ВАСИЛЬ ЧУХЛІБ. ГОЙДАРИКИ

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Василя Чухліба, з його оповіданням “Гойдарики”; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; збагачувати мовлення образними висловлюваннями, порівняннями; розвивати зв’язне мовлення учнів, спостережливість, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Дзвонить дзвіночок:

Дзелень, дзелень!

Сміється сонце,

Збудився день.

Кличе дзвіночок!

Бім-бам! Бім-бам!

Урок розпочати Час школярам.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА (див. додатковий матеріал до уроку на с. 58)

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Обличчям до обличчя”. Робота в парах

Учні в парах повертаються одне до одного і переказують оповідання Михайла Слабошпицького “Славко і жако”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми продовжимо ознайомлення із творчістю українського письменника Василя Чухліба, опрацюємо його оповідання “Гойдарики”.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Рибки”

Самостійне мовчазне читання учнями статті про Василя Чухліба (с. 90)

– Де і коли народився Василь Чухліб?

– Яким було його дитинство?

– Коли у нього проявились літературні здібності?

– Які твори писав письменник для дітей?

2. Фізкультхвилинка

3.

Робота над оповіданням Василя Чухліба “Гойдарики”

1) Гра “Передбачення”.

– Прочитайте заголовок з відповідною інтонацією.

“Гойдарики”.

“Гойдарики”!

“Гойдарики”?

– Що означає це слово?

– Як ви вважаєте, про що йтиметься в оповіданні, яке має таку назву?

2) Виразне читання оповідання вчителем.

– Чи сподобалось вам оповідання?

– Який настрій воно у вас викликало?

– Чи справдилися ваші передбачення?

– Чи зрозуміли ви, як з’явилося слово гойдарики?

3) Словникова робота.

Читання колонок слів “буксиром” за вчителем

Прибіг

Майструє

Занявчав

Проситься

Спохмурнів

Сварилися

Прилаштував

Придумувала

– Що об’єднує всі ці слова? (Це дієслова.)

– Доберіть синоніми до слів: спохмурнів – (насупився, розсердився); прилаштував – (прикріпив, прив’язав).

4) Повторне читання тексту учнями “ланцюжком”.

5) Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання.

– Де тато прилаштував гойдалку?

– Чому почали сваритися діти?

– Що запропонував тато?

– Як розгойдувалися діти?

– Яку пісеньку придумала Тетянка?

– Хто ще гойдався з дітьми?

– Який настрій був у дітей?

6) Читання оповідання учнями за особами.

7) Вправи на розвиток швидкості читання.

А) Гра “Розвідники”.

– Скільки разів у тексті зустрічається слово тато? (3)

– Доберіть спільнокореневі слова до слова гойдалку. (Розгойдалися, гойдаються, гойда, гойдарики)

Б) Доповніть речення.

Під березу прибіг… (песик Жучок).

Стрибнув прямо на березу з даху… (кіт Рудько).

Майструє у дворі й задоволено на гойдалку поглядає… (тато).

8) Робота за ілюстрацією.

– Розгляньте ілюстрацію до твору.

– Кого художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?

– Який настрій вони створюють? Як передають характер твору?

– Які рядки твору проілюстрував художник?

– Які відчуття викликає ілюстрація?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– З яким твором ознайомилися на уроці?

– Хто його автор?

– Що вам найбільше сподобалось?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Написати за твором сценарій п’єси.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 оценок, среднее: 2.00 из 5)
Loading...

ВАСИЛЬ ЧУХЛІБ. ГОЙДАРИКИ

речення з діалектними словами