ОПРАЦЮВАННЯ КАЗКИ М. КОЦЮБИНСЬКОГО “ПРО ДВОХ ЦАПКІВ”

Мета: ознайомити учнів з казкою М. Коцюбинського; розвивати й удосконалювати техніку читання, логічне мислення, творчі та пізнавальні здібності учнів; виховувати доброту, чемність, поступливість, повагу одне до одного.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Мовленнєва розминка

1) Робота над скоромовкою.

Цап до цапа в гості йшов,

Цап дороги не знайшов.

2) Робота над чистомовкою.

Ло-ло-ло – сонечко зійшло.

Рі-рі-рі – тепло надворі.

Ра-ра-ра – весела дітвора.

Ру-ру-ру – грається у гру.

2. Читання тексту “Леся Українка” і вірша Лесі Українки “Вишеньки”

III. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (с. 148)

1. Гра “жук-буквоїд”

– Вставте букви, яких бракує.

Ц. п. к, к. з. чк.

2. Робота над загадкою

– З бородою народився,

Та ніколи не голився. (Цап)

– Сьогодні ми прочитаємо казку українського письменника Михайла Коцюбинського “Про двох цапків”.

3. Опрацювання казки М. Коцюбинського “Про двох цапків”

1) Прослуховування казки у виконанні вчителя.

– Про кого прослухали казку?

– Коли ви хвилювалися, слухаючи казку?

2) Словникова робота.

– Хоче цапок через річку перебратися, а сам не розуміє, що означає слово перебратися. (Перейти)

– Ступили цапки на кладку, а що воно таке, не знають. (Невеликий місток)

Кладка вузька, а цапки не розуміють, яка саме. (Неширока)

– Поясніть цапкам, що означає слово заждати? (Зачекати)

3) Гра “Бджілки”. Самостійне напівголосне читання оповідання учнями.

– Чи сподобалися вам цапки?

– Якими ви їх уявили? (Уперті, невиховані, нерозумні, забіяки… )

4) Читання тексту учнями “ланцюжком”.

– Які наміри були у цапків?

– Яка була кладка?

– Чим завершилася зустріч цапків?

5) Робота над ілюстрацією.

– Розгляньте ілюстрацію до казки. Який саме момент на ній зображено?

– До малюнка доберіть речення з казки.

6) Удосконалення техніки читання. Відшукування речень за початком.

– Я читатиму початок, а ви – кінцівку речення.

Така вузенька… (що тільки один може перейти, а двом тісно).

І той хоче… (через річку перебратися, і другий).

Ступили обидва… (цапки на кладку, зійшлись посередині та й ну один одного лобами та рогами бити).

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

– Яку казку читали на уроці?

– Хто її автор?

– Чого нас навчила ця казка? (Бути поступливим, розумним, не гарячкувати.)


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...

ОПРАЦЮВАННЯ КАЗКИ М. КОЦЮБИНСЬКОГО “ПРО ДВОХ ЦАПКІВ”

народні усмішки 4 клас