КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – О. ТВАРДОВСЬКИЙ, Г. БЕЛЛЬ, М. ШОЛОХОВ

7 клас

ЛІТЕРАТУРА ПРОТИ ВІЙНИ

О. ТВАРДОВСЬКИЙ, Г. БЕЛЛЬ, М. ШОЛОХОВ

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ

До теми “О. Твардовський “Я убитий під Ржевом…” та “На карб не ставте дотепер мені…””

1. Визначте тему вірша “Я убитий під Ржевом…”?

2. Хто є ліричним героєм вірша?

3. У чому особливість твору?

Це монолог убитого солдата, що звернений до живих. Тому розповідь ведеться від першої особи (я).

4. Яке значення має прийом, за яким розповідь ведеться від першої особи, для розкриття ідеї

твору?

Завдяки цьому прийомові досягається надзвичайна емоційність вірша.

5. Яким зображений герой?

Він загинув, але його хвилює доля живих, Батьківщини. Невідомий солдат звертається до живих, заповідає їм перемогти. Він нікого не звинувачує у своїй смерті.

6. Яке значення має заповіт загиблого солдата для розкриття теми вірша?

Це кульмінаційний момент, у якому стверджується думка про непереможність життя.

7. Яка головна думка вірша?

Воїн загинув, але врятував Батьківщину.

8. Яка тема вірша “На карб не ставте дотепер мені…”?

9. Яка форма поезії?.

Монолог живого солдата.

10.

Про що цей вірш?

Це вірш-сповідь людини, яка відчуває внутрішню провину перед тими, хто поліг на війні.

11. У яких рядках викладена ця думка?

“Що міг, та не зумів їх зберегти, – не в тому річ, але ж, але ж, але ж…”

До теми “Г. Белль. Оповідання “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…””

1. Яка деталь на початку твору свідчить про руйнування, спричинене війною? Розтрощене вікно, розбита лампочка, рештки скла.

2. Від чийого імені ведеться розповідь?

3. Що відомо про героя?

Дуже мало. Лише те, що три місяці тому він ще навчався у гімназії, а потім його забрали на фронт. Ми бачимо його тяжко пораненого.

4. Де знаходився герой?

5. Яка деталь підкреслює політичні події у країні?

“…третя гімназія звалася гімназія Адольфа Гітлера”.

6. Яка деталь стала вирішальною у процесі “впізнання” гімназії?

Недописана героєм фраза “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…”

7. Чому фраза недописана?

Вона обірвана, як і життя героя.

8. Яка роль останньої фрази?

Герой попросив молока. Це ще раз підкреслює, що він був дитиною.

До теми “М. Шолохов “Доля людини””

1. Де відбувається дія твору?

На верхньому Дону.

2. Яка деталь зовнішності несподіваного супутника вразила оповідача?

3. Яка тема оповідання?

В оповіданні тісно переплітаються теми війни й миру, долі людей, обпалених війною.

4. Які випробування випали на долю Андрія Соколова?

Він пережив війну, що зруйнувала всі його плани, смерть рідних, полон, життя після полону і війни.

5. Чи були в житті героя хвилини відчаю. Як він тоді поводився?

Були, але герой завжди умів знайти в собі сили, щоб вибратися із скрутного становища.

6. Що є найголовнішим у характері Соколова?

Його незламність, незборима сила духу людини, що прийняла на себе всі страждання війни і вистояла, незважаючи ні на що.

7. Що приваблює в образі Андрія Соколова?

8. Як доля головного героя оповідання співвідноситься з долею усього народу?

Андрій Соколов – частина цілого народу, який вистояв у важкій борні з ворогом.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – О. ТВАРДОВСЬКИЙ, Г. БЕЛЛЬ, М. ШОЛОХОВ


поезія вечорова гармонія
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – О. ТВАРДОВСЬКИЙ, Г. БЕЛЛЬ, М. ШОЛОХОВ