ДРУЗІ ПІЗНАЮТЬСЯ В БІДІ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ “ХВИЛЯ-НАПАСНИЦЯ”

II семестр

ОПОВІДАННЯ

СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ

Урок 102. ДРУЗІ ПІЗНАЮТЬСЯ В БІДІ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ “ХВИЛЯ-НАПАСНИЦЯ”

Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Миколи Трублаїні; формувати навички свідомого виразного читання вголос та мовчки, мовленнєві вміння; розвивати зв’язне мовлення; образне мислення, виховувати любов до тварин.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою. Гра “Дощик”

Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису –

Лис лисички ніс із лісу.

Л. Куліш-Зіньків

2. Робота над чистомовкою

Ди-ди-ди – йшли качата до води,

Иця-иця-иця – а назустріч їм лисиця.

Ити-ити-ити – та качат не треба вчити:

Юсь-юсь-юсь – вони з розбігу у воду – плюсь!

Им-им-им – залишилась лисиця ні з чим.

3. Читайте мовчки, думайте, про кого читаєте!

Нявчить, гарчить, пищить, дзижчить, кує, цвірінчить, рохкає, кряче, тьохкає, виє, шипить, кукурікає, гелгоче, кумкає, реве.

– Про кого прочитали?

– Читайте вголос – називайте кожного.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Обличчям до обличчя”

Учні повертаються одне до одного та переказують зміст тексту в парах.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці

ми зустрінемося з нашими друзями Тико, Волоханом і Умком. Дізнаємося про їхні нові пригоди.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Чи сподобалося вам оповідання?

– Від чого Волохан удруге врятував Тико?

Підіймалася заливала

Узбережжя прибій

Повернувшись гавкання

Випірнув перемагаючи

Читання слів “буксиром” за вчителем.

– Прочитайте стовпчики слів на одному мовному диханні.

Фізкультхвилинка

Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи вам робити.

Із-за парт швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись

І до сонця потяглись.

Руки разом опустили

І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки,

Всі красиво робим кроки

Назад – вперед прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби.

– Прочитайте речення, в якому йдеться про міцну дружбу Тико і Волохана?

– Яким став Волохан?

– Прочитайте опис прибою.

– Чому автор назвав хвилю напасницею?

– Що робили Умк і Тико на березі моря?

– Як Тико опинився у воді?

– Як Волохан рятував свого друга?

За командою “земля” – діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою “небо” – піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову “земля” – учні очима знаходять, де вони закінчили читати.

Робота в групах

Знайти, скільки разів зустрічається в тексті:

1-ша група – слово Тико (8 разів)

2-га група – слово Умк (5 разів)

Діти стають у дві шеренги: права шеренга – “я вважаю, що твердження правильне”, ліва шеренга – “я вважаю, що твердження неправильне”.

– Я читатиму речення, деколи навмисне замінивши слово чи вираз, а ви швидко шукайте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупотить ногами права шеренга, неправильне – тупотить ногами ліва шеренга та називає правильну відповідь.

– Розгляньте малюнок. Кого ви на ньому бачите?

– Який епізод оповідання проілюстрував художник?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Я дізнався…

– Найбільше мене вразило…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати виразно оповідання, стисло переказувати.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...

ДРУЗІ ПІЗНАЮТЬСЯ В БІДІ. МИКОЛА ТРУБЛАЇНІ “ХВИЛЯ-НАПАСНИЦЯ”

скорочено острів скарбів