ДО УМІННЯ ПОТРІБНЕ ТЕРПІННЯ. АНДРІЙ М’ЯСТКІВСЬКИЙ “МУДРА ГОЛКА”
II семестр
ОПОВІДАННЯ
СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ
Урок 108. ДО УМІННЯ ПОТРІБНЕ ТЕРПІННЯ. АНДРІЙ М’ЯСТКІВСЬКИЙ “МУДРА ГОЛКА”
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Рі-рі-рі, рі-рі-рі!
Кріт сидить в своїй норі.
Ра-ра-ра, ра-ра-ра!
Йде до школи дітвора.
Рі-рі-рі, рі-рі-рі!
Добре в школі дітворі.
Л. Лозован
На річці Роман впіймав руками рака,
Рак ущипнув Романа за руку.
З букв слова електропраска скласти нові слова.
Електропраска – кекс, порт, рот, рак, спорт, скат, ропа, парта, секрет, кат,…
4.
Учні читають на дошці вислови і добирають слово, яке б їх замінило.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра “Дуель”
Клас розподіляється на дві групи. Одна група ставить запитання, інша – дає відповіді.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні ми ознайомимося із творчістю відомого поета, прозаїка, перекладача Андрія М’ястківського.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Біографічна довідка
– Народився Андрій М’ястківський у селі Соколівці на Вінниччині.
Друкуватися почав ще до війни.
Андрій М’ястківський – відомий автор блискучих новел, талановитих романів, чудових віршів. Писав для дітей і дорослих. Весь його творчий доробок утілився у понад сорок книжок поезії та прози, численні тексти пісень і перекладів (з білоруської, молдовської, румунської та інших мов).
1) Гра “Передбачення”.
– Прочитайте заголовок.
– Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні? (Вправа “Мікрофон”. Учні висловлюють свої припущення.)
2) Гра “Бджілки”.
Самостійне напівголосне читання оповідання учнями.
– Чи справдилися наші припущення?
3) Словникова робота.
А) Довідкове бюро.
Гаптувати – вишивати шовковими, вкритими тонким шаром золота або срібла нитками різного гатунку.
Б) Читання слів “луною” за вчителем, “хвилею” в групах.
Вузли крамниця
Рушничок мерщій
Повернувшись розплутала
Чорнобривці кольнула
Фізкультхвилинка
4) Виразне читання оповідання “ланцюжком”.
– Назвіть персонажів оповідання.
5) Гра “Торнадо”.
Починати читати повільно, поступово збільшуючи швидкість читання.
6) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
– Про що це оповідання?
– Оберіть найточнішу відповідь серед запропонованих:
А) про те, як Марійка вколола собі пальчик;
Б) про те, як Марійка вчилася вишивати;
В) про те, як мама вишивала рушничок.
– Чому в Марійки спочатку нічого не виходило?
– Що, на вашу думку, можна порадити дівчинці?
– Прочитайте слова, у яких зосереджено основну думку твору.
– Пригадайте казки, у яких є такі слова: мудра, мудрий. Доведіть, що твір “Мудра голка” – оповідання.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці?
– Хто автор цього оповідання?
– Чого воно вас навчає?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготуватися до читання за особами.
ДО УМІННЯ ПОТРІБНЕ ТЕРПІННЯ. АНДРІЙ М’ЯСТКІВСЬКИЙ “МУДРА ГОЛКА”
план дорога що нікуди не вела
ДО УМІННЯ ПОТРІБНЕ ТЕРПІННЯ. АНДРІЙ М’ЯСТКІВСЬКИЙ “МУДРА ГОЛКА”