Агамемнон – герой “Іліади” Гомера

Агамемнон – герой “Іліади” Гомера , трагедій Есхіла” Агамемнон ” , Софокла” Алкея ” , Евріпіда “Іфігенія в Авлі-де” . А. був героєм епічних пісень про Троянської війни ще в догомеровскую епоху. У “Іліаді” А., цар Мікен, очолює похід греків на Трою. Його сварка з Ахілла, хоробрих героїв грецького війська, що поставила на карту долю всього війська, лежить в основі сюжету “Іліади”.

А. постає перед нами як гордовитий і егоїстичний володар, якого тільки гіркий досвід змушує примиритися з Ахіллом і повернути йому

його полонянку Брисеиду.

Аналогічні властивості характеру А. проявляє і в трагедії Софокла “Аякс”. У трагедії Еврі-Підаєв “Іфігенія в Авліді” А. виявляється вимушеним під тиском війська заради успіху троянського походу принести в жертву свою дочку Іфігенію, попередньо викликавши її під хибним приводом весілля з Ахіллом. У “Одіссеї” Гомера згадується загибель О. від рук коханця його дружини Клітемнестри Егісфа після повернення його з-під Трої.

Загибелі А. присвячена трагедія Есхіла “Агамемнон”, перша частина трилогії “Орестея”. А. оповіщає про взяття Трої і про своє майбутнє прибуття

за допомогою “вогняного телеграфу” і тим полегшує для Клітемнестри можливість заздалегідь приготуватися до злочину. Прибувши з-під Трої в Аргос, де він, згідно Есхілу, царював, О. після коливань піддається улесливим домовленостям Клітемнестри і, зійшовши до колісниці, входить до палацу пурпурним килимах, виявляючи цим зухвалість по відношенню до богів.

Клітемнестра сама вбиває його у ванні, обплутавши попередньо покривалом, та був розправляється з привезеної їм з Трої наложницею Кассандрою, віщункою, дочкою царя Пріама. У другій частині трилогії навіть йдеться, що Клітемнестра перед тим, як поховати О., розчленувала його тіло. У третій частині тінь Клітемнестри скаржиться, що А. переслідує її докорами в царстві мертвих.

Герой трагедій Л. Аннея Сенеки “Агамемнон” і “Троянки” . Перша з цих трагедій є переробкою знаменитого “Агамемнона” Есхіла. На відміну від прототипу герой Сенеки з’являється в ній лише ненадовго; набагато більшу увагу приділено Егісфу і Клітемнестрі. Тонкий символічний малюнок Есхіла замінений бесідою майбутніх убивць: дружина коливається, і Егісф переконує її прийняти розумне рішення. Сам А. з’являється в трагедії лише на короткий час, щоб висловити свою радість і обмінятися з троянської пророчицею кількома словами: та попереджає його, але мікенський цар не слухає її, приймаючи Кассандру за шалену, і наказує слугам утримати її.

Цей блідий образ цілком природно закритий своїм блискучим прототипом.

Друга трагедія являє собою сюжетну контамінацію “Гекуби” і “троянок” Єв-Рипідами від жрецького ножа і її помста фракійському царю за підступно знищеного сина Полідора); тут О. діє тільки в першій частині і не з’являється в другій . Атридов взагалі не користувалися розташуванням трагіків молодшого покоління; найбільш непривабливим образ А. виведений в “Аяксі” Софокла. Усупереч цій традиції А. зображений як помірний і розумний правитель, він намагається врятувати Поліксену і сперечається з неприборканою і кровожерливим Неоптолемом : “Жоден закон не щадить полоненого і не перешкоджає страти – Що не забороняє закон, тому заважає здійснитися сором – Переможцеві дозволено все, що він ні вирішить зробити – Кому дозволено багато чого, тому личить бажати лише найменшого “. У новий час це ставлення до героїв помінялося .


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...


Агамемнон – герой “Іліади” Гомера
загадки леоніда глібова