Російський роман XIX ст
Роль композиции в раскрытии основной идеи рассказа “Старуха Изергиль”
“Великая земная любовь” в лирике А. Ахматовой
“Бути чи не бути?” – головне питання трагедії В. Шекспіра
Е. Сетон-Томпсон – письменник, закоханий у світ природи (на прикладі твору “Лобо”)
Життєвий і творчий шлях французького поета Гійома Аполлінера. “Лорелея”, “Міст Мірабо”, “Зарізана голубка й водограй”
“Тут книжні мрії, тут теоретично подразнене серце…” – Відкрита книга РОМАН “ЗЛОЧИН І КАРА”
Ренесансні ідеї Рабле та їхнє втілення у романі
Філософська глибина та універсальне значення образу Гамлета. Зіткнення ідеалу та дійсності. Людина і світобудова, характер трагічної катастрофи. Проблема самовизначення героя
ТОВСТИЙ І ТОНКИЙ – АНТОН ЧЕХОВ – СМІШНІ ТА ПРИКРІ “ДРІБНИЦІ ЖИТТЯ”
Проблема життєвої мети і призначення людини у п’єсі Чехова “Чайка”
Трагедия личности в романе М. Ю. Лермонтова “Герой нашего времени”
Своєрідність зображення головного героя в романі В. Скотта “Айвенго”
Казкові герої у поемі О. С Пушкіна “Руслан і Людмила” (вступ до поеми)
Напряженный монолог-исповедь творчества М. Цветаевой
Особливості композиції і стилю твору – КОМПОЗИЦІЯ ТА РІЗНІ РЕДАКЦІЇ ПОВІСТІ, ПОЄДНАННЯ В НІЙ ЕЛЕМЕНТІВ РЕАЛІЗМУ Й РОМАНТИЗМУ
ДАВНЬОРИМСЬКА КУЛЬТУРА ТА ЛІТЕРАТУРА
Виховання молодої людини суспільством. Образ Растіньяка – РОМАН “БАТЬКО ГОРІО”
Данте Аліг’єрі Життя і творчість
Изображение революции в поэме А. А. Блока “Двенадцать”
МУРАШКИ І ЦИКАДА – ЕЗОП
ЛІТЕРАТУРА ПОСТМОДЕРНІЗМУ
Творча історія – “ЛЮДСЬКА КОМЕДІЯ”: ТВОРЧА ІСТОРІЯ, СТРУКТУРА ТА ХУДОЖНЯ СВОЄРІДНІСТЬ
Проблематика та художні особливості комедії Мольєра “Міщанин-шляхтич”
ПЛАНИ – М. НЕКРАСОВ, В. ВІТМЕН, Ш. БОДЛЕР – В ПОЕЗІЇ СЕРЕДИНИ – ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX СТ
Трагедия и торжество любви (по драме В. Шекспира “Ромео и Джульетта”)
ЮШКА – АНДРЕЙ ПЛАТОНОВ (1899-1951) – УРОКИ ДОБРОТЫ
Фото Комедії “плаща і шпаги”
Чи виправдана зрада заради кохання? (За повістю М. Гоголя “Тарас Бульба”)
Чацький і Молчалін (за комедією О. С. Грибоєдова “Горе від розуму”) – ОЛЕКСАНДР ГРИБОЄДОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Роль образу Сехісмундо у п’єсі П. Кальдерона “Життя – це сон” – Бароко як синтез традицій
Как мы взрослеем (по повести Л. Н. Толстого “Детство”)
ПЛАН – А. ЧЕХОВ, Ч. ДІККЕНС – ЛІТЕРАТУРА І МОРАЛЬНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЛЮДСТВА
Як вести короткий запис про прочитані книги
Виконайте завдання
Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616)
Класицизм як художній напрям у літературі XVII ст
Народ и родина в лирике Н. А. Некрасова
Вільям Вордсворт
“Критика бірки” – ТРАГІЧНА СКЛАДНІСТЬ І СУПЕРЕЧЛИВІСТЬ СВІТОГЛЯДУ ТА ЕСТЕТИЧНІ ПОГЛЯДИ ШАРЛЯ БОДЛЕРА – ШАРЛЬ БОДЛЕР
“З того, як людина ставиться до поезії Тютчева і Фета, можна судити про її художній смак”. Що ви думаєте про це твердження?
ДО МЕЛЬПОМЕНИ – Квінт Горацій Флакк (65-8 рр. до н. е.)
Алегорично-моральний сенс сюжету драми Ф. Дюрренматта “Гостина старої дами”
Любовная лирика А. А. Фета
Зображення в повісті М. Гоголя “Тарас Бульба” побуту й звичаїв Запорозької Січі
Виховне значення повісті Ч. Діккенса “Різдвяна пісня в прозі” А. ЧЕХОВ, Ч. ДІККЕНС – ЛІТЕРАТУРА І МОРАЛЬНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЛЮДСТВА
Мрія про перемогу добра й людяності (за новелою Рея Бредбері “Усмішка”)
Розвиток мовлення. Написання твору за романом Альбера Камю “Чума”
Чи хотів би я, щоб моїм другом став Дік Сенд із роману Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”?
ПЕСНЬ О ВЕЩЕМ ОЛЕГЕ – АЛЕКСАНДР ПУШКИН (1799-1837)
Через відстань віків розмовляю я з Гамлетом… (Уявна розмова з літературним героем)
“ЛАМАСКІН” – Милорад ПАВИЧ (1929-2009) – З ЛІТЕРАТУРИ КІНЦЯ ХХ початку ХХІ століття
НОВЕЛА ЯК ЛІТЕРАТУРНИМ ЖАНР
Містичний зміст твору О. Пушкіна “Пісня про віщого Олега”
Проаналізуйте філософські засади романтизму. Визначте ідеали романтизму. Схарактеризуйте образ романтичного героя (на прикладі творчості окремих митців)
Чиновничий мир в комедии Н. В. Гоголя “Ревизор”
Панорама російської дійсності – “ЄВГЕНІЙ ОНЄГІН” – РОМАН У ВІРШАХ
Почему не выдержал испытания любовью герой повести И. С. Тургенева “Ася”?
“Кримські сонети” як поетичний цикл – “КРИМСЬКІ СОНЕТИ” А. МІЦКЕВИЧА
КАЗКА ПРО МЕРТВУ ЦАРІВНУ І СІМОХ БОГАТИРІВ – ОЛЕКСАНДР ПУШКІН
Найвидатніші здобутки світової літератури кінця XX – початку XXI ст
Нова поетика – Відкрита книга РОМАН “АННА КАРЕНІНА”
ГЛИБИННІ ЗРУШЕННЯ В ПОЕЗІЇ ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
Михайло БУЛГАКОВ (1891-1940) – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
ТАРАС БУЛЬБА – МИКОЛА ВАСИЛЬОВИЧ ГОГОЛЬ (1809-1852)
Шлях до гармонії душі (за романом Д. Дефо “Пригоди Робінзона”) Д. ДЕФО, Ж. ВЕРН, ДЖ. ЛОНДОН, Ш. ПЕТЕФІ, Р. Л. СТІВЕНСОН
Москва в изображении М. Булгакова
Дивак і фантазер Мюнхгаузен (діалог)
Друзі Мауглі (Кіплінг Редьярд)
ДУМКИ ПІД ЧАС НІЧНОЇ ПОДОРОЖІ – Ду Фу (712-770)
Анна Ахматова
Прекрасная Дама А. Блока
Залізна логіка головного героя та простота його дедуктивного методу (за оповіданнями Артура Конан Дойля)
Созвучие и перекличка в поэзии и прозе И. А. Бунина
Вірність ідеалам справедливості та гуманізму у творах епохи відродження (М. Сервантес “Дон Кіхот” і В. Шекспір “Ромео і Джульєтта”)
БИБЛЕЙСКИЕ ПРЕДАНИЯ И ПРИТЧИ
Конрад, або Дитина з бляшанки (1975) – Крістіне НЕСТЛІНГЕР Нар. 1936р
МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ – АНТУАН де СЕНТ ЕКЗЮПЕРІ – “ТИ НАЗАВЖДИ БЕРЕШ НА СЕБЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ТИХ КОГО ПРИРУЧИВ”
Історична правда та вигадка в середньовічному епосі “Пісня про Роланда”
Взаимоотношение человека и стихии в поэме А. А. Блока “Двенадцать”
Станционный смотритель Вырин и его дочь Дуня (по повести А. С. Пушкина “Станционный смотритель”)
М. Некрасов – “співець страждань народних” (за поезією “Роздуми біля парадного під’їзду”) М. НЕКРАСОВ, В. ВІТМЕН, Ш. БОДЛЕР – В ПОЕЗІЇ СЕРЕДИНИ – ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX СТ
НІЧНА ПІСНЯ ПОДОРОЖНЬОГО – ОСКАР УАЙЛЬД
Радісний світ дитинства в романі М. Твена “Пригоди Тома Сойєра”
“Бывшие люди” в пьесе М. Горького “На дне”
ІЗ БІБЛІЇ – ВЕДИ, БІБЛІЯ, КОРАН ЯК ПАМ’ЯТКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ Й КУЛЬТУРИ
Мир “бывших людей” в пьесе М. Горького “На дне”
Тема пророчества в лирике М. Ю. Лермонтова
Р. БРЕДБЕРІ. “МАРСІАНСЬКІ ХРОНІКИ” РОЗДУМИ ПИСЬМЕННИКА НАД СУТНІСТЮ ДУХОВНИХ ОРІЄНТИРІВ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ РОЗВИТОК ЛЮДИНИ
РАДІСТЬ ДРУЖБИ
Основні мотиви – ТВОРЧА ІСТОРІЯ ЗБІРКИ “КВІТИ ЗЛА” – ШАРЛЬ БОДЛЕР
Маргарита в судьбе Мастера (по роману М. А. Булгакова “Мастер и Маргарита)
Значення символічних снів Гриньова в “Капітанській дочці” О. С. Пушкіна і Раскольникова в “Злочині і покаранні” ФЕДІР ДОСТОЄВСЬКИЙ
Человек и идея в романе М. Горького “Мать”
Ідея згубності людської пихи у романі Ч. Діккенса “Домбі і син”
Задум твору – Відкрита книга РОМАН “ПРИГОДИ ОЛІВЕРА ТВІСТА”
Схарактеризуйте дитячі образи в романі Ч. Діккенса “Пригоди Олівера Твіста”. Визначте художні особливості твору
ОСТАННІЙ ЛИСТОК – МАЛЕНЬКІ ДИВА ЖИТТЯ
Творчество Бабеля И. Э. в 20-30-е годы
“ПАЛКЕ СЕРЦЕ” – ПЕРЛИНИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРНОЇ БАЛАДИ
Татьяна Ларина – “милый идеал” Пушкина
Что потерял и что обрел Гобсек (по повести О. Бальзака “Гобсек”)
Сенс бунту Маріо (за новелою Т. Манна “Маріо і чарівник”)
Відбиття декадентської доби в особистості й долі О. Вайльда
КНИГА И ЧТЕНИЕ В НАШЕЙ ЖИЗНИ
Роман-епопея – Скарбниця філолога РОМАН-ЕПОПЕЯ “ВІЙНА І МИР”
Лучшие минуты жизни Андрея Болконского
Картины русской природы в стихотворениях А. С. Пушкина “Зимняя дорога” и Ф. И. Тютчева “Чародейкою Зимою…”
ПЛАНИ – П. ВЕРЛЕН, А. РЕМБО – ІЗ ПОЕЗІЇ ФРАНЦУЗЬКОГО СИМВОЛІЗМУ. СИМВОЛІЗМ ЯК ЛІТЕРАТУРНИЙ НАПРЯМ ОСТАННЬОЇ ТРЕТИНИ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ. ОСНОВНІ ЕСТЕТИЧНІ ПРИНЦИПИ ТА ПОЕТИЧНЕ НОВАТОРСТВО СИМВОЛІСТІВ
Рудакі. Газелі, рубаї, бейти
(ПЧ) А. П. Чехов “Скрипка Ротшильда”, “Людина у футлярі”. Бесіда з позакласного читання
Значення художньої спадщини В. Г. Короленка. Гуманістична спрямованість його творів. Поєднання романтичних та реалістичних тенденцій в оповіданнях та повістях письменника (“У поганому товаристві”, “Сліпий музикант”, “Ріка грає”, “Ліс шумить” та ін.)
Мое любимое произведение в современной литературе
Айвенго (1819-1820) – Вальтер СКОТТ 1771-1832
Зображення боротьби за незалежність у “Пісні про Правду” Рільке
Микола Гоголь “Шинель”
Дон Кіхот у пошуках справедливості (за романом Сервантеса “Премудрий гідальго Дон Кіхот із Ламанчі”) МІГЕЛЬ ДЕ СЕРВАНТЕС СААВЕДРА
Життєвий і творчий шлях Ф. Шиллера – ФРІДРІХ ШИЛЛЕР – ВИДАТНИЙ ПРЕДСТАВНИК НІМЕЦЬКОГО ПРОСВІТНИЦТВА
Гості Фамусова – ОЛЕКСАНДР ГРИБОЄДОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Лірика Й. Бродського – зразок інтелектуально-філософської поезії другої половини XX століття
Жан-Батист Гренуй – “темний геній” від мистецтва М. ПАВИЧ, П. ЗЮСКІНД – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ КІНЦЯ XX – ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ. СУЧАСНИЙ ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС
Міф про Прометея та його відтворення в трагедії Есхіла “Прометей закутий”
Анна АХМАТОВА (1889-1966) – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
Розвиток жанрів у XIX столітті (роман, повість, поема, ліричні жанри, драма тощо)
Кроки Раскольникова до злочину (за романом Ф. М. Достоєвського “Злочин і покарання”) ФЕДІР ДОСТОЄВСЬКИЙ
Контрольний твір за темою “Постмодернізм”, “Творчість Г. Гарсія Маркеса, М. Павича, П. Коельо”
Доба Тан – “золота доба” в історії Китаю
Суперечливість образу головного героя повісті Оноре де Бальзака “Гобсек”
Лірика останніх років життя – ПОЕТИЧНА СПАДЩИНА М. ЛЕРМОНТОВА
Роль второстепенных персонажей в раскрытии образа Печорина
Бідні люди у романі Ф. М. Достоєвського “Злочин і покарання” ФЕДІР ДОСТОЄВСЬКИЙ
ІЗ КИТАЙСЬКОЇ ЛІРИКИ
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – Б. БРЕХТ, А. КАМЮ, Е. ХЕМІНГУЕЙ – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ
“Когда в товарищах согласья нет, на лад их дело не пойдет” (по басням И. А. Крылова)
ПУБЛІЙ ОВІДІЙ НАЗОН – ЕЛЛІНСЬКИЙ ТЕАТР
Завдання на встановлення відповідності
КАЗКИ БРАТІВ ГРІММ – ЯКОБ і ВІЛЬГЕЛЬМ ГРІММ
“Марнославство! Це завжди наше “я”. Чи згодні ви з цим твердженням?
Ернест Хемінгуей “Старий і море”
Михайло Шолохов
Социально-философский смысл драмы М. Горького “На дне”
“Людська комедія” Оноре Бальзака – грандіозна енциклопедія життя Франції і половини XIX століття
Життя Жульена Сореля в духовній семінарії у Безансоні
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ
ПОЗНАЁМ СЕБЯ ЧЕРЕЗ КНИГУ – Роберт ШЕКЛИ (1928-2005)
КОРОТКИЙ ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧИЙ СЛОВНИК
Новаторсьний характер зображення Булгаковим Воланда – героя роману “Майстер і Маргарита” Ф. КАФКА, ДЖ. ДЖОЙС, М. БУЛГАКОВ – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ
Духовні пошуки головних героїв роману Толстого “Війна і мир”
НЕПОХИТНИЙ ОЛОВ’ЯНИЙ СОЛДАТИК – ГАНС КРІСТІАН АНДЕРСЕН
ІЗ КНИЖКИ “НОВЕ ЖИТТЯ” (VITA NUOVA) – АЛІГ’ЄРІ ДАНТЕ
Література зрілого і пізнього Відродження. Поезія. Роман. Драма
Діккенс Чарльз
Две женские судьбы в рассказе И. А. Бунина “Легкое дыхание”
Провідні тенденції в розвитку літератури другої половини XX століття
Титан добрих справ
Життєвий і творчий шлях російського письменника Михайла Булгакова. Булгаков і Київ. Роман “Майстер і Маргарита” як вершина творчості письменника
Життєвий і творчий шлях Ф. Шіллера – ТВОРЧІСТЬ Ф. ШІЛЛЕРА
Композиція – ЗБІРКА “КВІТИ ЗЛА” – ШАРЛЬ БОДЛЕР
Філософська глибина та гуманістична наснага трагедії Шекспіра “Гамлет”
Федір Достоєвський “Злочин і кара”
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – P. М. РІЛЬНЕ, Г. АПОЛЛІНЕР, Ф. Г. ЛОРНА – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – О. ТВАРДОВСЬКИЙ, Г. БЕЛЛЬ, М. ШОЛОХОВ
Що таке інтелектуальний детектив? (за новелами Едгара По “Золотий жук” та “Вбивство на вулиці Морг”) – ЕДГАР ПО ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Розкрийте історію створення збірки “Листя трави”. Висвітліть основні мотиви та композицію збірки
Волк и Ягнёнок – Иван Андреевич КРЫЛОВ (1769-1844)
Своєрідність реалізму в національних літературах – ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЛІТЕРАТУРИ ХІХ ст. РЕАЛІЗМ ЯК НАПРЯМ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ
Пригоди Герди в пошуках Кая (за казною Г. К. Андерсена “Снігова королева”)
Трагедия Мастера (по роману М. Булгакова “Мастер и Маргарита”)
ПРОМЕТЕЙ – МІФИ ДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ
Поетичне змалювання давньоруської минувшини у баладі Олександра Пушкіна “Пісня про віщого Олега”
Особливості поетики й стилю роману – Відкрита книга РОМАН “ЧЕРВОНЕ І ЧОРНЕ”
Педро Кальдерон – Життя і творчість
АНГЛІЙСЬКИЙ РОМАНТИЗМ. ДЖ. Г. БАЙРОН. П. Б. ШЕЛЛІ
Астрід ЛІНДГРЕН 1907-2002
Прометей – борець проти тиранії (за трагедією Есхіла “Прикутий Прометей”)
Петро Лужин – МАРМЕЛАДОВИ ТА ІНШІ ПЕРСОНАЖІ РОМАНУ
Поезії О. Пушкіна “До А. П. Керн”, “Я вас любив”
Аналітична композиція п’єси Генріка Ібсена “Ляльковий дім”. Образ Нори
ПРО БАЙКУ
Мовне питання – проблема Англії та України (Бернард Шоу “Пігмаліон”)
Правдивість зображення місцевого колориту і справжнього іспанського характеру в новелі П. Меріме “Кармен”
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – М. ПАВИЧ, П. ЗЮСКІНД – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ КІНЦЯ XX – ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ. СУЧАСНИЙ ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС
СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА
Монолог “Бути чи не бути?” – пік роздумів і сумнівів Гамлета
Анастазі де Ресто – ЖІНОЧІ ОБРАЗИ В ПОВІСТІ “ГОБСЕК”
Тема уходящей Руси в произведениях И. А. Бунина
У пошуках сенсу буття – ВІХИ ЖИТТЯ ВІХИ ТВОРЧОСТІ
ПИСАТЕЛЬ – ПРОИЗВЕДЕНИЕ – ЧИТАТЕЛЬ
Реальність петербурзького побуту в повісті М. Гоголя “Шинель”
Женские образы в романе “Герой нашего времени” и их роль в раскрытии характера Печорина
Якщо у серце попадають скалки дзеркала троля (За казкою Г. Х. Андерсена “Снігова королева”)
Цикл “Північне море” – “КНИГА ПІСЕНЬ” ВИДАТНЕ ЯВИЩЕ НІМЕЦЬКОГО РОМАНТИЗМУ
Бертольт БРЕХТ (1898-1956) – З ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст
Вергілій “Енеїда”
П’ЯТНАДЦЯТИРІЧНИЙ КАПІТАН – Жуль Верн (1828-1905)
У пошуках реальності – “ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ”
Людина і природа у поезії Тютчева
Драма Бертольда Брехта “Життя Галілея”. Проблема моральної відповідальності вчених за наслідки наукових досліджень
Тема уважения к памяти предков в повести В. Распутина “Прощание с Матёрой”
Монографический анализ стихотворения И. Анненского “Смычок и струны”
Романтичні герої Едгара По
“Мне дали имя при крещенье – Анна” (по творчеству А. А. Ахматовой)
Образ України у творчості Миколи Гоголя
Мотиви перестороги у творах визначних письменників XX століття
Чему научила мальчика учительница Лидия Михайловна? (В. Распутин “Уроки французского”)
Артур КОНАН ДОЙЛ 1859-1930
Коли… – РЕДЬЯРД КІПЛІНГ (1865-1936) – МИСТЕЦТВО БУТИ ЛЮДИНОЮ
Чому не склалася любов доктора Старцева і Котика? (За оповіданням А. П. Чехова “Іонич”)
Чем мне нравиться рассказ К. Дойла “Голубой карбункул”
Моє ставлення до Любові Андріївни Раневської
Життя і творчість австрійського письменника К. Рансмайра
Твори за віршем Роберта Бернса “Чесна бідність”
Літературна боротьба XVII століття – ІСТОРИКО – ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС XVII СТОЛІТТЯ
ПРОМЕТЕЙ ЗАКУТИЙ – Есхіл (525-456 рр. до н. е.) – ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДАВНЬОГРЕЦЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – М. ГОГОЛЬ, Р. М. РІЛЬКЕ
ТАЄМНИЦІ ДАВНІХ МІФІВ
За романом Ф. Стендаля “Червоне та чорне”
Характер и судьба Обломова (по роману И. А. Гончарова “Обломов”)
Витоки романтизму – РОМАНТИЗМ ЯК МИСТЕЦЬКИЙ РУХ
Мой Пушкин
Два лика любви в романе И. А. Гончарова “Обломов”
Контраст потворного і прекрасного у творі Гофмана “Малюк Цахес”
Гердер та ідея народності. Характеристика творчості – ЛІТЕРАТУРА ПЕРІОДУ “БУРІ І НАТИСКУ”. Г. Е. ЛЕССІНГ
Тема интеллигенции в революции (по роману М. А. Булгакова “Дни Турбиных”)
19 ЖОВТНЯ – РАДІСТЬ ДРУЖБИ
Милорад Павич “Дамаскін”
Роман “Евгений Онегин” – “энциклопедия русской жизни”
Говорящие фамилии в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон”
Мое любимое произведение М. А. Булгакова
Джек ЛОНДОН (Джон Гриффит Лондон) (1876-1916)
ТОВСТИЙ І ТОНКИЙ – АНТОН ЧЕХОВ
Сила мистецтва і живої природи, що облагороджує, в казці Г. К. Андерсена “Соловей”
МАНДРУЮЧИ ЧАРІВНИМИ СВІТАМИ – СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА Я І СВІТ
П. Зюскінд і його творіння постмодерністської доби
СОНЕТ 116 – Вільям Шекспір (1564-1616)
“Він так і залишився холодним уламком біля гарячого серця дівчини” (За п’єсою Б. Шоу “Пігмаліон”)
Особливості стилю О. Уайльда – ПОРТРЕТ ДОРІАНА ГРЕЯ” ЯК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ РОМАН. ЙОГО ХУДОЖНЯ СВОЄРІДНІСТЬ
Жіночі образи роману – Відкрита книга РОМАН “ЧЕРВОНЕ І ЧОРНЕ”
Лисица и виноград – ЭЗОП (VII-VI CT. до нашей эры)
Образ Незнайомки як втілення Вічної Жіночості (за віршами О. Блока)
Контрольна робота з теми “Творчість Ч. Діккенса”
З міфів давніх скандинавів – МІФИ РІЗНИХ НАРОДІВ ПРО СТВОРЕННЯ СВІТУ
Історико-літературний процес кінця XIX – початку XX століття
Поема “Енеїда” – літературна обробка римської легенди про троянця Енея
Киносценарий этюда повести И. С. Тургенева “Ася”
Образ Андрія Соколова в оповіданні М. Шолохова “Доля людини”
Ольга Ильинская и Агафья Матвеевна Пшеницына (по роману И. А. Гончарова “Обломов”)
Кто виноват в трагедии Акакия Акакиевича Башмачкина? (по повести Н. В. Гоголя “Шинель”)
Уроки доброти, які я виніс (винесла) з новел О. Генрі
Розкрийте особливості сюжету та композиції історичного роману В. Гюго “Собор Паризької Богоматері”, його філософсько-романтичний характер
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
ХАМЕЛЕОН – АНТОН ЧЕХОВ
Поетична настанова для чоловіків (за віршем Ш. Петефі “Коли ти муж – будь мужнім”) Д. ДЕФО, Ж. ВЕРН, ДЖ. ЛОНДОН, Ш. ПЕТЕФІ, Р. Л. СТІВЕНСОН
Сюжет – ЗЛОЧИН І КАРА”
“…Я ухожу один, молча, так угодно было Богу и судьбе” (по произведению А. И. Куприна “Гранатовый браслет”)
ДАВНЬОІНДІЙСЬКИЙ МІФ ПРО СТВОРЕННЯ СВІТУ – ЗІ СКАРБНИЦІ МІФІВ ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
У чому суть Головного Закону джунглів (за твором Р. Кіплінга “Мауглі”)
Пане Лопахін, адже ви неправі (за п’єсою А. П. Чехова “Вишневий сад”) АНТОН ЧЕХОВ
РУКАВИЧКА – ЙОГАНН КРІСТОФ ФРІДРІХ ШІЛЛЕР (1759-1805)
Проблема личной ответственности человека за свои поступки (по роману Ф. М. Достоевского “Преступление и наказание”)
Письмо нашего современника Евгению Базарову
Тема родины в произведениях А. Ахматовой
Каков смысл названия поэмы А. Блока “Двенадцать”?
Хамелеон1 (1884) – Антон ЧЕХОВ 1860-1904
Ідея Раскольникова і її крах (за романом Ф. М. Достоєвського “Злочин і покарання”) ФЕДІР ДОСТОЄВСЬКИЙ
Патриотизм лирики Пушкина
Гійом Аполлінер “Лорелея”, “Міст Мірабо”, “Зарізана голубка і водограй”
Фантастические образы в романе М. А. Булгакова “Мастер и Маргарита”
Геракл Подвиг сьомий: критський бик – ГРЕЦЬКІ МІФИ
Чи смішний доблесний лицар Дон Кіхот?
“Червоне і чорне” як соціально-політичний роман – Відкрита книга РОМАН “ЧЕРВОНЕ І ЧОРНЕ”
Причини популярності творів про Шерлока Холмса
Естетичні погляди Ф. Шиллера – ФРІДРІХ ШИЛЛЕР – ВИДАТНИЙ ПРЕДСТАВНИК НІМЕЦЬКОГО ПРОСВІТНИЦТВА
ДЕТЕКТИВНИЙ ГЕНІЙ
19 жовтня (1825) – Олександр ПУШКІН 1799-1837
Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст., стильове розмаїття літератури. Реалізм як напрям у світовій літературі
Фольклорні балади
ЛІТЕРАТУРА СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЄВРОПИ
Мандрівний Замок Хаула (1986) – Діана Вінн ДЖОНС 1934-2011
Чого навчився Вася, познайомившись з дітьми підземелля?
Як Л. Толстой розуміє патріотизм? (За романом “Війна і мир”)
Символика названия романа Стендаля “Красное и черное”
ТОВСТИЙ І ТОНКИЙ – Антон Чехов(1860-1904)
ПЛАН – ГОМЕР, ТІРТЕЙ, САПФО, АНАКРЕОНТ, ЕСХІЛ, СОФОКЛ, ВЕРГІЛІЙ, ГОРАЦІЙ, ОВІДІЙ
ЕНЕЇДА – Публій Вергілій Марон (70-19 рр. до н. е.)
Незвичайні комічні ситуації в оповіданні О. Генрі “Вождь червоношкірих”
Андрей Платонович ПЛАТОНОВ (Климентов) (1899-1951)
Традиції та новаторство драматургії Мольєра – МОЛЬЄР – МАЙСТЕР КЛАСИЦИСТИЧНОЇ КОМЕДІЇ
Світ і людина у філософії Просвітництва
Особливості середньовічної китайської поезії
Моральні проблеми оповідання Е. Сетон-Тонпсона “Лобо” KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ – ПРИРОДА I ЛЮДИНА
Повчальне значення оповідання А. Чехова “Товстий і тонкий” А. ЧЕХОВ, Ч. ДІККЕНС – ЛІТЕРАТУРА І МОРАЛЬНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЛЮДСТВА
Валерий Брюсов – поэт-символист
Розкрийте роль Ф. Достоєвського у становленні жанру роману, гуманістичний пафос його творів. Доведіть, що роман “Злочин і кара” є втіленням нового, поліфонічного типу художнього мислення
“Сила людини в її друзях” (індійське прислів’я) (за назвою Дж. Р. Кіплінга “Мауглі”) KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ – ПРИРОДА I ЛЮДИНА
Булгакова – мистик в кавычках
“Що за диво ці казки!” (О. Пушкін)
Картины родной природы в лирике А. С. Пушкина
Образи велетнів роману Франсуа Рабле “Гаргантюа і Пантагрюель”
Соціально-побутові казки – НАРОДНА КАЗКА
Мотив самотності у романі Г. Марнеса “Сто років самотності” Я. КАВАБАТА, Г. Г. МАРКЕС – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ
ЛОПЕ ДЕ ВЕГА. Жанрова класифікація п’єс
“Пісня про Роланда” – героїчний епос епохи середньовіччя
Особливості лірики Омара Хайяма
“Людська комедія”: у майстерні митця – Віхи життя, віхи творчості
“Божественная комедия” Данте – отражение представлений писателя о мире
Терновий вінець принца Гамлета
Що є життя: гра чи боротьба?
СЛОВАРИК ЛИТЕРАТУРОВЕДЧЕСКИХ ТЕРМИНОВ
Вишневий сад як символ духовної пам’яті (за п’єсою А. П. Чехова “Вишневий сад”)
Лирический герой А. А. Блока
Михайло Лермонтов “І нудно і сумно…”, “На дорогу йду я в самотині..”, “Герой нашого часу”
Життєвий і творчий шлях
Письмовий контрольний твір за вивченою темою “Творчість М. Булгакова, Р. М. Рільке, Г. Аполлінера, Ф. Гарсія Лорки”
Визначте роль Е. По в становленні жанру детективної новели і наукової фантастики. Покажіть художні відкриття митця на прикладі окремих творів
Ясунарі Кавабата
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – P. М. РІЛЬНЕ, Г. АПОЛЛІНЕР, Ф. Г. ЛОРНА – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ
Особливості зображення внутрішнього світу людини в повісті Марселя Пруста “Кохання Сванна”
Відображення в романі В. Скотта “Айвенго” життя середньовічної Англії
Старые владельцы вишневого сада (по пьесе А. П. Чехова “Вишневый сад”)
Балада Й. В. Гете “Вільшаний король”
Повчальна історія про Попелюшку
КВІНТ ГОРАЦІЙ ФЛАКК – ЕЛЛІНСЬКИЙ ТЕАТР
Найвище для людини – бути людиною день у день (А. Камю) (твір-роздум) Б. БРЕХТ, А. КАМЮ, Е. ХЕМІНГУЕЙ – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ
Тема поета і поезії у творчості Б. Пастернака
Володимир Маяковський
“Рамаяна” як зразок давнього героїчного епосу
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – В. СКОТТ
Твори за оповіданням Кіплінга “Мауглі”
Утілення різних форм естетизму в образах Безіла Холлуорда, лорда Генрі та Доріана Грея (за романом О. Уайльда “Портрет Доріана Грея”)
Смех – единственное честное лицо в комедии Н. В. Гоголя “Ревизор”
“ДУМКА СІМЕЙНА” В РОМАНІ “АННА КАРЕНІНА”
ПОШУКИ СЕНСУ ЖИТТЯ У ТРАГЕДІЇ Й. В. ГЕТЕ “ФАУСТ”
Тестові завдання
ВСТУП ДО ПОЕМИ “РУСЛАН І ЛЮДМИЛА” – ОЛЕКСАНДР ПУШКІН
Про назву концтабору Бухенвальд – Альфред МАРГУЛ-ШПЕРБЕР 1898-1967
Евангельские эпизоды романа Чингиза Айтматова “Плаха”
Відкрита книга РОМАН “ЗЛОЧИН І КАРА”
Природа і людина у “Кримських сонетах” А. Міцкевича
ХУДОЖНІЙ СВІТ ВІЛЬЯМА ТЕККЕРЕЯ
Пророчество поэта А. Блока
Життєвий і творчий шлях поета – ДЖОРДЖ БАЙРОН. “ДОРОГОЮ СЛАВИ І ЧЕСТІ”
Життєвий і творчий шлях відомого колумбійського письменника Габріеля Гарсії Маркеса
Жага мандрів, порив до волі, гостре відчуття самотності – провідні настрої лермонтовської поезії (за віршами “Три пальми”, “Хмари”, “Вітрило”)
Трагизм поэмы А. Ахматовой “Реквием”
Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого впродовж навчального року
“Одухотворення” світу у п’єсі Моріса Метерлінка “Синій птах”
Символічний зміст назви повісті О. Гріна “Пурпурові вітрила”
Міфологія Стародавнього Єгипту – МІФИ РІЗНИХ НАРОДІВ ПРО ВИНИКНЕННЯ СВІТУ
ДЖОН КІТС – ОСКАР УАЙЛЬД
Моє ставлення до поезії С. Єсеніна
Множинність потрактувань свободи волі у драмі П. Кальдерона “Життя-це сон”. Опозиція “бути” і “здаватися” у драмі як барокова дилема
ХУДОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТЕРАТУРА КАК ЧАСТЬ МИРОВОЙ КУЛЬТУРЫ – ВВЕДЕНИЕ
Образ России и народа в поэме Н. В. Гоголя “Мертвые души”
Расін “Федра”
Коли повернеться ангел? (За новелою Г. Маркеса “Стариган з крилами”)
“Нова Елоїза” – роман про чисте почуття, свободу особистих взаємин
Анализ стихотворения Ф. И. Тютчева “Есть в осени первоначальной…”
Проблема виховання у романі Діккенса “Пригоди Олівера Твіста”
МИКОЛА ГОГОЛЬ – “ЖИВІТЬ ЯКОМОГА ВЕСЕЛІШЕ…”
Кутузов и Наполеон
МАНДРИ ГУЛЛІВЕРА – ДЖОНАТАН СВІФТ (1667-1745)
“Ты навсегда в ответе за всех, кого приручил” (по сказке “Маленький принц”)
Восприятие мира ребенка взрослым в рассказе И. Бунина “Цифры”
“Сильнішою, ніж вона є, я не можу її зробити!” (за казкою Г. К. Андерсена “Снігова королева”)
Образ Анни Кареніної і головний конфлікт роману – ГОЛОВНІ ОБРАЗИ РОМАНУ “АННА КАРЕНІНА”
Визначте, як викривається сучасна А. Чехову дійсність в оповіданнях “Хірургія”, “Хамелеон”, “Смерть чиновника”
ОСТРІВ СКАРБІВ – Роберт Луїс Стівенсон (1850-1894)
Життя Скруджа (за твором Ч. Діккенса “Різдвяна пісня у прозі”)
Мольєр (1622-1673) – КЛАСИЦИЗМ ЯК ЛІТЕРАТУРНИЙ НАПРЯМ
“Маленький принц”
Основные темы и проблемы в романе “Мастер и Маргарита”
МИХАИЛ ЛЕРМОНТОВ (1814-1841)
Поет – бездомний корабель в океані життя (Вірш “П’яний корабель” Артюра Рембо)
Трагедія і торжество кохання (За трагедією В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”)
Олександр Пушкін “До моря”, “Я вас любив…”, “Я мить чудову пам’ятаю…”, “Я пам’ятник собі поставив незотлінний”, “Євгеній Онєгін”
Філософський повчальний зміст повісті Гоголя “Страшна помста”
РОБЕРТ ШЕКЛИ (1928-2005) – ИЗ СОКРОВИЩНИЦЫ МИРОВОЙ ФАНТАСТИКИ
Образ автора в поэме Н. В. Гоголя
“ЧУМА” – Альбер КАМЮ (1913-1960) – З ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст
Література другої половини XX ст
“СКІФИ” – Олександр БЛОК (1880-1921) – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
Європейська модерністська проза першої половини XX ст. Життєвий і творчий шлях австрійського письменника Франца Кафки. Оповідання “Перевтілення”
Мир иллюзий и мир страданий в пьесе М. Горького “На дне”
ПРИГОДИ ТОМА СОЙЄРА – МАРК ТВЕН
Семен Мармеладов – МАРМЕЛАДОВИ ТА ІНШІ ПЕРСОНАЖІ РОМАНУ
“Они сошлись…” (Онегин и Ленский в романе А. С. Пушкина “Евгений Онегин”)
Самый необыкновенный персонаж поэмы А. С. Пушкина “Руслан и Людмила”
Зображення людини у драмі “Життя – це сон” – П’ЄСА П. КАЛЬДЕРОНА “ЖИТТЯ ЦЕ СОН” ЯК УТІЛЕННЯ СВІТОГЛЯДНИХ І ХУДОЖНІХ ПРИНЦИПІВ БАРОКО
Літературний процес – ДОБА РЕАЛІЗМУ В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ
Смысл конфликта Базарова и братьев Кирсановых
Жульєн Сорель, його характер і доля
Ірвін Шоу
Конфлікт між ідеалом та дійсністю – центральна проблема роману Мігеля Сервантеса “Хитромудрий гідальго Дон Кіхот Ламанчський”
Как купец Калашников постоял за свою честь
Розвиток модернізму в літературі XX століття
Народної мудрості джерело (Твір на тему прислів’я)
Художній час і простір літератури реалізму – ДОБА РЕАЛІЗМУ В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ
“Рукописи не горят” (по роману М. А. Булгакова “Мастер и Маргарита”)
Кутузов і Наполеон – Скарбниця філолога РОМАН-ЕПОПЕЯ “ВІЙНА І МИР”
Новаторство А. С. Грибоедова в комедии “Горе от ума”
Скарбниця філолога РОМАН “ВЕЛИКІ СПОДІВАННЯ”
ПЕЧАЛЬ НА ЯШМОВОМУ ГАНКУ – Лі Бо (701-762)
Л. М. Толстой. Життєвий і творчий шлях письменника, його творчість як найповніший вияв можливостей реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки митця
РЕЙ БРЭДБЕРИ (1920-2012) – ИЗ СОКРОВИЩНИЦЫ МИРОВОЙ ФАНТАСТИКИ
Модернізм і авангардизм
Фауст і Мефістофель – ОБРАЗ ФАУСТА ЯК УТІЛЕННЯ ДИНАМІЗМУ НОВОЇ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЦИВІЛІЗАЦІЇ. ПРОВІДНІ ОБРАЗИ ТРАГЕДІЇ
Тема пошуку у п’єсі Метерлінка “Синій птах”
С. Лем – представник філософської фантастики
Проаналізуйте роман О. Пушкіна “Євгеній Онєгін” в аспекті взаємодії романтизму і реалізму
Драматична доля хлопчика Мотла (за оповіданням Шолом-Алейхема)
“М. В. Ломоносов – первый наш университет”
Конфликт двух эпох в комедии “Горе от ума”
Бароко в різних видах мистецтва – БАРОКО ЯК ПЕРШИЙ ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКИЙ НАПРЯМ
Над чим сміється Мольєр у комедії “Міщанин-шляхтич”
Новаторство Шарля Бодлера – ТВОРЧА ІСТОРІЯ ЗБІРКИ “КВІТИ ЗЛА” – ШАРЛЬ БОДЛЕР
П’єса Грибоєдова “Горе від розуму” – комедія чи трагедія? – ОЛЕКСАНДР ГРИБОЄДОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Антична література – колиска європейських літератур
Світязь (1820-1821) – Адам МІЦКЕВИЧ 1798-1855
Образ вишневого сада – центральный образ пьесы А. П. Чехова
Основные мотивы лирики М. Цветаевой
Що дало мені прочитання роману Л. Толстого “Війна і мир”
Маркіз де Сад. – французький письменник, філософ, політичний діяч
Такий різний Маяковський
“Невже усе зводиться до грошей?” (За повістю О. Бальзака “Гобсек”)
Сміх А. П. Чехова в оповіданні “Товстий і тонкий”
Головне в житті – бути Людиною (за оповіданням Д. Лондона “Жага до життя”)
Памятник литературному герою (И. С. Тургенев “Ася”)
X. КОРТАСАР. “ГРА В КЛАСИКИ”. МАНІАКАЛЬНИЙ ПОШУК ОСОБИСТІСТЮ ПРИЧИН СПРАВЖНОСТІ ЖИТТЯ
ПІДСУМКИ РОКУ: ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО
Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї роману Ф. Достоєвського “Злочин і кара”
ОСТАННІЙ ДЮЙМ – СИЛА ЛЮДСЬКОГО ДУХУ – ЧАСТИНА ТРЕТЯ ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Аналіз літературно-художнього твору
Комедия А. С. Грибоедова “Горе от ума” как политическая комедия
РЕДЬЯРД КІПЛІНГ (1865-1936) – МИСТЕЦТВО БУТИ ЛЮДИНОЮ
Изображение дворянства в комедии Д. И. Фонвизина “Недоросль”
Смысл названия комедии “Горе от ума”
ВІРШІ, ОПАЛЕНІ ВОГНЕМ ВІЙНИ
Усмішка (1952) – Рей БРЕДБЕРІ 1920-2012
Боротьба до останнього дюйма в оповіданні Джеймса Олдріджа “Останній дюйм”
“Осучаснення” античного міфа про Галатею і Пігмаліона в п’єсі Б. Шоу
Яку правду розказав Ж. де Лафонтен у байці “Зачумлені звірі”?
“Жити для інших…” Духовні шукання Андрія Болконського і П’єра Безухова – Скарбниця філолога РОМАН-ЕПОПЕЯ “ВІЙНА І МИР”
Роберт ШЕКЛИ (1928-2005)
Тарас Бульба – герой повісті М. В. Гоголя
ЗОЛОТИЙ ЖУК – ЗАЧАРОВАНИЙ ТАЄМНИЦЯМИ
Мої враження від поезії Мацуо Басьо KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ – ПРИРОДА I ЛЮДИНА
ВОЛОДИМИР КОРОЛЕНКО – ЯК ПЕРЕМОГТИ ЛИХУ ДОЛЮ
Айзек Азімов – американський письменник – фантаст
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ – ПРИРОДА I ЛЮДИНА
Визначте особливості романтизму як художнього напряму, його витоки та естетичні принципи. Специфіка романтичного світосприйняття. Основні течії в романтизмі
“Сила – в її серці” (образ Герди у казці Г. К. Андерсена “Снігова королева”)
Порівняльна характеристика образів Онєгіна і Тетяни
Романтизм і реалізм: відмінні риси – ДОБА РЕАЛІЗМУ В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ
Произведение Грибоедова “Горе от ума” – комедия или трагедия?
Контрольна робота за темами: “Поети “срібної доби” російської поезії (О. Блок, А. Ахматова, Б. Пастернак)”, “Література другої половини XX ст. (Б. Брехт “Життя Галілея””)
Втілення принципів символістської драми у п’єсі М. Метерлінка “Синій птах”
ЛЮБОВЬ К ЖИЗНИ – ДЖЕК ЛОНДОН (1876-1916)
Основні теми і мотиви лірики М. Ю. Лермонтова
Проблема воспитания истинного гражданина в комедии Д. И. Фонвизина “Недоросль”
Мої роздуми над образом Прометея
МЕНЕ ВБИТО ПІД РЖЕВОМ – ОЛЕКСАНДР ТРИФОНОВИЧ ТВАРДОВСЬКИЙ (1910-1971)
ПАУЛЬ МААР
Вечные проблемы человечества в рассказе И. А. Бунина “Господин из Сан-Франциско”
ЗИМА-ЧАРІВНИЦЯ – ТУВЕ ЯНСОН
НОЧЬ ПЕРЕД РОЖДЕСТВОМ – Николай Васильевым ГОГОЛЬ (1809-1852)
Моє ставлення до головної героїні “Лялькового дому”
Мать и дочери Ларины
МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ – Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944)
Античність – взірець для наслідування для класицистів
Проблема відповідальності особистості за свою долю в романі І. О. Гончарова “Обломов” – ІВАН ГОНЧАРОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Ернст Теодор Амадей Гофман “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер”
Генрі ЛОНГФЕЛЛО 1807-1882
“Частка Цахеса присутня, можливо, в кожному в нас”
Лука и Сатин в драме Горького “На дне”
Проаналізуйте поєднання фантастичного і реального в повісті-казці Е. Т. А. Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Циннобер”. Розкрийте метафоричний зміст казки
Гамлет – ідеальний герой свого часу
Роберт Льюїс Стівенсон
Фантастика як різновид художньої літератури
“Роман-трагедія” – Відкрита книга РОМАН “ЗЛОЧИН І КАРА”
Алегоричний зміст поеми “Божественна комедія” Дайте Аліг’єрі
Образ Софьи в комедии А. С. Грибоедова “Горе от ума”
“Торгує той дрібними почуттями, хто серце всім на показ відкрива” (В. Шекспір)
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – Б. БРЕХТ, А. КАМЮ, Е. ХЕМІНГУЕЙ – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ
Філософія історії – Скарбниця філолога РОМАН-ЕПОПЕЯ “ВІЙНА І МИР”
Багатозначність назви твору – ЖІНОЧІ ОБРАЗИ РОМАНУ
ЖУЛЬ ВЕРН – ДАНІЄЛЬ ДЕФО
Романтичний світ раннього Блока
Ствердження в образі Андрія Соколова перемоги людяності та відповідальності за долю Батьківщини (за повістю Михайла Шолохова “Доля людини”)
Тема людської пам’яті в оповіданні Генріха Белля “Подорожній, коли ти прийдеш у спа…”
Война – просто трудная работа (по поэме А. Т. Твардовского “Василий Теркин”
Творча історія – ЗЛОЧИН І КАРА”
Тема России – “возлюбленной матери” – в одах Ломоносова
“Моє серце в верховині і душа моя…” (1789) – Роберт БЕРНС 1759-1796
ОБРАЗ СВІТУ В СЛОВІ ЯВЛЕНИЙ
Що я відкрив для себе в давньокласичній східній поезії (На прикладі творів Омара Хайяма та Нізамі Гянджеві)
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – МОЛЬЕР. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. “МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ”
Євгеній Онєгін – син своєї епохи – ОЛЕКСАНДР ПУШКІН ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Гроші як рушійна сила і фатум суспільства у романі О. де Бальзака “Батько Горіо”
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – ВОЛЬТЕР, Й. В. ГЕТЕ, Ф. ШІЛЛЕР – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ XVIII СТОЛІТТЯ. ПРОСВІТНИЦТВО