ПРИГОДИ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ ШОКОЛАД БОЦМАНА
Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю письменника-мандрівника Миколи Трублаїні; вчити розмірковувати над текстом, уявляти описані картини, пройматися почуттями; розвивати здатність співпереживати, мислити словесно художніми образами; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над чистомовкою
Рі-рі-рі – що ти бачиш угорі?
Рю-рю-рю – бачу ясную зорю.
Рі-рі-рі – ще що бачиш угорі?
Ря-ря-ря – небо синє, як моря.
Рі-рі-рі – ще
Ри-ри-ри – там літають комарі.
Ра-ра-ра – з комарами мошкара.
Ра-ра-ра – розбігаймось до утра!
2. Робота над скоромовкою
Соня смажила млинці,
Ось і тісто на руці.
Як з роботи прийде тато –
Хай він з’їсть млинців багато.
3. Прочитай і зрозумій!
ХТО РОЗПЛУТАЄ СЛОВА?
За струмком дзюрчить село,
Небо
В сонечко зійшло,
У ставку сплеснувся шпак,
У садку співа щупак,
Вистрибнув на півня пліт,
Кукурікнув сірий кіт,
Сіла квітка
На бджолу,
Дуб старий
Спиляв пилу…
Хто ж розплутає слова?!
Ви не зможете бува?
В. Шаройко
III.
Робота в групах. Гра “Хто краще?”
Учні в групах переказують оповідання Миколи Трублаїні “Омар” (с. 140-141):
1-ша група – від імені Яшки;
2-га група – від імені боцмана.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Дивовижні пригоди Яшки і Машки тривають. Сьогодні ми дізнаємося про ще одну витівку цих невгамовних мавпочок.
– Відгадайте загадку – і ви дізнаєтеся, на що спокусилася Машка.
– Чорна плитка,
Золота накидка,
Подарунок до свят,
Це – … (шоколад).
Фізкультхвилинка
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Опрацювання оповідання М. Трублаїні “Шоколад боцмана” (с. 141-142)
1) Гра “Передбачення”.
– Прочитайте назву оповідання.
– Спробуйте здогадатися, кому дістанеться шоколад. Чому ви так уважаєте?
2) Читання учнями зачину оповідання (с. 141).
Довідкове бюро
Каюта – житлове приміщення на кораблі для команди та пасажирів.
3) Робота в групах.
– Розгляньте малюнок і складіть продовження оповідання.
4) Гра “Хто краще?”.
Кожна група презентує складене продовження оповідання.
5) Гра “Рибки”.
Самостійне мовчазне читання учнями оповідання до кінця (с. 142).
– Що вас розвеселило?
– Які картини ви уявляли, дочитуючи оповідання?
– Якою ви уявляєте Машку на початку оповідання?
– Спробуйте описати почуття Машки в ті хвилини, коли вона сиділа на щоглі.
– Які пригоди (несподівані, непередбачені події) трапилися з Яшкою і Машкою під час морської подорожі?
2. Хвилинка творчості
Гра “Актори”
– Продемонструйте один із епізодів про неймовірні пригоди Яшки і Машки за прочитаними творами Миколи Трублаїні.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чим сподобалися вам твори Миколи Трублаїні?
– Чи хотіли б ще зустрітися з героями його творів?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Робота в групах
Уявіть себе режисерами. Як би ви побудували сценарій кінофільму за прочитаними творами Миколи Трублаїні? Яким би показали автора оповідань, яку роль йому відвели б?
ПРИГОДИ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ ШОКОЛАД БОЦМАНА
план на ли бо
ПРИГОДИ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ ШОКОЛАД БОЦМАНА