НА НЕБІ СОНЦЕ… (Михайло Коцюбинський)

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у прозовому творі; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, виховувати любов до рідної землі.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Гра “Дощик”

Качка чотири яєчка знесла,

В червні вона каченят навела.

Ходить тепер вона з ними на річку,

Їсть по дорозі смачненьку суничку.

2. Артикуляційна гімнастика

– “Гойдалки”.

Посміхнутися; відкрити рот; кінчик язика за верхні зуби; кінчик язика за нижні зуби.

– “Годинник”.

Посміхнутися, відкрити рот; кінчик язика (як годинникову стрілку) переводити з одного куточка рота в інший.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “У художньому музеї”

Учні презентують свої малюнки, зачитують рядки, які вони проілюстрували.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– На сьогоднішньому уроці ми поспостерігаємо за тим, як природа може заспокоювати.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання тексту Михайла Коцюбинського вчителем (с. 67-68)

– Яку пору року описав письменник?

– Чому ви так уважаєте?

– Які картини ви уявляли, слухаючи текст?

2. Словникова робота

Читання слів “луною” за

вчителем, потім – напівголосно в парах одне одному

Льон

Тче

Хребти

Блищать

Серпанок

Зміяться

Безостий

Самотний

– Знайдіть тлумачення слів серпанок, самотний, у підручнику (с. 68).

– Доберіть спільнокореневі слова до слова зміяться.

– Поясніть значення слова безостий (той, що не має остей, остюків). Остюк – довгий щетинистий вусик на колосковій лусці у багатьох злаків.

Тче – виготовляє (тканину) способом щільного приєднання перехресно переплетених ниток – поздовжніх (основи) і поперечних (утоку).

3. Фізкультхвилинка

4. Читання твору учнями “ланцюжком”

– Від чийого імені ведеться в тексті розповідь?

5. Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання

– Які вирази в тексті вжито у переносному значенні?

– Які слова підтверджують, що герой сам-один і йому добре?

6. Різновиди читання

1) Читання “буксиром” у парах із сусідом по парті.

2) Гра “Дочитай речення до кінця”.

Діти знаходять і дочитують речення до кінця.

“Так тихо, спокійно…”

“Стежки зміяться…”

“Твердий, безостий…”

“Біжить за вітром, …”

7. Гра “Незнайко” (проводять учні)

8. Гра “Добери прикметник”

Річки… (блакитні).

Береги… (зелені).

Вуса… (тонкі).

Серпанок… (зелений).

Колос… (твердий, безостий).

Хребти… (хвилясті).

9. Гра “Закінчіть порівняння”

Волошки, як… (небо).

Пшениця біжить за вітром, немов… (табун лисиць).

10. Робота за ілюстрацією

– Розгляньте ілюстрацію до твору.

– Що художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?

– Який настрій вони створюють? Як передають характер твору?

– Які рядки твору проілюстрував художник?

– Які відчуття викликає ілюстрація?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Мені було цікаво…

– Свою роботу на уроці оцінюю…

– Урок завершую… настроєм.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати текст опису (с. 67-68).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...

НА НЕБІ СОНЦЕ… (Михайло Коцюбинський)

моя циганерія