РІДНА МОВА – БАРВІНКОВА. Ю. КОСИНСЬКА “РІДНА МОВА”

Мета: формувати вміння працювати над текстом; удосконалювати вміння читати, розуміти зміст тексту; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов і пошану до рідної мови.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Мовленнєва розминка

Робота над скоромовкою

Їсть Валерка вареника, а Валюшка – ватрушку.

2. Читання вірша Л. Компанієць “Отак у нас – щодня”

III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 12-14)

1. Опрацювання вірша Ю. Косинської “Рідна мова” (с. 12)

– Прочитайте назву

нашого уроку. (Рідна мова – барвінкова.)

– Як ви вважаєте, про що йтиметься на уроці? (Про нашу рідну мову, про її красу.)

1) Виразне читання вірша вчителем.

Учні уважно слухають і визначають, з якою інтонацією вчитель читає вірш, де робить паузи.

– Що означає любити свою мову?

2) Гра “Бджілки”. Самостійне напівголосне читання оповідання учнями.

– Чи любить автор рідну мову?

– Чому ви так вважаєте?

3) Вибіркове читання.

– Прочитайте слова, якими автор розповідає про рідну мову.

Мова (яка?)

– Велична, щедра, прекрасна, прозора, чиста, барвінкова, багата, вічно молода.

З чим автор порівнює мову? (Як ніжна пісня колискова, наче пташка світанкова.)

4) Читання вірша учнями вголос.

– Як ви розумієте вислів “Мова вічно молода”?

– Запам’ятайте! Щорічно 9 листопада в нашій країні відзначається День української писемності та мови.

5) Гра “Лабіринти”.

– Складіть букву до букви, щоб вийшли слова. (Рідна, українська, мова)

– Поміркуйте, чому українську мову ми називаємо рідною?

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання сторінки “Читай і світ пізнавай” (с. 13)

1) Гра “Склади слова”.

– Складіть слова за напрямком стрілочок.

2) Читання піраміди слів.

– Дивлячись тільки на крапочки по центру піраміди, прочитайте слова.

3) Гра “Квіточка-читалочка”.

– Як називається квітка, яку ви бачите на малюнку?

– Складіть і прочитайте слова у квіточці-читалочці.

4) Робота в парах.

– Відведіть погляд і пригадайте прочитані вами слова. Перевірте свою пам’ять: назвіть слова сусідові по парті.

5) Робота за прислів’ям.

– Встановіть межі слів і прочитайте прислів’я.

Слово до слова – зложиться мова.

– Як ви розумієте це прислів’я?

3. Опрацювання сторінки “Читай і збагачуй свої знання й уміння” (с. 14)

1) Опрацювання тексту “Мова нашого народу”.

– Чому, на вашу думку, мову своїх батьків називають рідною?

– Як іще називають мову своїх батьків?

– Знайдіть у тексті речення, у якому про це розповідається, і прочитайте його.

– Чому українці пишаються рідною мовою?

– Як ви ставитеся до української мови? Складіть речення.

2) Робота з прислів’ям.

– Яке прислів’я заховалося в цьому рядку?

Рідна мова – найдорожчий скарб.

– Як ви розумієте це прислів’я?

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого навчилися на уроці?

– Чому українську мову називають барвінковою?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...


РІДНА МОВА – БАРВІНКОВА. Ю. КОСИНСЬКА “РІДНА МОВА”
мой любимый транспорт на английском