Проблематика поезії І. Малковича “Свічечка букви “ї”” В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ

8 КЛАС

СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ

В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ

Проблематика поезії і. Малковича “Свічечка букви “ї””

Темою вірша є звернення до дитини – майбутнього країни, яка повинна плекати і оберігати свічечку букви “І” і серпик букви “Є”.

Поезія присвячена проблемі життєвого покликання людини, її самореалізації, збереження рідної мови. Метафора “крихітна свічечка букви “ї”” підкреслює складність останнього завдання, адже зберегти рідну мову так само важко, як уберегти

вогонь свічки від вітру. Все залежатиме від людини, її активної життєвої позиції у справі захисту рідної мови, яку потрібно починати формувати ще у дитинстві. Саме тому поет звертається до дитини, отже, до майбутніх поколінь, з закликом “захищати” її, “оберігати”, а “не покладатися тільки на солов’їв”.

Питання рідної мови відіграє дуже велику роль в становленні держави, культурною спадщиною якої вона є, і особи, від якої залежить і доля мови, і доля держави. Тому автор, поетизуючи букви українського алфавіту, яких немає в алфавіті російському, закликає дитину змалку захищати їх, таким чином ненав’язливо

виховуючи у ній почуття патріотизму, необхідності збереження культурної спадщини, святині народу – мови.

Поезія написана у формі внутрішнього монологу.

Вірш є зразком верлібру.

Ідея твору – виховання шанобливого, бережливого ставлення до рідної мови, тому що доки є мова, доти існує нація. “Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову”, – зауважила видатна поетеса сучасності Ліна Костенко.

За жанром поезія – зразок громадянської лірики.

Розкрити проблематику поезії допомагають дуже вдало підібрані художні засоби. Щоб підкреслити важливість збереження рідної мови, автор за допомогою слів у зменьшувально-пестливій формі підкреслює беззахисність мови, власну незахищеність, передає національні особливості української мови: “Долоньки, пальчики, свічечка, серпик”. Метафори (крихітна свічечка букви “І”, місячний серпик букви “є”) створюють асоціативну паралель (зберегти рідну мову так само важко, як уберегти вогонь свічки від вітру). Епітет разом з інверсією (мова солов’їна) не тільки створює художній образ, а й звертає на нього увагу. Звертання (дитино) надає віршеві щирості, наближає до читача.

За формою поезія нагадує внутрішній монолог, спрямований на самореалізацію людини. Щоб зберегти рідну мову, людина повинна бути активною, відповідальною, адже захист рідної мови – справа складна і нелегка. Але саме в цьому є життєве призначення людини.

Вірш має виразне національне спрямування і вирізняється патріотичним пафосом.

Зрозуміло, що позиція щодо цього питання автора і ліричного героя вірша співпадають. З огляду на факти біографії Івана Малковича, українського письменника та видавця, можна впевнено сказати, що він, як і ліричний герой, збереже рідну мову і допоможе нації усвідомити важливість цього завдання.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Проблематика поезії І. Малковича “Свічечка букви “ї”” В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ


вовк та ягня
Проблематика поезії І. Малковича “Свічечка букви “ї”” В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ