КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – В. СТУС

11 КЛАС

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ. ПОЕТИ-ШІСТДЕСЯТНИКИ

В. СТУС

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ

До теми “Образ України в поезії В. Стуса “На колимськім морозі калина””

1.Символом чого є калина?

2.Чи справжньою, реальною була калина, яку побачив поет?

Ні. Таким чином ліричний герой передає свою духовну єдність із далекою Батьківщиною. Поет-патріот настільки любить Україну, марить нею, що для нього вона зацвіла калиною навіть на колимському морозі.

3.Що незвичайне

в цьому цвітові?

По-перше, те, що зацвітає вона на морозі. По-друге, колір квітів не такий, до якого всі звикли, не білий, а рудий. По-третє, це не просто цвіт, а цвіт-сльози.

4.Що означає рудий колір калини?

Можливо, це асоціація з кривавими слізьми (руда кров – постійний епітет у народних піснях та думах). Кого оплакує своїми слізьми калина? Мабуть, тих українців, які померли на чужині й поховані в чужій землі Колими, тих, у чиїх головах ніхто й ніколи не посадить ні квітки, ні дерева).

5.Як характеризує поет день, коли йому привиділася квітуча калина? Як ви поясните такий добір слів?

“Неосяжна, осонцена

днина”. Вживаючи замість іменника чоловічого роду “день” іменник жіночого “днина”, автор хоче сказати, що в неволі навіть короткий зимовий день здається “неосяжним”, довгим, і навіть сонце не зігріває душу, не заспокоює душевного сум’яття. Слово “днина” може-сприйматися як контекстуальний синонім до словосполучення “тюремна вічність”.

6.У якому ще образі вималювалася ліричному героєві Україна?

Собором дзвінким на тюремних мурах.

7.Що символізує образ собору?

8.Символом чого є тюремні мури?

9.Яким бачиться ліричному героєві північний пейзаж?

Довкола “безгоміння, безлюддя”. Тільки сонце, нескінчений простір та холодний сніг. Нібито ідилічна картина вічного спокою. Натомість у рядках звучать нотки тривоги, смутку, безнадії.

10.Що можемо сказати про душевний стан ліричного героя?

11.Які ще образи змальовує поет? Як пояснити їхню поведінку?

Ще “зголілі модрини”, які кричали, та олень, який “писався в імлі”. Автор не випадкової використовує ці метафоричні образи. Модрини кричали, мабуть, від жаху, який спостерігали щодня, кричали про знущання з тисяч в’язнів, які були безправними і не могли захистити себе. Олені, відчуваючи небезпечне місце, обходили його стороною. Саме тут винищувався цвіт української нації.

12.Який художній прийом використано у вірші?

Сюжет вірша наскрізно побудований на контрастах. Наприклад, неприродне протистояння барв – червоної як символу життя та білої як символу смерті, які є втіленням двох несумісних світів – вільного, залитого сонцем, і каторжного, руйнівного.

Колимські поселення (“безгоміння, безлюддя довкола”) контрастують із “собором дзвінким”, які є уособленням України).

13.Як слід розуміти рядки “І зійшлися кінці і начала / На оцій чужинецькій землі” ?

Пейзажний малюнок В. Стус закінчує філософським образом, який стає зрозумілим лише в контексті всієї творчості та життя поета. Цей твір – болісні роздуми поета над долею людини на чужині, над трагічною долею України, за яку він поклав на вівтар найдорожче – життя. Але яка була в його житті і початком, і кінцем.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – В. СТУС


твір ой не ходи грицю
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – В. СТУС