НА ДОЛИНІ ТУМАН


Українська література 6 клас

ПІСНІ ЛІТЕРАТУРНОГО ПОХОДЖЕННЯ

НА ДОЛИНІ ТУМАН

На долині туман, По стежині дівча,

На долині туман упав. По стежині дівча ішло,

Мак червоний в росі, Тепле літо в очах,

Мак червоний в росі скупав. Тепле літо в очах цвіло. (Двічі)

А долині туман, Понад гору дівча,

А долині туман упав, Понад гору дівча ішло,

Лі ніжки в росі, Мак червоний в село,

Лі ніжки в росі скупав. Мак червоний в село несло.

За дівчам тим і я,

За дівчам тим і я ступав,

Бо в долині туман,

Бо в долині туман розтав. (Двічі)

1 Сян – річка в західній частині України.

2 Дон – річка на сході від України, протікає на території Росії.

Повторюємо вивчене, міркуємо

1. У чому відмінність пісень літературного походження від народних? А у чому схожість? 2 Наведи приклади, коли літературна пісня поширюється як народна. 3. Перекажи легенду про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. Що в ній тобі сподобалося? Наскільки точно, на твою думку, в ній підмічено “характери” різних народів? 4. Що спільного між цією легендою та “Молитвою” О. Кониського? Як ти вважаєш, наскільки саме ця назва пісні відповідає жанру та змісту твору? 6. Визнач провідну думку і настрій у ньому. Назви художні засоби, завдяки яким твір О. Кониського став таким. 7. Розкажи історію створення пісні “Ще не вмерла Україна” та про її

подальшу долю. Що означає слово “гімн”? Яке походження жанру пісня-гімн?

Працюємо з текстами, узагальнюємо

1. Про що вірш-пісня П. Чубинського “Ще не вмерла Україна”? Які її особливості сприяли тому, що вона стала національним гімном України? Хто написав до нього музику? 2. Пригадай, що називається персоніфікацією. Знайди цей художній засіб у творі “Ще не вмерла Україна”. Які змістові та художні якості він додає пісні? 3. Визнач найяскравіші образи, що символізують рідний край. і Вислови свою думку про настрій та ритміку цього твору. Обгрунтуй її, посилаючись на текст. 5. Назви ознаки пісні “На долині туман” В. Діденка, що зробили її народною, 6. Який художній прийом автор застосував найчастіше? Порівняй із народними піснями. 7. Про що ця лірична пісня? Які почуття вона викликає?

Прислухаємося до себе

1. Що ти відчуваєш, коли виконується гімн України? Чи хотілось би чути його частіше? Коли ще можна мати подібні відчуття? 2. Вивчи напам’ять вірші “Молитва” і “Ще не вмерла Україна”. Із якою інтонацією тобі хотілося б їх розказати? 3. Чи віриш ти у щасливе майбутнє своєї Батьківщини? Яким його уявляєш?





1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...

НА ДОЛИНІ ТУМАН
позакласне читання моя улюблена книга