Смысл названия поэмы Н. В. Гоголя “Мертвые души”
Дедал та Ікар – ГРЕЦЬКІ МІФИ
ГЕРОЇЧНІ ПІСНІ І БАЛАДИ
Протест против унижения человеческой личности в пьесе А. Островского “Бесприданница”
Микола Гоголь
Життєвий і творчий шлях ірландського письменника-модерніста Джеймса Джойса. Характерні ознаки його поетики: “потік свідомості”, пародійність, іронічність, інтертекстуальність
Справжній герой п’єси – народ – ФРІДРІХ ШИЛЛЕР – ВИДАТНИЙ ПРЕДСТАВНИК НІМЕЦЬКОГО ПРОСВІТНИЦТВА
Твори за повістю Миколи Гоголя “Тарас Бульба”
Роберт БЕРНС 1759-1796
“Сплін та ідеал” – ЗБІРКА “КВІТИ ЗЛА” – ШАРЛЬ БОДЛЕР
Як Тефнут покинула Єгипет – ЄГИПЕТСЬКІ МІФИ
ІЗ ДАВНЬОГРЕЦЬКИХ МІФІВ
Что мне нравится в герое Марка Твена Томе Сойере?
Композиция поэмы Н. В. Гоголя “Мертвые души”
Євген Євтушенко
За баладою Роберта Стівенсона “Вересовий мед”
Жалоба и хвала (поэтический мир Райнера Марии Рильке)
ГЕРОЇЧНИЙ ФРАНЦУЗЬКИЙ ЕПОС – ЛІТЕРАТУРА СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЄВРОПИ
“Берегите в себе человека” (по произведениям А. П. Чехова)
“Листя трави” творча історія, сенс заголовка – ЗБІРКА “ЛИСТЯ ТРАВИ” – ВОЛТ ВІТМЕН
Мої роздуми над віршем Б. Пастернака “Гамлет”
Поема Вергілія “Енеїда” як літературна обробка римських легенд про троянця Енея
ЛИЦАРЯМ XXI СТОЛІТТЯ
Почему любовь к Ольге Ильинской не смогла спасти Обломова? (из письма к подруге)
Вічна мудрість байок
Трагічні суперечності життєвого і творчого шляху М. Горького
ГАНС КРІСТІАН АНДЕРСЕН
Двійники й антиподи Родіона Раскольникова (за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”)
ОЛЕКСАНДР ТРИФОНОВИЧ ТВАРДОВСЬКИЙ (1910-1971)
Доля князя Андрія Волконського
Особливості драматичного конфлікту та моральні проблеми в драмі Генріка Ібсена “Ляльковий дім”
БАЛАДА ПРИКМЕТ – ФРАНСУА ВІЙОН (1431 чи 1432 – після 1463)
Містичний зміст твору Олександра Пушкіна “Пісня про віщого Олега”
СПІЛКА РУДИХ – ДЕТЕКТИВНИЙ ГЕНІЙ
ХАМЕЛЕОН – АНТОН ЧЕХОВ – СМІШНІ ТА ПРИКРІ “ДРІБНИЦІ ЖИТТЯ”
Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям
Образ Гордона як втілення концепції “цивілізованої людини” Просвітництва
Романтизм як світовідчуття і напрям у мистецтві
Твори на казкову тему
ПРИТЧА О ДОБРОМ САМАРЯНИНЕ – БИБЛЕЙСКИЕ ПРЕДАНИЯ И ПРИТЧИ
Ахілл і Одіссей як уособлення мужності і відваги, людського розуму (За “Іліадою” та “Одіссеєю” Гомера)
Маленький принц (1942) – Антуан де СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ 1900-1944
“Ось дерево звелось…” – Райнер Марія РІЛЬКЕ (1875-1926) – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
Класичний реалізм і його художня специфіка
Крах “недокінченої” ідеї (за романом Ф. М. Достоєвського “Злочин і покарання”) ФЕДІР ДОСТОЄВСЬКИЙ
Скоти, що володіють людьми (за комедією Д. Фонвізіна “Недоук”) – ДЕНИС ФОНВІЗІН ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Духовная деградация главного героя рассказа А. П. Чехова “Ионыч”
ПРОВАНСАЛЬСЬКІ ТРУБАДУРИ
ЯК ТВОРИВСЯ СВІТ – Слов’янська міфологія
Анализ стихотворения А. Блока “Незнакомка”
Сенс назви роману А. Камю “Чума”
Поетика реалізму – ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЛІТЕРАТУРИ ХІХ ст. РЕАЛІЗМ ЯК НАПРЯМ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЛІТЕРАТУРИ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ
Чи був Сорель колись щасливим? (За романом Стендаля “Червоне й чорне”)
Образ Чацкого в комедии А. С. Грибоедова “Горе от ума”
Проблема Добра и Зла в трагедии В. Шекспира “Гамлет”
Мотиви свободи і самотності лірики Лермонтова
Трудная победа Фильки над самим собой (К. Паустовский “Теплый хлеб”)
Особливості пригодницького роману Жюля Верна
Художні особливості поезії поетів-символістів XX століття
Парус – Михаил Юрьевич ЛЕРМОНТОВ (1814-1841) – ПОЭТИЧЕСКОЕ ОСМЫСЛЕНИЕ ДЕЙСТВИТЕЛЬНОСТИ
Ліризм прози і поезії Івана Буніна
Дивовижна подорож до Країни Чудес (за казкою Льюїса Керрола “Аліса у Країні Чудес”) ЛЬЮЇС КЕРРОЛ, М. ЦВЕТАЕВА
Причини деградації особистості (за твором Ч. Діккенса “Різдвяна пісня в прозі”)
Жіночі образи Шекcпір
НЕНАВИСТЬ ДО ДЕСПОТИЗМУ І ПРИСТРАСНЕ ПРАГНЕННЯ ЗМІНИТИ СОЦІАЛЬНИЙ ПОРЯДОК У ДРАМІ Ф. ШІЛЛЕРА “РОЗБІЙНИКИ”
ОСТАННІЙ ДЮЙМ – ДЖЕЙМС ОЛДРІДЖ (нар. у 1918 р.)
ОСВОБОЖДЕНИЕ ПРОМЕТЕЯ ГЕРАКЛОМ – ИЗ ГРЕЧЕСКОЙ МИФОЛОГИИ
ЖИЗНЬ И УДИВИТЕЛЬНЫЕ ПРИКЛЮЧЕНИЯ РОБИНЗОНА КРУЗО… – Даниель ДЕФО (1660-1731)
Образ Левіна – ГОЛОВНІ ОБРАЗИ РОМАНУ “АННА КАРЕНІНА”
ЗВІРІ ПІД ЧАС ЧУМИ1 – Жан де Лафонтен (1621-1695) – БАЙКА
Шлях до високої комедії: “Тартюф, або Облудник”, “Мізантроп”, “Донжуан”, “Скупий”
Эразм Роттердамский.(1469-1536) – Складові доктрини “християнського гуманізму”
Символика лунного света в романе М. А. Булгакова “Мастер и Маргарита”
Мій обвинувачуваний Євгеній Базаров (за романом I. С. Тургенєва “Батьки і діти”) – ІВАН ТУРГЕНЄВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Особливості поетики Бодлера – “ВЕЧОРОВА ГАРМОНІЯ” – ШАРЛЬ БОДЛЕР
Идейное и художественное богатство комедии “Горе от ума”
Чому Тетяна – “русская душою”?
Якби Ленського не було вбито на дуелі… (Роздуми про можливу долю героя)
Чацкий и Молчалин. Характер и смысл противостояния
Авторские идеалы и действительность в поэме “Мертвые души”
Илья Обломов и Ольга Ильинская
Моє відношення до Ленського – ОЛЕКСАНДР ПУШКІН ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ХАМЕЛЕОН1 – Антон Чехов(1860-1904)
НІЧ ПЕРЕД РІЗДВОМ – МИКОЛА ГОГОЛЬ – “ЖИВІТЬ ЯКОМОГА ВЕСЕЛІШЕ…”
Вершини – “ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ”
Як стають літописцями доби – Віхи життя, віхи творчості
Чарівність і повнота життя. Наташа Ростова і Мар’я Болконська – Скарбниця філолога РОМАН-ЕПОПЕЯ “ВІЙНА І МИР”
ЧОМУ ВОРОНА КАРКНУЛА? – НОВІ ПРИГОДИ В КРАЇНІ ЛІТЕРАТУРНИХ ГЕРОЇВ
Обломов и Захар в романе И. А. Гончарова “Обломов”
ЙОГАНН КРІСТОФ ФРІДРІХ ШІЛЛЕР (1759-1805)
МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ – Мольєр (1622-1673) – КЛАСИЦИЗМ ЯК ЛІТЕРАТУРНИЙ НАПРЯМ
Мій улюблений вірш О. Блока
Роль художественной детали в романе “Обломов”
ПАВУТИНКА – ПАВУТИНКА НАДІЇ
Аналіз вірша М. Лєрмонтова “На дорогу йду я в самотині”
Порівняльна характеристика Айвенго і Річарда Левове Серце (За романом В. Скотта “Айвенго”)
Образи Воланда та його почту (за твором М. Булгакова “Майстер і Маргарита”)
Драматургія німецького просвітника “Підступність і кохання”, “Вільгельм Телль” – ТВОРЧІСТЬ Ф. ШІЛЛЕРА
Публій Вергілій Марон (70-19 рр. до н. е.)
Каренін: чи має машина живу душу? – Відкрита книга РОМАН “АННА КАРЕНІНА”
Проблема гуманизма в пьесе М. Горького “На дне”
Чи потрібне людині почуття помірності? (За казкою О. Пушкіна “Казка про золоту рибку”)
Розкрийте філософські, суспільні та естетичні передумови формування реалізму ХІХ ст. Визначте характерні риси реалізму як літературно-художнього напряму
ФРАНСУА ВІЙОН (1431 чи 1432 – після 1463)
Розвінчання теорії агресивного індивідуалізму (“тварь дрожащая или право имею”) в романі Ф. Достоєвського “Злочин і кара”
“Витязь Янош” – фольклорно-казкова поема про героя з народу
Новаторство поезії Волта Вітмена
Моє відношення до Євгенія Онєгіна – ОЛЕКСАНДР ПУШКІН ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Мій улюблений міфологічний герой
ОРИГІНАЛ І ПЕРЕКЛАД
Психологічна глибина та суперечливість образу Анни Кареніної з однойменного роману Л. Толстого
Острів скарбів (1883) – Роберт СТІВЕНСОН 1850-1894
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – ЛЬЮЇС КЕРРОЛ, М. ЦВЕТАЕВА
Контрольна робота за темами: “П. Зюскінд “Запахи…””, “Сучасний літературний процес (огляд)”, “Повторення та систематизація вивченого матеріалу”
Розкрийте історію написання повісті О. де Бальзака “Гобсек”. Покажіть, у чому полягає глибина соціального аналізу, майстерність створення типових характерів у повісті. Інтерпретація образу Гобсека
Микола ГОГОЛЬ 1809-1852
Поетичний практикум. Аналізування синтетичного вияву новітніх течій і тенденцій у західноєвропейській поезії кінця XIX – початку XX ст., представленій творчістю Р. М. Рільке, Г. Аполлінера, Ф. Гарсія Лорки
Дивовижний художник Малян (за китайською народною казкою “Пензлик Маляна”)
СНАП – ЕРНЕСТ СЕТОН-ТОМПСОН
Обломов и Штольц в романе И. А. Гончарова “Обломов”
Легке дихання Ольги Мещерської (оповідання Буніна)
Образ головного героя поеми Дайте “Божественна комедія” ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКА ПОЕЗІЯ. ФРАНЦУЗЬКИЙ ГЕРОЇЧНИЙ ЕПОС. АЛІГ’ЕРІ ДАНТЕ
“Я знал одной лишь думы власть…” (по поэме “Мцыри” М. Ю. Лермонтова)
“Пісня над піснями” Шолом-Алейхема – ліричний і символічний роман про кохання
ДАВНЬОЄГИПЕТСЬКИЙ МІФ ПРО ТЕФНУТ – ЗІ СКАРБНИЦІ МІФІВ ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
“Діалектика душі” – Скарбниця філолога РОМАН-ЕПОПЕЯ “ВІЙНА І МИР”
Гомеровские и данттовские мотивы в поэме Н. В. Гоголя “Мертвые души”
Своеобразие темы любви в лирике А. А. Ахматовой
Тема любви в творчестве Блока
Світ і людина в мистецтві бароко – БАРОКО ЯК ПЕРШИЙ ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКИЙ НАПРЯМ
Свіфтівська критика людських вад у творі “Мандри… Гуллівера”
Гарольд Пінтер
ВОРОН И ЛИСИЦА – ЭЗОП (VII-VI вв. до н. э.) – БАСНИ
Гамлет
Шляхи реалізму XX ст
Герберт Джордж УЕЛЛС 1866-1946
Проблема взаимоотношений интеллигенции и народа в “Конармии” И. Э. Бабелля
Загальна характеристика англійського Відродження. Періодизація літературного процесу в Англії за доби Відродження
Роман “Євгеній Онєгін” – “Енциклопедія російського життя”
Внесок П. Бомарше в розвиток французької драматургії
Поема Анни Ахматової “Реквієм”
Схема аналізу літературно-художнього твору
Размышления о смысле человеческой жизни (рубай Омара Хайяма)
Две войны в романе “Война и мир”
Ду Фу (712-770)
“ЕМІЛІЯ ГАЛОТТІ” Г. Е. ЛЕССІНГА – ПРОТЕСТ ПРОТИ НАСИЛЛЯ ЛЮДИНИ НАД ЛЮДИНОЮ, ПРОТИ ТИРАНІЇ ЖОРСТОКИХ КНЯЗІВ
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – Я. КАВАБАТА, Г. Г. МАРКЕС – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ
Гротеск і гіпербола в романі Франсуа Рабле “Гаргантюа і Пантагрюель”
“Рукописи не горять” (М. Булгаков про роль і долю митця)
Розкрийте реальний і фантастичний план повісті Ч. Діккенса “Різдвяна пісня в прозі”
Роман Л. Толстого “Анна Кареніна” як художнє втілення “думки сімейної”. Композиція твору та система образів
НАВЧИТИСЯ ЖИТИ ГІДНО – ЧАСТИНА ТРЕТЯ ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Треба судити не за словами, а за справами (за казкою-притчею “Маленький принц”) ( Твір-мініатюра)
Система образів – Відкрита книга РОМАН “ПРИГОДИ ОЛІВЕРА ТВІСТА”
ВОЛК И ЯГНЁНОК – ЭЗОП (VII-VI вв. до н. э.) – БАСНИ
Пошуки “сучасної краси”, “видобування краси зі зла” в поезії Ш. Бодлера. Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова гармонія”
Філософське та естетичне підгрунтя класицизму – КЛАСИЦИЗМ ЯК ХУДОЖНІЙ НАПРЯМ У ЛІТЕРАТУРІ XVII СТОЛІТТЯ
ЮШКА – Андрей Платонович ПЛАТОНОВ (Климентов) (1899-1951)
ВЕЛИКИЙ РОЗІГРАШ ВЕЛИКОГО НЕВІДОМОГО – ДОБА ЛИЦАРІВ І ЛИЦАРСТВА
У пошуках відповіді на “прокляті питання” людського буття – Віхи життя, віхи творчості
Протиставлення дійсності та ідеалу у поезії Бодлера
Патріотизм балади Стівенсона “Вересковий мед”
ЛИСТІВКИ З ВИДАМИ МІСТ – ДЖИННІ РОДАРІ
Проблема становлення молодої людини в романі “Війна і мир”. Образ Миколи Ростова
Шляхетний розбійник Робін Гуд (на основі фольклорних балад про Робін Гуда)
Милосердя: норма чи поодинокий випадок? (За новелою О. Генрі “Останній листок”)
Етичні та естетичні засади соціально спрямованої лірики. Видатний російський поет М. О. Некрасов – “співець страждань народних”. Життєвий і творчий шлях письменника
Загальна характеристика літератури Франції XVIII століття
Размышления о человеке и смысле жизни в “Стихотворениях в прозе” И. С. Тургенева
“…Чем больше я вглядывался, тем яснее я видел Христа” (поэма А. А. Блока “Двенадцать”)
ПІСНЯ ПІСЕНЬ – СМАК ПЕРШОГО КОХАННЯ
Загальнолюдське значення роману Л. Толстого “Анна Кареніна”
Панорамне зображення життя суспільства у поемі Гоголя “Мертві душі”
Постмодернізм
“Друзья души моей…” (про улюблені пушкінські вірші)
Мій Маяковський
Моє розуміння філософського сенсу твору Е. Т. Гофмана “Малюк Цахес”
Визначте історію написання, особливості художньої структури, тематику і проблематику “Людської комедії” О. де Бальзака
ТУВЕ ЯНСОН
Література іспанського Ренесансу
Легенда про Гамлета з данського літопису та її переосмислення Шекспіром
Нужны ли Обломовы России?
УЛЫБКА – РЕЙ БРЭДБЕРИ (1920-2012) – ИЗ СОКРОВИЩНИЦЫ МИРОВОЙ ФАНТАСТИКИ
МІФИ ПРО ГЕРАКЛА – Джордж Байрон
Пісня про Гайавату (1855) – Генрі ЛОНГФЕЛЛО 1807-1882
Процес вивільнення людської свідомості з-під влади церковно-аскетичних догм, пробудження третього стану у романі В. Гюго “Собор Паризької Богоматері”
ВЕДИ ЯК ПАМ’ЯТКА СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Тарас Бульба – народний герой (За однойменною повістю М. Гоголя)
“Чи був щасливий мій Євгеній?” (За романом О. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін”)
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – О. БЛОК, А. АХМАТОВА, Б. ПАСТЕРНАК – “СРІБНА ДОБА” РОСІЙСЬКОЇ ПОЕЗІЇ
ПАНІ МЕТЕЛИЦЯ – ЯКОБ і ВІЛЬГЕЛЬМ ГРІММ
КРУК І ЛИСИЦЯ – Езоп (VI ст. до нашої ери) – БАЙКА
Обличение социального зла в пьесе М. Горького “На дне”
Джек Лондон (Джон Гріффіт Лондон) (1876-1916)
ОБРАЗ ФАУСТА ЯК УТІЛЕННЯ ДИНАМІЗМУ НОВОЇ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЦИВІЛІЗАЦІЇ. ПРОВІДНІ ОБРАЗИ ТРАГЕДІЇ
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – Д. ДЕФО, Ж. ВЕРН, ДЖ. ЛОНДОН, Ш. ПЕТЕФІ, Р. Л. СТІВЕНСОН
Фамусов и жизненная философия “отцов” в комедии А. С. Грибоедова “Горе от ума”
ДАНИЕЛЬ ДЕФО (1660-1731)
“Світло” і “темрява” долі Доріана Грея. Чи може краса бути “моральною” або “аморальною”?
Творчість Мольєра
Михайло Булгаков “Майстер і Маргарита”
Зневіра Р. Бредбері у майбутньому технократичної цивілізації
Базаров и его отношение к искусству (И. С. Тургенев “Отцы и дети”)
Обломов – типичный представитель поместного дворянства в дореформенной России
Моє улюблене оповідання І. Буніна
Образ антигероя и средства его создания в одном из произведений русской литературы XX века
Психологизм человеческих переживаний в поэзии Ф. И. Тютчева
“…ВІН ЖИВ, ПИСАВ, КОХАВ”
Образ митця Гренуя (за романом П. Зюскінда “Запахи”)
Почему Хлестаков – главный герой комедии Н. В. Гоголя “Ревизор”?
Ліричний герой Джорджа Байрона
АСТРІД ЛІНДГРЕН – СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ
ЛІТЕРАТУРА РОМАНТИЗМУ. ВІД РОМАНТИЗМУ ДО РЕАЛІЗМУ
Моя любимая книга – “Робинзон Крузо”
“ПІЗНАЄТЕ МЕНЕ ПО ГОЛОСУ…” – ПЕРЛИНИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРНОЇ БАЛАДИ
Верный и храбрый витязь Руслан (по поэме А. С. Пушкина “Руслан и Людмила”)
Тематика поезії Вітмена – “ПІСНЯ ПРО СЕБЕ” – ВОЛТ ВІТМЕН
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ – ПРИРОДА I ЛЮДИНА
Идейно-художественное своеобразие поэзии Ф. И. Тютчева
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКА ПОЕЗІЯ. ФРАНЦУЗЬКИЙ ГЕРОЇЧНИЙ ЕПОС. АЛІГ’ЕРІ ДАНТЕ
Образ Тараса Бульбы – воплощение ратного духа запорожцев
Сміхова стихія у романі Гаргантюа та Пантагрюель. Реабілітація матеріально-чуттєвого світу з точки зору карнавалізації Бахтіна
Відображення національної етики та естетики в повісті Кавабата Ясунарі “Тисяча журавлів”
Чи можна вважати “аморальною” книгою роман “Портрет Доріана Грея”? (Твір-роздум) Е. ЗОЛЯ, О. ВАЙЛЬД
Образ Журдена – ОБРАЗНА СИСТЕМА КОМЕДІЇ “МІІДАНИН-ШЛЯХТИЧ”
ДОЛЯ ЛЮДИНИ – МИХАЙЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ ШОЛОХОВ 1905-1984)
Що таке людська гідність? (за романом Ч. Діккенса “Домбі та син”) ЧАРЛЗ ДІККЕНС
Проблема сімейного щастя в драмі Г. Ібсена “Ляльковий дім” ГЕНРІК ІБСЕН
Своєрідність поезії Бодлера – ТРАГІЧНА СКЛАДНІСТЬ І СУПЕРЕЧЛИВІСТЬ СВІТОГЛЯДУ ТА ЕСТЕТИЧНІ ПОГЛЯДИ ШАРЛЯ БОДЛЕРА – ШАРЛЬ БОДЛЕР
Звукові та зорові асоціації – основа для створення образів поезії “Гітара” Ф. Г. Лорни
З ЛІТЕРАТУРИ РОМАНТИЗМУ (XIX ст.) – УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
ДЖАУФРЕ РЮДЕЛЬ
“Друзья мои, прекрасен наш союз!” (тема дружбы в лирике А. С. Пушкина)
СУЧАСНИЙ ПРОЦЕС. СПІВВІДНОШЕННЯ І ВЗАЄМОДІЇ РІЗНИХ СТИЛІВ, НАПРЯМКІВ І ТЕЧІЙ
“Онєгінська” строфа – “ЄВГЕНІЙ ОНЄГІН” – РОМАН У ВІРШАХ
Проаналізуйте як цикл романтичну збірку повістей М. Гоголя “Вечори на хуторі біля Диканьки”. Визначте, як розкривається романтика українських легенд та казок в “українських” повістях Гоголя
Моє розуміння вірша О. Пушкіна “Пророк”
АЛЬПІЙСЬКА БАЛАДА – СИЛА ЛЮДСЬКИХ ПОЧУТТІВ ПРОТИ СИЛИ ВІЙНИ
Головні життєві цінності у казці Антуана де Сент-Екзюпері “Маленький принц”
Уславлення дитинства в творі А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”
Засудження людських вад у байках Івана Крилова
Запорозький козак Тарас Бульба
УЗАГАЛЬНЮЄМО ВИВЧЕНЕ ЗА РІК
ПЛАНИ – KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ – ПРИРОДА I ЛЮДИНА
Губительный путь в высшее общество (по роману Стендаля “Красное и черное”)
Сліпий музикант (1886) – Володимир КОРОЛЕНКО 1853-1921
Казка – батьківщина почуттів (Г. К. Андерсен “Снігова королева”)
Булат Окуджава
Романтичні й реалістичні тенденції в російській літературі першої третини XIX ст
Е. Золя “Кар’єра Ругонів”. Шлях сім’ї Ругонів до багатства та влади. Сюжет
Відродження (Ренесанс) як доба в європейській літературі
ПІГМАЛІОН – З ДАВНЬОГРЕЦЬКОЇ МІФОЛОГІЇ
Наскільки є сучасним герой Бальзака Гобсек?
ВЕДИ, БІБЛІЯ, КОРАН ЯК ПАМ’ЯТКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ Й КУЛЬТУРИ
Моє відношення до Чацького і Молчаліна – ОЛЕКСАНДР ГРИБОЄДОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Гомер (VIII-VII ст. до н. е.) – ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДАВНЬОГРЕЦЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Розкрийте ідейно-художню своєрідність новели Стендаля “Ваніна Ваніні”. Історична основа твору, суперечливість характерів героїв, теми честі і зради, вірності обраному шляху
Проблематика романа М. А. Булгакова “Мастер и Маргарита”
Розкрийте образну систему роману “Євгеній Онєгін” (Онєгін, Тетяна, Ленський, Ольга, образ міста, образ автора, образ природи та ін.)
“П”ЯНИЙ КОРАБЕЛЬ” – АРТЮР РЕМБО
Особливості жанру й композиції поеми М. Гоголя “Мертві душі” – МИКОЛА ГОГОЛЬ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Тема поэта и поэзии в творчестве Блока
Особливості духовного та економіко-політичного життя XVII століття – ІСТОРИЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ МИСТЕЦТВА В XVII СТОЛІТТІ
Дружба і любов у поемі Шота Руставелі “Витязь у тигровій шкурі”
Комічні ситуації в оповіданні О’Генрі “Вождь червоношкірих”
ШАНДОР ПЕТЕФІ
ЕЛЛІНСЬКИЙ ТЕАТР
Мої враження від “Книги пісень” Г. Гайне
Особливості комедійної творчості Кальдерона:характери та інтрига, особливості сюжетного розвитку(“Дама примара”)
Поль Верлен “Поетичне мистецтво”, “Так тихо серце плаче…”
Засудження прагнення до збагачення як основної мети життя у казці Натаніеля Готорна “Золото царя Мідаса”
Він підготував нас до свободи (за біографією Вольтера)
Панорама французького суспільства доби Реставрації: Париж – РОМАН “ЧЕРВОНЕ І ЧОРНЕ”
Кохання в ліриці О. С. Пушкіна – ОЛЕКСАНДР ПУШКІН ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
“Пейзажі душі” поезії Верлена (за поезією “Так тихо серце плаче…”)
ПЛАНИ – Я. КАВАБАТА, Г. Г. МАРКЕС – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ
“Если жизнь тебя обманет…” – как ты поступишь?
Мої роздуми над долею героїв “Вишневого саду”
Образ Хлестакова в комедии Н. В. Гоголя “Ревизор”
Актуальность образа главного героя комедии Мольера “Мещанин во дворянстве”
КАЇН ТА АВЕЛЬ – БІБЛІЯ ЯК ПАМ’ЯТКА СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – А. ЧЕХОВ, Ч. ДІККЕНС – ЛІТЕРАТУРА І МОРАЛЬНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЛЮДСТВА
РОЛЬ КНИЖКИ В СУЧАСНОМУ ЖИТТІ – СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА
Родини Ростових та Волконських
СОНЕТ 130 – Вільям Шекспір (1564-1616)
Дон Кіхот і Санчо Панса (за твором Сервантеса “Премудрий гідальго Дон Кіхот Ламанчський”)
Інтелектуальне і моральне перетворення Елізи Дулітл (За п’єсою Б. Шоу “Пігмаліон”)
Сказочное в повести Н. В. Гоголя “Ночь перед Рождеством”
Чарльз Діккенс “Пригоди Олівера Твіста”
Життя Грегора-людини (за новелою Ф. Кафки “Перевтілення”)
Специфіка вирішення теми кохання у романі О. Уайльда “Портрет Доріана Грея”. Символіка образів твору. (РМ) Дискусія “Чи можна вважати “Портрет Доріана Грея” “моральною” або “аморальною” книгою?”
АЛЕКСАНДР ПУШКИН (1799-1837)
КОНЬ С РОЗОВОЙ ГРИВОЙ – ВИКТОР АСТАФЬЕВ (1924-2001) – УРОКИ ДОБРОТЫ
Изображение города в поэме Н. В. Гоголя “Мертвые души”
“Двійники”в романі – ЗЛОЧИН І КАРА”
Жіночі образи в романі М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу”
“Матінка Кураж та її діти” Б. Брехта – драма-пересторога напередодні Другої світової війни
ПЛАНИ – В. СКОТТ
ПЛАН
Образ России в лирике А. Блока
ЖОРЖ САНД – ПИСЬМЕННИЦЯ – ФЕМІНІСТКА
Чи могло кохання врятувати доктора Старцева?
Творча спадщина Кальдерона – ПЕДРО КАЛЬДЕРОН – ВИДАТНИЙ ДРАМАТУРГ І ПОЕТ ІСПАНСЬКОГО БАРОКО
Основна проблематика комедії Мольєра “Міщанин-шляхтич”
Особливості жанру – ТРАГЕДІЯ “ФАУСТ”
Марина Цвєтаєва
Поліфонія в романі – ЗЛОЧИН І КАРА”
Багатовимірний світ Хорхе Луїса Борхеса
Роздуми про дружбу та кохання в зарубіжній літературі XX століття
Поколение “отцов” в комедии А. С. Грибоедова “Горе от ума”
Ернст Теодор Амадей Гофман
Що є краса? (За казною О. Уайльда “Хлопчик-зірка”)
Орієнтовний план аналізу ліричного вірша
Змалювання звичаїв стародавніх греків у поемі Гомера “Одіссея”
Лирика Иосифа Бродского
Підсумки роботи за рік. Літературне свято (презентація творчого проекту)
Динамізм оповіді та психологізм у зображенні персонажів у новелі Гі де Мопассана “Пампушка”
Оноре Бальзак – знавець людських пристрастей і рушійних сил суспільного розвитку
“Щоб добрим бути, я обрав жорстокість…” (Роздуми за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”)
Кохання та природа в творі Кнута Гамсуна “Пан”
АЛІСА В КРАЇНІ ДИВ – ЛЬЮЇС КЕРРОЛЛ
Живая Россия в поэме Н. В. Гоголя “Мертвые души”
Вітмен трансценденталізм – ЗБІРКА “ЛИСТЯ ТРАВИ” – ВОЛТ ВІТМЕН
Москва в комедії О. С. Грибоєдова “Горе від розуму” – ОЛЕКСАНДР ГРИБОЄДОВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Критика российской действительности в пьесе М. Горького “На дне”
ТРИ ПАЛЬМЫ – МИХАИЛ ЛЕРМОНТОВ (1814-1841)
ЧАЙКА ДЖОНАТАН ЛІВІНГСТОН – Бах Річард (народився у 1936 році) – ЛІТЕРАТУРА XX-XXI СТОЛІТТЯ
Л. Толстой – майстер зображення внутрішнього стану героїв
Гімн людині-трудівнику у романі Дефо “Життя й незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо”
Розкрийте тему знедолених та проблему виховання в романі Ч. Діккенса “Пригоди Олівера Твіста”
Моє ставлення до головного героя роману Марка Твена “Пригоди Тома Сойєра”
Життєвий шлях Мольєра, витоки його творчості
Різні редакції та місце повісті “Гобсек” у творчому доробку Бальзака – КОМПОЗИЦІЯ ТА РІЗНІ РЕДАКЦІЇ ПОВІСТІ, ПОЄДНАННЯ В НІЙ ЕЛЕМЕНТІВ РЕАЛІЗМУ Й РОМАНТИЗМУ
Життєвий і творчий шлях французького письменника Альбера Камю; його філософські та естетичні погляди. А. Камю й екзистенціалізм
Олександр БЛОК (1880-1921) – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
Початок шляху – ОЛЕКСАНДР ПУШКІН – ВЕЛИКИЙ РОСІЙСЬКИЙ ПОЕТ
Історія Англії очима видатного романіста Вальтера Скотта (За романом “Айвенго”)
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОВІДНИХ ШЛЯХІВ РОЗВИТКУ ПОЕЗІЇ СЕРЕДИНИ XIX ст
АЙВЕНГО – ВЕЛИКИЙ РОЗІГРАШ ВЕЛИКОГО НЕВІДОМОГО – ДОБА ЛИЦАРІВ І ЛИЦАРСТВА
ПІСТРЯВА СТРІЧКА – ДЕТЕКТИВНИЙ ГЕНІЙ
Утопічні імпульси Дон Кіхот
СВІТЯЗЬ – “ПІЗНАЄТЕ МЕНЕ ПО ГОЛОСУ…” – ПЕРЛИНИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРНОЇ БАЛАДИ
Мои размышления над страницами комедии “Горе от ума”
Тарас Бульба і його сподвижники
Шандор Петефі (1823-1849)
СТВОРЕННЯ СВІТУ – Міфологія Давнього Китаю
ДАВНЬОІНДІЙСЬКИЙ МІФ ПРО СТВОРЕННЯ НОЧІ – ЗІ СКАРБНИЦІ МІФІВ ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
Герої Лермонтова на картинах Врубеля
Матильда де Ла-Моль – ЖІНОЧІ ОБРАЗИ РОМАНУ
Головні герої роману – “ЄВГЕНІЙ ОНЄГІН” – РОМАН У ВІРШАХ
СЛОВНИК ТЕРМІНІВ І ПОНЯТЬ
З чого і з кого сміється А. П. Чехов?
Творчість Кальдерона як центральне художнє явище іспанського театру ХVII ст. “Життя це сон” як естетизація етико-філософських уявлень бароко про світ і людину
Чарльз ДІККЕНС 1812-1870
Символізм як літературний напрям останньої третини ХІХ – початку ХХ століття. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів
Краса врятує світ, якщо світ врятує красу (за новелою Рея Бредбері “Усмішка”)
Роман Ф. Достоєвського “Злочин і кара” як утілення нового поліфонічного типу художнього мислення
Життєвий і творчий шлях американського письменника Ернеста Хемінгуея. Особливості його поетики й стилю
“Пісня про Роланда”
“Я блукаю і кличу душу свою” (В. Вітмен)
ІМЕННИЙ ПОКАЖЧИК
К. РАНСМАЙР. “ОСТАННІЙ СВІТ”. ПОСТМОДЕРНІСТСЬКА СИТУАЦІЯ ЗНИКНЕННЯ КНИГИ ТА ЇЇ АВТОРА. ХУДОЖНІЙ ЧАС І ПРОСТІР, СИМВОЛІКА ОБРАЗІВ
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – Ф. КАФКА, ДЖ. ДЖОЙС, М. БУЛГАКОВ – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ
Згубна влада грошей за повістями Оноре де Бальзака “Гобсек” і “Євгенія Гранде” ОНОРЕ ДЕ БАЛЬЗАК
История любви, рассказанная А. Блоком
“Людська комедія” – енциклопедія життя Франції першої половини – “ЛЮДСЬКА КОМЕДІЯ”: ТВОРЧА ІСТОРІЯ, СТРУКТУРА ТА ХУДОЖНЯ СВОЄРІДНІСТЬ
Романтизм у Німеччині
О. де Бальзак. Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу “філософа та скнари” Гобсека
Зимнее утро – Александр Сергеевич ПУШКИН (1799-1837) – ПОЭТИЧЕСКОЕ ОСМЫСЛЕНИЕ ДЕЙСТВИТЕЛЬНОСТИ
Поэзия и трагедия любви в рассказе И. А. Бунина “Темные аллеи”
Сутність опору Беранже (за п’єсою Е. Йонеско “Носороги”)
П’ятнадцятирічний капітан (1877-1878) – Жуль ВЕРН 1828-1905
АМЕРИКАНСЬКА ПОЕЗІЯ ТРАНСЦЕНДЕНТАЛІЗМУ. УОЛТ УЇТМЕН
ІНДІЙСЬКА НАРОДНА КАЗКА
Любов (1794) – Роберт БЕРНС 1759-1796
Володимир Висоцький
РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА – Вільям Шекспір (1564-1616)
Чим приваблює мене знаменитий детектив Шерлок Холмс? (Конан Дойль)
РОБІНЗОН КРУЗО – Даніель Дефо (1660 або 1661-1731)
Ліричний герой поезій P. M. Рільке
Роберт Луїс Стівенсон (1850-1894)
Як поводитися, щоб тебе поважали? (За казкою братів Грімм “Пані Метелиця”)
Героизм русских людей в Отечественной войне 1812 год (М. Ю. Лермонтов “Бородино”)
ВЕРЕСОВИЙ ТРУНОК – РОБЕРТ ЛЬЮЇС СТІВЕНСОН (1850-1894)
РОБЕРТ ЛЬЮЇС СТІВЕНСОН – ВІДКРИВАЧ ОСТРОВІ ДУХОВНИХ СКАРБІВ
Потворне і прекрасне у повісті-казці Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Цинобер”
Притча о блудном1 сыне – БИБЛЕЙСКИЕ ПРЕДАНИЯ И ПРИТЧИ
Якої мудрості навчає давньогрецький байнар Езоп?
Художественные особенности романа И. А. Гончарова “Обломов”
Висміювання самоправності й догідництва в оповіданні А. П. Чехова “Хамелеон”
Палке, грізне, бунтарське серце (за романом І. С. Тургенєва “Батьки і діти”) – ІВАН ТУРГЕНЄВ ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ВОРОНА И ЛИСИЦА – ИВАН КРЫЛОВ (1769-1844) – БАСНИ
Філософсько-естетичні та моральні проблеми роману Оскара Уайльда “Портрет Доріана Грея”
За оповіданням Джека Лондона “Жага до життя”
Роль ліричних відступів у романі О. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін”
Отзыв о рассказе Д. Олдриджа “Последний дюйм”
Інтелектуальна сатира в творчій спадщині Італо Кальвіно
ЗАГАДКИ – СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА
ПЛАНИ – ДЖ. KITC, Й. В. ГЕТЕ, Г. ГЕЙНЕ, Е. СЕТОН-ТОМПСОН, ДЖ. Р. КІПЛІНГ, АЛКМАН, М. ЛЕРМОНТОВ, МАЦУО БАСЬО, Ф. ТЮТЧЕВ – ПРИРОДА I ЛЮДИНА
Життєвий і творчий шлях російського поета Бориса Пастернака. Еволюція поезії Б. Пастернака
Тарас Бульба – герой повести Н. В. Гоголя
Мужній і шляхетний лицар Айвенго
Бах Річард (народився у 1936 році) – ЛІТЕРАТУРА XX-XXI СТОЛІТТЯ
Проблематика и герои одного из рассказов И. А. Бунина
Губернское общество в поэме Н. В. Гоголя “Мертвые души”
Спільні образи й мотиви у творчості Т. Шевченка та Ф. Шиллера – ФРІДРІХ ШИЛЛЕР ТВОРИ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ПЛАНИ – P. М. РІЛЬНЕ, Г. АПОЛЛІНЕР, Ф. Г. ЛОРНА – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ
ЛІТЕРАТУРА ЯК ВИД МИСТЕЦТВА
Роздуми над сенсом життя в оповіданні М. Шолохова “Доля людини”
Жанрово-композиционное своеобразие поэмы Н. В. Гоголя “Мертвые души”
Моє сприйняття поезії Й. Бродського
“Поезія втрат Анни Ахматової”. Вірш “Сіроокий король” О. БЛОК, А. АХМАТОВА, Б. ПАСТЕРНАК – “СРІБНА ДОБА” РОСІЙСЬКОЇ ПОЕЗІЇ
Проаналізуйте жанр літературної казки у творчості Е. Т. А. Гофмана (“Лускунчик або мишачий король”). Визначте традиції і новаторство митця
Простежте зображення у творах Ч. Діккенса різних верств англійського суспільства, соціальних контрастів та духовних конфліктів (на прикладі романів “Пригоди Олівера Твіста”, “Домбі і син”). Визначте значення творчості письменника
Артюр Рембо “Відчуття”, “П’яний корабель”, “Голосівки”
Страшное и смешное в романе “Мастер и Маргарита”
Сила великого і справжнього мистецтва в казці Ганса Хрістіана Андерсена “Соловей”
Одинокий в семье и в мире (по новелле Ф. Кафки “Превращение”)
“ЛОРЕЛЕЯ” – Гійом АПОЛЛІНЕР (1880-1918) – З ЛІТЕРАТУРИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ
Історичний роман
Неоднозначна повісті “Гобсек” – ПОВІСТЬ “ГОБСЕК”
Бесіда з позакласного читання за твором Гі де Мопассана “Пампушка”
Загальна характеристика першого періоду творчості Шекспіра. Любовно-авантюрна комедія Шекспіра: особливості поетики та тематики
“На севере диком стоит одиноко…” (по стихотворению М. Ю. Лермонтова и картине И. И. Шишкина)
Роки південного заслання – ОЛЕКСАНДР ПУШКІН – ВЕЛИКИЙ РОСІЙСЬКИЙ ПОЕТ
Міф про Дедала та Ікара
М. Гоголь і Україна
П’ЯТНАДЦЯТИРІЧНИЙ КАПІТАН – ЖУЛЬ ВЕРН – ДАНІЄЛЬ ДЕФО
Неоднозначність образу Гобсека в однойменній повісті Оноре Бальзака
Лист лицарю Делоржу (за баладою Ф. Шіллера “Рукавичка”)
Сравнительная характеристика Остапа и Андрия (Н. В. Гоголь “Тарас Бульба”)
З ЛІТЕРАТУРИ ПРОСВІТНИЦТВА – УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Вечный спор Иешуа с Пилатом (по роману М. А. Булгакова “Мастер и Маргарита”)
“Лишний” ли человек Онегин?
Композиционное и идейное своеобразие рассказа М. Горького “Старуха Изергиль”
СЛІПНИ МУЗИКАНТ – ВОЛОДИМИР КОРОЛЕНКО – ЯК ПЕРЕМОГТИ ЛИХУ ДОЛЮ
Тема воспитания в романе Ч. Диккенса “Дэвид Копперфилд”
ЧАРЛІ І ШОКОЛАДНА ФАБРИКА – РОАЛЬД ДАЛ
ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ТЕМ – Т. А. ГОФМАН, ДЖ. БАЙРОН, Г. ГЕЙНЕ, А. МІЦКЕВИЧ
Яку проблему порушує А. Чехов оповіданні “Хамелеон”? А. ЧЕХОВ, Ч. ДІККЕНС – ЛІТЕРАТУРА І МОРАЛЬНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЛЮДСТВА
Образи аристократів – ОБРАЗНА СИСТЕМА КОМЕДІЇ “МІІДАНИН-ШЛЯХТИЧ”
Внесок письменника у розвиток жанру балади – ТВОРЧІСТЬ Ф. ШІЛЛЕРА
Альпійська балада (1963) – Василь БИКОВ 1924-2003
Життєвий і творчий шлях – ВОЛТ ВІТМЕН
Проблема нравственного выбора в трагедии В. Шекспира “Гамлет”
(КР) Контрольна робота з теми “Традиції та новаторські зрушення в поезії на межі ХІХ-ХХ століть”
Лицемірство – “мистецтво, до якого вдаються безсилі люди”
ХАЙКУ – МАЦУО БОСЬО
НАТУРАЛІЗМ У ФРАНЦУЗЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ. ЕМІЛЬ ЗОЛЯ
У чому секрет довголіття байки (Крилов Іван)
Чи можна назвати Сантьяго щасливою людиною? (за повістю Хемінгуея “Старий і море”)
У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ
“Двійники” Раскольникова – Відкрита книга РОМАН “ЗЛОЧИН І КАРА”
“Жди мене…” (1941) – Костянтин СИМОНОВ 1915-1979
КОМЕТА ПРИЛІТАЄ – ТУВЕ ЯНСОН
Зображення боротьби за незалежність у “Пісні про Правду” Р. Рільке
Мій улюблений герой Василь Тьоркін
БАЛАДА ЯК ЖАНР ФОЛЬКЛОРУ ТА ЛІТЕРАТУРИ
ТВОРЧІСТЬ ОНОРЕ ДЕ БАЛЬЗАКА
Мятежный дух лирики Лермонтова
Помещики в поэме Н. В. Гоголя “Мертвые души”
ХЛІБОРОБОВІ ДІТИ – ЕЗОП
Сторінками історії літератури ПАНОРАМА ФРАНЦУЗЬКОЇ ПРОЗИ СЕРЕДИНИ ХІХ ст
Життєвий шлях і періоди творчості Ж. Расіна. Естетичні погляди драматурга – ФРАНЦУЗЬКА ЛІТЕРАТУРА XVII СТ. П. КОРНЕЛЬ, Ж. РАСІН
Сон Тетяни і його значення в романі О. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін”
Простежте особливості творчого доробку У. Уїтмена. Розкрийте вплив трансценденталізму на формування світогляду поета
ІЗ ВЕД – ВЕДИ, БІБЛІЯ, КОРАН ЯК ПАМ ЯТКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ Й КУЛЬТУРИ
Неоднозначність образу головного героя твору Бертольда Брехта “Життя Галілея”. Інтелектуальний характер драми
Художні напрями доби Просвітництва
Багатогранність поглядів Д. Дідро, їх відгомін у творчості французького просвітника
Золотое сердце России мерно бьется в груди моей
Патрік Джуліан Барнс
Проблематика твору – ТРАГЕДІЯ “ФАУСТ”
Поэтический мир Иосифа Бродского
“РОДИ́ЛАСЬ ВЧОРА ТИ” – Луїс де Гонгор (1561-1627)
Патрік Зюскінд “Запахи. Історія одного вбивці”. Образ Гренуя та його літературні прототипи
Тема добра і зла в романі Булгакова “Майстер і Маргарита”
Трагізм долі митця (майстра). Утвердження сили творчості й кохання в долі героїв роману Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”
БІДНИЙ СТУДЕНТ – ІЗ ЛІРИКИ ВАГАНТІВ
З міфів давнього Китаю – МІФИ РІЗНИХ НАРОДІВ ПРО СТВОРЕННЯ СВІТУ
Легенда про сміливих ліктів (за баладою Р. Л. Стівенсона “Вересовий трунок”)
“Высокое косноязычье…” (о поэзии Н. Гумилева)
Система образів роману – “ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУ”
ДЖ. ФАУЛЗ. “МАГ” (“ВОЛХВ”). ІСТИННІСТЬ МАГІЧНОГО ПРОСТОРУ МИСТЕЦТВА
ІЗ ЛІРИКИ ВАГАНТІВ
САПФО – ІЗ ДАВНЬОГРЕЦЬКОЇ ЛІРИКИ
Новые способы изображения внутреннего мира человека в модернистской прозе XX столетия (по роману А. Камю “Чума”)
Смішне і страшне в оповіданні Антона Чехова “Хамелеон”
Відтворення поглядів Фрідріха Шиллера на роль мистецтва (за баладою “Івікові журавлі”)
Габріель Гарсіа МАРКЕС (нар 1928) – З ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст
Трагедія “Ромео і Джульєтта”
Вираження трагедії голокосту в поезії “Фуга смерті” Пауля Целана
ПЛАНИ – Д. ДЕФО, Ж. ВЕРН, ДЖ. ЛОНДОН, Ш. ПЕТЕФІ, Р. Л. СТІВЕНСОН
МАГІЧНА СИЛА ХУДОЖНЬОГО СЛОВА
Відкрита книга ПОВІСТЬ “ГОБСЕК”
ФРАНЦУЗЬКИЙ РОМАНТИЗМ. ВІКТОР ГЮГО
ВОВК І ЯГНЯ – Езоп (VI ст. до нашої ери) – БАЙКА
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – О. БЛОК, А. АХМАТОВА, Б. ПАСТЕРНАК – “СРІБНА ДОБА” РОСІЙСЬКОЇ ПОЕЗІЇ
АЙВЕНГО – ВАЛЬТЕР СКОТТ (1771-1832)