Актуальність проблем п’єси Олексія Коломійця “Дикий Ангел”
Микола Зарудний, побратим О. Коломійця, говорив, що той тради-ційний лише в одному – в безмежній любові до свого народу і театру, а в останньому він новатор.
Тема п’єси “Дикий Ангел” не нова, сам автор назвав її “повість про сім’ю”. У ній, дійсно, йдеться про найдорожче – сім’ю батьків і дітей, працю, честь роду і його совість, спадкоємність поколінь. Про це писали майже всі письменники.
Отже, перед О. Коломійцем стояло нелегке завдання – сказати щось своє, те, що буде актуальним не для одного покоління.
Під час
Під кінець дискусії учням уже здається, що Платон ніби-то і правий, лише методи у нього трохи “дикі”,
Давайте ж прослідкуємо, яких принципів дотримується Платон Ангел і чи правильно він чинить.
І так, Ангел – батько чотирьох дітей. Він учасник війни, пенсіонер, але ще працює, розвантажуючи хліб у магазині. Своїх дітей Ангел разом з дружиною Уляною виховав у дусі любові до праці. Діти змалку допомагали батькові по дому, працювали у майстерні і звикли до того, що праця – це обов’язкова необхідність, це передумова пристойного життя на землі, що це посильний внесок у розвиток держави, бо держава – це і є люди.
Діти звикли до заведеного порядку в сім’ї – здавати батькові свої заробітки, а батько в залежності від потреб сім’ї розумно регулював витрати: “Тут жив, тут одягався, харчувався – і гроші докупи. Всі на одних правах”. Батько також стимулює підробіток дітей – на непередбачені витрати, причому “підробіток” у розумінні батька – це чесна праця. Які ж головні принципи життя уПлатона? “У всьому, у малому й великому, єдиний порадник – правда!” Головна мета у житті: “добре жити…, мати здоров’я і гроші”. До грошей у Платона цікаве ставлення: він їх не любить, а поважає.
Хоче жити “як слід”, а це означає – “через багатство держави до свого власного”. “Ми разом з державою і плануємо, і багатіємо… Правда, я трошки попереду. Бо в неї є ще багато дармоїдів: або не працюють зовсім, або багато балакають і мало роблять… А в моїй державі цього немає…
Як заробив, так і їж! Як заробив, так і одягайся”… Платон дотримується думки, що кожен персонально повинен відповідати за свою роботу, за добробут сім’ї, за своїх дітей.
За Платоном Ангелом, держава буде міцною і багатою тоді, коли міцною і багатою буде кожна окрема сім’я. А це станеться тоді, коли у сім’ї всі будуть чесно працювати, думатимуть не лише про власні інтереси, а й про державні, коли розумно і економно витрачатимуть гроші, житимуть у злагоді і дружбі. Причому батьки повинні до кінця своїх днів нести відповідальність за дітей.
Сюжет розвивається за трьома напруженими лініями. Платон – Павлик, Платон – Федір, Платон – Петро. Конфлікти загострені до краю, бо головний герой – максималіст у своїх переконаннях і діях.
Покарання за відступ від батьківської науки теж на межі крайнощів: вигнання з дому, звільнення з посади, страта всього здобутого й нажитого. Свою пенсійну книжку Платон подарунком не вважає, бо він її заробив, та й не в книжці радість і спокій.
Драматург логікою розвитку характерів, поведінкою і поглядами персонажів переконує нас у тому, що жити за принципами Ангела не так просто. Головному героєві живеться нелегко, він постійно працює душею і серцем, і в конці п’єси серце Платона не витримує напруження, він помирає. Але дітей він зумів виховати порядними людьми, усі вони працьовиті, живуть за законами правди, честі і добра. І кожен із них таки погоджується з батьком і робить ніби і по-своєму, і в той же час так, як навчив Платон Ангел.
Отож виявляється, що Платон був правий.
Актуальність проблем п’єси Олексія Коломійця “Дикий Ангел”
майстер корабля скорочено читати
Актуальність проблем п’єси Олексія Коломійця “Дикий Ангел”