ДИВА В ПРИРОДІ. ЮРІЙ СТАРОСТЕНКО І ТРАПИТЬСЯ Ж ТАКЕ


Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; навчати уявляти написані картини, розмірковувати над текстом; розвивати уяву, асоціативне мислення, мовне чуття; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Прочитай, поміркуй! вислови своє ставлення до прочитаного!

БДЖІЛКА

Чого це над квітками

Схилилась дітвора? –

Малим цікаво знати,

Як бджілка мед збира!

А бджілка все кружляє,

Неначе каже нам:

– Жу-жу, жу-жу, малята,

Я меду не віддам!

І забавляться з вами

Не маю я часу:

Солодку краплю меду

У вулик понесу!

Г. Бойко

2. Гра “Плутанка”

– Переставте склади так, щоб утворилося слово. З кожної групи вилучте “зайве” слово.

Би-ку-ки

Ро-на-во

Ша-ми

Ка-ляль

Луб-го

Рах-хов

Жа-ме-вед

Ця-ли-гор

Па-мав

Ник-ко

Ро-бець-го

Цюк-па

Га-дзи

Тел-дя

Ка-біл

Ля-те

Ля-бу-ци

Тка-щі

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Обличчям до обличчя”

Учні в парах повертаються одне до одного і переказують зміст оповідання “Хто це такий?” від імені Мишка.

IV. МОТИВАЦІЯ

НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Гра “Упізнай героя”

– Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни. (Ведмідь)

– Що ви знаєте про ведмедя?

– Як називає його Юрій Старостенко в своєму оповіданні “Хто це такий?”?

– В яку пору року ми зустрілися з Мишком?

– До чого він готувався?

– Сьогодні на уроці ми дізнаємося про нові пригоди Мишка.

Фізкультхвилинка

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання оповідання Юрія Старостенка “І трапиться ж таке…” (с. 132-133)

1) Гра “Рибки”. Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.

– Якої картини ви уявляли, читаючи оповідання?

– Назвіть його головних персонажів.

Фізкультхвилинка

2) Словникова робота.

Читання стовпчиків слів “буксиром” за вчителем, потім – у парі одне одному

Барліг

П’ятами

Ненажера

Ведмідь

Пискляткам

М’якенької

Пообскубував

Погрожували

– Прочитайте іменники; дієслова, прикметник.

– Прочитайте слова, у яких звуків більше, ніж букв. (П’ятами, м’якенької)

3) Робота в парах. Підготовка до виразного читання оповідання.

– З якою інтонацією будете читати оповідання?

– Чиї слова прочитаєте злякано? Чиї – з обуренням? Чиї – впевнено, голосно?

4) Виразне читання оповідання учнями.

5) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

– Як автор пише про наближення зими?

– Поясніть вислів купалися за лісом сірі хмари.

– До чого закликали звірі Мишка?

– Чому він не поспішав тікати?

– Яка пригода трапилася з Мишком?

– Хто йому допомагав?

– Визначте тему оповідання.

– Знайдіть у тексті слова, що наслідують звуки природи?

– З якою метою автор використав їх?

– Поміркуйте, чим оповідання Юрія Старостенка подібні до казки, а чим – відрізняються від неї?

– Що письменник розповів про клопоти ведмедя?

2. Цікаво знати!

У індіанців є повір’я, що ведмеді є людською расою. І свої переконання вони підтверджують тим, що у них по п’ять пальців на лапах, всі представники їх роду мають загальні характерні особливості, а також ведмеді можуть ходити і бігати на двох лапах і у них псуються зуби від солодкого, як і в людини. За своєю психологією ведмеді найбільше схожі на людину. У ведмедя універсальна система травлення, яка пристосована до перетравлювання їжі як рослинного, так і тваринного походження. Як відомо, ведмеді взимку впадають у сплячку, і вона триває від 75 до 195 днів на рік.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

– Що нового ви дізналися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти оповідання “Зустріч Мишка із сорокою навесні”.



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...

ДИВА В ПРИРОДІ. ЮРІЙ СТАРОСТЕНКО І ТРАПИТЬСЯ Ж ТАКЕ
ідея вірша вечорова гармонія