ПОРТРЕТ У ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ. ВОЛОДИМИР СЕНЦОВСЬКИЙ “БАБУСИН ОНУЧОК”

II семестр

ОПОВІДАННЯ

СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ

Урок 107. ПОРТРЕТ У ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ. ВОЛОДИМИР СЕНЦОВСЬКИЙ “БАБУСИН ОНУЧОК”

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Ти, малий, скажи малому,

Хай малий малому скаже,

Хай малий теля прив’яже.

Ар-ар-ар – кипить наш самовар.

Ор-ор-ор – ось червоний помідор.

Ир-ир-ир – мій тато командир.

Ур-ур-ур – на дереві сидить снігур.

Летить-летить їжак? (Не так!)

Летить-летить літак? (Так!)

Летить-летить шпак? …

Летить-летить мак? …

Летить-летить гава? …

Летить-летить кава? …

Летить-летить лисиця? …

Летить-летить синиця? …

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота в групах

Учні в групах розповідають складені продовження оповідання. Визначають краще оповідання. Презентують його всьому класу.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням українського письменника Володимира Сенцовського, який у своїх творах для маленьких читачів оспівує красу рідного краю, чистоту душ і теплоту сердець українців.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Прочитайте заголовок (с. 121).

– Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні?

– Чи є у вас бабуся?

– Як часто ви з нею спілкуєтеся?

– Які почуття виникли у вас після

прослуховування оповідання?

1) Довідкове бюро.

Ослінчик – переносна кімнатна лава для сидіння.

Сіни – нежила частина селянських хат і невеликих міських будинків, яка з’єднує жиле приміщення з ганком, рундуком або ділить хату, будинок на дві половини.

Пелена – нижній край одягу (плаття, спідниці).

Рундук – те саме, що ганок.

Хвацький – завзятий, запальний.

2) Читання стовпчиків слів “буксиром” за вчителем.

Ступає соковиті

Щедрому гойднувся

Волосся подвір’я

Стривожилася обмурзаний

Бешкетник клопочеться

Сусідського свариться

Фізкультхвилинка

– Назвіть головних героїв оповідання.

За командою “земля” діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою “небо” – піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову “земля” – учні очима знаходять, де вони закінчили читати.

– Як ви гадаєте, чому Андрійко запропонував бабусі вважати його внуком?

– Знайдіть у тексті опис бабусі.

– Чому автор порівнює її з маківкою?

– Розкажіть про Андрійка.

– Яким ви його уявляєте?

– Чи хотілося б вам дружити з цим хлопчиком?

– Яким зобразив хлопчика художник?

– Визначте основну думку оповідання.

– До яких учинків спонукає вас письменник?

– Опишіть зовнішність своєї бабусі, тобто створіть її усний портрет.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці?

– Хто є головним героєм цього оповідання?

– Як Андрійко ставився до старенької бабусі?

– Який висновок ви для себе зробили?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дібрати запитання за змістом оповідання.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...

ПОРТРЕТ У ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ. ВОЛОДИМИР СЕНЦОВСЬКИЙ “БАБУСИН ОНУЧОК”

паола утевська біографія