ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. НАТАЛЯ ЗАБІЛА. ДОЩ ІДЕ

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ

Урок 22. ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. НАТАЛЯ ЗАБІЛА. ДОЩ ІДЕ

Мета: учити учнів розуміти поетичні твори, виділяти головне, аналізувати; спонукати дітей до словесної творчості; виховувати любов до слова, бажання користуватися його красою та силою.

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над чистомовкою

Ба-ба-ба, ба-ба-ба! – Он на березі верба!

Бу-бу-бу, бу-бу-бу! – Доглядаємо вербу!

Бі-бі-бі, бі-бі-бі! – Сидить голуб на вербі!

Би-би-би,

би-би-би! – Голуб полетів з верби!

Бу-бу-бу, бу-бу-бу! – Я люблю свою вербу!

2. Розучування і промовляння скоромовки “дощиком”

Ще дощ іде, періщить злива,

Щенятко вимокло, як хлющ,

А щиглик щебетун щасливий,

Щебече, пурхнувши на кущ.

Н. Забіла

3. Гра “Шифрувальники”

Кодме ленк рошикий

Кидало апил тіжов

Исгу лкаібдж ленийзе

Коолмо неся оклист

(гуси) (бджілка) (листок)

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Обличчям до обличчя”

Учні повертаються обличчям одне до одного і розповідають забавлянки.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ

ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Відгадайте загадку.

– Довго мене немає – все помирає,

А як прийду – знов оживає.

Коли падаю я з неба

Люди кажуть: “Так і треба.

Восени тоді вважай

Буде добрий урожай!” (Дощ)

– Хто з вас любить дощ? Чому? Розкажіть.

– Сьогодні ми ознайомимося з віршем Наталі Забіли “Дощ іде”.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША НАТАЛІ ЗАБІЛИ “ДОЩ ІДЕ”

1. Виразне читання вірша вчителем

– Який настрій твору? (Сумний, журливий, радісний, веселий, піднесений)

Краще сховалося сумна

Дощику стукотять погана

Буйніше шепочуть чудова

Найкраща хвилюються золотий

– Які спільні звуки в словах першого стовпчика? ( ) Якою літерою вони позначені?

– Поставте питання до слів другого та третього стовпчиків.

Фізкультхвилинка

– Чи змінюється настрій упродовж вірша?

– З яким настроєм читаємо першу строфу? (Сумно, журливо)

– Другу строфу? (Весело, радісно)

– Третю строфу? (Радісно, піднесено)

– Зверніть увагу на виділені слова. Чий настрій передає кожне з них? Сумна, погана, зітхає. (Маринка)

Зраділо, чудова. (Квіти і трави)

Хороша, найкраща. (Сходи)

– Чому Маринці сумно, а рослинам – радісно?

Пара з “сильнішого” і “слабшого” учня. “Сильніший” учень веде у читанні, а “слабший” намагається досягнути темпу читання “сильнішого” учня.

Учитель читає речення, учні відповідають, знайшовши речення в тексті.

– Сьогодні за хмари

Зайшло сонце. (Ні, сховалося.)

– Ми хочемо пити,

Щоб краще рости,

Свіжіш зеленіти,

Буйніше цвісти! (Так)

– І в полі зеленім Хвилюються сходи:

– Чудова погода! (Ні, хороша.)

Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів.

– Розгляньте ілюстрації до вірша. Знайдіть рядки, що проілюстрував художник.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– З яким віршем ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

– Хто є автором цього вірша?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати виразно вірш.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 оценок, среднее: 5.00 из 5)


ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. НАТАЛЯ ЗАБІЛА. ДОЩ ІДЕ


характерні риси творчості поетів парнаської школи
ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. НАТАЛЯ ЗАБІЛА. ДОЩ ІДЕ