ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ. ІГРАШКИ. ВІКТОР ТЕРЕН. ОСІНЬ. ІГОР СІЧОВИК. НЕСЛУХНЯНИЙ ЯЗИЧОК
І семестр
З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ
Урок 45. ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ. ІГРАШКИ. ВІКТОР ТЕРЕН. ОСІНЬ. ІГОР СІЧОВИК. НЕСЛУХНЯНИЙ ЯЗИЧОК
Мета: удосконалювати навички виразного читання поетичних творів; навчати аналізувати прочитане, добирати риму; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного слова.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
– Як капає дощ? (Кап-кап-кап)
– Як гуркоче грім? (Гр-гр-гр)
– Як гуде машина? (Гу-у-у)
– Як дзижчить комар?
– Дмухнемо на кульбабкуі
Шишка впала – не розбилась,
Шишка в трави закотилась,
Наша Шура в ліс пішла,
Але шишки не знайшла,
Принесла вона додому
Лише радість, лише втому.
Г. Чубач
– Прочитайте скоромовку мовчки; хором повільно; весело, з почуттям гумору; в швидкому темпі, ніби ви біжите до автобуса, а автобус поїхав; виділіть голосом дієслова.
Учитель називає однакові слова, а поміж них таке, що відрізняється лише одним звуком. Діти мають назвати це слово (“спіймати на гачок”) і запам’ятати.
Дуб – дуб – зуб – дуб – дуб.
Коса – роса – роса –
Комашка – комашка – ромашка – комашка – комашка.
– Які слова ви “впіймали на гачок”?
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
– Що таке рима? Наведіть приклади з вірша А. Костецького “Дивна звичка”.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми будемо вчитися самостійно добирати рими.
Гра “Добери риму”
– Я читатиму вірш, а ви доповнюйте його.
Прилетів мені до ніг
Із небес пухнастий… (сніг).
З нього кульок наліплю,
Й бабу снігову… (зроблю).
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Опрацювання вірша В. Скомаровського “Іграшки” (с. 50)
– Які слова вставили у вірш?
– Яку пору року описано у віршику?
Плоту – позолоту.
Листки – колючки, іграшки.
– З чим поет порівнює листки?
Фізкультхвилинка
2. Опрацювання вірша В. Терена “Осінь” (с. 50)
– Прочитайте вірш, вставляючи слова з довідок.
– У яку гру грається вітер із пожовклим листком?
– Як він це робить?
Читати текст, періодично відривати погляд, щоб поглянути на глядачів.
Прочитати вірш здивовано, захоплено.
Листком – біжком.
Мишки – нишком.
Спійма – зима.
– Прочитайте вірш, самостійно закінчуючи рядки.
– Назвіть слова, що римуються.
Виразно прочитати вірш, що найбільше сподобався.
– До нас забралися жуки-буквоїди, які поз’їдали деякі слова. Відновіть утрачені слова.
Забруднила ноги… (трішки).
На порозі біля хати
Стала ноги… (витирати).
Всі сто ніжок обмітала,
Всі сто ніжок… (витирала).
А як стала на помості –
Із гостей вертались… (гості).
Грицько Бойко
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці?
– Чи сподобалося вам добирати рими?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вивчити віршик, що найбільше сподобався.
ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ. ІГРАШКИ. ВІКТОР ТЕРЕН. ОСІНЬ. ІГОР СІЧОВИК. НЕСЛУХНЯНИЙ ЯЗИЧОК
шевчук дім на горі скорочено
ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ. ІГРАШКИ. ВІКТОР ТЕРЕН. ОСІНЬ. ІГОР СІЧОВИК. НЕСЛУХНЯНИЙ ЯЗИЧОК