СЛУХАЛА ЛИСИЧКА СОЛОВ’Я – ІВАН СВІТЛИЧНИЙ

Літературне читання 2 клас – Віра Науменко

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ

ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4

ІВАН СВІТЛИЧНИЙ

СЛУХАЛА ЛИСИЧКА СОЛОВ’Я

Слухала Лисичка Солов’я.

Думала Лисичка: “Ну, а я?

Маю черевички й шовкові спіднички.

Чим же гірша пісенька моя?”

Ти, Лисичко, хитра, та дарма.

Вбралася ти гарно, а німа.

Що ті черевички й шовкові спіднички,

Як у тебе голосу нема.

– У кожного свій талант. Як ти вважаєш, чи не про це хотів сказати Іван Світличний?

– Назви героїв прочитаних тобою віршів Івана

Світличного. Які риси характеру вони мають? Над чим поет пропонує задуматися своїм читачам?

Повтори і пригадай

– У вірші якої поетеси нагідка сумує через те, що в неї руда коса?

– Прочитай вірші, у яких

– росинки, ніби живі;

– лунають пташині голоси;

– півень – ледачий сплюх;

– Пес викопав криницю для хитрої Киці.

– Прочитай віршові рядки, вставляючи пропущені слова.

Баба Віхола, сива Віхола

На метільній мітлі… .

Білий огир в білім…

Креше білим копитом.

Сидить. та й пряде –

Сніг іде-іде-іде.

Другий день лежить…

В ліжку у кутку.

З яких віршів ці рядки? Хто їхні автори?

– У вірші якої поетеси соловейко п’є чай?

– Які вірші ти хочеш прочитати з пам’яті? Поясни свій вибір (розкажи про описані поетом картини; про те, якими уявляєш їх ти; які відкриття тобі вдалося зробити).

Читаючи вірші, потрібно не лише вдумуватися в їхній зміст, а й звертати увагу на рими, прислухатися до мелодійності звучання

Поетичних рядків.

– Пригадай слова з прочитаних творів, якими можна описати веселу зиму й зиму, що викликає сум.

– Пригадай свої віршовані рядки до заданих рим (завдання на с. 54). Прочитай авторські вірші із цими римами. Які картини природи створили поети? А які вдалося створити тобі?

– У чому полягають особливості віршованих творів?

– Робота в парі. Зіграйте в літературну гру. Перший учасник своїми словами переказує зміст будь-якого вірша з поетичних збірок. Другий учасник називає твір, про який ідеться, і його автора. Під час гри обидва учасники мають право користуватися підручником.

– Робота в групі. Усі разом намалюйте картину “Зима в поезії” за прочитаними віршами.

– Спробуй доповнити завдання зі скриньки поезії (с. 54) власними завданнями до прочитаних віршів.




1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 оценок, среднее: 3,50 из 5)

СЛУХАЛА ЛИСИЧКА СОЛОВ’Я – ІВАН СВІТЛИЧНИЙ


патріотичні мотиви в поезії шевченка
СЛУХАЛА ЛИСИЧКА СОЛОВ’Я – ІВАН СВІТЛИЧНИЙ