ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ СВІТ ГУМОРИСТИЧНИХ ТВОРІВ

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з опрацьованого розділу; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати спостережливість, творчу уяву, здатність емоційно реагувати на художнє слово, розмірковувати над текстом; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Гра “Дощик”

Діти читають хором:

– накрапає дощ (тихо);

– дощ пускається сильніше (голосніше);

– злива (голосно);

– дощ слабшає (тихіше);

– дощ припинився (читання припиняється).

Гава годувала

Гавенят на ганку.

Все приготувала

Гава для сніданку.

Гогель-могель, агрус

І гарячі грінки,

Голубці і рибу,

І смачні тартинки.

2. Робота над чистомовкою

Язик угору – ша-ша-ша,

Наша Маша в ліс пішла.

Язик донизу – са-са-са,

Укусила в ніс оса.

Язик угору – ши-ши-ши,

Машу в лісі ми знайшли.

Язик донизу – си-си-си,

Вуса, вуса у оси.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “У художньому музеї”

Учні презентують

свої малюнки до уривка з твору Астрід Ліндгрен “Малий і Карлсон, що живе на даху”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Який розділ ми завершили вивчати?

Гра “Закінчи речення”

Твори, у яких про серйозне говориться з добродушною усмішкою, а вади й кумедні риси в характерах і поведінці героїв доброзичливо висміюються, називають… (гумористичними).

– У чому полягає особливість цих творів?

– Які з них вам найбільше сподобалися?

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

1. Гра “Хто автор?”

Витівники”

Грицько Бойко

Отакий у мене ніс”

Астрід Ліндгрен

Малий і Карлсон, що живе на даху”

Микола Носов

2. Робота в групі

Коротко переказати зміст гумористичних творів.

1-ша група – Грицько Бойко “Отакий у мене ніс”;

2-га група – Микола Носов “Витівники”;

3-тя група – Астрід Ліндгрен “Малий і Карлсон, що живе на даху”.

Фізкультхвилинка

3. Гра “Чи уважний ти читач?”. Тестування

1. Що хотіли випити до сніданку мама з татом героя вірша Грицька Бойка?

А) Меду;

Б) риб’ячого жиру;

В) кефіру.

2. Кому хлопчина дав м’яч?

А) Петрикові;

Б) Миколці;

В) Сашкові.

3. Яку казку читали малі витівники?

А) “Червона Шапочка”;

Б) “Троє поросят”;

В) “Вовк і семеро козенят”.

4. Кого боялися Валя і Петрик?

А) Вовка;

Б) крокодила;

В) павука.

5. Чим Малий прикрашав вежу із кубиків?

А) Зіркою;

Б) тюфтельками;

В) листочками.

6. Чим накрилися Малий і Карлсон, прямуючи до вітальні?

А) Пледом;

Б) килимом;

В) ковдрою.

Відповіді: 1) б; 2) а; 3) б; 4) а; 5) б; 6) в.

4. Гра “Упізнай автора”

– Була веселою, мала багату уяву, хист до жартів і вигадування цікавих історій. (Астрід Ліндгрен)

– Працював режисером, створив чимало мультиплікаційних, навчальних і наукових фільмів. (Микола Носов)

– Його смішинки про малят і звірят, шкільні й спортивні веселики, скоромовки-спотиканки, загадки дуже дотепні. (Грицько Бойко)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Найбільше мені сподобалося…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

– Пригадайте смішні випадки зі свого життя і розкажіть про них. Спробуйте написати гумористичний твір (оповідання чи вірш) про одну із цих пригод.




ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ СВІТ ГУМОРИСТИЧНИХ ТВОРІВ


контрольна робота олівер твіст
ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ СВІТ ГУМОРИСТИЧНИХ ТВОРІВ