СКРИНЬКА ЗАГАДОК. ІВАН СЕНЧЕНКО. ЗА ЛІСОМ, ЗА ПРАЛІСОМ ЗОЛОТА ДІЖА СХОДИТЬ
ЗАГАДКИ В ПРИРОДІ. ЄВГЕН ГУЦАЛО ПРЕЛЮДІЯ ВЕСНИ
ІРИНА ЖИЛЕНКО. ПАВУЧОК – РУДИЙ БОЧОК
Вільям Роско “У метелика бал”
І. Франко “Захар Беркут”. Історична основа повісті – героїчна боротьба народу Русі в XIII ст. проти татаро-монгольських нападників
Твори про тварин. Джек Лондон “Рудий вовк”
То ж мріймо, скільки душа наша просить, вона нам в майбутньому щастя приносить
КАНІКУЛИ! КАНІКУЛИ! БАЙДИКУВАТИ НІКОЛИ! А. КОСТЕЦЬКИЙ “КАНІКУЛИ”
Повість-казка. Джон Рональд Руел Толкієн (Толкін) “Гобіт”
Знай і шануй державні символи України!
Урок розвитку мовлення. Печорін і байронічний герой. Печорін і Онєгін
Ніколай Антонов “Казка про житнє зеренце”
Прославление боевого товарищества казаков, осуждение предательства. Глава IX
Євген Дудар. Дотепні оповіді сучасного письменника-гумориста
Уроки-КВК
ІВАН ФРАНКО “ЛИС МИКИТА” (уривок)
Контроль навчальних досягнень (тестові завдання) Б. Лепкого “Цвіт щастя”, Є. Гуцало “Сім’я дикої качки”, Л. Костенко “Чайка на крижині”, Л. Пономаренко “Гер переможений”
ЗОЛОТИЙ ЧЕРЕВИЧОК
ЄГИПЕТСЬКИЙ МІФ. РА ТА АПОП
Ця мудрість пройшла крізь віки
Літературна казка. Василь Жуковський “Казка про Івана-царевича та сірого вовка”
Древнерусские былины про Илью Муромца. Воплощение в них представлений о патриотизме, героизме, идеальных героях
Ч. Діккенс – видатний англійський письменник. Повість “різдвяна пісня у прозі”
ПОЕТИЧНІ КАРТИНИ ЗИМИ. АНАТОЛІЙ КАМІНЧУК “БАБА ВІХОЛА”
Тематичне оцінювання (Р. Стівенсон)
ПОВІСТЬ. РІДНИЙ КРАЙ – ЗЕМНИЙ РАЙ. МИХАЙЛО СТЕЛЬМАХ ГУСИ-ЛЕБЕДІ ЛЕТЯТЬ
І. Драч. Розповідь про письменника
Контроль навчальних досягнень (письмова робота). Творчість В. Симоненка, А. Малишка, А. Дімарова
ТАРАС ШЕВЧЕНКО – ГОРДІСТЬ І СЛАВА УКРАЇНИ. ПЕЙЗАЖ У ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ. ТАРАС ШЕВЧЕНКО “ЗОРЕ МОЯ ВЕЧІРНЯЯ…”
МУЗЕЙ “ЗАПОВІТУ” ТАРАСА ГРИГОРОВИЧА ШЕВЧЕНКА В ПЕРЕЯСЛАВІ
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. “БУДУ Я ПРИРОДІ ДРУГОМ”
Ф. Тютчев. “Я знаю в праосені пору…”. Виразне читання напам’ять
“Слово про похід Ігорів”. Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету
ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ – Урок 4
Артур Конан Дойл “Собака Баскервілів”. Шерлок Холмс і доктор Ватсон – класичний детективний дует
ПОЕТИЧНІ КАРТИНИ ЗИМИ. КАТЕРИНА ПЕРЕЛІСНА “ВІХОЛА”
Життєвий і творчий шлях Д. Лондона. Оповідання “Жага до життя”
Життєвий і творчий шлях Олексія Коломійця
Поетична творчість В. Стуса
БЕСІДА-РОЗПОВІДЬ ПРО ЛЕСЮ УКРАЇНКУ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ЛЕСЯ УКРАЇНКА” І ВІРША ЛЕСІ УКРАЇНКИ “ВИШЕНЬКИ”. ЧИТАННЯ ЗА ОСОБАМИ
Тематичне оцінювання № 1
ЗДАЄТЬСЯ, БАЙКА ПРОСТО БРЕШЕ, А СПРАВДІ ПРАВДУ ЯСНУ ЧЕШЕ… – Байка як жанр літератури та її особливості. Алегоричний та повчальний зміст байки, відображення в ній законів життя людей, народної мудрості: осуд свавілля та насильства, різноманітних людських вад; уславлення працьовитості, розуму, доброти та інших людських чеснот
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. БАЙКИ ЕЗОПА
Справжні герої-захисники рідної землі
Роман Л. Толстого “Анна Кареніна”. Образи-характери твору: пластичність змалювання і психологічна глибина. “Діалектика душі” толстовських героїв
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ЛІТО КРАСНЕ ЗУСТРІЧАЙМО
Я ЧЕСТЬ ВІДДАМ ТИТАНУ ПРОМЕТЕЮ… – Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей
Казки народів Євразії. “Про дурного тигра” (тібетська казка)
Колись вони нові міста творили
ДОРОЖЧОГО ЗА ВІТЧИЗНУ НЕМАЄ НІЧОГО. ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ “ВЕРБА – МОВ ДІВЧИНА ЗОЛОТОКОСА”
СТЕПАН ЖУПАНИН. НАМАЛЮЮ ВІТЕР. ЛІНА КОСТЕНКО. ЯКЩО НЕ МОЖЕШ ВІТЕР ЗМАЛЮВАТИ
Літературна казка. Вільгельм Гауф “Карлик Ніс”
А. Дімаров. “Блакитна дитина”. Розвиток зв’язного мовлення. Переказ найцікавіших уривків твору
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
Джонатан Свіфт “Мандри Гуллівера”. Державний устрій, закони та звичаї Ліліпутії. Війна між Ліліпутією і Блефуску, її причини і наслідки
КАРТКИ для підсумкового контролю до розділу – “СВІТ ФАНТАЗІЇ, МУДРОСТІ”
Коли казка мудрість сіє, тоді народжуються мрії
Середньовіччя як історична та культурна доба
Розповідь про життя і творчість Т. Шевченка
ПОВІСТЬ-КАЗКА. ЛЬЮЇС КЕРРОЛЛ. АЛІСА В КРАЇНІ ЧУДЕС (Частина І. У кролячій норі)
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПІДРУЧНИКОМ. СКРИНЬКА УСНОЇ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ
Я – літературно освічена людина
Мандри Дон Кіхота в пошуках справедливості
ДОЛЯ ЛЮБИТЬ СИЛЬНИХ, ОДВАЖНИХ І РІШУЧИХ – Подвиги Геракла: “Лернейська гідра”
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії середини XIX століття. Етичні та естетичні засади соціально-спрямованої лірики (М. Некрасов). Принципи “чистого мистецтва” в поезії (група “Парнас”, творчість А. Фета)
Кобзарі – творці та виконавці дум. Особливості виразного читання народних дум
Развитие связной речи учащихся. Составление киносценария к одному из эпизодов повести
Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів у “Книзі пісень” Петрарки
Україна – єдина країна!
“Дивне поєднання скупості і своєрідності характеру…”. (Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу “філософа й скнари” Гобсека. Влада золота та її філософія в повісті)
Повість-казка. Отфрід Пройслер “Мала Баба Яга”
О. Генрі (1862-1910) “Останній листок”. Взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів
“Портрет Доріана Грея” як осердя творчості О. Уайльда, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору
Із поезії французького символізму. Символізм як літературний напрям останньої третини XIX – початку XX ст. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів. Творчість П. Верлена. Вірші “Забуті арієти”, “Так тихо серце плаче…”, “Поетичне мистецтво”
Лірика вагантів
ЗВУКИ, , ПОЗНАЧЕННЯ ЇХ БУКВОСПОЛУЧЕННЯМ дз. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША А. ЗАРУДНОГО “ДЗВІНОЧКИ” ТА ОПОВІДАННЯ ЗА Ю. СТАРОСТЕНКОМ “ЛІСОВИЙ МАЙСТЕР”. ПРИКАЗКА
Володимир Самійленко. “Патріоти”. Коротко про митця. Гумор і сатира поета як поштовх до роздумів про справжній патріотизм, чесність, самовідданість, порядність і лицемірство, пристосуванство людини. ТЛ: антитеза, іронія
Р. Бернс. “Чесна бідність”. Виразне читання напам’ять
КОЛИ ТИ МУЖ, – БУДЬ МУЖНІМ – Шандор Петефі (1823-1849). “Коли ти муж, – будь мужнім…” Уславлення людської гідності, самоповаги та мужності, засудження приниження й внутрішнього рабства у поезіях Шандора Петефі
Тематична атестація № З – контроль знань та умінь учнів за темою “Література XVIII ст. Просвітництво”
Василь Стус. Біографія поета
Виступ на тему: “Моя улюблена книга”
Усяке в світі діється, про всяке в казці мовиться
ПОРІВНЯННЯ. ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ “ЛІС ВОСЕНИ”
Життя і творчість Вольтера (1694 – 1778). Ідейний зміст і художня структура філософської повісті “Простак”, сенс її назви
Максим і Мирослава – сміливі, мужні патріоти; краса їхніх почуттів. Тугар Вовк. Осудження зради громаді заради збагачення. Викриття жорстокості, моральної звироднілості, духовної ницості загарбників (Бурунда)
Поважай кожну людину, бо вона – дитя Боже
Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Основні персонажі казки та їх характеристика
Підсумковий урок. Сторінками улюблених книжок
Развитие связной речи. Выборочное изложение “Подвиг Остапа”
ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. МАРІЙКА ПІДГІРЯНКА. ПРИЙШЛА ОСІНЬ
Захаріас Топеліус “Сонячний промінь у листопаді” (фінська казка)
Найголовніше й найбільше з усіх наших міст. Позакласне читання
Развитие связной речи учащихся. Сочинение по рассказу М. Шолохова “Судьба человека”
Новий Заповіт. Мудрість та повчальність євангельських притч
ПРЯМУЮЧИ РІЗНИМИ ШЛЯХАМИ ДО ОДНІЄЇ МЕТИ – Засудження жаги до збагачення, зрадливості, підступності в образах пірата Сілвера та його поплічників
СКРИНЬКА ПІСЕНЬ-НЕБИЛИЦЬ. ДВА ПІВНИКИ
МИКОЛА ОЛІЙНИК. ЛЕСЯ (Уривок із повісті)
ІСТОРИЧНІ ОПОВІДАННЯ. АНТІН ЛОТОЦЬКИЙ. ОЛЬГА ПЕРЕВІЗНИКІВНА (Скорочено)
ЗВУК, ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО БУКВОЮ Йй (“йот”). ЧИТАННЯ СЛІВ. ВПРАВИ З РОЗВИТКУ ФОНЕТИЧНОГО СЛУХУ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “КАЗКОВИЙ СВІТ”. РОБОТА З ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ. Р. ПЕТРОВА “ВІД ЗИМИ ДО ЗИМИ”
Повість-казка. Джоель Чендлер Харріс “Братець Лис і братець Кролик”
Поділ тексту на абзаци. Українська народна казка “Про правду і кривду”. Особливості побудови народних казок. – Казка як текст (висловлювання) – Текст, його ознаки. Тема й головна думка тексту
Життєствердна лірика Анакреонта
ДИВОВИЖНИЙ СВІТ ПРИРОДИ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ “КЛЕНИ”
Урок внеклассного чтения. В Быков “Обелиск”
В. Голобородько. Поема “Лелека” (фрагмент). Фольклорна основа твору, народознавчі аспекти
В. Голобородько. Вірш “Ми йдемо”. Наскрізний патріотизм, глибока філософія думки
СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. МІНЬБА (РОСІЙСЬКА НАРОДНА КАЗКА)
Ш. Перро. Казка “Попелюшка”. Сюжет
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). Трагедія “Фауст” – вершина творчості Й. В. Гете й один із найвидатніших творів світової літератури. Історія створення та проблематика
Створення уявних словесних картин (усне малювання)
ПОВТОРИ І ПРИГАДАЙ. ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ “З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ”
О. Уайльд. Роман “Портрет Доріана Грея”. Життєвий та творчий шлях письменника. Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю
ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. НАТАЛЯ ЗАБІЛА. ДОЩ ІДЕ
Реальне та фантастичне в повісті “Різдвяна пісня в прозі”
Осип Назарук. “Роксоляна”. Незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум і врода Роксоляни
Літературна казка. Ернст Теодор Амадей Гофман “Лускунчик і Мишачий король”
УСМІХНИСЯ ВСІМ НАВКОЛО. Л. САВЧУК “ЗДРАСТУЙТЕ”. Б. БІРЮКОВ “ДОБРІ СЛОВА”. В. СУХОМЛИНСЬКИЙ “СІДАЙТЕ, БУДЬ ЛАСКА”
ЗВУК, ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО БУКВОЮ Шш (“ша”). ЧИТАННЯ СЛІВ, РЕЧЕНЬ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ХОРОША ГРА”
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РІК. КАНІКУЛИ (Анатолій Костецький)
Іван Малкович. “Свічечка букви ї”. Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову, душевне багатство від зла
СОРОМ БУТИ НЕОХАЙНИМ І БРУДНИМ. Л. МОВЧУН “ЯК ЧЕПУРИЛИ ЇЖАЧКА”. В. ЗАБАВА “ЇЖАЧОК-ЛІСОВИЧОК”
Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей
СЛОВ’ЯНСЬКІ МІФИ
ЗА ДОБРО ДОБРОМ ПЛАТЯТЬ. П. ВЛОДЕК “ЯК ГУКНЕШ, ТАК І ВІДГУКНЕТЬСЯ”. Л. САВЧУК “КВОЧКА”
ДО УРОКІВ БУКВАРНОГО ПЕРІОДУ
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Щщ. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША Г. МАЛИК “ЩО ДЛЯ ЧОГО ТРЕБА?”. ПОРІВНЯННЯ ВІРШІВ
ПОВІСТЬ. ОЛЕСЬ ДОНЧЕНКО. ЛІСНИЧИХА (Уривки). ДІВЧИНКА НАД СТРУМКОМ
Давньогрецька лірика та її особливості. Творчість Тіртея
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. “ШЕВЧЕНКОВЕ СЛОВО В ВІКАХ НЕ СТАРІЄ…”
КИРГИЗЬКА НАРОДНА КАЗКА. ЗЛАГОДА
Про перших людей
ПРЕМ’ЄРА КНИЖКИ МИХАЙЛА ГРУШЕВСЬКОГО “ПРЕДОК”
Тарас Шевченко. “Ой три шляхи широкії”. “Минають дні, минають ночі”. Роздуми автора про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю
Сатирико – метафоричний зміст твору “Крихітка Цахес”. Іронія та гротеск у творі як важливі риси індивідуального стилю Гофмана
“Вчений кіт” (італійська народна казка)
Звеличення людського розуму, винахідливості та допитливості в образі Одіссея
ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. НАТАЛЯ ЗАБІЛА. ЗАБАВЛЯНКИ
ЛЮДИНА І ПРИРОДА ЄДИНІ. ВАСИЛЬ СТРУТИНСЬКИЙ “ЯК ДИХАЄ ВЕРБА”
Подорож Маленького принца
Роланд – головний герой епосу. Карл як ідеал державної мудрості. Зрадник Ганелон – антипод Карла і Роланда
Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Історія Мауглі, вихованця джунглів
“Божественна комедія”: подорож до Пекла
Контрольна робота “Творчість М. Некрасова, А. фета, В. Вітмена, Ш. Бодлера, П. Верлена, А. Рембо”
Виразне читання напам’ять поезії Шандора Петефі “Коли ти муж, – будь мужнім…”. Характеристика емоційно-змістової наповненості поезії
ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ СВІТ ПРОЗИ – Повість
МІФИ. ЄГИПЕТСЬКІ МІФИ. БОГ СОНЦЯ РА
ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ “В НЕБІ ЖАЙВОРОНКИ В’ЮТЬСЯ…”
ІВАН ФРАНКО. ПОЛУДЕНЬ
ІВАН ФРАНКО. ДИВУВАЛАСЬ ЗИМА… ДРІМАЮТЬ СЕЛА
Ян Бжехва “Яйце”, “Мурашка”
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ВІРШІ УКРАЇНСЬКИХ ПОЕТІВ
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості, “надлюдини”
ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО “В ЛІСІ Є ЗЕЛЕНА ХАТА”
БЕРИСЬ ДРУЖНО, НЕ БУДЕ СУТУЖНО. ЮРІЙ ЯРМИШ “ТА САМА МИШКА”
Печорін – “герой свого часу”
БУКВА Яя. ПОЗНАЧЕННЯ НЕЮ СПОЛУЧЕННЯ ЗВУКІВ. ПОЗНАЧЕННЯ БУКВОЮ Яя ЗВУКА ТА М’ЯКОСТІ ПОПЕРЕДНЬОГО ПРИГОЛОСНОГО. СЛОВНИКОВО-ЛОГІЧНІ ВПРАВИ. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША Н. ЗАБІЛИ “ХТО КОГО ЗЛЯКАВСЯ?”
Висміювання безпідставних претензій буржуа Журдена на аристократизм, інтелігентність і освіченість
КРАСА, НАТХНЕННЯ, РАДІСТЬ І ТАЄМНИЦЯ (Василь Сухомлинський)
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ для контролю за засвоєнням літературознавчих понять розділу “Світ фантазії, мудрості”
Б. Лепкий. “Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)”. Істинні та фальшиві цінності на дорозі до щастя. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі
Образ Діка Сенда – п’ятнадцятирічного капітана
Тематичне оцінювання № 6
Байронічний герой і настрої “світової скорботи” у віршах поета
ТАРАС ШЕВЧЕНКО. ЗА СОНЦЕМ ХМАРОНЬКА ПЛИВЕ
Ганс Крістіан Андерсен “Нове вбрання короля” (донська казка)
Урок розвитку мовлення. Образи автора і природи в романі “Євгеній Онєгін”. Національний колорит
Тематична атестація № 3
Трагедія В. Шекспіра “Гамлет”. Історія створення трагедії
“СМІШНІ ДРІБНИЦІ” “СТРОКАТИХ ОПОВІДАНЬ” АНТОНИ ЧЕХОНТЕ – Головні засоби творення комічного та їхня роль у характеристиці персонажів і розкритті ідеї твору. Комічний зміст імен в оповіданні А. Чехова “Хамелеон”
Дон Кіхот – вічний образ всесвітньої літератури
Дискусія щодо поведінки та вибору І. Вишенського. Проблема морального вибору людини, її втеча від неприйнятного буттєвого світу
ЗАМИЛУВАННЯ ПЕРЕПЛІТАЄТЬСЯ ЗІ СМУТКОМ. ГАННА ЧУБАЧ ЗУПИНЮСЯ НАД РІКОЮ
І. Карпенко-Карий. “Сто тисяч”. Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи
А ВЖЕ ВЕСНА, А ВЖЕ КРАСНА… АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ “ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА”
Ліна Костенко. Роман у віршах “Маруся Чурай”. Історична основа твору, його сюжетна канва. Майстерність автора у змалюванні характерів. Маруся Чурай, Гриць Бобренко, Іван Іскра, Лесь Черкес, мандрівний дяк. Образи матерів. Трагічні картини важкого минулого українського народу. Художня вартісність твору
Прославлення сили людського характеру в романі Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”
Трагікомедія І. Карпенка-Карого “Сто тисяч” – класичний взірець українського “театру корифеїв”. TЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія
А. Ліндгрен. “Пеппі Довгапанчоха”. Образ головної героїні
Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про улюблену дитячу книгу
Генріх Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…” Засудження жахів війни у творчості німця Белля. Герой “Подорожнього…” як жертва війни
Володимир Підпалий. Щирість патріотичних почуттів ліричного героя у вірші “Тиха елегія”
Нема землі такої, як у нас
ВАША СИЛА ТІЛЬКИ В ЗГОДІ, А БЕЗСИЛЛЯ – В ВОРОЖНЕЧІ – Генрі Лонгфелло. “Пісня про Гайявату”
Урок розвитку мовлення. Написання власних рубаї
ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ
ОЛЕСЬ ДОНЧЕНКО. НА ЛІСОВІЙ ГАЛЯВИНІ (Скорочено)
ВСТУП ДО ТЕМИ “ВІД МІФУ ДО КАЗКИ”
РАДІСНИЙ НАСТРІЙ. ОЛЕНА ПЧІЛКА НОВИНУ СЬОГОДНІ ЗРАНКУ
Літературна казка. О. Пушкін, його казки
ЛЕОНІД ГЛІБОВ. ЗОЗУЛЯ І ПІВЕНЬ
НЕЙМОВІРНІ ПРИГОДИ ЮНИХ ВИНАХІДНИКІВ. ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО “ЯК МИ ЛІТАЛИ В КОСМОС”
О ЗОРЯ 48-ГО РОКУ! ТИ ВРАНТШНЯ ЗІРКА НАРОДІВ – Уславлення людської гідності, самоповаги та мужності, засудження приниження й внутрішнього рабства у поезіях Шандора Петефі
ДІТИ! СТЕРЕЖІТЬСЯ БАОБАБІВ – Поетизація в казці “Маленький принц” краси чистих людських взаємин
Літературна казка. Бернар Дадьє “Павук і дзеркало”
НАДІЯ КИР’ЯН. ЄВШАН
Тематичне оцінювання. Контрольна робота високого рівня
АНАТОЛІЙ КАЧАН, ЛЕТЮЧИЙ КОРАБЕЛЬ
Контрольна робота (три рівні: початковий, середній, достатній)
ОРІЄНТОВНИЙ КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ ЗА ПІДРУЧНИКОМ МАРІЇ ЧУМАРНОЇ
ЛЕСЯ УКРАЇНКА. ПЛИНЕ БІЛИЙ ЧОВНИК, ХВИЛЕЧКА КОЛИШЕ
ЛІРИКА. ПЕЙЗАЖНА ЛІРИКА
Друзі пізнаються в біді
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ДОБРИДЕНЬ, ШКОЛА!
М. Коцюбинський. “Дорогою ціною”. Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії
ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. СТЕПАН ЖУПАНИН. НАТАЛЧИНА ПРИГОДА
Омар Хайям – корифей персько-таджицької лірики (1048-1133 рр.)
Причини і наслідки еволюції образу Сигізмундо
Художня деталь і антитеза в оповіданнях А. П. Чехова
ХАРАКТЕР ПЕРСОНАЖА. ВІРА АРТАМОНОВА “ЯСЕНОК”
Ні, я жива, я вічно буду жити
Позакласне читання. Твір Антона Павловича Чехова “Вишневий сад”
Г. К. Андерсен. “Снігова королева”. Авторська оцінка героїв твору
Літературна казка. Антоній Погорєльський “Чорна курка, або Підземні жителі”
МИ ЇЗДИЛИ В КАНІВ… (Василь Сухомлинський)
Жан де Лафонтен – відомий французький байкар. Байка “Зачумлені звірі”
АВТОРСЬКА СКРИНЬКА. МАРІЙКА ПІДГІРЯНКА. ЛІС
Джек Лондон (1876-1916). “Жага до життя”
Тематична атестація № 2
ДРУЗІ ПІЗНАЮТЬСЯ В БІДІ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ “ТИКО І ВОЛОХАН”
Детективна повість. Астрід Ліндгрен “Знаменитий детектив Блюмквіст” – ЗДАВАЙТЕСЯ – ВАС ВИКРИТО!
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. “Чайка на крижині”. Розгорнута притчева метафора про духовність людини, її неповторну “крилатість”
Адріан Кащенко. Розповідь про письменника. “Над Кодацьким порогом”. Історичні події на Запорозькій Січі за кошового отамана Івана Сулими
Зиму можна не тільки побачити, зиму можна навіть почути
Вожена Нємцова “Володар часу” (чеська казка)
Головні життєві цінності в казці-притчі “Маленький принц”
Урок розвитку мовлення. “Спілкування з Байроном”
ПЕЙЗАЖ. ПАВЛО ТИНИНА ПАСТЕЛІ
А воно таки приємно – робить добро таємно
Переосмислення здобутків європейського романтизму російською культурою. Олександр Пушкін (1799- 1837) – великий російський поет
Гармонія внутрішнього світу, душевна чистота Тетяни. Пушкінське переосмислення типу романтика в образі Ленського
ЛЮДИНА I ПРИРОДА. ОЛЕКСАНДР КОПИЛЕНКО РОЗБИШАКА ЧИВ
Сербська народна балада “Смерть матері Юговичів”. Фольклорна основа і драматизм сюжету та ознаки фольклорного характеру твору
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ГАЛИНА ДЕМЧЕНКО ЛЕЛЕКИ
Джонатан Свіфт (1667-1745). “Мандри Гуллівера”. (І частина – “Гуллівер у ліліпутів”). Ознайомлення зі змістом твору
НАСТОЯЩИЙ МУЖЧИНА СОСТОИТ ИЗ МУЖА И ЧИНА – Антон Чехов (1860-1904). “Хамелеон”, “Товстий і тонкий”. Висміювання підлабузництва, самоприниження, чиношанування, запопадливості та малодушності у творі
Дитяча література XX-XXI століття (огляд)
Тематична атестація № 4 – контроль знань за творчістю Е. Гофмана
До сучасного письма людство йшло поволі… Вступ до теми “Коли ще не було письма”
РУКИ МАЛІ, ТА ДО РОБОТИ ВДАЛІ. Є. ПЕРМЯК “ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНІ РУКИ?”. П. РЕБРО “НЕМАЄ ЛЕДАРІВ У НАС”
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788 – 1824) – англійський поет – романтик, фундатор течії байронізму. Провідні мотиви і домінуючі настрої його творчості
Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні”Засвіт встали козаченьки”, “Віють вітри, віють буйні”, “Ой не ходи, Грицю…”,що стали народними. їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи
БУКВА Юю, ПОЗНАЧЕННЯ НЕЮ СПОЛУЧЕННЯ ЗВУКІВ. ПОЗНАЧЕННЯ БУКВОЮ Юю ЗВУКА ТА М’ЯКОСТІ ПОПЕРЕДНЬОГО ПРИГОЛОСНОГО. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРШІВ ЛЕСІ УКРАЇНКИ “ПІСЕНЬКА ВЕСНЯНОЇ ВОДИ”, О. ПАРХОМЕНКА “Я МАТУСЮ ДОЖИДАЮ”
Урок внеклассного чтения по повести А. С. Пушкина “Дубровский” (главы І-VI)
Шандор Петефі “Знову осінь завітала”, “Останні квіти”; Жак Превер “Зимова пісенька”; Ованес Туманян “Березень”, “Весняне запрошення”
КОЖНА КВІТКА КРАСИВА І НЕПОВТОРНА. ТАМАРА КОЛОМІЄЦЬ “НАГІДКА”
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту (“Максим козакЗалізняк”, “За Сибіром сонце сходить”). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою
Як людина з’явилася на Землі… Вступ до теми: “Я народився для світу”
УКРАЇНА – КРАЙ МІЙ РІДНИЙ. Л. ПОЛТАВА “НАША БАТЬКІВЩИНА”. О. КОБЕЦЬ “Я ЛЮБЛЮ”. М. СИНГАЇВСЬКИЙ “НАЙРІДНІШИЙ”
Оповідання, уривки з повістей. Микола Носов “Фантазери”
НАУКОВО-ХУДОЖНІ ОПОВІДАННЯ. АНАТОЛІЙ ДАВИДОВ. СВІДКИ МИНУЛИХ ЕПОХ
Високий гуманізм письменника в зображенні в повісті “Шинель” трагічної долі “маленької людини”
О. Назарук. Події історичної доби XVI ст. Сюжет твору “Роксоляна”(скорочено)
ЛІНА КОСТЕНКО. ЗДИВОВАНІ КВІТИ
В. Симоненко – “лицар на білому коні” в українській літературі. “Лебеді материнства”. Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики
Історичний колорит і романтика пригод у творі. Вплив реальних історичних подій, соціального статусу і національності на долю людину. (Продовження теми) Контрольна робота (початковий, середній та достатній рівні)
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником
АПОСТРОФ. РОЛЬ АПОСТРОФА В УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ. ВИМОВА І НАПИСАННЯ СЛІВ З АПОСТРОФОМ. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША Н. КРАСОТКІНОЇ “В П’ЯТНИЦЮ, У НАДВЕЧІР’Я”
СКРИНЬКА СКОРОМОВОК
Силабо-тонічне віршування. Віршовий розмір. Стопи. Рими
Пролог до поеми О. Пушкіна “Руслан і Людмила”. Виразне читання напам’ять
СЕРГІЙ ПЛАЧИНДА. БІЛОБОГІ ЧОРНОБОГ
Мігель де Сервантес Сааведра – автор роману “Дон Кіхот”
ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ “БІГА ЗАЙЧИК-СКАКУНЕЦЬ”
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ. ОЛЕКСАНДР ПУШКІН. КАЗКА ПРО ЦАРЯ САЛТАНА… (Уривки)
ДОЛЯ ЛЮБИТЬ СИЛЬНИХ, ОДВАЖНИХ І РІШУЧИХ – Міфи про Геракла. Геракл – улюблений герой стародавніх греків. Причини надзвичайної популярності його образу
Боевое товарищество, героизм и подвиги запорожцев в бою под Дубно. Главы VII-VIII
АЛЕГОРИЧНІ УРОКИ ЖИТТЄВОЇ МУДРОСТІ В БІБЛІЇ – Біблійні притчі
ДАЮТЬ УРОКИ НАМ ПРАВДИВІ ЦІ ПІСНІ – Жан де Лафонтен (1621-1695). “Зачумлені звірі”
Борис Харчук “Планетник”. Роздуми про сенс людського життя. Зміст (умовної) частини. Образ Планетника
СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. ЖБАН МЕДУ (СЕРБСЬКА КАЗКА)
ТАРАС ШЕВЧЕНКО. РЕВЕ ТА СТОГНЕ ДНІПР ШИРОКИЙ
На шлях я вийшла ранньою весною
БЕСІДА-РОЗПОВІДЬ ПРО ІВАНА ФРАНКА. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ІВАН ЯКОВИЧ ФРАНКО” ТА УРИВКА КАЗКИ І. ФРАНКА “ЛИСИЧКА І РАК”
ВСТУП ДО РОЗДІЛУ. СВІТ ПОЕЗІЇ
Євген Гуцало. Коротко про письменника. “Сім’я дикої качки”. Твір про людину і світ крізь призму морально-етичних проблем
Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”. Сонячний, радісно-бешкетливий світ дитинства у повісті
ПЕЙЗАЖ. МИКОЛА ВІНГРАНОВСЬКИЙ ЛАЗИТЬ СОНЕЧКО В ТРАВАХ
Джонатан Свіфт “Мандри Гуллівера”. Сатиричне зображення в повісті англійської дійсності XVIII ст. Ліліпутія – Англія крізь зменшувальне скло сатири
Народна казка. “Вишивальниця птахів” (грецька казка)
Йоганн Крістоф Фрідріх Шіллер (1759-1805) “Рукавичка”. Утвердження самоцінності людського життя в баладі Шіллера “Рукавичка”
Жила колись на світі Леся
Героическая смерть Остапа. Мужество Тараса. Суровая романтика подвига. Главы Х, ХІ
Історичний колорит і романтика пригод у творі
П’ЄСИ. ЛЕСЯ МОВЧУН ГОРІХОВІ ПРИНЦЕСИ. ЗА МОТИВАМИ АНГЛІЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ КАЗКИ
Особливості побудови опису. Усний докладний переказ тексту, що містить опис
“Бути чи не бути?”
Онєгін як утілення типу “зайвої людини”; суперечливість його почуттів та вчинків
ІДУТЬ ДО НАС СКАЗАННЯ ДАВНИНИ – З міфології Месопотамії та Індії
Урок позакласного читання. Ствердження величі та краси справжнього кохання у трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”
“Слово про похід Ігорів”. Особливості композиції та стилістичних засобів
ЕПІТЕТ. НАТАЛЯ ЗАБІЛА ЗІРОЧКИ
Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша Ш. Бодлера “Вечорова гармонія”. Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей, почуттів, душевних станів у поезії “Відповідності”
СКРИНЬКА ПІСЕНЬ-ЗАБАВЛЯНОК. ЗАЙЧИКУ-ЗАЙЧИКУ
НАДІЙШЛА ВЕСНА ПРЕКРАСНА. Л. САВЧУК “ПРИНЕСЛИ ВЕСНУ ЛЕЛЕКИ”. А. КОСТЕЦЬКИЙ “ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА”
Ну що б, здавалося, слова
Поема Гомера “Одіссея”. Пригодницький, казковий і побутовий елементи поеми
ОБРАЗИ УКРАЇНСЬКОЇ ПРИРОДИ В ПОЕЗІЇ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА. “СОНЦЕ ЗАХОДИТЬ, ГОРИ ЧОРНІЮТЬ…”
Опозиція Фауст – Мефістофель, діалектичне вирішення проблеми добра і зла. Трагічний конфлікт Фауст – Маргарита
Аурел Скобіоале “Оповідання”
Енід Мері Блайтон “Знамените каченя Тім” (англійська казка)
РОМАН ІВАНИЧУК. “ЯНИЧАРИ”
ЩО БАЙКОЮ ЗБАГАЧУЮТЬ ЛЮДЕЙ – Виразне читання (інсценування) творів відомих байкарів
I. Карпенко-Карий. “Сто тисяч”. Проблема влади грошей – наскрізна й “вічна” у світовому мистецтві. Засоби сатиричного змалювання
ВЕЛИКДЕНЬ. Л. ПОЛТАВА “ВЕЛИКОДНІ ПИСАНКИ”. Я. ЯКОВЕНКО “ПРО ПИСАНКИ”
СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. ЯК ДІВЧИНА КОРОЛЯ ПЕРЕХИТРИЛА (УГОРСЬКА НАРОДНА КАЗКА). ЗАЧИН, ОСНОВНА ЧАСТИНА І КІНЦІВКА
Тематична атестація № 5
Повторення й узагальнення вивченого протягом року
Королева української поезії
Тематичне оцінювання (Д. Дефо) – Роман Д. Дефо як започаткування “робінзонади”
Урок-прем’єра книги
ВОЛОДИМИР ЛУЧУК. СКІЛЬКИ РІЧОК В УКРАЇНІ? СТЕПАН ЖУПАНИН. ЗАГАДКА-ДОБАВЛЯНКА
Календарне планування із зарубіжної літератури для 6-го класу
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “У КРАЇНІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ”
Підсумовуємо прочитане за І семестр. Позакласне читання
Тематичне оцінювання (Ж. Верн)
У КОЖНОГО СВІЙ ТАЛАНТ. ІВАН СВІТЛИЧНИЙ “ПІВЕНЬ-ГОРЛОПАН”, “СЛУХАЛА ЛИСИЧКА СОЛОВ’Я”
Підсумок за розділом “Ігровий дитячий пісенний фольклор”. Урок-змагання
Тематичне оцінювання. Контрольна робота (високий рівень)
Прислів’я, приказки, загадки – УСНА МУДРІСТЬ НАРОДІВ СВІТУ ДЛЯ ДІТЕЙ
Геслер і Вільгельм Телль: причини і характер протистояння
Тарасові думки будуть жити віки. Позакласне читання
Любовна лірика Сапфо
Літературна казка. Джеймс Крюс “Мій прадідусь, герой і я”
Михайло Стельмах. Розповідь про письменника. “Березень”. Прагнення людини-трудівника віддати всі свої сили праці на рідній землі. Образне змалювання краси весняної природи
Контрольний письмовий твір “Громадянська позиція людини як один із проявів духовності”
Літературна балада. Франсуа Війон (між 1431 – 1432 – 1463) “Балада прикмет”. Особливості жанру літературної балади
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ХЛІБ – УСЬОМУ ГОЛОВА
Перша казка про творення світу
Борис Олійник. “Пісня про матір”, “В оборону хліба”, “Крило”
Написання розділу до казки “Маленький принц”
Давньокитайський міф про створення світу
С. Маршак. “Дванадцять місяців”. Казкові мотиви у п’єсі
БУДЬ ПРИРОДІ ДРУГОМ. ВАСИЛЬ ЧУХЛІБ РАВЛИК
КАДРИ ІЗ ДЕЯКИХ МУЛЬТИПЛІКАЦІЙНИХ ТА ХУДОЖНІХ ФІЛЬМІВ, ЩО БУЛИ СТВОРЕНІ НА ОСНОВІ ТВОРІВ ВИДАТНИХ КАЗКАРІВ
Волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви поезії Лесі Українки “Хотіла б я піснею стати…”
Есхіл як видатний давньогрецький драматург
ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. ЛЕОНІД ГЛІБОВ. ЗАГАДКА
Особливості стилю роману “Робінзон Крузо”. Створення власного тексту-стилізації документальної прози
Де найкраще місце на землі? Вступ до теми “Фантастичні мандрівки у світі чудес і в космосі”
Ігрові дитячі пісеньки. Урок-концерт
Дивний мрійник з очима дитини і розумом філософа
І. Драч. “Балада про соняшник”. Поєднання реального і фантастичного, “олюднення” предметів природи, відображення її краси. Символічність вірша, особливості мови. “Етюд про хліб”. Поетизація буденного процесу випікання хліба в селянській печі. Незвичайні порівняння, персоніфікований образ свіжого короваю, надання йому символічного значення
КОЛЬОРОВІ ВІРШИКИ. А. КОСТЕЦЬКИЙ “КВІТКОВІ СНИ”. Є. ГОРЄВА “КОЛЬОРОВИЙ ВІРШИК”
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ “Види мовленнєвої діяльності” (підсумковий контроль на уроках розвитку мовлення)
Повість-казка. Крістіна Нестлінгер “Конрад, або Дитина з бляшанки”
Поєднання реального з уявним, стилістичні прийоми творення химерного світу в повісті В. Дрозда “Ирій”
ЗВЕЛИЧЕННЯ ПРАГНЕННЯ ДО ЖИТТЯ В ОПОВІДАННІ ДЖЕКА ЛОНДОНА “ЖАГА ДО ЖИТТЯ” – Анонімність головного героя оповідання та її зв’язок з ідеєю твору. Особливості сюжету та реалізації ідеї оповідання. Довкілля в зв’язках з головним героєм твору
Підготовка і написання контрольного твору за творчістю I. Франка, Т. Шевченка
“Малюк Брауні” (англійська народна казка)
ВЕСЕЛІ ПРИГОДИ ПЕРНАТИХ. П. РЕБРО “ГУСАКОВІ ПАНЧІШКИ”. І. СІЧОВИК “ГАВА”
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. БУДЬ ПРИРОДІ ВІРНИМ ДРУГОМ (Василь Чухліб. Деснячки)
СКРИНЬКА ПРИСЛІВ’ЇВ І ПРИКАЗОК
Оповідання, уривки з повістей. Януш Корчак “Коли я знову стану маленьким”
Григір Тютюнник. Біографія
Змалювання природи в поезіях Г. Гейне – спосіб бачення і пізнання світу та власної душі
РОМАН ЗАВАДОВИМ. ПОЕТ-КАМЕНЯР (Скорочено)
Боротьба добра зі злом – головний конфлікт народної казки. Брати Грімм – відомі збирачі німецьких народних казок
Виразне читання вірша Ш. Петефі “Коли ти муж, будь мужнім…”
Тематичне оцінювання (Міф і література)
Якими можуть бути дуб і вітер?
ЦИВІЛІЗАЦІЯ, ПО КРИХТІ СКЛАДЕНА ОДНІЄЮ ЛЮДИНОЮ – Гімн цивілізованій прагматичній людині та її праці
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. МАЙСТЕР ВЕСЕЛОГО ЦЕХУ – ГРИЦЬКО БОЙКО
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ ЦІКАВИХ ЗАГАДОК
Твір – опис зовнішності людини на основі сюжету роману
ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. ОКСАНА СЕНАТОВИЧ. ВЕСЕЛИЙ СМІХ
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. З ЧИСТОГО ДЖЕРЕЛА НАРОДНОЇ МУДРОСТІ
Поезія Бертрана де Борна (1140-1215 рр.)
Ш. Бодлер. Життєвий та творчий шлях письменника. Світогляд й естетичні погляди Бодлера і його збірка “Квіти зла”. Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп” у поезії “Альбатрос”
ЛІРИЧНІ ТВОРИ-РОЗДУМИ. ДМИТРО ПАВЛИЧКО. ПЛЕСО
МАРІЯ ЧУМАРНА. КАЗКА ПРО ДРУГА
Позакласне читання. Складні таємниці жіночої душі. (Повісті Г. Джеймса “Дейзі Міллер” та І. Тургенєва “Ася”)
Андрій Чайковський “За сестрою”. Геройство і лицарська відвага головного героя
ОЛЕКСАНДР КОПИЛЕНКО “ХОРОБРЕ КОШЕНЯ”
Юрій Мушкетик. Розповідь про письменника
Г. К. Андерсен. “Снігова королева”. Перемога щирих людських стосунків над багатствами Снігової королеви
Г. К. Андерсен. Казка “Снігова королева”
Засудження жаги до збагачення, зрадливості, підступності у романі Р. Л. Стівенсона “Острів скарбів”
В. Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Вірш “Наша мова”. Роль рідної мови в житті й долі кожної людини
Братня любов краще кам’яної стіни
Дж. Р. Кіплінг. Повість-казка “Мауглі”
О. Назарук “Роксоляна”. Проблема кохання і служіння народові в історичній повісті
ПОКВАПТЕСЯ РОБИТИ ДОБРІ СПРАВИ – Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя. Реальне й фантастичне у повісті. Щасливий фінал як особливість різдвяного оповідання. Композиція твору
Роман “Робінзон Крузо” – гімн цивілізованій прагматичній людині та її праці
Володимир Сосюра. Патріотичні та інтимні мотиви творів поета. Щирість його ліричного самовираження. Патріотичний пафос поезії “Любіть Україну!”
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВИХ ЗНАЧЕНЬ БУКВИ Яя. ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛІВ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ЯЛТА”. ЗАГАДКА
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. “МАМО ЛЮБА, ДОБРА, МИЛА…”
Розвиток зв’язного мовлення. Дискусія за матеріалами домашнього опитування за темою “Роль літератури у вихованні людських взаємин”
Тарас Шевченко. “Заповіт”. Заклик до українського народу звільнитися з кайданів імперської влади Росії. Віра в світле майбутнє України
ДОПОМОЖЕМО ПТАХАМ УЗИМКУ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ “ЩИГЛИК”. НАСТРІЙ ПЕРСОНАЖА
“Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер”. Специфіка романтизму Гофмана: переплетіння реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземлено-буденного, потворного
Урок позакласного читання. Овідій “Метаморфози” (“Потоп”, “Філемон та Бавкіда”)
Конфлікт “природної людини” гуронця і французького суспільства як центральний у творі. Антимонархічні та антиклерикальні мотиви твору
Очі тримати донизу, а душу – вгору
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВИХ ЗНАЧЕНЬ БУКВИ Цц. ОПРАЦЮВАННЯ КАЗКИ “РОДИЧІ” ТА ВІРША В. ЛУЧУКА “УСТАВАТИ РАНО ТРЕБА”
Оповідання та казки про тварин. Джералд Даррел “Цикламенові гаї”
Г. К. Андерсен. “Снігова королева”. Велич краси людського серця. Антитеза
Розвиток зв’язного мовлення. Твір про природу
Додаткове читання. М. Гоголь. “Мертві душі”
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Її. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ГРОШІ УКРАЇНИ”
ПОВІСТЬ-КАЗКА. ВІКТОР БЛИЗНЕЦЬ. ЗЕМЛЯ СВІТЛЯЧКІВ (Уривки)
Хто Шевченка прочитав, той багатший серцем став
ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “МРІЯ ЗБУЛАСЯ”. СКЛАДАННЯ УСНОЇ РОЗПОВІДІ НА ТЕМУ “ПРО ЩО ТИ МРІЄШ?”
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМОЮ “ПЕЙЗАЖ У ПРОЗОВИХ ТВОРАХ”
ЛІНА КОСТЕНКО. Я ХОЧУ НА ОЗЕРО СВІТЯЗЬ
Дж. Р. Кіплінг. “Мауглі”. Відповідність світу звірів і світу людей
Творчість Архілоха – засновника ямбічного жанру
Історія і доля людини: Айвенго, його відданість, чесність, благородство
ІВАН ФРАНКО. СИПЛЕ, СИПЛЕ, СИПЛЕ СНІГ
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ВІРШІ УКРАЇНСЬКИХ ПОЕТІВ ДЛЯ ДІТЕЙ
НЕЗВИЧАЙНІ ПРИГОДИ В “РОМАНІ НАУКИ” – Романтика подорожей, велич науки та знань як основний пафос творів Ж. Верна. – Роман Д. Дефо як започаткування “робінзонади”
АНАТОЛІЙ ГРИГОРУК “З КУРМИ ЛЯГАЙ, З ПІВНЯМИ ВСТАВАЙ”
Редьярд Киплинг “Если…” Восславление сильной личности, способной в любых испытаниях сохранить собственное “я”, сберечь вечные ценности, не утратить способности делать добро
СОНЕЧКО. А. М’ЯСТКІВСЬКИй “КОМУ СВІТИТЬ СОНЕЧКО?”. Г. МАНІВ “СОНЕЧКОВА ДОНЕЧКА”. Л. НОВІКОВА “КОТИКИ”
А. Дімарова “Блакитна дитина” – Доброта і любов, розуміння, взаємопідтримка в українській родині. Стосунки у шкільній родині
Біблія як історико-літературна пам’ятка світової культури. легенди Старого Заповіту
Романтичні й реалістичні елементи в поетиці роману “Герой нашого часу”. Особливості художнього часу, образу автора та картин природи
Реальність фантастичних картин в оповіданнях Рея Дугласа Бредбері
БОГДАН ЛЕПКИЙ. ПРО ЖИТТЯ І ТВОРИ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА
ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ. НЕ ЗАГУБИВ, А ЗНАЙШОВ
Урок розвитку мовлення. “Спілкування з Вольтером”
Підсумок за темою “Фантастичні мандрівки у світі чудес і в космосі”. Позакласне читання
Героїчний епос українського народу. Українські народні думи. Кобзарі та лірники – виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.).Сучасні виконавці: В. та М. Литвини, В. Нечема, Національна капела бандуристівУкраїни
Воплощение в образе Тараса Бульбы лучших черт запорожского казака. Героическая смерть Тараса. Глава ХІІ
Мову рідної природи розуміти серцем вчись. Позакласне читання – МИ – ОДНІЄЇ КРОВІ
ПРИНАДИ ЛІТНЬОГО РАНКУ. АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ “РИБАЛКА-ДИВАК”
Ш. Перро. “Попелюшка”. Ідея винагороди за людські чесноти та страждання
Написання твору “Мій улюблений міфологічний герой”
Контрольна робота (твір проблемного характеру). Тематичне оцінювання
Контрольний письмовий твір “Що значить служити Богові і людям?”
О. Уайльд. Роман “Портрет Доріана Грея”. Образ головного героя
ОПОВІДАННЯ. МИКОЛА НОСОВ. МИШКОВА КАША (Скорочено)
Данте – видатний поет і мислитель Італії. Поема “Божественна комедія” – філософсько-художній синтез середньовічної культури
МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ-КВК ЗА ПОВІСТЮ ОСИПА МАКОВЕЯ “ЯРОШЕНКО”
КАЗКИ (соціально-побутові). УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА
Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функціїхудожньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів. Аналіз художнього твору
Оптимізм, впевненість у правильності обраного шляху в поезії В. Підпалого “Запросини”
Засоби творення гумору та сатири у віршах В. Самійленка. TЛ: гумор і сатира (поглиблено)
Лірика Ліни Костенко
ПАВЛО ТИЧИНА. ХОР ЛІСОВИХ ДЗВІНОЧКІВ
Роман Д. Дефо “Робінзон Крузо”. Історія створення роману
… Бо прийшли ми у світ – любити!
Франко і поезія
Шевченкові твори сяють, мов зорі
Народна казка. “Сторож савани” (кенійська казка)
ЛІНА КОСТЕНКО. КРАСИВА ОСІНЬ ВИШИВАЄ КЛЕНИ
Йоганн Крістоф Фрідріх Шіллер (1759 – 1805) – виразник просвітницьких ідей свободи і справедливості. Зв’язок драми “Вільгельм Телль” з ідеологією Проквітництва
РУШНИКИ ВИ МОЇ, РУШНИКИ. ТАМАРА КОЛОМІЄЦЬ “БІЛЕ ПОЛЕ ПОЛОТНЯНЕ”
“Что ему Гекуба, что он Гекубе..?”
Михайло Коцюбинський. “Дорогою ціною” (скорочено)
ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО. ТРОЄ ЗА ПАРКАНОМ (Скорочено)
ЛЕСЯ УКРАЇНКА “БАРВІНОЧКУ МІЙ ХРЕЩАТИЙ…”
Воля дорожча за життя. Вступ до теми “Геройському роду нема переводу”
Любов і дружба в казці-притчі А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”
В чужім краю і пташка не співає
Гомер – легендарний засновник європейської літератури
Ознайомлення з підручником
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВОГО ЗНАЧЕННЯ ВИВЧЕНИХ БУКВ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “МІСТА УКРАЇНИ”. СКЛАДАННЯ УСНОЇ РОЗПОВІДІ ПРО РІДНЕ МІСТО (село)
Страшенно прикро не вміти писати
В. Симоненко. “Ти знаєш, що ти – людина?”. Загальнолюдські цінності та ідеї
Михаил Шолохов (1905-1984) “Судьба человека”. Трагическая судьба одного человека как воплощение трагедии всего народа во время Второй мировой войны
Осип Назарук. Події історичної доби XVI ст. Сюжет твору “Роксоляна”
Де рідний край, там і рай
ДИВОВИЖНІ СКАРБИ ЛЮДСЬКОГО ДУХУ – Роман Д. Дефо як започаткування “робінзонади”
STEVENSON, ROBERT LOUIS. ДИВЛЯЧИСЬ В ОБЛИЧЧЯ ВЕСЕЛОМУ РОДЖЕРУ – Роберт Лyпc Стівенсон (1850-1894). Романтика подорожей та пригод у романі “Острів скарбів”
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. МАНДРІВКА ДО ЦАРСТВА КВІТІВ
Контрольний твір за творчістю О. Пушкіна та М. Лермонтова
Уславлення сміливості, винахідливості, порядності в романі Р. Л. Стівенсона “Острів скарбів”
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ТВІЙ ДРУГ – КНИГА
Відповіді на запитання за розділом “Давня українська література” УРОК 21 Тема. Контрольна робота №2 (відповіді на запитання за розділом “Давня українська література”). Мета: виявити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу, вміння логічно і чітко давати відповіді на поставленні питання; розвивати писемне мовлення учнів; виховувати в учнів уважність, вміння організовуватись. Переказ уривка із твору О. Довженка “Зачарована Десна”
МАРКО ВОВЧОК. ЛІТНІЙ РАНОК. МИХАЙЛО КОЦЮБИНСЬКИЙ. ЛІТНІЙ ДЕНЬ
Особливості драматичного конфлікту у творі та його художнє втілення
Народна казка. “Як гукнеш, так і відгукнеться” (ефіопська казка)
Лев Толстой. “Анна Кареніна”. Життєвий і творчий шлях митця. Духовні й мистецькі шукання та здобутки письменника. Паралелізм у композиції роману, особливості стилю
Урок виразного читання. Читання напам’ять байок І. А. Крилова
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКОВИХ ЗНАЧЕНЬ БУКВИ Юю. ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛІВ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ М. КОЦЮБИНСЬКОГО “ДЕСЯТЬ РОБІТНИКІВ” ТА ВІРША І. СІЧОВИКА “РУКИ”
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). “Вересовий мед” як героїчна балада. Уславлення в ній подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками. Фольклорні елементи у творі
ЛІНА КОСТЕНКО. ОСІННІЙ ДЕНЬ, ОСІННІЙ ДЕНЬ, ОСІННІЙ!.. ІВАН НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. ДЕНЬ БУВ ЯСНИЙ, СОНЯЧНИЙ ТА ТЕПЛИЙ
Нема пам’яті – і нема майбутнього
Колядуємо та віншуємо
Продовжуємо подорож у калмицьку народну казку
ІСКОРКИ ГУМОРУ. ПЛАТОН ВОРОНЬКО “ПРИЧИНА”, “КАРТИНА”
Просвітництво як літературна епоха. Розмаїття виявів літературного життя: виникнення (сентименталізм) та розвиток (класицизм, реалізм) художніх напрямів, нових жанрів (філософська повість тощо)
КВІТАМИ БАРВИСТИМИ ЛУГ ЦВІТЕ. А. ГРИГОРУК “ЧАРІВНИЙ ЛІХТАРИК”. А. КАМІНЧУК “БАБУСИНІ КВІТИ”
ТАРАС ШЕВЧЕНКО. ВІТЕР ВІЄ-ПОВІВАЄ… ВІТЕР З ГАЄМ РОЗМОВЛЯЄ
Поема “Мазепа”: історична основа та романтичний міф. Риси романтичного героя в образі Мазепи
Оповідання та казки про тварин. Премчанд “Зміїний камінь”
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. БЕРЕЖІТЬ ПРИРОДУ, ДІТИ
Р. Бернс. “Чесна бідність”
ВАСИЛЬ СИМОНЕНКО. САМА Ж ГОСПОДАРКА НА КОЛІЇ ДОРІГ… (Уривок)
Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”. Вплив світу дорослих на дитячі стосунки
ЗИМОВИЙ ПЕЙЗАЖ. ОЛЕНА ПЧІЛКА ДІБРОВА СМУТНАЯ ВЖЕ ЛИСТЯЧКО РОНИЛА
ДЕ ЖИВЕ ХМАРА? О. КРОТЮК “НАША ХМАРА”. В. ФЕДОРЕНКО “ЖАЛІСЛИВА ХМАРА”
“Лиш боротись – значить жить”. І. Франко. Розповідь про письменника. Особливості виразного читання художньо-публіцистичної прози
МИКОЛА ГОГОЛЬ. СТЕП ДЕДАЛІ ГАРНІШАВ
ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША А. КОСТЕЦЬКОГО “БУДЕ ДЕНЬ ВЕСЕЛИЙ”
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. СТОРІНКАМИ КАЗОК ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА
ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ. ІГРАШКИ. ВІКТОР ТЕРЕН. ОСІНЬ. ІГОР СІЧОВИК. НЕСЛУХНЯНИЙ ЯЗИЧОК
Твори про тварин. Нарлз Робертс “Дитя океану”, “Дівчинка і ведмежатко”
Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, фантазії і творчості