КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. СТЕПАН ЖУПАНИН. ЗАГАДКА. АЛЕВТИНА ВОЛКОВА. ВЕСНА ЗЕЛЕНІ
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ
Урок 26. КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ.
Мета: навчати виразно читати, аналізувати віршовані твори; формувати образне мислення; збагачувати словниковий запас на основі прочитаних творів; виховувати почуття поваги і любові до художнього слова.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Жа-жа-жа, жа-жа-жа –
Ми знайшли вужа.
Жі-жі-жі, жі-жі-жі –
Ну й слизькі вужі!
Жи-жи-жи, жи-жи-жи –
З нами в ліс біжи.
Жа-жа-жа, жа-жа-жа –
Віднеси туди вужа.
–
Як побачив гарну клітку (квітку)!
– Котику не повезло –
Булка (білка) від нього сховалась в дупло.
– Ходить капля (чапля) біля річки,
Витягає жаб з водички.
– Росте звір (явір) зелений
Під моїм вікном,
Поливаю щоденно
Я його перед сном.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в групах
Учні зачитують у групах свої розповіді – продовження вірша. Кращу розповідь від кожної групи зачитують для всього класу.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Відгадайте загадку.
– В лісі на зеленій гілці
Ніби
Підійшов поближче я
І побачив… (солов’я).
– Що ви знаєте про цю чудову пташку?
– Пропоную послухати чарівний спів цієї пташки! (Слухання запису співу солов’я.)
– Чи можна зараз побачити чи почути солов’я?
– Де зимують солов’ї? (В Африці)
– Солов’ї є героями багатьох пісень, віршів, казок, приказок.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
– Які слова допомогли знайти відгадку?
– Порівняйте загадку С. Жупанина з народною.
– Чим відрізняється загадка поета?
Фізкультхвилинка
– Хто співає – соловей чи солов’їха?
– Коли співає соловей?
– Що він робить своїм співом?
– Що в цей час робить солов’їха?
– Що у народі говорять про спів солов’я?
Цікаво знати!
У більшості пернатих уміння співати передається генетично, однак солов’ї, дрозди, жайворонки навчають потомство цього мистецтва. Якщо, наприклад, соловей виріс в ізоляції, то співати він зможе, але його трелі будуть аж ніяк не такими вигадливими, як у родичів.
1) Гра “Рибки”. Самостійне читання тексту учнями мовчки, кожен у своєму темпі.
– Про який весняний місяць пише автор?
2) Словникова робота.
Читання стовпчиків слів “буксиром” за вчителем.
Розквіт поспішають блакитні
Буяння приєднуються суниця
З’явилися заслухається медовий
Щебету черемха малесенького
Конвалії розпустилася сіренького
– Знайдіть “зайве” слово в кожному стовпчику. Поясніть свій вибір.
3) Гра “Не перерви ланцюжок”.
Читання тексту учнями “ланцюжком” по одному реченню.
4) Гра “Небо і земля”.
Після команди вчителя “земля” учні починають читати, стежачи не пальчиком, а очима. Коли звучить команда “небо”, діти припиняють читати, очі піднімають угору. За командою “земля” діти продовжують читати з того місця, де зупинилися, і так кілька разів протягом читання всього тексту.
5) Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання.
– Які квіти зацвітають у травні?
– Як авторка говорить про черемху?
– Як називає спів солов’я?
– Як пояснює, коли починає співати соловей?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
– Що вас найбільше вразило?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Дібрати прислів’я, приказки, загадки про солов’я.
Намалювати малюнок до тексту “Весна зелені”.
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. СТЕПАН ЖУПАНИН. ЗАГАДКА. АЛЕВТИНА ВОЛКОВА. ВЕСНА ЗЕЛЕНІ
диалог на тему мода
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. СТЕПАН ЖУПАНИН. ЗАГАДКА. АЛЕВТИНА ВОЛКОВА. ВЕСНА ЗЕЛЕНІ