Літературна казка. Узагальнення. Складання казки (твір-оповідь у художньому стилі)
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. РІДНА МАТИ МОЯ
Літературна казка. Газарос Агаян “Манук-хан”
Збірка “Листя трави”, її провідні теми й мотиви. “Пісня про себе” – програмовий твір поета
Урок позакласного читання. Новели О. Генрі
“Чабанський пес” (молдовська народна казка)
Не варто гніватися на дорослих
Дискусія щодо сучасного і майбутнього рідної мови та народу за розділом “Світ української поезії”
Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого протягом року
Тематичне оцінювання. Позакласне читання
В. Голобородько. “З дитинства: Дощ” (“Я вплетений…”). Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок
СКРИНЬКА УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК. ЛИСИЧКА-СЕСТРИЧКА
РІЗДВЯНІ ВЕСЕЛОЩІ В ПОВІСТІ М. ГОГОЛЯ “НІЧ ПЕРЕД РІЗДВОМ” – Повість М. Гоголя “Ніч перед Різдвом”
РІДНА МОВА – БАРВІНКОВА. Ю. КОСИНСЬКА “РІДНА МОВА”
Андрій Малишко. “Стежина” (“Чому, сказати, й сам не знаю…”), “Вогник”. Патріотичні почуття. Найвищі духовні цінності. Ліризм поезій А. Малишка
Микола Гоголь (1809 – 1852) – російський і український письменник. Вплив української культури на розвиток його творчості
Глава II. Картины украинской степи, их связь с главными событиями повести
БЕСІДА-РОЗПОВІДЬ ПРО ТАРАСА ШЕВЧЕНКА. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ТАРАС ГРИГОРОВИЧ ШЕВЧЕНКО” І ВІРША Т. ШЕВЧЕНКА “ТЕЧЕ ВОДА З-ПІД ЯВОРА”
Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя
Тематична атестація № 4
МИКОЛА ГОГОЛЬ. ЧУДОВИЙ ДНІПРО
О. Гончар “Собор”. Розповідь про трудові будні робітничого селища над Дніпром. Відповідність між художньою структурою твору та задумом автора правдиво змалювати задушливі роки застою. Собор як символ духовної краси людини, її особистої причетності до історичного буття народу й людства. Стурбованість автора, викликана порушенням принципів демократії в суспільстві. Захист красивого і корисного, моральних цінностей. Образи роману. Епос, його основні жанри. Роман та його різновиди
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВИХ ЗНАЧЕНЬ БУКВИ Єє. ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛІВ. ЗАГАДКИ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “КИЇВСЬКЕ МЕТРО”
Презентація твору (чи автора), який найбільше запам’ятався
ОЛЕКСАНДР ДОВЖЕНКО. ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА (Уривки)
ЛІТЕРАТУРНЕ СВЯТО “КНИЖКА – ДОБРИЙ, МУДРИЙ ДРУГ”
МАНДРІВКА У ДИВОСВІТ НАТАЛЕНИ КОРОЛЕВОЇ
Трагічний оптимізм Р. Д. Бредбері: символічне значення фіналу новели “Усмішка”
Подбаймо про Землю разом. Позакласне читання
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “У КРАЇНІ ДАВНИНИ”
Урок внеклассного чтения по повести А. С. Пушкина “Дубровский” (главы ХIII-ХIХ)
СУМНО ХЛЮПАЄ ДОЩ. ЛІНА КОСТЕНКО “СОЛОВЕЙКО ЗАСТУДИВСЯ”. ПІДСУМОК З ВИВЧЕННЯ ПОЕЗІЙ ЛІНИ КОСТЕНКО
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПІДРУЧНИКОМ. ВСТУП ДО РОЗДІЛУ У КРАЇНІ ДАВНИНИ
В. Дрозд. “Білий кінь Шептало”. Алегоричний образ коня Шептала
ЛЮБОВ ЗАБАШТА. “БІЛЕ СВЯТО ЗИМІ”
Контрольна робота “Вступ. Із літератури реалізму. Творчість Стендаля, О. де Бальзака, Ф. Достоєвського, Л. Толстого”
ОЛЕКСАНДР ЄФІМОВ. ТУТ УСЕ Є… ЕМІЛІЯ САТАЛКІНА. КОЖНИЙ ЗНАЄ СВОЄ ДІЛО
Велич науки і знань у романі Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”
Ш. Перро. “Попелюшка”. Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом
ГАНС КРІСТІАН АНДЕРСЕН. ГИДКЕ КАЧЕНЯ (Скорочено)
СКРИНЬКА ПІСЕНЬ-ІГОР. ХОДИТЬ ГАРБУЗ ПО ГОРОДУ (НАРОДНА ПІСНЯ-ГРА)
СКРИНЬКА ПІСЕНЬ-ЗАКЛИЧОК. ІДИ, ІДИ ДОЩИКУ
Історичний колорит і романтика пригод у творі (продовження). Вплив реальних історичних подій, соціального статусу і національності на долю людини
Додаткове читання. Й. Гете. Вибрані поезії
Здійснити контроль знань за темою Література європейського бароко; розвивати творчі здібності учнів; виховувати прагнення досягти високого результату – Тематична атестація № 1
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ. ЛЮБОВ ЗАБАШТА. СКАЗАВ МУДРЕЦЬ… АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ. МРІЯ
ПОВІСТЬ. РІДНИЙ КРАЙ – ЗЕМНИЙ РАЙ. МИХАЙЛО СТЕЛЬМАХ ГУСИ-ЛЕБЕДІ ЛЕТЯТЬ – Повість
Що таке байка і хто такий байкар? Вступ до теми “Розкажу вам байку”
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822) – багатогранний митець – романтик. “Крихітка Цахес” – шедевр романтичної казки – новели
ПОЕТИЧНІ ПЕРЛИНИ. ТАРАС ШЕВЧЕНКО “ТЕЧЕ ВОДА З-ПІД ЯВОРА”
Вчитайся, вслухайся в Шевченкове слово
Коран – священна книга ісламу
Підсумковий урок за темою “Література Відродження”
Написання твору-роздуму “Що в житті людини найцінніше?” (за повістю Ч. Діккенса “Різдвяна пісня в прозі”)
Твір-роздум за трагікомедією “Сто тисяч” I. Карпенка-Карого
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ЗАВДАННЯ ЗІ СКРИНЬКИ ПОЕЗІЇ
Брати Грімм. Казка “Пані Метелиця” та її художні особливості
Подорожі і мандрівки
Із пісенних скарбів. Суспільно-побутові пісні “Ой на горі да женці жнуть”, “Стоїть явір над водою”, “Гомін, гомін по діброві”, “Ой у степу криниченька”. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні, їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень
Артур Конан Доль (1859-1930) “Собака Баскервілів”. Захоплююча інтрига – основа детективного твору
Олекса Стороженко “Скарб”. Короткі відомості про письменника, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми оповідання. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання
Літературна казка. Онеліо Хорхе Кардосо “Як краб навчився літати”
Патріотизм і ностальгія за далекою батьківщиною як провідний настрій “Кримських сонетів”
Урок додаткового читання. Е. Гофман. “Золотий горнець”
ДО УМІННЯ ПОТРІБНЕ ТЕРПІННЯ. АНДРІЙ М’ЯСТКІВСЬКИЙ “МУДРА ГОЛКА”
С. Маршак. “Дванадцять місяців”. Протиставлення образів Пасербиці, Мачухи та Дочки як втілення конфлікту добра і зла
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА (ЗА ТВОРАМИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО)
Повість-казка. Лаймен Френк Баум “Чарівник країни Оз”; “Мудрець країни Оз”. Підсумок за розділом
Григір Тютюнник. “Три зозулі з поклоном” – новела про щиру і віддану любов, людську чесність і порядність. “Зав’язь”
Урок внеклассного чтения по повести А. С. Пушкина “Дубровский” (главы VІІ-ХІІ)
Творчість А. Рембо. Вірші “Відчуття”, “П’яний корабель”, “Голосівки”
ДИВА В ПРИРОДІ. ЄВГЕНІЯ ГОРЕВА ЗЕЛЕНІ КОНИКИ В ТРАВІ. ПАНАС МИРНИЙ РАНОК
ОЛЕНА ПЧІЛКА. КОТОВА НАУКА
Що більше ми пізнаємо світ, то більшим він стає для нас. Вступ до теми: “Світ народився для мене”
ЗВОРУШЛИВЕ ЗВУЧАННЯ. МИКОЛА ВІНГРАНОВСЬКИЙ ПРИСПАЛО ПРОСО ПРОСЕНЯ
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ДМИТРО БІЛОУС ЩЕДРИЙ ВЕЧІР
Тематичне оцінювання (контрольна робота)
Слов’янські міфи про створення світу
Всесвіт нам бентежить мрії
Михайло Зощенко “Найголовніше”
Розвиток мовлення. Написання творчої роботи на тему “Біблійні сюжети у віршах російських поетів”
Ф. М. Достоєвський. Життєвий і творчий шлях письменника. філософські, етичні й естетичні погляди письменника та їх втілення в художніх творах. Роман “Злочин і кара” як утілення нового, поліфонічного типу художнього мислення. філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору
УДОСКОНАЛЮЄМО НАВИЧКИ ЧИТАННЯ
Сьомий подвиг Геракла: Авгієві стайні
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “У КРАЇНІ ГУМОРУ”
ДОЛЯ ЛЮБИТЬ СИЛЬНИХ, ОДВАЖНИХ І РІШУЧИХ – Подвиги Геракла: “Яблука Гесперід”
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. БАТЬКІВЩИНА
Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини
ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ – Урок 3
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. СВІТ ДИТИНСТВА У ТВОРАХ ВСЕВОЛОДА НЕСТАЙКА
Виразне читання напам’ять вірша Ш. Петефі “Коли ти муж, будь мужнім…”
Тематичне оцінювання № 3
Середньовічна європейська лірика. Творчість провансальських трубадурів
ЛЕСЯ УКРАЇНКА. КОНВАЛІЯ (Уривок)
Написання твору на тему “Геракл – улюблений герой давніх греків”
Урок розвитку мовлення. Засоби творення смішного в комедії. Виховний потенціал твору Мольєра “Міщанин – шляхтич”
ГАННА ЧУБАЧ. НАЙРІДНІШІ ГОЛОСИ
СВІТ СКЛАДАЄТЬСЯ ІЗ ДИВ… – У світі давньогрецьких міфів
Брати Грімм. Казка “Пані Метелиця”
ТИ ОСВІТИВ ДЛЯ СМЕРТНИХ ПУТЬ – Уславлення цивілізації в міфі. Причини популярності образу Прометея
Виразне читання поезій В. Сосюри
Оповідання та казки про тварин. Ян Грабовський “Рекс”
ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ “ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ”
Воротарський хліб не з медом. Позакласне читання
Сторінками улюблених казок. Підсумок за розділом “Не стомлюйся робити добро”
Творчість Адама Міцкевича (1798 – 1855) – апогей польського романтизму. Перебування поета в Росії й Україні, відображення вражень у його поезії (цикл “Кримські сонети”)
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. АНАТОЛІЙ КАМІНЧУК “РЕМЕЗ”
Читання як вид мовленнєвої діяльності. Літературна казка (продовження). В. Королів-Старий “Хуха – Моховинка”. – Навчальне читання текстів художнього стилю (казок)
Пізнавальне значення світової літератури: зображення в ній життя, побуту, звичаїв, світогляду, духовних і моральних цінностей різних народів світу
ПРИРОДА ОЖИВАЄ. АНАТОЛІЙ КАМІНЧУК “КОТИКИ ВЕРБОВІ”, “БЕРЕЗА РОЗВИВАЄТЬСЯ”. ЗВУКОНАСЛІДУВАННЯ
Повість-казка. Сельма Лагерлеф “Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми”
Вальтер Скотт (1771-1832) “Айвенго”. Вальтер Скотт як засновник жанру історичного роману. Зображення в романі “Айвенго” боротьби англосаксів з норманами в ХІІ ст. та міжусобиць норманів
ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА НЕАБИЯКА! – Алегоричні образи. Структура казки
Вірші-небилиці. Алан Мілн “Дідусь Джо”
Захист проекту “У природи немає поганої погоди…” за мотивами твору С. Маршака “Дванадцять місяців”
Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”. Герої повісті – Том Сойєр і Гекльберрі Фінн
Життя – це просто дивна казка, в яку приходимо лиш раз (продовження)
Урок розвитку мовлення. Написання твору за новелою Р. Бредбері “Посмішка”
Де руки й охота, там скора робота
Повість-казка. Джеймс Метью Баррі “Пітер Пен і Венді”
М. Басьо. Виразне читання хоку напам’ять
ДМИТРО ПАВЛИЧКО. СИНИЦЯ
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. СТОРІНКАМИ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ (за поезіями з книги Олександра Олеся “Княжа Україна”)
О. де Бальзак – видатний французький письменник, зачинатель соціального реалістичного роману. Бальзак і Україна. Композиція і стиль повісті “Гобсек”
Л. Толстой. “Анна Кареніна”. Образ Левіна, його автобіографічна основа
ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ХОРОШІ ЗВИЧАЇ”. СКЛАДАННЯ УСНОЇ РОЗПОВІДІ ПРО ЗВИЧАЇ РІДНОГО КРАЮ
Антуан де Сент-Екзюпері – французький письменник. “Маленький принц” – філософська алегорична казка-притча
У НЕВОЛІ ЩАСТЯ НЕ БУВАЄ. С. ШАПОВАЛОВ “КОЛИ СКРИПАЛЯТЬ СТРИБУНЦІ”
Світло батьківської любові – МИ – ОДНІЄЇ КРОВІ
Оповідання, уривки з повістей. Міра Лобе “Бабуся на яблуні”
Праця чоловіка годує, а лінь марнує
З казки слова не викинеш
Романтика подорожей у романі “П’ятнадцятирічний капітан”
Адам Міцкевич (1798-1855) “Альпухара” (з поеми “Конрад Валленрод”). Мужність і нескореність перед ворогом як провідна думка балади. Контрольна робота
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ГАННА ЧУБАЧ “РОСА”
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ. ЕЗОП. ДВОЄ ПРИЯТЕЛІВ І ВЕДМІДЬ
ШАНУЄМО БАБУСЮ. ВОЛОДИМИР КОЛОМІЄЦЬ СИВЕ СОНЕЧКО
Знищення природи, цивілізації і культури як наслідок бездуховного науково-технічного прогресу (за новелою Р. Бредбері “Посмішка”)
Тематичне оцінювання № 5
Іван Франко. “Іван Вишенський”. Історична правда та художній вимисел: постать українського мислителя XVII ст. і художній образ у творі
“Дорогою ціною” М. Коцюбинського – “перлина української белетристики” (А. Єнсен)
ШАРЛЬ ПЕРО “ПОПЕЛЮШКА, АБО СОБОЛЕВИЙ ЧЕРЕВИЧОК”
Іван Франко. Короткі відомості про письменника. Історична поема “Іван Вишенський”. TЛ: історична поема
Тематичне оцінювання № 4
ПРИГОДИ І РОМАНТИКА І ЦЕ НЕ ВМЕРЛИ – Підготовка до написання твору – роздуму
Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття і призначення людини
І. А. Крилов – видатний поет-байкар. Байки І. А. Крилова
Тематична атестація № 1
“ЛІТО ПАХНЕ СУНИЧКАМИ”. ДІАЛОГ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО “СУНИЧКА-СЕСТРИЧКА”
Жіночі персонажі роману “Герой нашого часу”
СОСНА (Леся Українка)
УПЕРЕД, НАЗУСТРІЧ НЕВІДОМОМУ! – Пригоди та екзотика в романі “Робінзон Крузо”
Любов Пономаренко. “Гер переможений”. Наскрізний гуманістичний пафос новели. Художні засоби його втілення (деталь, поєднання різних часових площин)
В. Симоненко. Поезія “Перехожий”. Проблема індивідуальності й натовпу
Повторення та узагальнення вивченого. Підсумковий урок
“Слово про похід Ігорів”. Поетичність образу Ярославни. Образ Руської землі
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. УРОК ЩИРОЇ ПОСМІШКИ. ВЕСЕЛІ ВІРШІ ГРИЦЬКА БОЙКА
Т. Шевченко. “Кобзар”
“Рай”: “любов, що водить сонце й зорні стелі”
ЛІНА КОСТЕНКО. ОСІНЬ, ОСЬ ВОНА, ОСІНЬ
Тематичне оцінювання
ДІДУСЕВА МУДРІСТЬ. С. МАТВІЙЧУК “ДЕ КОМУ ЖИТИ”. М. ПІДГІРЯНКА “МІЙ ДІДУСЬ”
ЧОМГА І ВЕСНА (Скорочено) (Василь Чухліб)
Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини! Вступ до теми “Я – твоя кровинка, Україно”
Новорічні дива
ДРУГОГО ДНЯ… (Марко Вовчок)
Невичерпне джерело усної народної творчості. Дума “Втеча трьох братів з города Азова, з турецької неволі”
“СМІШНІ ДРІБНИЦІ” “СТРОКАТИХ ОПОВІДАНЬ” АНТОНИ ЧЕХОНТЕ – Функції художньої деталі в прозі А. Чехова. Антитеза як художній засіб і композиційний прийом. Іронія як засіб побудови твору
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “У КРАЇНІ ЗНАНЬ”
Генріх Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…” Високий антивоєнний і гуманістичний пафос твору
Александр Пушкин “Песнь о вещем Олеге”. Смысл сопоставления князя и кудесника как отражение главной мысли поэта
Ідея віротерпимості. Ровена та Ребека – дві різні долі
Перший байкар світу
Додаткове читання. Образ Мазепи у творах світової літератури
ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ. ДИВНА ЗВИЧКА
Андрій Малишко – відомий український поет і його пісні. Вірш “Приходять предки”. Художні засоби донесення до читача історичної пам’яті
Тематична атестація № 6
ОБРАЗИ РОМАНУ ПАНТЕЛЕЙМОНА КУЛІША “ЧОРНА РАДА” (ЯКИМ СОМКО, ІВАН БРЮХОВЕЦЬКИЙ, КИРИЛО ТУР, ПЕТРО ШРАМ)
ОЛЕКСАНДР ДЕРМАНСЬКИЙ. ЧУДОВЕ ЧУДОВИСЬКО (Уривок). ЧЕМПІОН З БАРАНЦІВ
Таємниці золотого жука (за повістю Е. По “Золотий жук”)
Позакласне читання. Історія кохання маленької феї. (Роман Ш. Бронте “Джейн Ейр”)
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Хх. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “КАЗКОВІ ХМАРИНКИ”. ЗАГАДКА
Давньогрецький театр та його особливості
Урок розвитку мовлення. Рекламне представлення творів Ф. Шіллера
ВОЛОДИМИР РУТКІВСЬКИЙ. ЯК СКЛАДАЮТЬ ВІРШІ
ЗВУК, ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО БУКВОЮ Чч (че). ЧИТАННЯ СКЛАДІВ, СЛІВ. ЗВУКОВИЙ АНАЛІЗ СЛІВ. СЛОВНИКОВО-ЛОГІЧНІ ВПРАВИ. ЗАКЛИКАНОЧКА. СКОРОМОВКА
УОСОБЛЕННЯ. ВОЛОДИМИР СОСЮРА СПОКОЄМ ПОВИТІ
Брати Грімм. “Пані Метелиця”. Уславлення любові до праці та інших людських чеснот
Людина – дитя природи Вступ до теми “Ми – однієї крові” – МИ – ОДНІЄЇ КРОВІ
Поєднання у повісті М. Гоголя “Шинель” елементів романтизму і реалізму. Проблеми, що порушуються в повісті
Суперечливий образ Анни Кареніної
“В ЕЗОПА ВЧІТЬСЯ, ДОБРІ ЛЮДИ!” – Езоп (VI ст. до н. е.). “Вовк і Ягня”, “Крук і Лисиця”, “Мурашка і Цикада”, “Хліборобові діти”
Олександр Довженко. Розповідь про письменника. “Воля до життя”. Правдиве зображення трагічних подій Другої світової війни
Д. Павличко. Огляд життєвого і творчого шляху письменника
Твори про тварин. Ерік Найт “Лессі повертається додому”
Підсумковий огляд
Урок позакласного читання. М. В. Гоголь “Ніч перед Різдвом”
Оспівування жінки та кохання в ліриці Гафіза
В новорічну ніч усе таке казкове
HE PUTS TНЕ SCREW ON – Своєрідність художнього світу Ч. Діккенса. Характеристика образу Скруджа. Аналіз першої строфи
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ ВИВЧЕНИХ БУКВ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ І. ПРОКОПЕНКО “ПРО ЩО ШЕПОТІЛИ БЕРІЗКИ”
Р. М. Рільке “Пісня про Правду”. Роль народної пісні в оповіданні
МОЯ РОДИНА. Д. ЧЕРЕДНИЧЕНКО “РОДОВІДНЕ ДЕРЕВО”. В. ОСЄЄВА “СІМ’Я У НАС ОДНА”. І. НІКІТЧЕНКО “ТЕПЛІ СЛОВА”
Література рідного краю
Причини популярності образу Прометея
Не тільки вижити, а й залишитися людиною
ПОЕТИЧНЕ СЛОВО ПРОНИКЛИВЕ Й ЩИРЕ. ДМИТРО ПАВЛИЧКО ВІТРЯК
Творче наслідування Вергілієм поем Гомера “Іліада” та “Одіссея”
Урок внеклассного чтения. Ю. Яковлев “Девочка с Васильевского острова”
Рабовласництво й біблійні істини в романі Г. Бічер-Стоу “Хатина дядька Тома”
Народна драма “Вільгельм Телль”, поетизація в ній боротьби за національну незалежність і свободу особистості
“Євгеній Онєгін” – соціально-психологічний роман у віршах. Духовний світ його головних героїв
Дж. Толкін – автор книжок “Гобіт, або Туди і Назад” та “Володар перснів”
МИЛУЄМОСЯ КРАСОЮ СВІТАНКУ. АНДРІЙ М’ЯСТКІВСЬКИЙ КУРЛИЧУТЬ ХМАРИ, ТЬОХКАЄ ВОДА