Джеймс Олдрідж “Останній дюйм”. Формування характеру Деві за надзвичайних обставин. Необхідність боротьби “до останнього дюйма”, а також подолання “останнього дюйма”, що розділяє людей,- провідна думка оповідання
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС
II семестр
КРАСА ЧИСТИХ ЛЮДСЬКИХ ВЗАЄМИН
УРОК 54
Тема. Джеймс Олдрідж “Останній дюйм”. Формування характеру Деві за надзвичайних обставин. Необхідність боротьби “до останнього дюйма”, а також подолання “останнього дюйма”, що розділяє людей,- провідна думка оповідання
Мета: навчити бачити проблему твору, розмірковувати над нею, висловлювати своє судження; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору; виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді:
ХІД УРОКУ
І. Мотивація пізнавальної діяльності учнів
Учитель. Читаючи оповідання “Останній дюйм”, ми розмірковуємо над дуже серйозною проблемою – взаємини між батьками та дітьми.
Чи тільки над подіями твору Дж. Олдріджа ми розмірковуємо? Навіщо ми торкаємося цієї проблеми? Що ви хотіли б почути сьогодні на уроці?
II. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок. перевірка домашнього завдання.
До якого ж засобу звертаються дорослі, коли хочуть зрозуміти своїх дітей?
Що про це говориться у творі?.. Чи згодні ви
III. Формування нових знань, умінь та навичок
1. Бесіда з учнями
– Скільки в оповіданні описів польоту? (Два: туди й назад)
– Який опис детальнішій, яскравіший? Чому саме?
– Як орієнтується хлопець у польоті?
– Що допомагає й водночас заважає йому? (Вітер)
– Що свідчить про те, що хлопчик насправді боїться, що це для нього дуже суворе випробування? (“Деві вирішив, що вже ніколи більше не зможе плакати. У нього на все життя висохли сльози”)
– Яку хвилину Бен назвав вирішальною?
2. Переказ епізоду “Посадка літака”
– Яку фразу у першому і останньому описі польоту повторює автор? (“Шість дюймів”)
– Що таке дюйм?
– Прочитайте останні рядки абзацу, де описано посадку. (“Він раптом зрозумів, що виживе,- він дуже боявся померти і зовсім не хотів здаватися”)
– Як ви гадаєте, чому автор не закінчив своє оповідання цими словами?
– Яку роль відіграє остання частина твору?
– У чому полягає перемога героїв?
– Чого навчила й яку допомогу надала їм екстремальна ситуація?
– Як ви вважаєте, чи зміняться їхні взаємини? Наведіть докази (останній абзац).
– Прокоментуйте назву оповідання.
Чи тільки у прямому розумінні вжито словосполучення “останній дюйм”?
IV. Розвиток мовлення
Робота над усним твором-мініатюрою “Подальше життя батька й сина” (спільне складання вчителем та учнями плану й сюжетної лінії твору-мініатюри).
V. Підбиття підсумків уроку з використанням прийому “Вільний мікрофон”
Чи саме на таке закінчення твору сподівався?
Чого я навчився, прочитавши книгу?
Чи треба було включати цей твір до шкільної програми для семикласників, чи краще було б зачекати, поки вони подорослішають?
VI. Домашнє завдання
Прочитати або переказати батькам оповідання “Останній дюйм” або новелу “Вождь червоношкірих” і записати їхні думки щодо творів.
Джеймс Олдрідж “Останній дюйм”. Формування характеру Деві за надзвичайних обставин. Необхідність боротьби “до останнього дюйма”, а також подолання “останнього дюйма”, що розділяє людей,- провідна думка оповідання
порівняльна характеристика мавки і килини
Джеймс Олдрідж “Останній дюйм”. Формування характеру Деві за надзвичайних обставин. Необхідність боротьби “до останнього дюйма”, а також подолання “останнього дюйма”, що розділяє людей,- провідна думка оповідання