Схема аналізу епічного твору Леся Українка Божа іскра
Вороги: Геть їх, поетів, навіщо їх співи? Хто тепер слухать їх рад? Нас оглушили вже “тихі мотиви” “Снів” тих, “фантазій”, “балад”! Чули ми й тую “громадськую тугу”, Все то слова голосні, Хату нагріти в зимовую фугу,- Навіть на те не судні!
Годі тих співів! і так уже сумно. Посміхом спів ваш бринить… Слова не тямите мовить розумно, А віршувать – аж горить! Прихильні: Ні, не стихайте, солодкії співи, Всяк з нас їх слухати рад, Любо колишуть нас тихі мотиви “Снів” ваших, “мрій” та “балад”.
Тільки ж
Поет: Годі вам, гурт ворогів і прихильних, Марні слова промовлять. Краще ідіть, научіть божевільних, Як їм притомними стать! Бачили ви, як велике багаття Кида вогонь аж до хмар? “Божая іскра” – то тяжке прокляття, Дикий і лютий пожар. Вогнища того не може людина Ні запалить, ні вгасить, В кого ж запала хоч іскра єдина,- Вік її буде носить! 2. Автор, його місце в літературі.
3. Автобіографічні та біографічні
8. Ідея. 9. Художній конфлікт . 10. Композиція .
10. Правда та художній вимисел. 11. Проблематика твору. 12. Аналіз художніх образів.
13. Мова автора як своєрідність його індивідуального почерку; описи та ліричні відступи. 14.
Народність твору. 15. Роль твору в суспільному житті того часу.
16. Актуальність його для сучасників. 17. Вплив яких відомих авторів відчувається в даному творі.
18. Відгуки критиків та інших діячів мистецтв. 19. Екранізації та сценічні постановки . Чим авторський задум відрізняється від режисерського втілення. 20.
Мої думки з приводу прочитаного.
Схема аналізу художніх образів 1. “Анкетна” характеристика героя . 2. Персонаж епізодичний, другорядний чи головний. 3. Чи є в нього прототип? 4. Портрет героя . 5. Подача характеру персонажа . 6. Соціальне звучання образу.
7. Пов’язані з даним героєм проблеми, які порушує автор. 8. Психологічна складність характеру .
9. Місце і роль персонажа в сюжеті. Чим пов’язаний він з іншими героями . 10. Мова як засіб самовираження персонажа. 11. Ставлення до героя інших дійових осіб.
12. Ставлення автора до свого героя. 13. Актуальність проблем, порушених письменником через даний персонаж. 14.
З якими відомими вам героями перегукується образ даного твору. Що в них є спільним, а що відмінним? 15.
Моє сприйняття героя.
Схема аналізу ліричного твору 1. Автор, його місце в літературі. 2. Тематичне спрямування всієї творчості митця. 3. Які життєві обставини дали імпульс для написання твору . 4. Назва твору 5. Тема поезії та провідні мотиви. 6. Ідея.
7. Жанр. 8. Композиція . 9. Ліричний герой.
10. Образи, символи твору . 11. Сюжетні лінії . 12. Настрій . 13. Художні засоби. 14.
Віршовий розмір, рима. 15. Місце твору в доробку поета. 16. Актуальність твору.
17. Ваші роздуми та почуття, навіяні поезією.
Орієнтовний план аналізу ліричного твору 1. Історія написання. 2. Історична основа . 3. Літературний рід, жанр, жанровий різновид. 4. Безпосередній текстуальний аналіз, який передбачає читання всього тексту із зупинками. Висвітлення у вільно вибраному порядку власне розуміння таких художніх явищ, як:
1) художній образ ; 2) почуття і думки в їх перебігу;
3) виражальні засоби мови на 4-х рівнях: а) тропи ; б) стилістичні фігури ; в) засоби звукопису ; г) лексичні засоби . Особливості віршування .
Схема аналізу епічного твору Леся Українка Божа іскра
характеристика образу анастазі де ресто
Схема аналізу епічного твору Леся Українка Божа іскра