ІДИ, ІДИ, ДОЩИКУ. В. ЧУХЛІБ “ГОЛУБИЙ ДОЩИК”. Г. БОЙКО “ДОЩИК, ДОЩИК”

Мета: вдосконалювати навички правильного, виразного читання; розвивати усне мовлення, пам’ять, фантазію учнів; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Мовленнєва розминка

1) Робота над скоромовкою.

Ящірка від дощику

В щілинку під ліщинку

Швидко шмигнула.

Йди іще, дощику!

2) Робота над чистомовкою.

Ощик-ощик-ощик – накрапає дощик.

Іщить-іщить-іщить – він уже періщить.

Ить-ить-ить – аж гущавина шумить.

3) Робота над закличкою.

Іди, іди, дощику,

Зварю тобі борщику,

В череп’янім горщику.

Мені – каша, тобі – борщ,

Щоб густіший ішов дощ.

2. Читання текстів П. Ребра “Гусакові панчішки” та І. Січовика “Гава”

3. Робота над загадкою

– Мене просять і чекають,

А як покажуть – утікають. (Дощ)

Народні прикмети

– Літнім ранком маленький дощ – удень гарна погода.

– Дощ, що почався крупними краплями, припиниться швидше, ніж дрібний.

– Від удару дощових крапель об поверхню води утворюються бульбашки – до тривалого дощу.

III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 72-74)

1. Опрацювання оповідання В. Чухліба “Голубий дощик”

1) Читання вірша учнями.

– Чому бабуся переживала за свій город?

– Чому почали сохнути рослини?

– Як ви розумієте вислів “помідори

вуха поопускали”?

– Що зробила Тетянка?

– Що здивувало Тетянчину бабусю?

– Чому Тетянка назвала свій дощик “голубим”?

Словничок

Ринва – труба для стікання води з даху.

2) Робота в парах.

– Доберіть родичів до слова дощ.

Дощик, сніг, ожеледь, злива, морошка.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання сторінки “Читай і збагачуй свої знання і вміння” (с. 73)

Читання “дощиком”

– Швидко читай, правильно вимовляй!

– Прочитайте, як може іти дощ. Від якого дощу ви заховаєтеся? А під яким дощиком можна погуляти?

– Марійка написала крейдою на тротуарі віршик, а дощик змив деякі букви. Спробуйте прочитати вірш, який написала дівчинка.

3. Опрацювання сторінки “Читай і світ пізнавай”. Читання вірша г. Бойка “Дощик, дощик” (с. 74)

1) Читання вірша учителем.

– Який настрій вірша?

2) Мовчазне читання вірша учнями.

– Чи зраділа природа дощикові? Доведіть.

– З чим порівнює поет дощові краплини? А що вам нагадують дощові краплинки?

3) Вибіркове читання.

– Які звуки природи можна “почути”, які картини “побачити”, коли читаєш цей вірш?

– Доведіть словами вірша.

– Як художник передав настрій вірша? Зачитайте відповідні рядки.

– Що роблять діти? Дайте відповідь рядками вірша.

– Вивчіть вірш або його частину напам’ять.

4) Виразне читання вірша учнями.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

– Які твори прочитали на уроці?

– Чим вони вам сподобалися?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...

ІДИ, ІДИ, ДОЩИКУ. В. ЧУХЛІБ “ГОЛУБИЙ ДОЩИК”. Г. БОЙКО “ДОЩИК, ДОЩИК”
чого так серце плаче