ГНОМ У БУФЕТІ – ІРИНА ЖИЛЕНКО

Українська література 6 клас

ІРИНА ЖИЛЕНКО

ГНОМ У БУФЕТІ

Ти знаєш, у нашому домі,

В старому буфеті, давно

Живе мій добрий знайомий –

Старенький буфетний Гном.

Він знав ще дідуся хлоп’ям,

А маму – малим дівчатком,

Гукав пустунам: “Ая-яй!”,

Слухняним давав шоколадки.

Замкнувши буфет на гачок,

Золотить на свята сервізи.

Багріє його ковпачок

За склом серед вазочок різних.

Він любить какао пить,

Смоктати м’ятні гостинці.

Так довго і солодко спить

В старій музикальній

скриньці.

Малюнок Н. Коваль і О. Коваля

Навчився він чемних манер

В одної маркізи з фарфору.

Сказала маркіза: – Тепер

Дружити із вами не сором.

Ви просто – франтом, хоча

Втягніть у петлицю троянду.

І прошу до мене на чай

Разом з цвіркуном-музикантом.

Століття, і друге, і третє, –

Прислухайся! – чуєш? – завжди

Клопочеться Гном у буфеті,

Бурмоче, зітха, шарудить.

І тупа, і плямка в куточку,

І дзвонить в буфетні шибки.

І в довгі засніжені ночі

Нашіптує дітям казки.

Чи знаєш ти, що…

В одному з інтерв’ю Ірина Жиленко зізналася про таке:

їй у людині найцікавіше її “соло”, тобто індивідуальне внутрішнє наповнення, той світ емоцій, думок, почуттів, життєвих принципів, який “керує” її поведінкою, вчинками, робить неповторною серед інших;

– “щастя – це життя, а життя – щастя… щастя – синонім радості буття і тільки. Воно невловне. Його не купиш, не вибореш, не вкрадеш. Воно “просто приходить і все”. Треба тільки помітити його прихід і порадіти його присутності”;

– якби поетеса знайшла чарівну паличку, “попросила б у неї миру і благополуччя для своєї землі і своїх рідних. А вже потому попросила б ще років з двадцять життя для себе і свого чоловіка… Що ще? Мабуть, більше нічого. Багатою бути не хочу. Аби вистачало на скромне життя. Вже спостерегла, що за великими грішми іде не щастя, а лихо, і щодня зазирає в очі”.

Чи тебе зацікавили міркування поетеси? Ти погоджуєшся з ними? Як прокоментуєш?

Перевіряємо себе

1. Як ти думаєш, чи добрий буфетний Гном? Що він уособлює? 2. Який вірш І. Жиленко сподобався тобі найбільше і чому? 3. Що в цих віршах спільне, що реальне, а що придумане? 4. Які герої цих поезій головні? Перелічи, що кожен із них втілює. 5. Знайди відомі тобі художні засоби, випиши їх. Поміркуй, які найчастіше вживає поетеса.

Радимо прочитати: І. Жиленко. Поезії; А. Курков. “Пригоди Пустомеликів та інші історії”.




1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...


ГНОМ У БУФЕТІ – ІРИНА ЖИЛЕНКО
каторжна ідея