СУМНА ІСТОРІЯ ЖИТТЄВИХ ПРИГОД ФІГАРО У КОМЕДІЇ БОМАРШЕ “СЕВІЛЬСЬКИЙ ЦИРЮЛЬНИК”


ПРАКТИЧНИЙ КУРС

СУМНА ІСТОРІЯ ЖИТТЄВИХ ПРИГОД ФІГАРО У КОМЕДІЇ БОМАРШЕ “СЕВІЛЬСЬКИЙ ЦИРЮЛЬНИК”

План

1. . Причини звернення Бомарше до іспанських тем

2. Комедія “Севільський цирюльник”. Назва, тема, композиція

3. Образ Фігаро – втілення французького національного характеру

4. Граф Альмавіва та Розина

5. Бартоло, його характеристика

6. Інші герої комедії. Ставлення до них автора.

Завдання для підготовчого періоду

1. Підібрати і виписати цитатний матеріал для характеристики героїв.

2. Знайти в тексті дотепні вислови.

3. Скласти логічні схеми, кросворди, ребуси, тести тощо.

Література

1. Библиотека всемирной литературы. Бомарше. Комедии. – М., 1970.

2. История французской литературы. – Т. 1.

3. Назарецъ В. М. “Яка все ж таки у мене дивна доля!”. Творчий шлях Бомарше: зигзаги удачі. // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2004. – №2.- С. 47-50.

4. Писатели Франции. – М., 1964.

Інструктивно-методичні матеріали

Бомарше підсилив соціальні аспекта “високої комедії” Мольєра і отстояв право “викривати у своїх драматичних творах” всі соціальні стани. Сенс мистецтва дра­матург розумів в просвітницькому дусі як “повчання через розважання”. Найвища мета – “домогтися щастя силами розуму”.

Бомарше – майстер драматичної інтриги.

Автор

розсвітив претензії вищого класу на всебічне панування в суспільстві на­передодні революції XVII 89 року.

У передмові до першого драматичного твору “Євгенія” було вміщено “Нарис про серйозний драматичний жанр”. Письменник утверджував думку, що, на проти­вагу комедії у її чистому вигляді (лише розважали і не справляла глибокого впливу, не здатна була викликати серйозних роздумів), запропонував новий жанр – дра­му – зобразив життя таким, яким воно було насправді: близьким, зрозумілим, зна­йомим сучасникам.

Т

Р “Севільський цирюльник” (XVII 72 – перший варіант); XVII 73 – заверш.

И

Л “Одруження Фігаро” (XVII 84, 27 квітня);

0 О

Г “Злочинна мати, або Другий Тартюф” (XVII 92 – прем’єра).

1 І

Я

ПРОБЛЕМАТИКА

– місце людини в суспільстві;

– проблема честі і відданості кохання, надія, лікарювання;

– соціальна нерівність;

– мистецтво у тогочасному суспільстві. (“…республика литераторов – это ре­спублика волков, всегда готовых перегрызть друг другу горло…”)’,

– втручання людини в особисте життя іншої людини (“… если занять людей их собственным делом, то в чужие дела они уже не сунут носа”);

– влада грошей у суспільстві;

– проблема справедливості, життєвої правди (“Справедливость! Это вы между собой, холопы, толкуете о справедливости! А я – ваш хозяин, следовательно я все­гда прав!”);

– безправ’я простого народу;

– свавілля представників пануючої верхівки;

– “право сильного”;

– сенс життя, оптимізм, радість життя, насолода від кожної прожитої хвилини.



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...

СУМНА ІСТОРІЯ ЖИТТЄВИХ ПРИГОД ФІГАРО У КОМЕДІЇ БОМАРШЕ “СЕВІЛЬСЬКИЙ ЦИРЮЛЬНИК”
кассандра скорочено