СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. ЯК ДІВЧИНА КОРОЛЯ ПЕРЕХИТРИЛА (УГОРСЬКА НАРОДНА КАЗКА). ЗАЧИН, ОСНОВНА ЧАСТИНА І КІНЦІВКА
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ КАЗКИ
Урок 39. СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. ЯК ДІВЧИНА КОРОЛЯ ПЕРЕХИТРИЛА (УГОРСЬКА НАРОДНА КАЗКА). ЗАЧИН, ОСНОВНА ЧАСТИНА І КІНЦІВКА
Мета: продовжити ознайомлення учнів з угорською народною казкою; удосконалювати читацькі навички школярів; учити визначати композиційні частини (зачин, основну частину, кінцівку), переказувати прочитане; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати любов до художнього слова.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Діти читають хором:
– “Накрапає дощ” (тихо);
– “Дощ пускається сильніше” (голосніше);
– “Злива” (голосно);
– “Дощ припинився” (читання припиняється).
Заєць зяблика зустрів:
Зебру зжер! Зміюку з’їв!
Зяблик зойкнув: – Значить, заєць –
Задавака і зухвалець.
Ю. Кругляк
Ля-ля-ля – вкрило снігом всі поля.
Ма-ма-ма – зайцю їжі вже нема.
Ок-ок-ок – забіга він у садок,
Ри-ри-ри – щоб погризти кори.
ЗтлшпАкнЙвлоЦніпЯ
НопнтОкГсвИтшч
НлмОкшСнпЯлпТдсЬ
(Зайця ноги носять.)
Із літер слова зафарбувати
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра “Обличчям до обличчя”
Учні повертаються одне до одного обличчям у парі, переказують першу частину угорської народної казки.
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
– Яку обіцянку дав король мудрій дівчині?
– Сьогодні ми дізнаємося, чи виконав король свою обіцянку.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
– Чи впоралася дівчина з черговим завданням короля?
– Чи виконав король свою обіцянку?
Фізкультхвилинка
– Якого птаха піймала дівчина, щоб виконати завдання короля?
Після команди вчителя “земля” учні починають читати, стежачи не пальчиком, а очима. Коли звучить команда “небо”, діти припиняють читати, очі піднімають угору. За командою “земля” діти мають продовжити читати з того місця, де зупинилися, і так – кілька разів протягом читання всього тексту.
– Якими словами починається угорська казка?
– Якими – закінчується?
– Наведіть приклади зачину і кінцівки з інших народних казок.
– Прочитайте основну частину казки.
– Скільки завдань дав дівчині король?
– Як мудра дівчина виконала їх?
– Перекажіть ту частину угорської казки, яку зображено на малюнку.
– Яку українську народну казку про мудру дівчину знаєте? Розкажіть її.
Учитель читає речення. Учні знаходять його у тексті.
– Привезли дівчину до короля. (Є)
– Є в мене на горищі куделя. (Є)
– Король був у захваті від відповіді дівчини. (Немає)
– Бере король сита в руки – подивитися, що там між ними, а голуб і вилетів. (Є)
– Побачив король, що дівчина дуже розумна й одружився з нею. (Немає)
– У королівстві відгуляли пишне весілля. (Немає)
Гра (Заєць – вовк”
Учні читають парами казку (“заєць” утікає, “вовк” намагається його наздогнати).
– Знайдіть і прочитайте речення, у яких ужито слова, що на картках – блискавках.
Запрягти, куделя, сторічний, повивертати, танцювали, перевірить.
– Принеси й не принеси, щоб було й не було. (Третє завдання)
– Є в мене на горищі сто глечиків з дірками. Залатай їх! (Друге завдання)
– Є в мене на горищі куделя. А їй – сто років. Спряди з неї золоті нитки. (Перше завдання)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?
– Які нові знання здобули?
– Чого навчила вас угорська казка?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Порівняйте угорську й українську казки. Чим вони відрізняються? Читати і переказувати казку.
СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. ЯК ДІВЧИНА КОРОЛЯ ПЕРЕХИТРИЛА (УГОРСЬКА НАРОДНА КАЗКА). ЗАЧИН, ОСНОВНА ЧАСТИНА І КІНЦІВКА
опишите внешность подруги на английском языке