НАЙКРАЩИЙ У СВІТІ ЛІТУН, МАШИНІСТ І МОТОРИСТ – КАРЛСОН, ЩО ЖИВЕ НА ДАХУ. АСТРІД ЛІНДГРЕН МАЛИЙ І КАРЛСОН, ЩО ЖИВЕ НА ДАХУ

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю шведської письменниці Астрід Ліндгрен; удосконалювати навички свідомого виразного читання, сприяти засвоєнню змісту казки; вправляти учнів у виразному читанні діалогів; вчити уявляти описані картини, розмірковувати над текстом, пройматися почуттями; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Вправи для розвитку артикуляції

– Цокання язиком у ротовій порожнині.

– Набравши повітря, якнайдовше вимовити слово ні з поступовим видихом (тричі).

– “Маятник” – ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (десять разів).

– “Водолаз” – на рахунок 1-5 вдихаємо повітря, затримуємо дихання і повільно видихаємо.

– Як співає соловей? (Фіть-фіть-фіть)

– Як гуде жук? (Жу-жу-жу)

– Як шумить вітер? (Ш-ш-ш)

– Як дзижчить комарик? (Дз-дз-дз)

2. Робота над скоромовкою

ЗУБИ

У сестрички Люби

Випадають зуби.

І говорить Люба:

– Я тепер бежжуба!

Грицько Бойко

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Обличчям до обличчя”

Учні в парах повертаються одне до одного і переказують казку.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Який твір почали

вивчати на попередньому уроці?

– Хто його автор?

– З якими персонажами нам удалося зустрітися?

Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з неймовірними пригодами Малого і його вірного друга Карлсона.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання уривка твору Астрід Ліндгрен “Малий і Карлсон, що живе на даху” (с. 171-173)

1) Читання твору комбінованим способом.

– Читання за лідером (лідер голосніше читає, решта учнів – напівголосно), до слів “Ох і важко ж мати таку родину”.

– Читання “буксиром” за учителем до слів “Він підійшов до Малого й поплескав його по плечу”.

– Читання мовчки (до кінця). Гра “Губи” (учні щільно стискують губи, притуливши до них палець лівої руки так, щоб губи не могли під час читання рухатися).

2) Словникова робота.

Робота в парі

– Прочитайте у правому стовпчику тлумачення, доберіть до них відповідні слова із лівого стовпчика.

Ере

Дрібна монета у Швеції

Клапаті

Твердо пообіцяв

Глузами

Великі

Заприсягнувся

Ніжно розмовляти з ким-небудь

Воркувати

Уїдливими насмішками

3) Повторне читання тексту учнями “ланцюжком”.

– Якими ви уявляєте Малого і Карлсона?

4) Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

– Що запропонувала Малому сестра Бетан?

– Чи відразу Малий погодився на її пропозицію?

– Як йому вдалося поглузувати над Бетан?

– Як автор описує появу Карлсона? Як він звернувся до Малого?

– Як ви оцінюєте вигадку Карлсона? Які почуття вона у вас викликала?

5) Характеристика головних героїв.

– Визначте риси характеру героїв. Знайдіть підтвердження в тексті.

– Які слова можна використати для характеристики Карлсона?

Лінивий, веселий, непосидючий, невгамовний, хоробрий, спокійний, допитливий, нерішучий, хитрий, завзятий, впевнений, байдужий.

6) Читання тексту за особами.

– Знайдіть слова, які підкажуть тон і інтонацію читання (твердо відповів, хитро відповіла, невинно озвався, гаряче признався, рішуче перебив).

– Читаючи, проаналізуйте мовлення головних героїв.

– Як воно їх характеризує?

7) Робота в групі. Гра “Передбачення”.

Конкурс на найоригінальніше продовження оповідання.

2. Гра “Чи уважний ти читач?”. Тестування (додаток)

1. Астрід Ліндгрен – це:

А) видатна шведська письменниця;

Б) відома американська актриса;

В) відома німецька художниця.

2. Астрід Ліндгрен написала історії:

А) про Пеппі Довгапанчоху;

Б) про Червону Шапочку;

В) про Русалоньку.

3. Які нагороди отримала А. Ліндгрен?

А) Міжнародні Золоті медалі Г. К. Андерсена;

Б) золоту медаль про закінчення школи;

В) Велику Золоту медаль Шведської академії.

4. Завдяки чому літав Карлсон?

А) Бо мав крила;

Б) на спині у нього був пропелер;

В) він мав особистий літак.

5. Як Карлсон ставився до себе?

А) Він себе недолюблював;

Б) він постійно вихвалявся;

В) ніколи нікому про себе не розповідав.

6. Куди пішли мама й тато Малого?

А) У цирк;

Б) в кіно;

В) на роботу.

3. Робота за ілюстрацією

– Подивіться на ілюстрацію до цього твору.

– Чи можемо ми віднести її до всього твору чи до певної його частини?

– Що художник зобразив на картині?

– Які фарби обрав? Який настрій вони створюють?

– Опишіть картину, використовуючи рядки з повісті.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чи сподобався тобі твір?

– Що видалося смішним?

– Коли сумували разом з Малим?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Намалювати ілюстрації до прочитаного уривка.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...

НАЙКРАЩИЙ У СВІТІ ЛІТУН, МАШИНІСТ І МОТОРИСТ – КАРЛСОН, ЩО ЖИВЕ НА ДАХУ. АСТРІД ЛІНДГРЕН МАЛИЙ І КАРЛСОН, ЩО ЖИВЕ НА ДАХУ
василь чухліб гойдарики