О. Генрі “Останній листок”. Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказної самопожертви та любові до ближнього. Гуманізм твору. Поняття про новелу як літературний жанр

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС

II семестр

КРАСА ЧИСТИХ ЛЮДСЬКИХ ВЗАЄМИН

УРОК 51

Тема. О. Генрі “Останній листок”. Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказної самопожертви та любові до ближнього. Гуманізм твору. Поняття про новелу як літературний жанр

Мета: показати гуманістичне спрямування твору та його втілення в образах героїв; дати визначення новели як літературного жанру; розвивати зв’язне мовлення учнів (малювання словом); робота над текстологічним аналізом твору; виховання

культури відповіді: логічність, послідовність, доказовість, емоційність, особисте ставлення до героїв і подій.

Обладнання: портрет письменника.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання: конкурс на кращий опис героїв

(Можна і треба оцінювати участь учнів в обговоренні робіт товаришів.)

2. Обговорення пропонованих робіт

– На особі якого персонажа в оповіданні зроблено більший акцент? Чому?

– Що є головною думкою твору?

ІІ. Формування нових знань, умінь та навичок

1. Робота над схемою

Учитель. Будь-який епічний твір (тобто розповідь про

події) характеризується певною будовою. Він має такі складові (звернення до схеми):

2. Робота учнів над будовою твору “Останній листок” О. Генрі із з’ясуванням поняття “новела”

Розподілити учнів на групи:

І група визначає зав’язку, ІІ – кульмінацію, ІІІ – розв’язку, IV – пролог (дуже маленький) та епілог (у цьому творі його нема).

Умовно намалювати схему тексту в масштабі (на сторінку).

– Чим відрізняється така побудова від попередньої схеми?

– Чого досягає автор, зміщуючи кульмінацію твору і не включаючи в оповідання епілогу? (Напруженість сюжету, постійна увага читача)

Це ознаки літературного жанру – новели.

3. Запис у зошити

Новела – малий за обсягом епічний твір (як оповідання) з напруженим драматичним сюжетом і несподіваним кінцем.

ІІІ. Підбиття підсумків уроку

(із застосуванням прийому “Вільний мікрофон”)

Яке відкриття ви зробили, читаючи твір О. Генрі?

(Відкриття нового літературного жанру, а головне – нового гуманістичного твору про справжню дружбу і допомогу, про красу людських взаємин.)

IV. Домашнє завдання

Прочитати новели (див. домашнє завдання до уроку № 49), підготуватися до переказу; спробувати побудувати схему однієї з них.




1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)

О. Генрі “Останній листок”. Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказної самопожертви та любові до ближнього. Гуманізм твору. Поняття про новелу як літературний жанр


план широкий шлях у бурьянах украинский
О. Генрі “Останній листок”. Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказної самопожертви та любові до ближнього. Гуманізм твору. Поняття про новелу як літературний жанр