КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – С. ВАСИЛЬЧЕНКО, Т. ШЕВЧЕНКО, К. МАЛИЦЬКА, Б.-І. АНТОНИЧ, Е. ГУЦАЛО, ОЛЕНА ПЧІЛКА, М. РИЛЬСЬКИЙ, М. ВІНГРАНОВСЬКИЙ


5 КЛАС

РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ

С. ВАСИЛЬЧЕНКО, Т. ШЕВЧЕНКО, К. МАЛИЦЬКА, Б.-І. АНТОНИЧ, Е. ГУЦАЛО, ОЛЕНА ПЧІЛКА, М. РИЛЬСЬКИЙ, М. ВІНГРАНОВСЬКИЙ

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ

До теми “Розповідь про поета (на основі повісті С. Васильченка “У бур’янах”)”

1.У якій сім’ї народився Т. Шевченко?

2.Що вам відомо про становище кріпаків у тогочасному суспільстві?

3.Опишіть хату Шевченка. Чи в таких умовах мають жити люди?

4. Яке перше велике горе пережив у дитинстві Т. Шевченко?

5. Що відбувалося в святкові дні в хаті діда Шевченка – Івана?

До нього збиралися люди послухати про святих мучеників (у діда була книга, він був письменний) та поговорити про життя, згадати Запорозьку Січ та Гайдамаччину.

6. Яке було навчання в тодішній школі?

Навчання тоді трималося на зазубрюванні й різках, неуважних та ледарів били. Підручники були нудні, незрозумілі, важкі для опановування.

7.Як ставилася до Тараса мачуха? Чому?

Після смерті батьків життя для Тараса перетворилося на пекло. Мачуха лаяла його, докоряла й часто била, бо він був упертий, не терпів ні брехні, ні кривди.

8. Як жилося Тарасові у дяка?

Дяк був лютий п’яниця. Тут Тарасові було ще гірше, ніж у мачухи. Вічно голодний, немитий, він не мав ні одягу, ні взуття – ходив “босий і простоволосий зимою і літом”.

9.Які риси характеру

сформувалися в Шевченка в дитинстві?

Уміння бачити прекрасне, огида до насильства, спостережливість, волелюбність, кмітливість, жадоба до знань, терпіння, цілеспрямованість.

До теми “Рідна Україна. Світ природи”

1. Якою була остання книжка славетного українського поета Т. Шевченка?

Останньою книжкою поета був “Буквар” для простих людей та української малечі. Автор багато мріяв і про те, як напише ще книжки з географії, історії України, етнографії, арифметики.

2.Які почуття та емоції передають вірші Т. Шевченка “Садок вишневий коло хати…” та “За сонцем хмаронька пливе…”?

3. Чи виражена у цих віршах поета любов до рідної України?

4. Що ти знаєш про українську письменницю К. Малицьку?

К. Малицька (1872-1947) – письменниця, педагог, громадський діяч. За часів царського уряду була на засланні в Сибіру. Багато писала для дітей, працювала в дитячому журналі “Дзвінок”, також займалася перекладами з іноземних мов. Найвідомішою піснею є “Чом? Чом? Чом?”.

5.Чому твір К. Малицької “Соловей” – не казка і не легенда?

6.Опиши образно голос будь-якої іншої пташки, яка тобі подобається.

7. Яку особистість втілює образ солов’я у творі К. Малицької?

Натхненну, творчу особистість, яка своїм хистом вражає інших людей. Такі люди не тільки талановиті, але й працелюбні, адже соловей не тільки дає чудові концерти, а й знищує шкідливих комах.

8.Що таке художній опис?

Художній опис – це опис, у якому використовуються художні засоби: епітети, метафори, порівняння. Це різновид художнього твору, який допомагає висловити своє ставлення до зображуваного.

9.Чи може дерево відчувати, немов людина? (Олена Пчілка “Сосонка”.)

10. Розкажи про почуття Івася до сосонки.

11. Поясни назву твору Олени Пчілки “Сосонка”.

До теми “Є. Гуцало”

1. У якій сім’ї народився Є. Гуцало?

2.Де майбутній письменник здобував вищу освіту?

3.Коли вийшла друком перша поетична збірка Є. Гуцала? Як вона називалася?

1981 р. вийшла друком перша збірка Є. Гуцала “Письмо землі”.

4. Які ще є поетичні збірки Є. Гуцала?

“Час і простір”, “Живемо на зорі”, “Напередодні нинішнього дня”, “Зелена радість конвалій”.

5.Чим захоплювався письменник у дитинстві? Чому?

Читанням книг, бо йому цікаво було довідуватись із них про життя, якого він не знав і яке відкривав уперше. Тоді йому часом здавалося, що твір значно цікавіший від Життя. Бо довколишнє буття – звичне, знайоме, щоденне, близьке, а книжка – це дійсність незнана, нова, незнайома, екзотична, з безліччю пригод.

6.У що переросла любов до читання книг?

У захоплення віршуванням.

7.Як вшановано пам’ять письменника?

До теми “М. Рильський. Життя і творчість”

1.Коли М. Рильський почав писати вірші?

Писати почав рано – перший його вірш було опубліковано уже в 1907 p., а через три роки побачила світ дебютна збірка “На білих островах” (1910 p.).

2.Де пройшли дитячі роки майбутнього поета?

В селі Романівна на Житомирщині (тепер Попільнянського району).

3.Які риси вдані переважали в характері М. Рильського?

Він був легкою людиною, душевно відкритим, безмежно добрим і дотепним, умів слухати співрозмовника, любив людей.

4.Чому у творчому доробку письменника багато творів про природу?

5.Схарактеризуйте ліричного героя поезій М. Рильського.

Ліричний герой Рильського ніколи не вважав себе “царем природи”. Він – її талановита дитина, вірний і дбайливий син, а природа – вічне й невичерпне джерело життя і творчості.

6.Яким постає дощ у однойменній поезії М. Рильського?

7.Які зміни вносить у природу осінь?

До теми “М. Вінграновський. Життя і творчість. Гуманізм повісті “Сіроманець””

1. Де і коли народився М. Вінграновський?

7 листопада 1936 року в місті Первомайську на Миколаївщині.

2.Назвіть найвідоміші збірки творів письменника для дітей.

“Літній ранок”, “Літній вечір”, “Ластівка біля вікна”, “На добраніч”.

3.Яких нагород удостоєний М. Вінграновський за свою літературну творчість? Державної премії України імені Тараса Шевченка (1984).

4.Про що розповідається в повісті “Сіроманець”?

5.Як можна схарактеризувати стосунки Сашка й Сіроманця?

6.У чому полягає гуманізм повісті М. Вінграновського “Сіроманець”?

7.У чому особливість творів М. Вінграновського, у яких він розповідає про дружбу дітей із звірами чи птахами?

Вони наповнені справжньою теплотою.

8.Як ви розумієте назву поезії. М. Вінграновського “Бабунин дощ”?



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – С. ВАСИЛЬЧЕНКО, Т. ШЕВЧЕНКО, К. МАЛИЦЬКА, Б.-І. АНТОНИЧ, Е. ГУЦАЛО, ОЛЕНА ПЧІЛКА, М. РИЛЬСЬКИЙ, М. ВІНГРАНОВСЬКИЙ
вірш так тихо серце плаче