ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ. ЗАВДАННЯ З ПОЕТИЧНОЇ ЗБІРКИ


Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів за опрацьованим розділом; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати спостережливість, творчу уяву, здатність уявляти описані картини, співпереживати, мислити словесно художніми образами; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Вправи для розвитку дихання

– Задми свічку.

– Понюхай квіточку.

– Пий чай із блюдця.

– Подми на кульбабку.

– Насос.

– Годинник.

– Оближи варення на губах.

2. Робота над чистомовкою

Ло-ло-ло – весняне сонце припекло.

Ки-ки-ки – потекли уже струмки.

Чок-чок-чок – заспівав пісню шпачок.

Ні-ні-ні – рада дітвора весні.

3. Гра “Доберіть антоніми”

Темний – … (світлий);

Тихо – … (голосно);

Зустрічає – … (проводжає);

Чорний – … (білий);

Ранок – … (вечір);

Угору – … (униз);

Говорить – … (мовчить);

Сміється – … (плаче).

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Хто краще?”

Конкурс на краще виразне читання вірша Миколи Вінграновського “Грім” (с. 127).

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Який розділ ми завершили вивчати?

– Сьогодні ми повторимо вивчені твори з поетичної збірки. Перевіримо свої

знання і вміння.

V. ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Пригадай твір і його автора”

– Вертаюсь до мови тії чарівничої

І щиро бажаю, щоб вічно жили

Такі дорогі родові наші звичаї

І гнулися в нас від достатку столи. (Дмитро Білоус “Щедрий вечір”)

– Я заллю тебе водою,

Як зрівняюся з тобою,

Під ногами в тебе, хлопче,

Скоро річка захлюпоче. (Петро Осадчук “Стежка”)

– Він лине в зоряну блакить –

Над тишею дзвінкою,

За ним Чумацький

Шлях лежить,

Посипаний мукою. (Дмитро Павличко “Вітряк”)

Фізкультхвилинка

2. Гра “Повтори і пригадай”

– Як називаються вірші, у яких змальовано картини природи? (Пейзажна лірика)

– Хто написав вірш про смутну діброву? (Олена Пчілка)

– Назвіть автора вірша “На щастя”. (Дмитро Павличко)

– У яких віршах поети розповіли про дощ? (Андрій Малишко “Вихопивсь дощик поміж заграв”, Петро Осадчук “Стежка”, Микола Вінграновський “Грім”, Микола Вороний “Ущухла буря”, Вадим Скомаровський “Після грози”)

– Чи однаковий настрій цих творів? Поясніть свою думку.

– У якому вірші вечір підійшов навшпиньках (Павло Тичина “Пастелі”), а в якому – зорі ниже ниткою золотою? (Марійка Підгірянка “Вечір іде”)

– Які художні засоби вам відомі? Наведіть приклади. (Епітети, порівняння, уособлення, звукопис)

– Знайдіть у віршах Миколи Вінграновського слово, утворене самим автором. (Завовчився. “Приспало просо просеня”)

3. Гра “З’єднай твір і його автора”

А потім хмару опустив

На сад наш на щасливий

І натрусив зі сливи слив,

Щоб легше було сливі.

Андрій М’ястківський

У тім гойданні повелася путь,

Як буйний хміль по схиленій тичині,

А біля хати, при вікні одчиненім,

Жовтогарячі соняхи цвітуть.

Володимир Коломієць

Язик йому на веретені ходить,

Торохтить Солоха, наче бочка з горохом.

Микола Вінграновський

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

– Що нового дізналися?

– Чого навчилися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати запитання за змістом опрацьованого розділу (с. 110-128).



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...

ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ. ЗАВДАННЯ З ПОЕТИЧНОЇ ЗБІРКИ
праця чоловіка годує а лінь марнує