ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

Мета: узагальнити знання учнів за розділом “Літературні казки зарубіжних письменників”; учити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Гра “Дощик”

Діти читають хором.

– Накрапає дощ (тихо).

– Дощ пускається сильніше (голосніше).

– Злива (голосно).

– Дощ слабшає (тихіше).

Дощ припинився (читання припиняється).

На горішині горішки

Шаруділи тишком-нишком:

– Шур-шур-шур та шу-шу-шу –

Я зернятка колишу.

В лісі не шуміть, малята,-

Сплять у ліжечках зернята.

Ш-ш-ш-ш…

2. Гра “Склади вірш”

_____ горобець

_____ біда

_____ молодець

_____ гнізда

_____ річка

_____ невеличка

_____ співає

_____ безкрає

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Обличчям до обличчя”

Учні в парах повертаються одне до одного і переказують зміст казки Джанні Родарі “Дорога, що нікуди не вела”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ

УРОКУ

– Який розділ ми завершили вивчати?

– Сьогодні ми підіб’ємо підсумки роботи за розділом “Літературні казки зарубіжних письменників”. Перевіримо здобуті знання, узагальнимо вивчений матеріал.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Гра “Чи уважний ти читач?”

Тестування

1. Де стояла прекрасна сеньйора, коли зустрічала Мартіно?

А) На балконі;

Б) на ганку;

В) у дворі.

2. Скільки разів Мартіно змушений був повторювати односельчанам розповідь про свою пригоду?

А) 20;

Б) 50;

В) 100.

3. Де сиділа качка, висиджуючи каченят?

А) Під величезними лопухами;

Б) під старою грушею;

В) під сараєм.

4. Звідки випливли три прекрасні білі лебеді?

А) 3 річки;

Б) із-за кущів;

В) з кущів осоки.

5. Де цар Салтан побачив 33 богатирі?

А) У морі;

Б) біля брами городської;

В) біля стін фортеці.

6. Куди білочка складала горішки?

А) В торбиночку;

Б) в сумочку;

В) в шкатулочку.

Відповіді: 1а; 2в; 3а; 4в; 5б; 6а.

2. Фізкультхвилинка

3. Гра “З’єднай назву казки з її батьківщиною”

“Дорога, що нікуди не вела”

Росія

“Гидке каченя”

Італія

“Казка про царя Салтана…”

Данія

4. Гра “Упізнай твір за його головною думкою”

– Справжні скарби дістаються лише тим людям, що першими торують дорогу, якою ще не ходив ніхто. (Джанні Родарі “Дорога, що нікуди не вела”)

– Добре щире серце не буває ніколи горде. (Ганс Крістіан Андерсен “Гидке каченя”)

– І хто б там що кому не говорив,

А згине зло і правда переможе! (Ліна Костенко “Затишно дітям в пазусі казок”)

5. Гра “Хто це сказав?”

– Матінко моя єдина!

Молода моя княгине!

Подивіться ви туди:

Їде батечко сюди. (Князь Гвідон)

– Бери, бери усе, що подобається. Я дам тобі візка та коней, аби ти міг довезти це додому. (Сеньйора)

– Воно хоч некрасиве, але в нього лагідна вдача, і плаває воно теж чудово. Я навіть дозволю собі сказати, що ліпше за інших. (Качка-мати)

– Що я бачу?! Як це сталось? Це ж вона! (Цар Салтан)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Найбільше мені сподобалося…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Відповідати на запитання рубрики “Перевір свої досягнення” (с. 154).




ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ
крила драч аналіз