Скорочено – СВІЧЕЧКА БУКВИ “Ї” – ІВАН МАЛКОВИЧ
Хай це можливо і не найсуттєвіше
Але ти дитино
Покликана захищати своїми долоньками
Крихітну свічечку букви “ї”
А також
Витягнувшись на пальчиках
Оберігати місячний серпик
Букви “є” що зрізаний з неба
Разом із ниточкою
Бо кажуть дитино
Що мова наша – солов’їна
Гарно кажуть
Але затям собі
Що колись
Можуть настати і такі часи
Коли нашої мови
Не буде пам’ятати
Навіть найменший
Соловейко
Тому не можна покладатися
Тільки на солов’їв дитино
Написана верлібром1 поезія І. Малковича “Свічечка букви “ї” ” стала популярною піснею-романсом. Автор знайшов дуже оригінальні слова на захист рідної мови. Він звертається до дитини, до майбутнього, якому берегти мову й передавати наступним поколінням.
(1 оценок, среднее: 5,00 из 5)
Скорочено – СВІЧЕЧКА БУКВИ “Ї” – ІВАН МАЛКОВИЧ
дума про братів неазовських
Related posts:
- Свічечка букви “Ї” – ІВАН МАЛКОВИЧ Скорочено Хай це можливо і не найсуттєвіше але ти дитино покликана захищати своїми долоньками крихітну свічечку букви “ї” А також витягнувшись на пальчиках оберігати місячний серпик букви “є” що зрізаний з неба разом із ниточкою Бо...
- Свічечка букви “Ї” скорочено – Іван Малкович Хай це можливо і не найсуттєвіше Але ти дитино Покликана захищати своїми долоньками Крихітну свічечку букви “ї” А також оберігати місячний серпик букви “є” Бо кажуть, що мова наша – солов’їна Гарно кажуть Але затям...
- Проблематика поезії І. Малковича “Свічечка букви “ї”” В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ 8 КЛАС СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ Проблематика поезії і. Малковича “Свічечка букви “ї”” Темою вірша є звернення до дитини – майбутнього країни, яка повинна плекати і оберігати свічечку...
- Іван Малкович. “Свічечка букви ї”. Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову, душевне багатство від зла УРОК 42 Тема. Іван Малкович. “Свічечка букви ї”. Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову, душевне багатство від зла. Мета: ознайомити учнів із поезіями Івана...
- “…Поки ти живеш, вкраїнська мово, і я живу, і мій народ святий” (за поезією І. Малковича “Свічечка букви “ї”) Якого ж ми будемо племені-роду, Якщо буде в устах наша мова згасать? Чи будемо з вами тоді ми народом, Як стихне вона в голосах? А. Демиденко Справжнім подарунком долі стало для мене перше знайомство з...
- Твір за поезією І. Малковича “Свічечка букви “І” Справжнім подарунком долі стало для мене перше знайомство з творчістю сучасного українського поета Івана Малковича. Перш за все мене зацікавила особистість самого митця – селянина за походженням, музиканта і мовознавця за фахом і поета за...
- Із янголом на плечі – ІВАН МАЛКОВИЧ Скорочено Старосвітська балада Краєм світу, уночі, при Господній при свічі хтось бреде собі самотньо із янголом на плечі. Йде в ніде, в невороття, йде лелійно, як дитя, і жене його у спину сірий маятник життя, –...
- КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ 8 КЛАС СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ До теми “Твори В. Сосюри, Б. Олійника, В. Підпалого, І. Малковича” 1.Які різновиди лірики вам відомі? Громадянська,...
- Музика, що пішла скорочено – Іван Малкович Коли вона плелася в коси – Чом, скрипко, відвернулась пріч? Як музику пустила босу В таку непевну, звабну ніч? […] Візьму собі землі окраєць, Піду блукати по світах, – Хай тільки вітер завиває В моїх...
- Музика, що пішла – ІВАН МАЛКОВИЧ Скорочено Коли вона плелася в коси – чом, скрипко, відвернулась пріч? Як музику пустила босу в таку непевну, звабну ніч? Ох, смиче, теж дививсь куди ти? – вже ж сивина спадає з пліч, – як босу...
- Скорочено – МУЗИКА, ЩО ПІШЛА – ІВАН МАЛКОВИЧ Коли вона плелася в коси – Чом, скрипко, відвернулась пріч? Як музику пустила босу В таку непевну, звабну ніч? Ох, смиче, теж дививсь куди ти? – Вже ж сивина спадає з пліч, – Як босу...
- Скорочено – З ЯНГОЛОМ НА ПЛЕЧІ – ІВАН МАЛКОВИЧ Старосвітська балада Краєм світу, уночі, При Господній при свічі Хтось бреде собі самотньо Із янголом на плечі. Йде в ніде, в невороття, Йде лелійно, як дитя, І жене його у спину Сірий маятник життя, –...
- Із янголом на плечі скорочено – Іван Малкович Краєм світу, уночі, При Господній при свічі Хтось бреде собі самотньо із янголом на плечі. Йде в ніде, в невороття, Йде лелійно, як дитя, І жене його у спину Сірий маятник життя, – Щоб не...
- Проблема реалізації мистецького хисту людини у житті у вірші І. Малковича “Музика, що пішла” В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ 8 КЛАС СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ Проблема реалізації мистецького хисту людини у житті у вірші І. Малковича “Музика, що пішла” У творчості І. Малковича постійно вирішуються філософські проблеми:...
- ІВАН МАЛКОВИЧ Відкрите обличчя, ніжна, майже дитяча усмішка, світло-русяве волосся, що спадає на плечі з-під капелюха, довгі пальці музиканта. А ще – делікатність в усьому: у жестах, у розмові. Це – Іван Антонович Малкович, самобутній поет гуцульського...
- Іван Малкович. “З янголом на плечі”, “Музика, що пішла”. Оптимістичний пафос поезій, віра в перемогу добра УРОК 43 Тема. Іван Малкович. “З янголом на плечі”, “Музика, що пішла”. Оптимістичний пафос поезій, віра в перемогу добра. Мета: ознайомити учнів із творами І. Малковича, розкрити їх гуманістичний зміст; розвивати творчі здібності учнів, уміння...
- Аналіз балади І. Малковича “З янголом на плечі” В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ 8 КЛАС СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ Аналіз балади І. Малковича “З янголом на плечі” Цей твір дав назву однойменній збірці Малковича “З янголом на плечі”. Вона була видана...
- ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Її. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ГРОШІ УКРАЇНИ” Мета: продовжити формувати в учнів уявлення про звуко-буквені співвідношення в системі голосних української мови; формувати свідомі навички читання слів з буквою Її; виховувати патріотичні почуття. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО...
- Ой ти, дівчино, з горіха зерня – ІВАН ФРАНКО Скорочено Ой ти, дівчино, з горіха зерня, Чом твоє серденько – колюче терня? Чом твої устонька – тиха молитва, А твоє слово остре, як бритва? Чом твої очі сяють тим чаром, Що то запалює серце пожаром?...
- Скорочено – ЧОМ, ЧОМ, ЗЕМЛЕ МОЯ… – КОСТЯНТИНА МАЛИЦЬКА (ЧАЙКА ДНІСТРОВА) Чом, чом, чом, земле моя, Так люба ти мені, Так люба ти мені? Чом, чом, чом, земле моя, Чарує так мене Краса твоя? Чим, чим, чим манить мене Пташні твоєї спів, Пахучий цвіт лісів? Тим,...
- Скорочено – БЛАКИТЬ МОЮ ДУШУ ОБВІЯЛА… – ПАВЛО ТИЧИНА Блакить мою душу обвіяла, Душа моя сонця намріяла, Душа причастилася кротості трав – Добридень я світу сказав! Струмок серед гаю як стрічечка, На квітці метелик мов свічечка. Хвилюють, маюють, квітують поля – Добридень тобі, Україно...
- Скорочено – ІВАН ВИШЕНСЬКИЙ – ІВАН ФРАНКО Поема Присвячую А. Кримському І Мов зелена піраміда На хвилястім синім полі, На рівнині лазуровій Велетенський ізмарагд, – Так облита дивним морем, Під безхмарним теплим небом Зноситься, шумить, пишаєсь, Спить Афонськая гора. Унизу, де з...
- ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Фф. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТІВ “ЖИРАФИ” І “ЖАРТ” Мета: закріпити знання учнів про букву Фф та її звукове значення; формувати вміння читати окремі слова і тексти з буквою Фф; розвивати мислення, мовлення, увагу; виховувати любов до тварин. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ....
- Іван Вишенський – ІВАН ФРАНКО Скорочено (скорочено)Х Знову ніч, і знову ранок, і поклони, і молитва, і в старій душі тривога, сумніви і неспокій. Аж нараз почувся стукіт – на горі хтось, по закону, каменем о скали стукав, старець стуком відповів....
- ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Жж. ОПРАЦЮВАННЯ УРИВКА КАЗКИ “ЛИСИЧКА І ЖУРАВЕЛЬ” Мета: закріпити знання учнів про звукове значення букви Жж; формувати літературну вимову слів зі звуком в кінці слова та в кінці складу перед наступним глухим; виховувати щедрість, бажання поділитися з другом; прищеплювати інтерес до читання....
- ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Щщ. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША Г. МАЛИК “ЩО ДЛЯ ЧОГО ТРЕБА?”. ПОРІВНЯННЯ ВІРШІВ Мета: закріпити знання учнів про звукове значення букви Щщ; формувати навички виразного читання; розвивати увагу, мислення, мовлення; виховувати працьовитість. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Мовленнєва розминка 1) Розучування...
- ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Чч. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “НА ПОЛОНИНІ” І ВІРША “КАРПАТИ”. ЗАГАДКИ Мета: закріплювати літературну вимову звука ; удосконалювати навички свідомого виразного читання; ознайомити учнів з життям та працею чабанів у гірській місцевості нашої країни; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до Батьківщини. Хід...
- Зізнання у любові до рідної природи, мови, землі, сім’ї у творі “Тиха елегія” В. Підпалого В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ 8 КЛАС СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ Зізнання у любові до рідної природи, мови, землі, сім’ї у творі “Тиха елегія” В. Підпалого На жаль, творчість багатьох поетів часів радянського...
- Балада про вузлики – ІВАН ДРАЧ Скорочено Була колись у мене баба Корупчиха. Мені і досі її руки світять. Була баба Корупчиха темна, неграмотна, Мені і досі її руки світять. Пекла баба Корупчиха пироги з калиною, Мені і досі світ без неї...
- Чого являєшся мені – ІВАН ФРАНКО Скорочено Чого являєшся мені У сні? Чого звертаєш ти до мене Чудові очі ті ясні. Сумні, Немов криниці дно студене? Чому уста твої німі? Який докір, яке страждання, Яке несповнене бажання На них, мов зарево червоне....