ЩУКА – ЛЕОНІД ГЛІБОВ (1827 – 1803)

Українська література 6 клас – Л. Т. Коваленко

ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ

ЛЕОНІД ГЛІБОВ (1827 – 1803)

ЩУКА

На Щуку хтось бомагу в суд подав,

Що буцім би вона такеє виробляла,

Що у ставку ніхто життя не мав:

Того заїла в смерть, другого обідрала.

Піймали Щуку молодці

Та в шаплиці

Гуртом до суду притаскали,

Хоча чуби й мокренькі стали.

На той раз суддями були

Якіїсь два Осли,

Одна нікчемна Шкапа

Та два стареньких Цапа. –

Усе народ, як бачите, такий

Добрячий та плохий.

За стряпчого, як завсігди

годиться,

Була приставлена Лисиця…

А чутка у гаю була така,

Що ніби Щука та частенько,

Як тільки зробиться темненько,

Лисиці й шле – то щупачка,

То сотеньку карасиків живеньких

Або линів гарненьких…

Чи справді так було, чи, може, хто збрехав

(Хто ворогів не мав!) –

А все-таки катюзі,

Як кажуть, буде по заслузі.

Зійшлися судді, стали розбирать:

Коли, і як воно, і що їй присудити?

Як не мудруй, а правди ніде діти.

Кінців не можна поховать…

Недовго думали – рішили –

І Щуку на вербі повісити звеліли.

– Дозвольте і мені, панове, річ держать,-

Тут

обізвалася Лисиця.-

Розбійницю таку не так судить годиться:

Щоб більше жаху їй завдать

І щоб усяк боявся так робити,-

У річці вражу Щуку утопити!

– Розумна річ! – всі зачали гукать.

Послухали Лисичку

І Щуку кинули – у річку.

ПОМІРКУЙ НАД ПРОЧИТАНИМ

1. За які провини подали на Щуку до суду? Відповідаючи, цитуй уривки з байки.

2. Розкажи, що ти дізнаєшся про стосунки Щуки і Лисиці. Виразно прочитай утворі відповідні епізоди.

3. Якщо Лисиця брала подарунки від Щуки, чи могла вона в суді її захищати? Свою відповідь обгрунтуй.

4. Поясни, чому всупереч усім правилам Лисиця виконувала обов’язки захисника Щуки.

5. Як автор описує суддів? Які якості людей вони уособлюють?

6. Чи можна сподіватися, що суд у такому склад буде справедливим? Свою відповідь обгрунтуй.

7. Розкажи, до яких хитрощів удалася Лисиця, щоб визволити Щуку.

8. Чи здогадалися судді, що їх безсоромно обмануто? Прочитай підтвердження відповіді у творі.

9. Яка мораль цієї байки? Цей твір має гумористичне чи сатиричне спрямування? Свою відповідь обгрунтуй.

10. Доведи, що “Щука” Л. Глібова – це байка.

11. Проаналізуй будову байки. Чи всі компоненти в ній наявні? Свою відповідь обгрунтуй.

БУДЬ УВАЖНИМ ДО СЛОВА

Бомага – тут: скарга.

Шаплек – новелика дерев’яна посудина для перенесення рідини.

Струпчий – особа в суді, яка захищає звинуваченого.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчи байку Л. Глібова”Щука” напам’ять.




1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)

ЩУКА – ЛЕОНІД ГЛІБОВ (1827 – 1803)


як митець іван драч формувався під впливом
ЩУКА – ЛЕОНІД ГЛІБОВ (1827 – 1803)