Світова велич українського поета Тараса Шевченка

Мета: підсумувати й узагальнити знання учнів про життєвий і творчий шлях Шевченка, допомогти усвідомити світове значення його творчої діяльності; розвивати навички проектно-дослідницької роботи, комунікативність, творчі здібності, вміння самостійно працювати з книгою, іншими джерелами інформації; виховувати почуття гордості за геніїв нашої землі. Обладнання: ілюстровані матеріали до життєвого й творчого шляху письменника, елементи костюмів і декорацій, стіннівки, відеогазети, відеопрезентації, аудіозаписи, репродукції з картин Шевченка.

Теорія літератури: епос, лірика, драма, ліро-епічні жанри, художні образи, символи, афоризми. ХІД УРОКУ І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ “Хвилинка мудрості.” ІІ.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ “ВІНОК СЛАВИ КОБЗАРЮ” 1. Вступне слово вчителя. Сьогодні ми завершуємо знайомство з творчим доробком, особистістю геніального українського поета, мислителя, основоположника нової української літератури та української мови Тараса Григоровича Шевченка. Ви працювали в групах і зараз маєте змогу презентувати результати ваших досліджень.

2. Виступи учнів. 1) Світове значення творчості Т. Шевченка . – Зачитування тез про світове

значення творчості письменника . – Зачитування висловлювань визначних діячів світової культури про Шевченка. – Оголошення даних про кількість видань Шевченкових творів, переклади його книжок, віршів тощо. Виразне читання напам’ять “Заповіту” російською, білоруською, англійською та іншими мовами. 2) Шевченко – геніальний художник . Заочна “екскурсія” в картинну галерею . 3) Шевченко – основоположник нової української мови .

Учні зазначають, що Шевченко вперше ввів в українську літературу суспільно-політичну лексику; видав своїм коштом дешевий “Буквар” для народу. Демонструється факсимільне видання, сторінки цього “Букваря”, зміст. Школярі виразно читають вірша В. Самійленка “Українська мова”. 4) Шевченко – драматург . Учні показують інсценівку за п’єсою Т. Шевченка “Назар Стодоля”. 5) Особистість Шевченка у його “Щоденнику” . Учні представляють цікаві факти з життя поета, про які не йшлося на уроках, не згадувалося в підручнику.

6) Поети – Кобзареві . Учні виразно читають, бажано напам’ять, вірші поетів, присвячені Кобзарю.

Можна, крім іншого, виконати пісні на слова Шевченка або прослухати їх у запису. 7) Ім’я Шевченка в нашому краї . Учні представляють карту, відео-, фотоматеріали, короткі розповіді про об’єкти, названі іменем поета в селі, селищі, районі, місті чи області.

ІІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Інтерактивна вправа “Рефлексія”. – Яке враження справила презентація, хто найкраще попрацював, яка група най дружніша, що вдалося, а що – не зовсім, хто відзначався індивідуально?

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Скласти твір-мініатюру “Заповіт Шевченка нашим сучасникам”.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Світова велич українського поета Тараса Шевченка


збірка листя трави
Світова велич українського поета Тараса Шевченка