Світова велич українського поета Тараса Шевченка
Мета: підсумувати й узагальнити знання учнів про життєвий і творчий шлях Шевченка, допомогти усвідомити світове значення його творчої діяльності; розвивати навички проектно-дослідницької роботи, комунікативність, творчі здібності, вміння самостійно працювати з книгою, іншими джерелами інформації; виховувати почуття гордості за геніїв нашої землі. Обладнання: ілюстровані матеріали до життєвого й творчого шляху письменника, елементи костюмів і декорацій, стіннівки, відеогазети, відеопрезентації, аудіозаписи, репродукції з картин Шевченка.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ “ВІНОК СЛАВИ КОБЗАРЮ” 1. Вступне слово вчителя. Сьогодні ми завершуємо знайомство з творчим доробком, особистістю геніального українського поета, мислителя, основоположника нової української літератури та української мови Тараса Григоровича Шевченка. Ви працювали в групах і зараз маєте змогу презентувати результати ваших досліджень.
2. Виступи учнів. 1) Світове значення творчості Т. Шевченка . – Зачитування тез про світове
Учні зазначають, що Шевченко вперше ввів в українську літературу суспільно-політичну лексику; видав своїм коштом дешевий “Буквар” для народу. Демонструється факсимільне видання, сторінки цього “Букваря”, зміст. Школярі виразно читають вірша В. Самійленка “Українська мова”. 4) Шевченко – драматург . Учні показують інсценівку за п’єсою Т. Шевченка “Назар Стодоля”. 5) Особистість Шевченка у його “Щоденнику” . Учні представляють цікаві факти з життя поета, про які не йшлося на уроках, не згадувалося в підручнику.
6) Поети – Кобзареві . Учні виразно читають, бажано напам’ять, вірші поетів, присвячені Кобзарю.
Можна, крім іншого, виконати пісні на слова Шевченка або прослухати їх у запису. 7) Ім’я Шевченка в нашому краї . Учні представляють карту, відео-, фотоматеріали, короткі розповіді про об’єкти, названі іменем поета в селі, селищі, районі, місті чи області.
ІІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Інтерактивна вправа “Рефлексія”. – Яке враження справила презентація, хто найкраще попрацював, яка група най дружніша, що вдалося, а що – не зовсім, хто відзначався індивідуально?
ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Скласти твір-мініатюру “Заповіт Шевченка нашим сучасникам”.
Світова велич українського поета Тараса Шевченка
збірка листя трави
Світова велич українського поета Тараса Шевченка