЯ МОЛЬЄРА “МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ”. ВТІЛЕННЯ У ТВОРІ РИС КЛАСИЦИСТИЧНОЇ КОМЕДІЇ
Роберт СТІВЕНСОН 1850-1894
“Людину можна знищити, але не можна перемогти” (за твором Е. Хемінгуея “Старий і море”)
Покарання грішників у “Божественній комедії” Данте
Образ Мазепи – РОМАНТИЧНА ПОЕМА БАЙРОНА “МАЗЕПА”
Идейно-художественное своеобразие поэмы А. Блока “Двенадцать”
Комизм характеров и ситуаций в комедии Н. В. Гоголя “Ревизор”
Мечты и действительность в лирике А. Блока
Автобіографічний характер образу Левіна. Образ автора у романі
Утвердження цінності людського життя в баладі Ф. Шиллера “Рукавичка”
Ідеальний жіночий характер в уявленні І. О. Гончарова за романом Обломов – ІВАН ГОНЧАРОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
З ЛІТЕРАТУРИ КЛАСИЦИЗМУ – УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Система персонажей в комедии А. С. Грибоедова “Горе от ума”
Раскольников и Соня Мармеладова
РОМАН “ІДІОТ”
Джордж Ноел Гордон Байрон “Мій дух як ніч…”, “Прометей”, “Мазепа”
СОБАКА БАСКЕРВІЛІВ – АРТУР КОНАН ДОЙЛЬ (1859-1930)
Нарцис – ГРЕЦЬКІ МІФИ
КИТАЙСЬКА НАРОДНА КАЗКА
“РЕКВІЄМ” – Анна АХМАТОВА (1889-1966) – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
Соціально-філософська концепція Ж.-Ж. Руссо
Спільне та відмінне байки Івана Крилова “Вовк та ягня” та однойменної байки Езопа
Данте Аліг’єрі (1265-1321) – ГЕРОЇЧНИЙ ФРАНЦУЗЬКИЙ ЕПОС – ЛІТЕРАТУРА СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЄВРОПИ
ПЛАНИ – О. БЛОК, А. АХМАТОВА, Б. ПАСТЕРНАК – “СРІБНА ДОБА” РОСІЙСЬКОЇ ПОЕЗІЇ
Тема самотності в творчості японського письменника X. Муракамі
О. де Бальзак – видатний французький письменник, зачинатель соціального реалістичного роману. Життєвий і творчий шлях письменника. Поєднання реалістичних та романтичних елементів у його художній системі. “Людська комедія” – грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика й структура. Бальзак і Україна
Проблема Добра і Зла в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Закони природи і людина
“Сміючись, говорити правду” (античний афоризм)
Хто винен у смерті Акакія Акакійовича? (За повістю М. Гоголя “Шинель”)
Народні типи у п’єсі – ОБРАЗНА СИСТЕМА КОМЕДІЇ “МІІДАНИН-ШЛЯХТИЧ”
Моє враження від поезій Лі Бо та Ду Фу
Доля покоління в поезії Анни Ахматової
Чи логічною була поведінка Наташі Ростової в епілозі?
Розкрийте особливості жанру і композиції твору Г. Гейне “Німеччина. Зимова казка”
Добро і зло в п’єсі С. Маршака “Дванадцять місяців”
Улюблена героїня Л М. Толстого ЛЕВ ТОЛСТОЙ
ЖАНРОВО-ТЕМАТИЧНЕ РОЗМАЇТТЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Останній дюйм (1957) – Джеймс ОЛДРІДЖ нар. 1918 – ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
З ДАВНІХ ЛІТЕРАТУР – УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Життєвий і творчий шлях – ВОЛЬТЕР – “ПАТРІАРХ ПРОСВІТИТЕЛІВ”
Романтичний герой Байрона
Новітній французький жіночий роман